Teleurstelling

14-08-2019 22:57 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder ik dit
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
95.78% gewijzigd
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:37
1e week 2 nichtjes opvangen omdat hij broertje ziekenhuis ligt dat doe ik samen met schoonouders

2e week man ziekenhuis in en uit

3e week je durft even niet

4e week je hebt zoveel kosten dat je moet uitkijken

5e week hoe moet het nu
Je durft even niet? Wat niet?

Is er geen kinder-vakantie evenement in jullie buurt? Vaak een week of twee dagelijkse activiteiten voor een kleine prijs. Dan heb jij wat rust (dat kan je wel gebruiken denk ik) en je zoon doet toch leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
14-08-2019 23:47
Dan nog, een jaar niet op vakantie gaan, poehee. Afschuwelijk :facepalm:
Als je broer er zelf voor kiest om iets niet te doen maar toch steeds dan slecht gaat gaat al 3 jaar zo
Maar nu hevig geweest nu weer redelijk maar kan volgende week anders zijn
Wat moet ik dan hem laten stikken
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
14-08-2019 23:47
Dan nog, een jaar niet op vakantie gaan, poehee. Afschuwelijk :facepalm:
Als je broer er zelf voor kiest om iets niet te doen maar toch steeds dan slecht gaat gaat al 3 jaar zo
Maar nu hevig geweest nu weer redelijk maar kan volgende week anders zijn
Wat moet ik dan hem laten stikken
Alle reacties Link kopieren
Leg je zoon kort en bondig uit waarom jullie niet weggaan. Ik zou het geldaspect even achterwege laten, maar die zorg snapt hij wel.

Pak je agenda en kijk wanneer je ruimte hebt. En vul die dan ook concreet op met activiteiten.
- bouw in de zitkamer een hut met alle kussens van de bank en lakens enzo. Sleep de matrassen naar beneden en kampeer een nachtje in die hut!
- gourmetten jullie vaak? Zo nee: dan vindt hij dat vast leuk om eens een keer te doen.
- bak samen een berg cupcakes en versier ze samen. Verdeel ze over zakjes en ga ze samen rondbrengen aan leuke mensen. Halve dag aan activiteit en vast en zeker leuke reacties van anderen. Hier houdt je zoon vast een goed gevoel aan over.
- zoek op internet een uitdagend knutselproject dat je samen met je zoon gaat maken.
- verander samen de inrichting van zoons kamer
- installeer de Geocache-app op je telefoon en ga samen met zoon op schattenjacht.
- heb je schmink in huis? Schmink elkaar en maak leuke foto’s. Je kunt er ook een hele bodypaint van maken.
- ga samen naar een trampolinepark in de buurt en spring lekker mee.
- is er iemand bij wie hij kan logeren? Of iemand bij jullie?
- filmavondje houden. Kamer donker maken, idioot grote bak popcorn en een fles cola binnen handbereik en dan lekker samen onder een dekentje op de bank.

Ennnn laat je telefoon lekker in de kast liggen. Échte aandacht zal je zoon zeker goed doen!
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:49
Ik doe altijd last minute mijn zoon heeft zo veel te verduren met zijn vader en ik doe alles voor hem maar mijn hart breekt nu echt bij is 5 maar door ziek te van mijn man is het nu gewoon een tegenslag omdat nu even financieel niet haalbaar is terwijl je er voor spaart en nu is dat nodig voor mijn man en je hebt zoveel voor anderen gedaan en nu zie je niks terug
Hee er zijn bergen mensen die niet op vakantie gaan, daar krijgt je zoon niks van. Hooguit een lesje dat het soms even anders loopt dan dat je wil. Hij leert hiermee ook dat het soms goed is om anderen even voor te laten gaan in moeilijke tijden, niks mis mee! Gebruik de laatste week om leuke kleine activiteiten te doen samen. Op die leeftijd vinden ze zoveel leuk, beetje fantasie dan hoeft het je niet veel te kosten. Vakantie is echt niet het enige dat je zomer leuk maakt. Kamperen in de tuin (of de woonkamer), kinderboerderij, verkleedpartij, vriendje laten slapen....

sterkte met alles!
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:58
4.95% gewijzigd
Tjezus, wat vals
SallySpectra* schreef:
14-08-2019 23:51
Daar gaat het niet om. Het gaat om de conclusie: niet op vakantie met je kind wegens omstandigheden (welke dan ook) staat gelijk aan je prioriteiten niet op orde hebben. Alsof vakantie een eerste levensbehoefte is.
Joh blijf daar nou eensniet zo op hameren. Niemand hierwist precies de omstandigheden van TO. Ook alsjevoor anderen klaarstaat of mensen ziek zijn kun je in een vakantie van 6 weken nog wel je zoon een keer meenemen iets leuks te doen.
citronella schreef:
14-08-2019 23:58
Joh blijf daar nou eensniet zo op hameren. Niemand hierwist precies de omstandigheden van TO. Ook alsjevoor anderen klaarstaat of mensen ziek zijn kun je in een vakantie van 6 weken nog wel je zoon een keer meenemen iets leuks te doen.
Joh, er staat nergens dat ze nooit iets leuks met hem heeft gedaan. Het gaat om een vakantie boeken/annuleren/whatever.
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:57
Als je broer er zelf voor kiest om iets niet te doen maar toch steeds dan slecht gaat gaat al 3 jaar zo
Maar nu hevig geweest nu weer redelijk maar kan volgende week anders zijn
Wat moet ik dan hem laten stikken
Waarom doe je zo vaag. En als dit al 3 jaar zo gaat. Ja. Ga je zoon meenemen wat leuks doen.
Hij heeft 6 weken vakantie. Je bent toch niet 6 weken keer 7 dagen onmisbaar of wel?
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:57
Als je broer er zelf voor kiest om iets niet te doen maar toch steeds dan slecht gaat gaat al 3 jaar zo
Maar nu hevig geweest nu weer redelijk maar kan volgende week anders zijn
Wat moet ik dan hem laten stikken
Misschien zit ik er helemaal naast, maar je maakt op mij een beetje een overspannen indruk. Helemaal niet gek onder alle omstandigheden, maar het klinkt alsof je er doorheen zit, met woorden als 'mijn hart breekt' en 'laten stikken'. Helemaal als het gaat om (iets onbelangrijks als) een vakantie. Heb je wel genoeg hulp voor jezelf? Zelf de ruimte om er even een dagje tussenuit te kunnen? Iemand die even iets leuks kan doen met je zoontje zodat je even kunt slapen, relaxen, met een vriendin iets kunt doen, of iets anders waar je een beetje van tot rust komt?
Tjezus, wat vals
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:57
Als je broer er zelf voor kiest om iets niet te doen maar toch steeds dan slecht gaat gaat al 3 jaar zo
Maar nu hevig geweest nu weer redelijk maar kan volgende week anders zijn
Wat moet ik dan hem laten stikken
Nee, je hoeft hem niet te laten stikken. Maar je mag ook aan jezelf en je gezin denken. En als je even een weekend weggaat, dan betekent dat niet dat je niet voor anderen klaarstaat. En dan hoeft het niet ver te zijn, een dorp verderop is ook al geweldig op die leeftijd. En ben je toch in de buurt.

Maar nogmaals, al blijf je thuis, daar kun je ook genoeg leuke dingen doen met je kind. Met onze kinderen bleven we regelmatig thuis op die leeftijd. Genoeg te doen in de buurt.
SallySpectra* schreef:
15-08-2019 00:01
Joh, er staat nergens dat ze nooit iets leuks met hem heeft gedaan. Het gaat om een vakantie boeken/annuleren/whatever.
Ik krijg anders de indruk dat ze continu met onredzame familieleden bezig is. Haar zoon heeft veel te verduren met zn vader. Waarom? Haar broer die situatie speelt al 3 jaar. Waarom? Waarom moet dat afgewenteld worden op zoon en kan ze er geen leuke vakantie van maken? Tenzij er iemand daadwerkelijk op sterven ligt of ze 24/7 mantelzorgt
citronella schreef:
15-08-2019 00:06
Ik krijg anders de indruk dat ze continu met onredzame familieleden bezig is. Haar zoon heeft veel te verduren met zn vader. Waarom? Haar broer die situatie speelt al 3 jaar. Waarom? Waarom moet dat afgewenteld worden op zoon en kan ze er geen leuke vakantie van maken? Tenzij er iemand daadwerkelijk op sterven ligt of ze 24/7 mantelzorgt
Bijzondere gedachtegang.
SallySpectra* schreef:
15-08-2019 00:09
Bijzondere gedachtegang.
Vind je?
citronella schreef:
15-08-2019 00:11
Vind je?
Ja
Alle reacties Link kopieren
(...) weggehaald ivm herkenbaarheid

En behalve gratis zijn er ook nog een hoop dingen die weinig kosten. Je moet er alleen even tijd voor maken, dat is nl. het enige wat telt: aandacht. Het lijkt me echt niet nodig om alles en iedereen aandacht te geven en je eigen kind over te slaan.
nootboek wijzigde dit bericht op 15-08-2019 15:25
83.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er helemaal niets van.....
Ligt je broer nu op sterven?
Of ben je jaar in jaar uit voor anderen aan het zorgen in alle zomervakanties van je zoon?
Als het het eerste is: Logisch dat je niet op vakantie kan en dat kun je een kind van 5 best uitleggen. Als het het tweede is, moet je je prioriteiten misschien ergens anders leggen.
En wat is nu je vraag? In die laatste twee weken wil je nog iets gaan ondernemen, of gaat dit niet omdat je onmisbaar bent?
paggy schreef:
15-08-2019 00:16
Ik begrijp er helemaal niets van.....
Ligt je broer nu op sterven?
Of ben je jaar in jaar uit voor anderen aan het zorgen in alle zomervakanties van je zoon?
Als het het eerste is: Logisch dat je niet op vakantie kan en dat kun je een kind van 5 best uitleggen. Als het het tweede is, moet je je prioriteiten misschien ergens anders leggen.
En wat is nu je vraag? In die laatste twee weken wil je nog iets gaan ondernemen, of gaat dit niet omdat je onmisbaar bent?
Datdus
nootboek schreef:
15-08-2019 00:14
Hier soortgelijke situatie - thuisgebleven ivm ziek familielid, en omdat we toch thuis waren vakantiebudget verbrast aan verbouwing. Ik hou 1 dag in de week vrij voor mijn kinderen en doe dan iets (goedkoops) met hen. Heb mijn 5-jarige gewoon verteld dat er even geen geld is voor bepaalde dingen waaraan hij eerder wel gewend was. Tis niet anders. Daar moppert hij soms over, maar ik voel me nergens schuldig over, dit is gewoon wat het is. Ik had me de vakantie ook anders voorgesteld, maar soms lopen dingen gewoon anders.

Normaal zouden we bv. naar een Pretpark gaan en daar eten kopen. Vorige week 'picknick' meegenomen naar de speeltuin. Zakje chips, pakje drinken - kind was helemaal gelukkig. Bij regen overdag thuis film kijken, met popcorn erbij. Kinderboerderij, strand, bos, lokale kinderspeelweek kosten niets. En behalve gratis zijn er ook nog een hoop dingen die weinig kosten. Je moet er alleen even tijd voor maken, dat is nl. het enige wat telt: aandacht. Het lijkt me echt niet nodig om alles en iedereen aandacht te geven en je eigen kind over te slaan.
En dat.
Zo bijzonder is mijn gedachtengang niet
Alle reacties Link kopieren
Snap dat vaag verhaal is

Een ziekelijke papa en neefje waar hij dol op is en dan ook nog een oom wat altijd op bed ligt omdat hij niet wil amputeren en hij heeft 2 zussen op sterretjes waar hij niks van snapt
En ik heb maar 1 opa en oma
Waarom geen 2
Die zijn op sterretjes
Want als je vragen krijgt moet je eerlijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Het is mij nog niet eens duidelijk waar de topictitel op slaat.

Is:
- de 5-jarige teleurgesteld?
- is de TO teleurgesteld dat ze ‘maar geeft en niets terug krijgt’ (in de vorm van karmapunten)?
- is TO zichzelf lekker de put in aan het praten terwijl de vijfjarige nog geen kik heef gegeven?

Vragen, vragen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:22
Snap dat vaag verhaal is

Een ziekelijke papa en neefje waar hij dol op is en dan ook nog een oom wat altijd op bed ligt omdat hij niet wil amputeren en hij heeft 2 zussen op sterretjes waar hij niks van snapt
En ik heb maar 1 opa en oma
Waarom geen 2
Die zijn op sterretjes
Want als je vragen krijgt moet je eerlijk zijn
En nu weer omdat ziekte nu belangrijker is
Ik moet hem steeds teleur stellen
Terwijl ik alles voor hem over heb
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:22
Snap dat vaag verhaal is

Een ziekelijke papa en neefje waar hij dol op is en dan ook nog een oom wat altijd op bed ligt omdat hij niet wil amputeren en hij heeft 2 zussen op sterretjes waar hij niks van snapt
En ik heb maar 1 opa en oma
Waarom geen 2
Die zijn op sterretjes
Want als je vragen krijgt moet je eerlijk zijn
Dat isheel vervelend allemaal maar die papa en die oom kunnen niet in de vakantie een paar dagen zonder jou dat jij iets leuks en goedkoops met je zoon kan doen?
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-08-2019 00:23
Het is mij nog niet eens duidelijk waar de topictitel op slaat.

Is:
- de 5-jarige teleurgesteld?
- is de TO teleurgesteld dat ze ‘maar geeft en niets terug krijgt’ (in de vorm van karmapunten)?
- is TO zichzelf lekker de put in aan het praten terwijl de vijfjarige nog geen kik heef gegeven?

Vragen, vragen.

Ik stel mijn zoon teleur dat is het punt
Niet omdat ik zielig wil doen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je in t echte leven ook zo vaag doet, maar aangezien je het over 'op sterretjes' hebt vrees ik het ergste. Mijn tip: wees gewoon duidelijk tegen je zoon. Hij is een mens van 5, geen kanarie. Begrijpt meer dan je wellicht denkt, maar iemand moet het m wel uitleggen. (waarom vakantie er niet meer inzit)
nootboek wijzigde dit bericht op 15-08-2019 00:39
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk vaag verhaal. Kun je misschien normale woorden en zinnen gebruiken, komma's, punten en hoofdletters? En kun je alsjeblieft het verhaal van begin tot eind in een lopende tekst schrijven?

Of we doen het anders:

Wat is er met je broer aan de hand?
Wat is er aan de hand dat jij al 3 zomervakanties door je broer in beslag genomen wordt?
Hoe veel kinderen van je broer zijn er nu, ik lees 2 nichtjes? En wat is er dan aan de hand met het neefje dat deze expliciet benoemd wordt? Is dat een broertje van de 2 nichtjes?
Waar is de moeder van de nichtjes/neefje dat zij niet kan opvangen?
Over welke schoonouders hebben we het die mee opvangen? De schoonouders van je broer of van jezelf?
Wat bedoel je met op sterretjes, dood? Wie wat waar hoe?
Wat bedoel je met de opa en oma?
Wat is nu de situatie van je man?

Vragen, vragen, vragen.

En bovenal: waarom moet jij telkens klaarstaan en waarom is het allemaal zo vreselijk groot en moeilijk met 'mijn hart breekt'? Ik lees dat jij alle gaten aan het dichtlopen bent maar dan vooral gaten die jij als enige ziet. Is dat nou allemaal nodig? Een dagje uit hoeft toch niet onmogelijk te zijn?
macarinata wijzigde dit bericht op 16-08-2019 21:37
0.09% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven