Teleurstelling

14-08-2019 22:57 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder ik dit
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
95.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:30
Ik stel mijn zoon teleur dat is het punt
Niet omdat ik zielig wil doen
Maar IS zoon zelf ook teleurgesteld? Is hij boos? Is hij verdrietig? Vraagt hij continue ‘mama wanneer gaan wij dan op vakantie?’

Of meen jij dat te zien in zijn ogen?

Dat is mijn vraag. Want het maakt nogal wat uit of het gaat om een vijfjarige die het allemaal maar moeilijk vindt of dat je het zelf er moeilijk mee hebt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
15-08-2019 00:35
Wat een vreselijk vaag verhaal. Kun je misschien normale woorden en zinnen gebruiken, komma's, pumten en hoofdletters? En kun je alsjeblieft het verhaal van begin tot eind in een lopende tekst schrijven?

Of we doen het anders:

Wat is er met je broer aan de hand?
Wat is er aan de hand dat jij al 3 zomervakanties door je broer in beslag genomen wordt?
Hoe veel kinderen van je broer zijn er nu, ik lees 2 nichtjes? En wat is er dan aan de hand met het neefje dat deze expliciet benoemd wordt? Is dat een broertje van de 2 nichtjes?
Waar is de moeder van de nichtjes/neefje dat zij niet kan opvangen?
Over welke schoonouders hebben we het die mee opvangen? De schoonouders van je broer of van jezelf?
Wat bedoel je met op sterretjes, dood? Wie wat waar hoe?
Wat bedoel je met de opa en oma?
Wat is nu de situatie van je man?

Vragen, vragen, vragen.

En bovenal: waarom moet jij telkens klaarstaan en waarom is het allemaal zo vreselijk groot en moeilijk met 'mijn hart breekt'? Ik lees dat jij alle gaten aan het dichtlopen bent maar dan vooral gaten die jij als enige ziet. Is dat nou allemaal nodig? Een dagje uit hoeft toch niet onmogelijk te zijn?
Sommige mensen kunnen geen verhaal schrijven maar willen het kwijt
ik ben daar niet goed in nee

maar mensen hier op forum hebben alleen maar mensen die commentaar geven

Ben hier slecht in maar weet anders ook niet
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
15-08-2019 00:35
Wat een vreselijk vaag verhaal. Kun je misschien normale woorden en zinnen gebruiken, komma's, pumten en hoofdletters? En kun je alsjeblieft het verhaal van begin tot eind in een lopende tekst schrijven?

:kneel:

Echt geen touw aan vast te knopen.
.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-08-2019 00:38
Maar IS zoon zelf ook teleurgesteld? Is hij boos? Is hij verdrietig? Vraagt hij continue ‘mama wanneer gaan wij dan op vakantie?’

Of meen jij dat te zien in zijn ogen?

Dat is mijn vraag. Want het maakt nogal wat uit of het gaat om een vijfjarige die het allemaal maar moeilijk vindt of dat je het zelf er moeilijk mee hebt.

Hij vraagt erom en was ook de bedoeling

Anderen gaan op vakantie
Gaan wij ook mama
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:22
Snap dat vaag verhaal is

Een ziekelijke papa en neefje waar hij dol op is en dan ook nog een oom wat altijd op bed ligt omdat hij niet wil amputeren en hij heeft 2 zussen op sterretjes waar hij niks van snapt
En ik heb maar 1 opa en oma
Waarom geen 2
Die zijn op sterretjes
Want als je vragen krijgt moet je eerlijk zijn
Ik zeg altijd gewoon dat opa X dood is, net als de hond. Die komen nooit meer terug. Veel verder dan dat gaat het begrip van een kleuter niet en dat is prima. Maar waarom dat gelul van ‘op sterretjes’? En wordt je zoon op deze manier niet best wel lastig gevallen met volwassen problemen?
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:39
Sommige mensen kunnen geen verhaal schrijven maar willen het kwijt
ik ben daar niet goed in nee

maar mensen hier op forum hebben alleen maar mensen die commentaar geven

Ben hier slecht in maar weet anders ook niet

Dit heeft niks met wel of niet een verhaal kunnen schrijven te maken.
Beantwoord gewoon de vragen die gesteld worden met normale zinnen met hoofdletters, punten en komma’s. Anders kun je beter iemand opbellen om je hart te luchten, Sensoor ofzo. https://www.deluisterlijn.nl/
.
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:41
Hij vraagt erom en was ook de bedoeling

Anderen gaan op vakantie
Gaan wij ook mama
Dan zeg je gewoon "nee lieverd, we gaan niet op vakantie. Dat kan niet want papa is ziek dus we moeten voor hem zorgen. We gaan wel andere leuke dingen doen..."
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt alleen maar commentaar
Ik ben ook weg

Vraag advies
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:45
Je krijgt alleen maar commentaar
Ik ben ook weg

Vraag advies
Ik snap dat dat commentaar vervelend is, maar je krijgt ook goede adviezen. Kun je daar iets mee?
Tjezus, wat vals
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:45
Je krijgt alleen maar commentaar
Ik ben ook weg

Vraag advies
Je kreeg advies.

Ga iets leuks doen met hem. Die vader en oom kunnen vast wel een dagje zonder jou
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:45
Je krijgt alleen maar commentaar
Ik ben ook weg

Vraag advies
Maar je vraag is niet duidelijk.

Je zoon mag best vragen of jullie op vakantie gaan. Nee is ook een antwoord en niet op vakantie gaan is geen drama. Maak dat er dan ook niet van en ga gewoon de komende week nog iets leuks doen, en maak dat ook een beetje feestelijk.
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:41
Hij vraagt erom en was ook de bedoeling

Anderen gaan op vakantie
Gaan wij ook mama
Oké. Da’s duidelijk.

Dan zou ik op korte termijn:
- inventariseren hoeveel geld ik heb voor uitstapjes.
- kijken wat deze uitstapjes kosten en dan bepalen welke ik zou gaan doen (bv. Efteling te duur, dan naar het dichtstbijzijnde zwemparadijs met broodjes, snoep en drinken. Op de terugweg een happy meal ofzo). Is het budget echt heel krap, dan samen een soort speurtocht doen en picknicken, samen iets knutselen (vlieger bijvoorbeeld), desnoods een ‘tent’ bouwen in de woonkamer met wat oude lappen/dekens en daar ook echt slapen.
- uitleggen dat het de echte vakantie deze zomer niet gaat lukken vanwege zieke papa. Ik zou het hele drama van oom/broer, sterretjes, amputatie, enzovoorts weglaten.
- en andere tips (ik zie dat een aantal forummers echt hele leuke tips hebben gegeven die amper iets kosten)

Op lange termijn:
- de broer die zo slecht ligt omdat hij iets niet wil laten amputeren (?): je kunt die neefjes/nichtjes helpen door ze mee te laten draaien in jouw gezin. Niet meer jouw gezin aanpassen aan dat van hem, hij die niet wil. En als hij meer wil dan moet hij (met zijn vrouw?) de zaken anders gaan regelen.
- vragen verdienen een eerlijk antwoord. Maar je moet je ook afvragen hoeveel een kind van vijf kan met eerlijke antwoorden. Je hoeft niet alles in één keer op tafel te gooien. Ik zou doseren. Lijkt mij erg eng voor een vijfjarige om te horen hoeveel directe familieleden al op de sterretjes zitten met een oom die al drie jaar op bed ligt en papa ziekenhuis in en uit.

Edit: die moeite had ik mij ook kunnen besparen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:39
Sommige mensen kunnen geen verhaal schrijven maar willen het kwijt
ik ben daar niet goed in nee
Dat is nog vrij eufemistisch uitgedrukt :proud:
Ik vind het eigenlijk wel knap, dat je verhaal door elke toevoeging van jou nog onduidelijker wordt.
Toch een hele prestatie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Tja soms zit een vakantie er niet in. In mijn jeugd ben ik 1x op vakantie geweest en ik heb het overleefd. Met mijn kinderen jaren financieel moeilijke tijd gehad en mijn kinderen hebben het overleefd. Dus je kind uitleggen dat het er niet in zin. En voel je er niet schuldig om, soms is het niet anders
Alle reacties Link kopieren
Nou deze TO reageert ook wel erg selectief, alle tips doet ze niks mee.
Alleen de OP gelezen

Ik weet niet hoe oud je kind is, jong lijkt me, want aan oudere kinderen kun je prima uitleggen dat het er even niet in zat dit jaar.

Maar bij jongere kinderen zit veel ook in hoe je het brengt. Een kleuter verwacht echt niet perse dat je op vakantie gaat als jij hem daar niet vooraf al over hebt zitten opjutten. Gewoon lekker vrij is toch ook heerlijk. En het was grotendeels lekker weer. Zit het niet vooral in je eigen hoofd dat je op vakantie had moeten gaan?

Vervelend van alle andere tegenslagen, maar ik snap echt niet wat er zo erg is aan een jaartje niet op vakantie gaan.

Sterkte.
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:30
Ik stel mijn zoon teleur dat is het punt
Niet omdat ik zielig wil doen
Als je hem niks beloofd kan je hem ook niet teleurstellen, zo simpel is het. Voortaan dus eerst nadenken voordat je tegen hem zegt dat je op vakantie gaat.
Hij weet er later niets meer van of hij wel of niet als op 5 jarige op vakantie is geweest.
Naar dat jullie zoveel tegenslag hebben maar probeer naast het eerlijk tegen hem te zijn daar niet teveel nadruk op te leggen.
Richt je tegen over hem op de positieve dingen. Ga naar de speeltuin of het strand. Koop een ijsje. Bios misschien. Vakantie is vrij zijn, niet perse weg. Je doet hem niets tekort met niet weggaan.

Nog 1 tip. Vertel 5 jarige pas op de dag dat je weggaat van de vakantie of andere plannen. Zo valt er weinig tegen als het anders loopt.
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:30
Hij is 5 hij weet dat zijn vader ziek is maar is is wel een kind
Ook met een kind van 5 valt te praten.
Zijn vader is ziek, daar zul je ook vast met je kind over praten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem prima uitleggen dat je een volgende vakantie gaat en uitleg geven waarom. Ga een dagje weg of meerdere en kap met je schuldig voelen. Je hebt sommige dingen niet in handen. En kinderen worden er echt niet minder van als ze niet op vakantie gaan.
Meiske111 schreef:
15-08-2019 00:45
Je krijgt alleen maar commentaar
Ik ben ook weg

Vraag advies
Waar wil je dan advies over? Het enige commentaar dat je hebt gekregen is dat we niet goed begrijpen wat je vraag is.

Je gaat niet op vakantie. Dat is een feit. Gaat het je er nu om hoe je dat je zoon vertelt, of hoe je er zelf mee omgaat? Of wil je alternatieve, low-budgetplannen en ideeën horen?

Hoe dan ook, mijn enige advies zou zijn om die jongen geen problemen aan te praten. Waarschijnlijk vindt hij het niet op vakantie gaan veel minder erg dan jij denkt. Hij vraagt er gewoon naar omdat kinderen dingen vragen. Bij een duidelijk antwoord zal hij zich er vast bij neer kunnen leggen. En je stelt hem heus niet teleur, dat maak je er zelf van.
Alle reacties Link kopieren
Een nachtje weg is vaak makkelijk en goedkoop te organiseren. Misschien zou een bekende hun caravan of tent 1 of 2 dagen langer op een camping in de buurt van het ziekenhuis kunnen laten staan of kan je in een klein tentje 1 nachtje ergens staan?
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, voel je vooral niet schuldig. Niet iedereen kan of wil op vakantie. Vakantie is geen eerste levensbehoefte.

Natuurlijk is je zoon teleurgesteld. Waarschijnlijk niet eens dat hij niet weg is gegaan, maar grote kans dat hij gewoon jouw aandacht wil hebben. Voor een kind is het concept vakantie niet dat je ver weg moet, maar dat je samen met je ouder(s) iets ander doet dan wat je normaal doet.

Probeer tijd vrij te maken om samen wat te gaan doen. Is er een familie / vrienden waar jullie samen of hij alleen kan logeren? Leen een tent en ga in een (je eigen of iemand anders zijn) tuin kamperen. Ga een middag of dag samen op pad. etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je iets wil, moet je het doen

Dingen voor anderen doen zit daarbij wel eens in de weg. 'nee' zeggen is een goede oplossing, vaak gebruiken hoor, 'ja' kan altijd nog als je je doodverveelt ofzo.
Je hebt tenslotte excuses zat.

Maar volgens mij zit je te wachten tot iemand het voor je gaat oplossen. In dat geval ... succes!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hebben duidelijkheid nodig.
Als jij net zo onsamenhangend tegen hem praat als je hier schrijft dan heeft je kind een veel groter probleem dan niet op vakantie gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven