thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
...
En ik ga nog maar even door met welgemeende provocerende postings:

Waarom zou je eigenlijk aanspraak mogen maken op met belasting opgehoeste uitkeringen, als je daar zelf nooit aan hebt bijgedragen? Er komt op een dag pensioen aan, bijvoorbeeld. Niet aan mee betalen, wel ontvangen?
Volgens mij bedoelt Nijntje juist dat ze meer energie en voldoening haalt uit haar baan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Speculaasje, lees eens wat van Ayn Rand. En klop aan bij de landelijke politiek voor dit soort kwesties, Bereik je misschien meer mee dan op een forumpje.

Hemmel, jij bent toch thuisblijfmoeder?
quote:lindy schreef op 12 juli 2009 @ 21:04:

En ik ga nog maar even door met welgemeende provocerende postings:

Waarom zou je eigenlijk aanspraak mogen maken op met belasting opgehoeste uitkeringen, als je daar zelf nooit aan hebt bijgedragen?

De meeste thuisblijfmoeders hebben voor die tijd wel gewerkt en dus welbijgedragen.

Er komt op een dag pensioen aan, bijvoorbeeld. Niet aan mee betalen, wel ontvangen?

Pensioen is geen uitkering die door belastingcenten wordt betaald maar waar je zelf geld voor afdraagt. Snap de vergelijking niet helemaal?
Waarom meng ik me nog steeds in dit soort discussies eigenlijk?
quote:Norre schreef op 12 juli 2009 @ 20:31:

[...]

Ik zou zó graag willen weten waarom ik objectief moet kijken naar werkende moeders, terwijl jij zoveel suggereert. Over welke huismoeder heb je het nu? Alle huismoeders, die bij jou in de buurt, je zus, je vriendin?Pssst ik wacht nog op mijn 'op anderen afgevende' quotes??
Ja mamasaar, maar het geld dat werkenden betalen voor hun pensioen wordt niet opzij gezet voor een "pensioenpot", maar wordt gespendeerd aan uitkeringen voor mensen die te lui zijn om te werken- de staatsschuldveroorzakers zogezegd.
quote:mamalief schreef op 12 juli 2009 @ 21:08:

[...]

Zo! Wel tot hun 29ste? (ja, ik neem maar even de gemiddelde leeftijd tot moeder worden, he?)
quote:lindy schreef op 12 juli 2009 @ 20:57:

.

Niet werken vind ik dom. En lui.Over welke gevallen heb je het hier?
quote:Dhelia schreef op 12 juli 2009 @ 21:10:

[...]

Pssst ik wacht nog op mijn 'op anderen afgevende' quotes??Pssst... jij vond die van lui en dom niet genoeg????
quote:Susan schreef op 12 juli 2009 @ 20:53:

[...]

Hier ook een identiteitscrisis. Ik moet wel zeggen dat dit topic me aanspoort om door te werken.Mooi, als er één schaap over de dam is...
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 21:10:

Ja mamasaar, maar het geld dat werkenden betalen voor hun pensioen wordt niet opzij gezet voor een "pensioenpot", maar wordt gespendeerd aan uitkeringen voor mensen die te lui zijn om te werken- de staatsschuldveroorzakers zogezegd.

OOOwwww, ook gedeeltelijk voor mij dus, nou hartelijk dank dan alle werkende moeders!

(En ik heet Mamalief, geen Mamasaar)
Voor je pensioen(aanvulling) betaal je zelf MamaLief, voor de AOW niet. En daar heeft nu iedereen recht op, ook als ie geen cent heeft bijgedragen. Al gaat dat systeem gegarandeerd nog eens op de schop.
quote:Norre schreef op 12 juli 2009 @ 21:12:

[...]

Pssst... jij vond die van lui en dom niet genoeg????Waar heb jij mij lui en dom zien schrijven dan over anderen?
quote:mamalief schreef op 12 juli 2009 @ 21:08:

[...]

Helemaal eens met Mamalief wat betreft Lindy.

Pensioen bouw je op als je werkt, niet als je thuisblijft.
AOW is obv omslagstelsel. Jij betaalt nu voor de gepensioneerden nu, niet voor je eigen AOW. Het is goed mogelijk dat je uiteindelijk dubbelop belast wordt: nu werken voor de bejaarden nu, straks werken voor je eigen pensioen en de bejaarden dan. Het omslagstelsel was na WOii erg nuttig maar is door de bevolkingsopbouw binnenkort niet meer betaalbaar.

Ik vind dit een van de onrechtvaardigste dingen in ons stelsel: onze generatie wordt met 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' klaargestoomd om te werken, om zo te kunnen betalen voor de privileges van de voorgaande generaties en voor haar eigen onderhoud als die privileges wegbezuinigd zijn. Als het asociaal is om dat onrechtvaardig te vinden.. so be it.
quote:Norre schreef op 12 juli 2009 @ 21:12:

[...]

Over welke gevallen heb je het hier?Over vrouwen die wel kunnen, maar niet willen werken.
...
quote:Dhelia schreef op 12 juli 2009 @ 21:13:

[...]

Waar heb jij mij lui en dom zien schrijven dan over anderen?

Pssst.... staat in die bewuste quotes die ik tig pagina's geleden op jouw verzoek heb aangehaald.

Iedereen leest erover heen, maar ze staan er wel degelijk!
quote:mamalief schreef op 12 juli 2009 @ 21:09:

Waarom meng ik me nog steeds in dit soort discussies eigenlijk?

Omdat je het niet kan laten?

PS zag vanmiddag ineens in nauwelijks gebruikt mailbox berichtje van je van eind mei, waar heb ik die aan te danken??
quote:lindy schreef op 12 juli 2009 @ 21:13:

Voor je pensioen(aanvulling) betaal je zelf MamaLief, voor de AOW niet. En daar heeft nu iedereen recht op, ook als ie geen cent heeft bijgedragen. Al gaat dat systeem gegarandeerd nog eens op de schop.

Ach ja, ik ben een domme thuisblijfmoeder he dus dat soort dingen weet ik allemaal niet.

Wel weet ik de mensen bij hun echte naam aan te spreken,dat dan weer wel!
Mamalief, mamasaar, badassmom, allemaal een pot nat.

Als het aan mij ligt krijgen thuisblijfmoeders geen geld voor pensioen- dat ik betaald heb en betaal aan de belasting.
quote:Norre schreef op 12 juli 2009 @ 21:14:

[...]

Pssst.... staat in die bewuste quotes die ik tig pagina's geleden op jouw verzoek heb aangehaald.

Iedereen leest erover heen, maar ze staan er wel degelijk!Dan heb jij heel bijzondere talenten want je leest iets wat er niet staat. Dat 'iedereen' erover heen leest, zou je al iets moeten zeggen natuurlijk...
quote:lindy schreef op 12 juli 2009 @ 21:14:

[...]

Over vrouwen die wel kunnen, maar niet willen werken.Het zou zo fijn zijn als jullie (jij niet dan..) werkende moeders die nuancering er even bij zouden vermelden in de steeds terugekerende opmerkingen over dom en lui...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven