thuismoeders... lui of zorgzaam
zaterdag 11 juli 2009 om 17:47
Als je tevreden bent met de situatie zoals die nu is, wat maakt het dan uit wat wij vinden?
Welke beslissing je ook neemt jij moet er achter staan en niet wij.
Welke beslissing je ook neemt jij moet er achter staan en niet wij.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zaterdag 11 juli 2009 om 17:48
Thuisblijfmoeders lui? Hoezo? Je doet toch neem ik aan het huishouden (hele klus) en je zorgt voor de kinderen?
Misschien zijn die mensen wel jaloers dat jij thuis bent...
Ik werk fulltime, maar moet dus daarnaast het huishouden doen (is dus ook een huishouden van Jan Steen!) en ik heb geen kinderen.
Maar als jij je er prettig bij voelt, laat anderen dan gewoon lekker kletsen...
Misschien zijn die mensen wel jaloers dat jij thuis bent...
Ik werk fulltime, maar moet dus daarnaast het huishouden doen (is dus ook een huishouden van Jan Steen!) en ik heb geen kinderen.
Maar als jij je er prettig bij voelt, laat anderen dan gewoon lekker kletsen...
zaterdag 11 juli 2009 om 17:48
Ja, ze bestaan nog. Ik ben er namelijk één .
Ik vind dat je wel erg onzeker overkomt. Meen je nou serieus dat je weer wilt gaan werken als 'men' blijkt te vinden dat je lui bent?
Ik neem aan dat het een doordachte keuze is geweest om thuis te blijven. Waarom daarop terugkomen als anderen daar kritisch over zijn?
Ik vind dat je wel erg onzeker overkomt. Meen je nou serieus dat je weer wilt gaan werken als 'men' blijkt te vinden dat je lui bent?
Ik neem aan dat het een doordachte keuze is geweest om thuis te blijven. Waarom daarop terugkomen als anderen daar kritisch over zijn?
The time is now
zaterdag 11 juli 2009 om 17:49
het allerbelangrijkste is hoe jij je er bij voelt! Je gaat toch niet iets doen omdat een ander je anders lui of wat dan ook vindt? Eni emand die thuismoeders lui vindt is best dom want zijn alle mensen met hetzelfde beroep ook hetzelfde? Alle kappers zijn dom en alle bouwvakkers zijn jaloers ofzo?? Doe waar jij en je gezin zich goed bij voelt of dat nou werken is of niet.
zaterdag 11 juli 2009 om 17:50
Wat maakt het nou uit wat de rest van de wereld van jou keuze vindt. Doe waar jij je goed bij voelt.
Ik werk op dit moment 4 dagen per week naast het moederschap van een zoontje van 1. Ik weet niet wat ik zou doen als ik een partner zou hebben die mij en mijn zoon financieel zou kunnen en willen onderhouden.
Ik werk op dit moment 4 dagen per week naast het moederschap van een zoontje van 1. Ik weet niet wat ik zou doen als ik een partner zou hebben die mij en mijn zoon financieel zou kunnen en willen onderhouden.

zaterdag 11 juli 2009 om 17:50
Lieve Hemmel, je moet niet je leven inrichten op de meningen van anderen! Lekker belangrijk hoe mensen tegen jou en je keuzes aankijken, als jij en je gezin je daar goed bij voelen dan is dat meer dan goed! Hoe jij je dagen verder invult.. al vindt de hele wereld dat je op je luie gat thuiszit, jij weet vast wel beter toch?
zaterdag 11 juli 2009 om 17:51
Waarom schaam je je? Is toch jouw keuze? Of sta je er zelf niet helemaal achter?
En waarom zijn thuismoeders per definitie lui?
Ik ben zelf in verwachting van een tweeling en krijg geen verlenging van mijn contract. Heb daarom besloten om een jaar thuis te blijven om alles op de rit te krijgen. Dit heeft te maken met het feit dat wij 2 kindjes krijgen en mijn man vaak in het buitenland is! Misschien bevalt het niet en ga ik na een tijdje toch werk zoeken, misschien wil ik daarna nog een aantal jaren thuis blijven...........??? We zien het wel, is onze keus, moeten wij toch zelf weten?
En waarom zijn thuismoeders per definitie lui?
Ik ben zelf in verwachting van een tweeling en krijg geen verlenging van mijn contract. Heb daarom besloten om een jaar thuis te blijven om alles op de rit te krijgen. Dit heeft te maken met het feit dat wij 2 kindjes krijgen en mijn man vaak in het buitenland is! Misschien bevalt het niet en ga ik na een tijdje toch werk zoeken, misschien wil ik daarna nog een aantal jaren thuis blijven...........??? We zien het wel, is onze keus, moeten wij toch zelf weten?
zaterdag 11 juli 2009 om 17:52
Nou er zijn wel luie thuisblijfmoeders hoor. Ik ken er 2 (waaronder mijn buurvrouw) die gewoon echt echt niets doen. Man doet de boodschappen en poetst in het weekend en ze eten zeer regelmatig bezorgspul.
Maakt niet uit op welk tijdstip ik thuis kom, ze zit altijd voor de buis met een sigaret, terwijl ze zo hard hoest dat ik het in mijn huis hoor.
Maar ben jij een leuke moeder in het kader van dingen doen met je kind, het volledige huishouden en zorg je voor een gezonde maaltijd op tafel ben je helemaal niet lui hoor.
Veel moeder doen ook nog vanalles vrijwillig op school enzo.
Maakt niet uit op welk tijdstip ik thuis kom, ze zit altijd voor de buis met een sigaret, terwijl ze zo hard hoest dat ik het in mijn huis hoor.
Maar ben jij een leuke moeder in het kader van dingen doen met je kind, het volledige huishouden en zorg je voor een gezonde maaltijd op tafel ben je helemaal niet lui hoor.
Veel moeder doen ook nog vanalles vrijwillig op school enzo.
zaterdag 11 juli 2009 om 17:55
@juniper8: dat heeft veel meer met het karakter dan het wel of niet werken te maken. Als de luie vrouwen die jij kent wel zouden werken, zouden hun mannen waarschijnlijk ook alles daarnaast moeten doen.
Overigens ben ik het niet met je eens dat je als huisvrouw zijnde het volledige huishouden, zorg voor de kinderen en koken alleen hoeft te doen. Als de vader vrij is kan hij best zijn steentje bijdragen, zodat jezelf ook eens ontlast wordt.
Overigens ben ik het niet met je eens dat je als huisvrouw zijnde het volledige huishouden, zorg voor de kinderen en koken alleen hoeft te doen. Als de vader vrij is kan hij best zijn steentje bijdragen, zodat jezelf ook eens ontlast wordt.
The time is now
zaterdag 11 juli 2009 om 17:58
Ik denk dat je best luie thuisblijfmoeders hebt, of zorgzame, of een combinatie daarvan. Maar er dan op neer te gaan kijken? Nee.
Ik zou het zelf misschien anders doen, maar dat is met zoveel dingen. Ik hoop vooral dat elke moeder liefdevol met haar kind kan omgaan, dat vind ik van groter belang dan of zij werkt of niet. Dat is ook niet mijn zaak!
Ik zou het zelf misschien anders doen, maar dat is met zoveel dingen. Ik hoop vooral dat elke moeder liefdevol met haar kind kan omgaan, dat vind ik van groter belang dan of zij werkt of niet. Dat is ook niet mijn zaak!
zaterdag 11 juli 2009 om 18:02
Als je kinderen krijgen als een soort redding ziet om een aantal jaar van je betaalde rotbaan af te komen, vind ik dat een stuk negatiever dan als je echt plezier in je werk had. Mensen die echt plezier in hun werk hadden maar dan toch een soort innerlijke behoefte voelen (en het financieel op kunnen brengen) om een aantal jaar bij de kinderen te blijven vind ik een heel ander verhaal. Als je je kinderen als een soort uitweg ziet had je beter een leuke opleiding kunnen gaan doen in plaats van kinderen te krijgen.
Ik vind dus dat er verschil zit tussen mensen die tevreden waren met hun betaalde baan en mensen die geen zin hebben/hadden om te gaan werken (meestal zonder opleiding denk ik(?)) Je kinderen zijn er niet om als een soort redding van rotwerk te dienen.
Is het dan wel de ideale keuze voor jou om thuis te blijven als je je er blijkbaar zo rottig onder voelt?
Is het echt afhankelijk van de mening van andere mensen of voel je je zelf gewoon een beetje 'nutteloos' door thuis te blijven?
Ik vind dus dat er verschil zit tussen mensen die tevreden waren met hun betaalde baan en mensen die geen zin hebben/hadden om te gaan werken (meestal zonder opleiding denk ik(?)) Je kinderen zijn er niet om als een soort redding van rotwerk te dienen.
Is het dan wel de ideale keuze voor jou om thuis te blijven als je je er blijkbaar zo rottig onder voelt?
Is het echt afhankelijk van de mening van andere mensen of voel je je zelf gewoon een beetje 'nutteloos' door thuis te blijven?
zaterdag 11 juli 2009 om 18:03
volgens mij zijn thuisblijfmoeders niet per definitie lui. Wel kan het voorkomen dat ze wat in hun kinder-wereld zitten. Of zichzelf uiterlijk niet verzorgen. Afhankelijk van wat ze uitkramen en hoe ze eruit zien zou ik heel misschien kunnen oordelen.
Maar wat een ander doet maakt mij niet uit. Neerkijken doe ik op niemand.
Maar wat een ander doet maakt mij niet uit. Neerkijken doe ik op niemand.
zaterdag 11 juli 2009 om 18:04
Als jij uit een bewuste keuze thuisblijft is dat niet lui.
Als je dat echter doet omdat je het makkelijk vindt en werken eigenlijk moeilijk dan heb je niet bewust gekozen voor het thuismoederschap maar is het een vluchtgedrag. Dat vind ik wel lui.
Kortom, het is niet zo zwart wit als jij het voordoet.
En ik ben het met Dhelia eens dat het niet slim is. Je bent financieel afhankelijk.
Als je dat echter doet omdat je het makkelijk vindt en werken eigenlijk moeilijk dan heb je niet bewust gekozen voor het thuismoederschap maar is het een vluchtgedrag. Dat vind ik wel lui.
Kortom, het is niet zo zwart wit als jij het voordoet.
En ik ben het met Dhelia eens dat het niet slim is. Je bent financieel afhankelijk.
zaterdag 11 juli 2009 om 18:12

zaterdag 11 juli 2009 om 18:12
zaterdag 11 juli 2009 om 18:14
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 18:06:
[...]
Waarom is het eigenlijk zo erg om tijdelijk financieel afhankelijk te zijn van je partner?Niks aan het handje zolang alles goed gaat tussen partner en jou, maar scheiden is minder leuk als je thuismoeder bent. Voor je het weet ben je bijstandsmoeder.
[...]
Waarom is het eigenlijk zo erg om tijdelijk financieel afhankelijk te zijn van je partner?Niks aan het handje zolang alles goed gaat tussen partner en jou, maar scheiden is minder leuk als je thuismoeder bent. Voor je het weet ben je bijstandsmoeder.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.