tijgeren in bed

13-09-2010 08:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds K kan tijgeren doet ze dit overal zelfs in haar bed. Opzich allemaal niet erg alleen nu wil het zo wezen dat ze iedere keer op haar buik beland en dan op een of andere manier niet meer weet/kan terug draaien, heel gek want overdag doet ze het wel.

Ze word/is dan wakker en dan is het bleren geblazen

Terug draaien en hopen dat ze verder gaat slapen is niet de oplossing want dat doet ze niet dan gaat ze alleen maar harder huilen omdat ze nog harstikke moe is maar wakker is er toch echt wel uit.

Nadat we haar hadden gevonden met de lakens om haar hoofd gewikkeld zijn deze eruit gegaan en slaapt ze nu nog alleen in haar slaapzak.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Mijn zoon tijgert nog niet, maar weet wel alle kanten op te manoeuvreren in bed, en slaapt daarom ook alleen nog in zijn slaapzak.

Je doet er niet zo veel aan, en komt vanzelf een moment dat het haar lukt om zelf weer op haar rug kan draaien. Bij J. heeft het denk ik een maand geduurd voordat het hem lukte om ook in bed terug te draaien.
Heel stevig instoppen helpt soms.

En anders; hetiseenfasehetiseenfase
quote:mereliena schreef op 13 september 2010 @ 08:28:

Heel stevig instoppen helpt soms.

En anders; hetiseenfasehetiseenfase

Dat dus, dochter doet het ook, kruipt het hele bed rond en slaapt daardoor onrustig. Ze slaapt het liefst op haar buik maar nu ze verkouden is houden we dat een beetje tegen dus stoppen we haar heel strak in.

Ik heb zelf het idee dat ze niet zo goed durft terug te rollen omdat het bedje beperkt is in de ruimte. Op een kleed op de grond doet ze het wel.
Over een paar weken draait ze met gemak ook weer terug. En wakker worden en dan weer doorslapen is ook iets wat ze moeten leren.
Zoon draaide in een week ook weer terug, toen was de ergste strijd voorbij. Wij hebben hem ook een keer met zijn hoofd in de lakens gevonden, dus ook hier alleen een slaapzakje. Strak instoppen werkte even, ook daar zijn we mee gestopt, omdat dat alleen maar meer onrust veroorzaakte. Je OP is heel erg herkenbaar, ben ook redelijk wanhopig geweest, bij ons was het dus gelukkig wel met een week of 2 a 3 klaar...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Mijn nichtje slaapt in een ding dat volgens mij een Baby Safe heet, waardoor ze niet kan draaien in bed. Ik kan even niet googlen om het te checken, maar er bestaan dus oplossingen voor.
Dochterlief had dat hier ook, leek opeens 's nachts vergeten hoe ze weer terug moest draaien, maar na een paar nachten wist ze het weer en draaide ze zelf weer terug als ze dat wilde. Slaapt ook echt alleen met slaapzak aan, zou niet weten waar in bed ik een lakentje neer zou moet leggen, elke plek kan maar zo weer haar voeteneind zijn en even later haar hoofdeind...

Dus ik denk dat het dadelijk vanzelf overgaat!
quote:frizzy schreef op 13 september 2010 @ 10:22:

Mijn nichtje slaapt in een ding dat volgens mij een Baby Safe heet, waardoor ze niet kan draaien in bed. Ik kan even niet googlen om het te checken, maar er bestaan dus oplossingen voor.

Ik ken het, maar ik snap nooit zo goed waarom je het zou willen gebruiken.

Het is een fase, op een gegeven moment leren ze om ook in bed zelf terug te draaien, en dan is het over.

Ik begrijp nooit zo waarom je daar een of ander hulpmiddel voor aan wilt schaffen.
quote:Jorina schreef op 13 september 2010 @ 10:32:

[...]

Ik ken het, maar ik snap nooit zo goed waarom je het zou willen gebruiken.

Het is een fase, op een gegeven moment leren ze om ook in bed zelf terug te draaien, en dan is het over.

Ik begrijp nooit zo waarom je daar een of ander hulpmiddel voor aan wilt schaffen.

Omdat niet elk kindje hetzelfde is?

Mijn nichtje kon niet slapen nadat ze niet meer ingebakerd mocht worden. Waarom zou je géén hulpmiddel gebruiken als dat rust brengt voor je kleine en jezelf?
Het is maar net in welke mate je kind er last van heeft natuurlijk, en ik weet niet in welke mate het bij TO is, dat ze huilt van het wakker worden.

Ik doelde een beetje op een situatie waarbij je kind af en toe wakker wordt omdat hij/zij nog niet in bed kan draaien. Als je er nachtenlang niet door kan slapen kan ik me het gebruik van een hulpmiddel voorstellen.
Dat bedoel ik. Niet te snel roepen dat je het niet snapt dus.
quote:frizzy schreef op 13 september 2010 @ 12:01:

Dat bedoel ik. Niet te snel roepen dat je het niet snapt dus.Waarom mag ik dat niet te snel roepen, ik mag toch gewoon een vraag stellen?
hmmm we zijn nu al 1,5 maanden onderweg is er nog hoop........
Jacjac, DIT is wat ik bedoelde. Mijn zusje is er erg tevreden mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven