tip tegen de hitte

09-07-2010 10:24 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn zoontje heeft vorige week vrijdag hitteslag gehad, de eerste verschijnselen van een zonnesteek. Om hem af te koelen heb ik iets nieuws verzonnen, en het werkt goed.

ik dompel een paar luiers in water en laat ze volzuigen. (50 gram gel 500 ml water laten opzuigen) Dan even laten uitlekken en afdrogen. Vervolgens dichtvouwen en in de vriezer. Als ze ijskoud zijn, kan je de gelkorrels losslaan of knijpen, zodat de luiers weer flexibel zijn. Deze luiers leg ik, als hij slapen gaat, onder zijn hoeslaken.

ps: als je bang bent voor scheuren, kun je ze ook nog in een paar kousen stoppen.
quote:Honingbijtje78 schreef op 09 juli 2010 @ 12:45:

misschicken waarom doe je zo naar?

ik ben t met je eens dat er handigere manieren zijn om je kindje af te koelen, maar dat had je misschien ook anders kunnen brengen.

Ik breng het zoals ik het breng. Het kan gevaarlijk zijn om een bevroren luier in een bedje neer te leggen. Punt.

Een bedje moet een veilige omgeving zijn voor een baby, dat is het niet met een stuk plastic/bevroren absorptiemateriaal in het bed.
quote:misschicken schreef op 09 juli 2010 @ 12:48:

[...]

Ik breng het zoals ik het breng. Het kan gevaarlijk zijn om een bevroren luier in een bedje neer te leggen. Punt.

Een bedje moet een veilige omgeving zijn voor een baby, dat is het niet met een stuk plastic/bevroren absorptiemateriaal in het bed.

Eens.

En daar kan ook gewoon op gereageerd worden door To
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 09 juli 2010 @ 11:48:

[...]

hey, heb jij ook een barbazoon???

Grappig, ik ook

(lekker late reactie... barbazoon kwam er even tussen)
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 12:12:

jeetje, misschicken, wat een zwartkijker ben jij!

dan doe jij het toch gewoon niet?Haha, ik denk dan de kinderen van kip raar op zouden kijken van bevroren luiers in hun bed
The time is now
quote:Banba schreef op 09 juli 2010 @ 12:59:

[...]

Haha, ik denk dan de kinderen van kip raar op zouden kijken van bevroren luiers in hun bed
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 09 juli 2010 @ 12:41:

Wat ontzettend flauw zo zeg.

Jij geeft een tip, heel aardig dat je dat geeft, maar als er dan commentaar op komt ga je er vandoor.

Echt heel jammer van je.

Als je niet tegen kritiek kan, plaats het hier dan niet

Denk maar aan ons als je met je kind op de SEH zit omdat het een luier heeft gesloopt en de kristallen lekker eruit vond zien

ik heb es gezocht.

Het is niet levensgevaarlijk om je kind met een luier in bed te leggen.

Het materiaal is pas giftig als je 5 keer je eigen lichaamsgewicht binnenkrijgt.

http://www.hmsmedical.com/images/44-OC%20MSDS.pdf
Nou gelukkig is het dus wel giftig, als hij er maar genoeg van binnen krijgt!
Pff koste wat het kost je gelijk halen, leuk persoon ben je.

Veel plezier met je korrels en volgens mij ben je zelf overhit, neem een ijske zou ik zeggen.
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 13:26:

[...]

ik heb es gezocht.

Het materiaal is pas giftig als je 5 keer je eigen lichaamsgewicht binnenkrijgt.

http://www.hmsmedical.com/images/44-OC%20MSDS.pdfDus? Je vindt het nog steeds een goed idee? Ondanks het commentaar wat erop komt en de alternatieven die genoemd worden?
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 13:26:

[...]

ik heb es gezocht.

http://www.hmsmedical.com/images/44-OC%20MSDS.pdf

Oh maar dat wist ik al zonder te googlen.

Al eens gedacht aan verstikkingsgevaar?
Denk het niet kippie, haar zoon doet dat natuurlijk niet
Laat d'r kind lekker op die korrels zuigen, koelt ie tenminste af, ja toch
Leg hem dan gewoon in de koelkast...
quote:keeprunning schreef op 09 juli 2010 @ 13:35:

[...]

Dus? Je vindt het nog steeds een goed idee? Ondanks het commentaar wat erop komt en de alternatieven die genoemd worden?

Ja.

Ik denk nog steeds dat: als het veilig is om een kind in bed te leggen met een luier om z'n billen (die hij zelf kan afdoen) dat het dan ook veilig is om hem in bed te leggen met een luier onder z'n hoeslaken.

De genoemde alternatieven verbazen me namelijk vooral:

vertilator aan, ramen tegenover elkaar open, niet in de zon bij een hittegolf, bloot naar bed, ...

dat ligt toch voor de hand??? waarom wordt er klakkeloos aangenomen dat iemand dat zelf niet kan verzinnen?

ik weet ook zeker dat mensen die dit lezen en zich afvragen of het wel een goed plan is, naar deze oplossing grijpen als ze een keer midden in de nacht in een hittegolf naast een oververhitte peuter zitten en al het andere al geprobeerd hebben.
Gewoon een nat washandje en/of afsponzen lijkt me toch beter. Toen mijn jongste nog een baby was tijdens een hittegolf legde ik haar altijd onder een natte hydrofielluier, was ideaal.
TO

Ik heb niet alles gelezen. Maar de tip: je kind uit de zon houden en als je je echt zorgen maakt niet forummen maar even naar de huisarts gaan.

En nog eens wat boekjes lezen over je kinderen beschermen tegen de zon.
nee hoor hemmel, dan ga ik niet met bevoren luiers aan de slag, dan ga ik onder een koele douche staan of maak hem nat meet washandjes e.d. Desnoods wikkel ik wat ijsblokjes in een theedoek en leg die in zn nek. maar ik blijf bij hem, ik leg hem niet op bed met een diepvriesluier,
nee hoor hemmel, dan ga ik niet met bevoren luiers aan de slag, dan ga ik onder een koele douche staan of maak hem nat meet washandjes e.d. Desnoods wikkel ik wat ijsblokjes in een theedoek en leg die in zn nek. maar ik blijf bij hem, ik leg hem niet op bed met een diepvriesluier,
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 14:12:

[...]

ik weet ook zeker dat mensen die dit lezen en zich afvragen of het wel een goed plan is, naar deze oplossing grijpen als ze een keer midden in de nacht in een hittegolf naast een oververhitte peuter zitten en al het andere al geprobeerd hebben.

Nou nee, het zou niet in me opkomen dit volslagen krankzinnige advies op te volgens midden in de nacht tijdens een hittegolf. Ik hou van gemak, je kunt dat kind 10x onder een douche afkoelen voordat je die luier zelfs maar klaar hebt.

Kind oppakken, naar douche lopen, koel/lauw water aan en afkoelen met die peuter. Klaar is mama, kind gelukkig.
Ik vraag me inmiddels af of het wel het kind is wat bevangen is door de hitte...mijn hemmel!
Weet iemand al waar de vrijmiboto is vandaag? Ik heb echt geen werkzin meer
Op de sekspijlert
Oh shit, dan moet ik die even ontblokkeren
quote:misschicken schreef op 09 juli 2010 @ 14:45:

Ik vraag me inmiddels af of het wel het kind is wat bevangen is door de hitte...mijn hemmel!
quote:misschicken schreef op 09 juli 2010 @ 14:45:

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven