Tips: combineren gezin en werk

15-02-2020 16:05 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april ga ik weer werken. Ik wil voor de beeldvorming even weten hoe het allemaal loopt bij forummers die een gezin hebben en werken. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ik vind het allemaal wel spannend. Vooral dat zoon naar de kdv gaat.

Onze situatie
Ik ga 4 dagen werken en vriend ook. We hebben voor 3 dagen kdv, woensdag ben ik thuis en vader is de vrijdag thuis.
Ik begin om 07:00 met werken dus vriend brengt zoon naar de kdv en ik haal zoon op rond 16:30.
1x per week komt er een schoonmaakster langs.

Vergeet ik nog verder iets?
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet de boodschappen bezorgdienst
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
15-02-2020 16:07
Je vergeet de boodschappen bezorgdienst
Dat doen we op de dagen dat we thuis zijn, denk aan weekend en de woensdag en vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
De onderlinge afstemming wie bij calamiteiten wanneer en hoe thuis kan zijn als kdv belt dat kind koorts heeft/spuugt/gevallen is. Dat jullie daar vantevoren over na hebben gedacht en allebei kunnen leven met de verdeling daarin.
Lekker dat je in de middag optijd thuis bent. Dat gaf ons veel rust. Kinderen konden dan optijd eten, eventueel badderen en naar bed.
Hoelaat gaat je kind in de ochtend naar het kdv?

Hoe is het verder met je?
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
15-02-2020 16:09
De onderlinge afstemming wie bij calamiteiten wanneer en hoe thuis kan zijn als kdv belt dat kind koorts heeft/spuugt/gevallen is. Dat jullie daar vantevoren over na hebben gedacht en allebei kunnen leven met de verdeling daarin.
Daar hebben we het nog niet over gehad. Ik ga het even opschrijven.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:13
0.54% gewijzigd
Op zowel de dagen dat man vrij is en jij vrij bent voor 2 dagen koken. Man dus voor 2 dagen en jij voor 2 dagen en misschien nog een keer in het weekend voor 2 dagen. Ik neem gemakshalve aan dat degene die vrij is kookt.
De eerste tijd zal het echt wennen zijn om weer te werken en moeder/vader zijn dus dan hoef je in iig die 3 werkdagen niet te koken alleen maar op te warmen.
In het weekend beiden een uitslaapdag zodat je goed kan bijtanken.


Verder ook geen tips dan elke dag de rommel opruimen zodat het zich niet ophoopt en dat de schoonmaker niet aan echt schoonmaken komt. 1 ruimt de rommel op, de ander zorgt voor kind. Kleding in de avond klaar leggen en ook de lunchtrommels ed.

:puppy: :rose: Noga van harte proficiat met jullie zoon.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:14
4.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij doen precies hetzelfde, totaal geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
15-02-2020 16:08
Dat doen we op de dagen dat we thuis zijn, denk aan weekend en de woensdag en vrijdag.
dan nog is het heel fijn, om 1x per maand je voorraadkast vol pakken sap, wasmiddel, luiers, kattengrit te laten zetten
Met baby boodschappen doen, is eigenlijk vooral leuk, als je niet zo veel hoeft te kopen
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-02-2020 16:10
Lekker dat je in de middag optijd thuis bent. Dat gaf ons veel rust. Kinderen konden dan optijd eten, eventueel badderen en naar bed.
Hoelaat gaat je kind in de ochtend naar het kdv?

Hoe is het verder met je?

Rond 07:45 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
en plan wat je koken gaat, een week vooruit
Dinsdag nasi? kook op maandagavond vast rijst etc

babies worden altijd rotzakken zodra pa of ma wil gaan koken :)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons dezelfde verdeling qua werkdagen, alleen gaan wij beide rond half 8 de deur uit en rond half 6 weer thuis. Lekker dat jij om 16.30 thuis bent!
Ik vind het nu al avonds altijd zo stressen met een ongeduldig kind, koken, even spelen en dan alweer badderen en naar bed brengen.

Wat hierboven ook al gezegd is, bereid maaltijden voor zodat je op werkdagen snel klaar bent. En maak de lunch de avond ervoor al klaar.
Verder een duidelijke verdeling maken van wie er wanneer kookt, wie opruimt en wie de verzorging van kind op zich neemt.

En verder niet teveel stressen, het is even bikkelen maar waarschijnlijk heb je snel een goed ritme met z’n allen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-02-2020 16:14
dan nog is het heel fijn, om 1x per maand je voorraadkast vol pakken sap, wasmiddel, luiers, kattengrit te laten zetten
Met baby boodschappen doen, is eigenlijk vooral leuk, als je niet zo veel hoeft te kopen
Dat bestellen we uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-02-2020 16:15
en plan wat je koken gaat, een week vooruit
Dinsdag nasi? kook op maandagavond vast rijst etc

babies worden altijd rotzakken zodra pa of ma wil gaan koken :)
Onzin!!

Ik zette baby gewoon op aanrecht en ging koken.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
15-02-2020 16:20
Onzin!!

Ik zette baby gewoon op aanrecht en ging koken.
maar jij hebt een modelbaby

meeste andere ouders herkennen het
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat koken en de rest van de avondshift ook is verdeeld. Wij hadden ongeveer een verdeling zoals jullie nu hebben afgesproken maar de rest niet met als resultaat dat ik als ik thuis kwam met een jengelend kind aan mijn been de vaatwasser stond uit te ruimen, kookte, dat je gekend kind alvast wat te eten i haar mond stopte, de tafel dekte afruimde en kind naar bed bracht inclusief alles wat daar bij hoort.
Wat ga je doen als het KDV ineens midden op je werkdag belt dat je je kind NU op moet halen want ziek of misselijk?

Oh, en zorg dat ze op het KDV er heel goed van doordrongen zijn dat het kind ook nog een vader heeft. Scholen, peuterspeelzalen en KDV's hebben vaak de onbedwingbare neiging automatisch de moeder te bellen, alsof de vader er maar zo'n beetje bij hangt voor de sier of zo.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:26
54.27% gewijzigd
Is er een vangnet op maandag-dinsdag-donderdag voor als kind ziek opstaat of de avond voordien ineens 39 graden koorts heeft en dus niet naar KDV kan?

Zijn er afspraken rond eventuele hobby's, afspreken met vrienden, familie, ... 's avonds zodat dingen niet overlappen?
Of als jullie samen een avond weg willen?

Al een goeie babysit gevonden?
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:26
39.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-02-2020 16:21
maar jij hebt een modelbaby

meeste andere ouders herkennen het
Dit vond ik een leuke reactie.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
15-02-2020 16:23
Wat ga je doen als het KDV ineens midden op je werkdag belt dat je je kind NU op moet halen want ziek of misselijk?
en dat gaat geheid gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen doe je toch gewoon met je kind?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
15-02-2020 16:20
Onzin!!

Ik zette baby gewoon op aanrecht en ging koken.
+1 wipstoeltje in de keuken of kinderstoel.
Als ze groter zijn alvast wat rauwkost om mee te prutsen/op te eten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
15-02-2020 16:27
Boodschappen doe je toch gewoon met je kind?
Ook. Soms scheelt het wel om die boodschappen gewoon te bestellen.
Westerpaviljoen schreef:
15-02-2020 16:27
Boodschappen doe je toch gewoon met je kind?
Nou, daar zijn de meningen sterk over verdeeld :proud:
Alle reacties Link kopieren
En don’t worry over schermtijd enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven