tips kinderfeestje thuis 8 jarige jongens?

07-03-2010 17:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mannetje wordt bijna 8 en wil zijn kinderfeestje thuis vieren. Ws omdat hij dan wat meer kindjes mag uitnodigen, haha.

Maaaaarrrrr.....wat doe je met een groep van 8 kids rond deze leeftijd ( merendeel jongens). Help! Ik ben niet zo creatief in t verzinnen van ideeen .

Ik dacht zo aan een woensdagmiddag, van half 2 tot half 6, beginnen met gebak en cadeautjes uitpakken...eindigen met frietjes eten.

Haha, maar wat kan ik in hemelsnaam tussendoor doen met ze????
Jee, super bedankt al voor al deze tips!!!!

Hier ik wat mee!
Misschien heb je het feestje inmiddels al gevierd, maar dan typ ik dit voor iemand anders, die misschien tegen hetzelfde aanloopt.

Ik vond feestjes thuis persoonlijk altijd het leukst. Zorg dat je een ruim programma hebt, maar probeer je niet te standvastig aan dat programma vast te houden. Het hoofddoel van je feestje is dat het gezellig is, niet dat je zoveel mogelijk spelletjes doet of 'de perfecte knutsel' meegeeft naar huis.

Ik was altijd een onwijze fan van speurtochten. Ik werk sinds een poosje op een camping in een recreatieteam en ik haal zelf veel ideeën voor speurtochten uit het boek: 'Het speurtochtenboek' van Ellen van den Broek en Erica Bakker. Daar staan echt onwijs leuke, kant en klare speurtochten in. Ik gebruik dat boek om inspiratie op te doen. Bij speurtochten kun je denken aan een piratenspeurtocht, sprookjesspeurtocht, snoepjesspeurtocht enzovoorts. Je kunt tussendoor leuke spelletjes doen.

Een themafeest is ook altijd leuk. Je doet dan de spelletjes (en het eten en de versiering) in een bepaald thema, bijvoorbeeld: dieren, sprookjes, piraten, superhelden, oud-hollands feestje enzovoorts.

Op internet kun je veel leuke spelletjes vinden. Ik kijk wel eens op www.recreatheek.nl . Je moet je daar eerst even aanmelden, maar er staan erg leuke ideeën op die site!

Vraag ook eens aan u zoontje wat hij écht wil op zijn feestje. Meestal weten kinderen heel goed wat ze willen doen.

Tussendoor is het ook leuk om een dobbelspel te doen (gooien met de dobbelsteen, 1 = uitbeeldopdracht, 2 = vraag, 3 = tekenopdracht, enz, soort Party & CO of twister te spelen.

Lekker even vrij buitenspelen of verstoppertje tussendoor vinden de kinderen vaak ook heerlijk.

Mijn tip is dus vooral: Zorg dat je genoeg te doen hebt, maar volg ook wat de kinderen willen, wees niet té streng, maar geef wel duidelijk je grenzen aan.

Veel succes!
Nou, misschien dat deze opmerking uitkomst kan bieden. Er bestaan van die prefab vliegertjes die van een soort papier gemaakt zijn, zodat ze beschilderbaar zijn. De vlieger hoef je alleen na het beschilderen nog in elkaar te zetten en vervolgens ga je lekker naar buiten om met de kids de vliegers op te laten.

Zo heb je een heerlijke dag met de kids, de kids vinden het geweldig om een werkende vlieger te hebben, deze mooi te maken en deze mee naar huis te nemen.

En voor de prijs hoef je het niet te laten. Op Squidoo staat deze pagina hierover. Kinderfeestje thuis organiseren?
Speurtocht

Olympische spelen

Schat zoeken/graven en ander spelletjes in een bos/ park ( boompje verwisselen, etc ) of op het strand ( trefbal, kuil versieren met wat je op het strand vindt )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:floor72 schreef op 07 maart 2010 @ 18:57:

[...]

Wij doen dat regelmatig. Niet alleen bij feestjes. De meiden vinden het prachtig. Als wij ze vragen; 'wat willen jullie eten?', dan is het standaard; 'Friet van tafel!'

Wij zijn lui en hebben wegwerptafelkleden!

Restanten gaan dus met kleed en al de kliko in.

wij picknicken al jaren met de friet,

plastic tafelkleed op de grond, schaal friet in het midden, schaaltjes mayo en ketjup er om heen, schaal knakworstjes, schaal kleine frikandellen (als je t haalt, de frietboer snijdt ze dan door de helft voor me)

alle kinderen vinden dat meer dan geweldig, dat doen ze nergens anders ! zelfs vorige maand met een groep 12 jarigen, ze vinden dat super gezellig.
Oudste wordt 7 en die houdt dit jaar een lego-feestje, gewoon thuis. mijn man en ik zijn beiden thuis en dat gaat best goed.

Vorig jaar hebben we een kasteel gemaakt met een film. Dat was erg leuk.
Griezelfeestje. Enge dingen op tafel, mummies maken (teams van 2 kindjes, de 1 wordt door de ander ingepakt met goedkoop wc-papier).

Zo'n frietfeestje is misschien ook wel een leuke afsluiter, eigenlijk nooit gedaan.
Vliegertjes heb je momenteel voor 99 cent bij de Action.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven