Tot wanneer gebruik je een commode?

20-07-2010 12:00 36 berichten
Vraagje,

Onze dochter nu 1 jaar krijgt over een half jaar een broertje.

Nu zijn we van plan om haar baby kamer door te schuiven naar haar broertje en voor haar een peuter meegroei kamer te kopen. Met een bed waar we een bedhek bij plaatsen.

Nu de vraag, ze is nu 80 cm en gaat al niet met al te veel plezier op de commode. Ik verwacht dat het er de aankomende tijd niet beter op gaat worden

Vanaf welke leeftijd gebruik je de commode eigenlijk niet meer is nu de vraag.
Alle reacties Link kopieren
We hebben de commode doorgeschoven naar de babykamer en mijn zoontje (3) wordt nu verschoond en aangekleed op de kleine Expedit van Ikea.

Ik dacht eerst dat 1 commode genoeg was, maar de baby slaapt natuurlijk vaak en ik vind het makkelijk om mijn zoontje wat hoger te hebben met aankleden.
hier 23 maanden verschil tussen mijn kinderen. ik heb maar 1 commode. Oudste heb ik vanaf die leeftijd gewoon op bed aangekleed. Ik heb de commode nooit gemist.
quote:boysmum74 schreef op 20 juli 2010 @ 13:33:

Onze jongste van 2 past niet meer op de commode.

.Dat lijkt me onzin. Er zijn hier genoeg moeders die kinderen van veel ouder nog opde commode hebben, dus 'niet passen' kan haast niet. Mijn zoon wordt bijna 3 en nog niet zindelijk, dus ik ben erg blij dat ik niet bij iedere luier door mijn knieeen of rug moet om bv op bed te verschonen. Wij hebben ook 2 commodes, maar eerlijk gezegd zou ik ook met 1 toekunnen, zeker omdat ze nu allebei op de kamer van mijn oudste staan. Alhoewel ik het wel érg makkelijk vind dat alles (luiers, rompertjes, kleertjes) binnen handbereik is zonder het kind uit het oog te verliezen en dat lukt met de spullen van 2 kinderen in 1 commode toch minder.
WIj hebben voor jongste toen hij werd geboren een ledikant en een commode gekocht. Hij is nu net 3 geworden en zindelijk, maar hij staat er nog vanwege alles wat in de lades ligt. Totdat hij zindelijk werd, werd de commode intensief gebruikt.

Laat hem maar staan voorlopig vanwege zuslief en vriendinnen met baby´s.

Oudste was zindelijk overdag met 2 en 's nachts met 3. Toen hebben we de commode ook niet meer gebruikt, behalve dan voor opslag. We hebben die babykamer verkocht toen met 3 naar een groot bed ging. Over passen gesproken: benen zoon werden natuurlijk ook te lang. Enige wat ik deed was luierdoekjes enzo ergens anders zetten zodat hij er niks vanaf kon schoppen. Werkte prima.

Ladekast jongste is een stuk breder zelfs.
quote:origineel schreef op 20 juli 2010 @ 12:56:

[...]

Dat geeft de burger moed! Want ja, wij hebben ook 2 commodes en mijn rug vindt het heel fijn om ze daarop te verschonen

Hier dus ook

Al kan meneer het prima zelf hoor, maar het is veel sneller wanneer ik het zelf doe
We verschonen boven op de commode en beneden gewoon op tafel. We hebben ook boven en beneden een aankleedkussen liggen. Ik vind het handig en het scheelt heel wat bukken. Dochter van 2,5 en zoon van 3,5.
MILF in the making ;-)
Wij hebben voor onze dochter toen ze anderhalf was (en uit haar ledikant klom) een groot bed gekocht, omdat we alle babymeubeltjes naar de toekomstige nieuwe babykamer gingen verhuizen hebben we voor onze dochter een buro gekocht. Dat gebruiken we nu als commode en later als mevrouwtje wat groter is kan ze het al buro gebruiken. Ze heeft nu een hartstikke leuke meidenkamer met alle gemakken van een babykamer
Ik heb die hele commode amper gebruikt.

En nu is ze ondertussen 3,5 en heb ik niet eens meer een commode.

Tinus en Anja (ik werd nog verbeterd door Delphicat Anja, dat je helemaal geen Anja heet maar Anje )
Ik had ook een gewone kast in gebruik als commode, maar heb na een paar weken toch een commode gekocht omdat mijn zoontje op die kleine kast niet paste en ik er niks op kwijt kon.

Nadat hij er een paar keer bijna af donderde had ik er genoeg van en heb ik een grote en stevige commode uitgezocht.
Ik heb juist een grotere kast als commode in gebruik. Het is niet eens de bedoeling dat die weggaat, maar ik wil hem juist blijven gebruiken als opslag voor wat voor zooi dan ook. Ik heb ook een grotere kast gekocht, niet zo'n babykamerkast, maar een gewone. Ook erg handig voor alle spullen. En ik hoef niet straks opeens nieuwe dingen te kopen. Ja, voor de volgende baby en natuurlijk een groter bed. Alles van Ikea, ideaal.
Als ik jullie berichten zo lees wordt het hoog tijd de commode van zoonlief van 5 jaar weg te halen :schaam:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven