Traktatie 1e verjaardag op kinderdagverblijf

05-04-2008 21:31 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar. Daar hoort natuurlijk een traktatie bij op het kinderdagverblijf.

Hij zit in een groep met kinderen tot 2 jaar. Nu vind ik het lastig om een leuke traktatie te bedenken en wat ik op internet vind is meer voor ouderen kinderen.

Wat me op zich leuk lijkt is iets van belleblaas met een lekker dingetje (rozijntjes o.i.d.) in een gezellig zakje, maar misschien hebben jullie wel veel beteren ideeen.

Misschien dat hier al eens een topic over was, maar via de zoekfunctie kan ik niks vinden.
quote:floor72 schreef op 19 oktober 2009 @ 00:07:

En ik heb vast een hele domme baby (ze wordt over 3 weken een jaar), maar die heeft echt geen idee wat ze met een bellenblaas aanmoet.En als jij die bellen nou naar haar toeblaast dan? Moet ze dan niet vreselijk lachen...? Dan hoeft ze het nog niet meteen zelf te kunnen...
Ik persoonlijk vindt cadeautjes als uitdeel traktatie van de zotte, zeker voor peuters. Zoekt snel dekking

Maar ik zal inderdaad eerst even bij de leiders informeren hoe het zit met de allergieën.
Ik vind die kleine kadootjes juist wel leuk om te tracteren. In de groep van mijn dochter zitten verschillende kindjes met voedsel allergiën en die mogen niet alles hebben, dus op die manier kunnen zij ook gewoon meedoen. Zo duur hoeft het toch niet te zijn? Mijn jongste wordt binnenkort 1 en ik weet zeker dat ze wel beseft dat ze in het zonnetje gezet wordt. Ze vindt de verjaardagsmuts van haar grotere zusje ook helemaal geweldig en gaat helemaal glimmen als ze die opkrijgt.
mijn zoontje wordt eind november 1. Ik heb bij Bol.com een doosje uitdeelboekjes van Dikkie Dik gekocht. Ik doe er een doosje rozijntjes bij en een kaartje eraan met daarop hoera "naamzoon"is 1! cellofaantje erom en klaar!

Bij mijn zoontje in de groep zitten ook kindjes van 0 tot 27 maanden.. zo heb ik voor iedereen wat!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik had soepstengels met een vingerpoppetje van de Ikea erop. Groot succes.
Ik zou een banaantje oid laten trakteren.

Geen klein speelgoed meuk, dat beland 9 van de 10 keer in de vuilnisbak, zonde van het geld, de moeite en het milieu.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Xaloy schreef op 12 oktober 2009 @ 14:20:

En daarna vind je het wel goed dat je zoon suiker krijgt? Wat is er mis met suiker? Wist je dat er in fruit ook suiker zit? Geef je je zoon ook geen fruit?

Ik kwoot jou even Het gaat mij niet om het wel of niet suiker geven, maar een banaantje , manerijntje of appel kan altijd wel. Als je echt graag iets wil dan kan je ze nog "leuk" versieren ook.

Ik heb een hekel aan de doorgeslagen traktatie trend die je steeds vaker ziet. ( En waar huize boro duidelijk niet aan mee doet )
Voor de eerste verjaardag: rolfluitje op een doosje rozijntjes geplakt. Op een grote gekleurde schaal gelegd en 't zag er hardstikke vrolijk uit.

Voor de tweede verjaardag (volgende week) ga ik samen met dochterlief kleine appelflapjes bakken. Ik vind het persoonlijk wel leuk om iets te trakteren waar ze zelf mee heeft geholpen en aangezien dochterlief dól is op helpen met koekjes/appelflappen/etc bakken....
En - welkom bij de borodini monologen - wat me ook opvalt is dat ik regelmatig lees : "het was een groot succes" of "het was een geweldige traktatie, een succes" ...

Dat geeft mij echt het gevoel dat mensen het voor het zicht doen.

"kijk eens wat ik Pepijn laat geven, goed he, van ons"

"Kijk eens wat ik als mamma van Mereltje allemaal in elkaar heb zitten plakken, wat ben ik een goede moeder"

(niet alleen dit topic hoor, dit onderwerp komt al jaren voorbij, en ik verbaas me er al jaren over )

Ik vergeet nooit dat Tut jarig was, ze werd 6. Stokjes wilde ze trakteren, met een stukje augurk, zilver-ui, knakworst en kaas ( Oid ) . Ik die stokkies maken ,vast geprikt op een halve kool-egel.

Haal ik Tut op uit school hoor ik de moeder van Thom ( leuk ook die extra H, dat is echt zo'n uber- traktatie moeder, zelfs in de naam moet wat extra's ) vragen:

"wat heeft Tut ALLEMAAL getrakteerd Thommetje ? "

Thom - ietwat verveeld - "Alleen maar een stom stokje met wat eten"

Moeder: "Alleen maar een stokje Zat er niet eens een kado bij ? "

Ik heb Tut gepakt en goed hard gezegd dat ik zo gezegend ben met kinderen die tevreden en blij zijn met de kleine dingen in het leven.

brrr.
Als ik zeg dat het een groot succes was dan zeg ik dat omdat ik alleen maar blije koppies zag aan een soepstengel knagend en met die popjes op hun vingers meteen met elkaar zaten te spelen.

Blije koppies en spelende kindjes betekent voor mij dat ze het dus leuk vonden. Dan is het voor mij geslaagd.

Weet je Borodini, sommigen van ons zijn ook gewoon maar simpele zielen voor wie het leven leuk is als hun kind het leuk heeft. Ik heb daar verder niet zoveel voor nodig. Zeker geen middag knutselen.
haha borodini. En die stokjes zijn zo lekker. Ik wou dat je dat soort dingen als volwassene nog eens kon trakteren. (lol zie al helemaal voor me hoe je op je werk met zo'n kool aankomt)

Ik heb nu rozijntjes getrakteerd, met zo'n rolfluitje. Als ventje groter is, gaan we idd samen appelflapjes maken of zo'n stokje op een kool. Eigenlijk gaan die kadootjes ook nergens over, maar ik vond alleen rozijntjes zo karig overkomen.... Dus toch voor de bijl gegaan.
quote:molie schreef op 01 november 2009 @ 10:21:

haha borodini. En die stokjes zijn zo lekker. Ik wou dat je dat soort dingen als volwassene nog eens kon trakteren. (lol zie al helemaal voor me hoe je op je werk met zo'n kool aankomt)

Ik heb nu rozijntjes getrakteerd, met zo'n rolfluitje. Als ventje groter is, gaan we idd samen appelflapjes maken of zo'n stokje op een kool. Eigenlijk gaan die kadootjes ook nergens over, maar ik vond alleen rozijntjes zo karig overkomen.... Dus toch voor de bijl gegaan.

Ik denk dat je hier een goed punt hebt. Veel ouders vinden denk ik dat "alleen rozijntjes, zakje chips, banaan of rijstewafel" er zo karig uitziet. Als we daar nou met zijn alleen eens vanaf stapten Dan zou er een strijd minder zijn met ouders onderling, ( mss scheelt het pers chool, maar bij Tut is het echt hoe groter hoe gekker hoe beter , en hoe meer aanzien je kind heeft in de klas ) en heb je als ouder tijd en geld over

@whop, ik geloof je wel hoor als je zegt dat je om die reden zegt dat het een succes was Ik heb ( zoals iedereen ) natuurlijk ook een beetje een gekleurd beeld van de ubermuttie met mega traktatie enzo
Ik vínd het ook karig om te geven alleen een doosje rozijntjes. Ik ben geen ubermama, maar ik vind het gewoon leuk om te tracteren. En ik maak er echt geen toestand van. Heb bij zoons verjaardag toen hij 2 werd een klein kartonnen boekje a 50 cent per stuk gekocht en iedereen er daar 1 van gedaan met een danoontje. Vond ik gewoon leuk om te doen. Ik heb niets met van die geknutselde dingen, dat beland in de prullenbak en de kinderen vinden het níet boeiend dat er een varken om hun danoontje geknutseld zit. Ik vind het niet raar als ouders níet tracteren bij 1 jarigen (daarna vind ik het wel zielig, dan horen verjaardagen er gewoon bij, mijn dochter kon met 2 jaar het hele tractatieliedje van het KDV uit haar hoofd)

Stoepkrijt is bij de grotere groep ook een hip tractatie ding, een stoepkrijt verpakt met een dropveter of ander snoepje ofzo.

Of bellenblaas.

Eigenlijk krijgen/kregen mijn kinderen op het KDV alleen maar dat soort tractaties, een klein snoepje of iets dergelijks met een klein speeltje.

Op de basisschool is dat hier helemaal niet.
En ik doe dat vooral omdat de hele kleintjes gewoon bijna nog niets mogen. Mijn redenatie was dat die wél iets hadden aan een speeltje of boekje en niet aan een danoontje. Kinderen spelen hier nog steeds met een dikkiedik boekje dat ze 3 jaar geleden eens als traktatie kregen.
Mijn dochter wordt morgen 1 jaar, wij hebben beiden vrijgenomen dus dochter blijft lekker thuis.

Ik vind het mosterd na de maaltijd om dan de volgende dag nog een traktatie mee te gaan geven.

Ook de komende jaren zal ik steeds vrij nemen en haar thuis houden van de creche dus ook geen tractatie.

Als zij straks naar school gaat doen we er wel aan mee.
quote:borodini schreef op 01 november 2009 @ 10:30:

[...]

@whop, ik geloof je wel hoor als je zegt dat je om die reden zegt dat het een succes was Ik heb ( zoals iedereen ) natuurlijk ook een beetje een gekleurd beeld van de ubermuttie met mega traktatie enzo

Ja maar, volgens mij willen wij hetzelfde bereiken; een blij smoeltje met een simpel iets. Dat ik dan nog de moeite heb genomen er een vingerpopje op te doen is puur toeval; ik zag die dingen liggen bij de Ikea, heb 2 zakken meegenomen en na 5 minuten ben je klaar. Wat zeg ik? 3 minuten.

Ik ben en blijf van de simpele dingen.
Ik denk dat ik inderdaad ook voor de prikkers ga in december. Lekker retro.
Ja Die prikkers waren echt leuk. Ook heeft ze eens op de kleuterschool dropveters met nibbits eraan getrakteerd zo overgenomen uit mijn kindertijd. Was ook erg leuk. Hoewel het nibbitje rijgen qua tijd toch wel hard tegen viel. Dat was dan wel weer jammer
quote:Schimmelteentje schreef op 01 november 2009 @ 16:56:

Mijn dochter wordt morgen 1 jaar, wij hebben beiden vrijgenomen dus dochter blijft lekker thuis.

Ik vind het mosterd na de maaltijd om dan de volgende dag nog een traktatie mee te gaan geven.

Ook de komende jaren zal ik steeds vrij nemen en haar thuis houden van de creche dus ook geen tractatie.

Als zij straks naar school gaat doen we er wel aan mee.Schimmelteentje, ik denk dat je je gruwelijk verkijkt op hoe belangrijk en leuk die verjaardagen op de creche voor kinderen zijn. Taktaties hoeven niet ingewikkeld te zijn, daar gaat het niet om, maar je kind zijn of haar verjaardag niet laten vieren op de creche vind ik vanaf de 2e verjaardag echt zielig. Zo'n dag is zó bijzonder voor ze. Ze mogen een verjaardagsmuts op, kennen alle liedjes voor het feestje uit hun hoofd, mogen de kring rond met de traktatie, mogen kiezen wat ze gaan doen en stralen gewoon van oor tot oor! Zo'n verjaardag op de creche is echt anders dan een verjaardag thuis. De dag waarop het gevierd wordt doet er voor die kleintjes niet toe en kan best 1 of meerdere dagen na de echte verjaardag zijn, maar zo'n verjaardag is echt een feestje dat ik mijn zoon niet zou willen onthouden. Kruimel (2 jaar) vindt de verjaardagen van andere kinderen al heel bijzonder en kent alle 'rituelen', moet je nagaan hoe bijzonder een eigen verjaardag is! Bovendien is thuis gewoon anders dan op de creche en de creche maakt ook een groot deel uit van het leven van mijn zoon (véél meer dan in dat van mij; ik ben er 10 minuten per dag, hij 3 volle dagen). Hij heeft daar ook een leven zonder mij, en dat betekent voor mij ook dat hij mee doet met de gebruiken op de creche die voor die kleintjes leuk en belangrijk zijn, ook als ik het misschien onzin vind.
Ik ben het helemaal eens met Lika.

Bij ons is het gewoonte dat de ouders bij het trakteren mogen zijn. Dat wist ik het eerste jaar niet, maar afgelopen jaar ben ik er wel bij geweest. Het was vreselijk schattig! Er werden liedjes gezongen, mijn zoontje mocht rondgaan met de traktaties, kreeg een klein cadeautje en hij stond de rest van de dag in het middelpunt.

Overigens was hij op zijn eigen verjaardag ook thuis en vierden we het een paar dagen later op de creche.

Als een kindje jarig is geweest vertelt hij dat ook altijd en hij kent alle rituelen en liedjes. Dat geeft wel aan hoe bijzonder het is voor hem. Dat zou ik hem niet willen ontnemen.
Lika en Lara1978: Oke jullie winnen, maar onze dochter gaat maar 2 ochtenden in de week. Bovendien heb ik bij deze verjaardag niet echt het gevoel gehad dat ze besefte dat ze jarig was. Natuurlijk vond ze de slingers, balonnen en kadoos schitterend en zingen vind ze altijd leuk. Als we Bolke de Beer voor haar hadden gezongen had ze net zo uit haar dak gegaan.

Maar jullie hebben een punt dat als ze 2 wordt ze echt wel in de gaten zal hebben dat dit een speciale dag voor haar is. Ik zal nog maar ff nadenken over een tractatie, ze gaat woensdagochtend weer dus heb morgen nog om evt. wat in te slaan

Heb nog geen idee wat, zal deze topic nog ff goed uitspitten haha!
Gelukkig

Ik denk dat het voor een kindje sowieso leuk is om even in het middelpunt te staan op de creche, dus ze vindt het vast leuk!
Kijk eens op onze website voor diverse leuke kindertrakaties.

...

of voeg ons toe ...

cadeautjes al vanaf 0,15 eurocent oplopend tot 1,00 euro en hoger, complete traktatie incl. snoep ook mogelijk, cadeautjes voor juf of meester, feestartikelen en snoep.

neem maar snel een kijkje.... en doorgeven aan anderen mag altijd

groetjes, Bianca
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 29-01-2010 15:51
Reden: reclame
% gewijzigd
Bianca, opzouten.
Mijn zoontje mag volgdende week trakteren, wordt dit weekend 1 jaar!

Ik heb bij de boekhandel mini-uitdeelboekjes gekocht van Sesamstraat.(12 in een zak) Bij de V&D vrolijke zakjes,transparant met gekleurde stippeltjes erop. Als lekkers doe ik er een Bumbacakeje in. (leuke kleine ontbijtkoekjes hadden ze niet) Allemaal in het mooie zakje met een vrolijke strik en een kaartje met "Hoera Biebzoon 1 jaar!"

Ik vind het zelf niet nodig om van alles cadeau te geven of uren te zitten knutselen. Als je soms ziet waar ze mee thuis komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven