Traktatie 1e verjaardag op kinderdagverblijf

05-04-2008 21:31 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar. Daar hoort natuurlijk een traktatie bij op het kinderdagverblijf.

Hij zit in een groep met kinderen tot 2 jaar. Nu vind ik het lastig om een leuke traktatie te bedenken en wat ik op internet vind is meer voor ouderen kinderen.

Wat me op zich leuk lijkt is iets van belleblaas met een lekker dingetje (rozijntjes o.i.d.) in een gezellig zakje, maar misschien hebben jullie wel veel beteren ideeen.

Misschien dat hier al eens een topic over was, maar via de zoekfunctie kan ik niks vinden.
ik weet niet of het al genoemd is:

een fruit/kaas/worst egel (oftewel een halve kool evt bestreken met chocolademelk of koffie voor de kleur met prikkers vol fruit-kaas-worst eraan. koppie van bruin papier knippen en je hebt een egel)

krentenbootjes (prikker in een doosje krentjes met wat kleine vlaggetjes en klaar is kees)

vormpjes-sandwiches (gezonde boterham smeren met bijv blaadje sla en kaas. vervolgens met een koekjesvorm een vorm uitsteken. prikker erin met naam)

soepstengels met vingerpopjes zag ik al voorbij komen (bij de ikea zijn ze leuk en goedkoop)
ik heb net traktatie gemaakt voor zoon die bijna 2 is en ook nu in de babygroep nog zit...

met bloemfolie pakketjes met ballon,uitdeelboekje,rozijnen en nijntje koekje misschien ook leuk voor de jouwe dat eten de kleintjes ook,succes
maar je zal vast wel uitgedeeld hebben ondertussen dus wat was het geworden :-)
Ik geef een boekje voor de groep. Ik wordt schijtziek van al die traktaties die mijn dochtertje krijgt die ik in de prullenbak pleur (want flut speelgoed niet geschikt voor babies) of zelf op eet (want veel suiker of kleurstoffen en dus niet geschikt voor babies.) als ze twee wordt ga ik vast iets maken een egel met fruit ofzo maar

nu nog niet. *excuses voor het taalgebruik* Voor de rest moet iedereen het zelf weten maar ik vind het zonde van mijn geld om de bovenstaande kadootjes te geven.
Heb de reacties niet gelezen maar goed idee toch. Bellenblaas vind elk kind leuk en rozijntjes lusten ze ook bijna allemaal wel.

Weet niet of je op de dag zelf wilt trakteren maar ik heb toen met koekvormpjes (dierenvormpjes) figuurtjes uit ontbijtkoek gestoken. Vonden de kinderen erg leuk en op die leeftijd is dat ook al een hele traktatie.

Oh lees nu dat dit een wel heel oud topic is.
Mijn dochter deelde bellenblaasvlinders uit. Van mooi gemelleerd hobbykarton maakte ik vleugels en daar plakte ik een laag folie op die ik alleen in het midden vastplakte. Zo konden ze echt vliegen. Die kleintjes vonden het prachtig en het knisperde ook mooi
Dames,

Ik weet dat dit onderwerp al iets ouders is, maar blijkbaar nog steeds gelezen en er moet me toch iets van het hart.....

Ik word werkelijk DOODMOE van het geoordeel onder moeders. Sinds mijn zwangerschap lees ik regelmatig fora en iedere keer loop ik bijna paars aan van de verwijten over en weer. Het begon al met het wel of niet geven van borstvoeding, potjes of zelfgemaakt eten en het gaat maar door. Voor iedere leeftijdscategorie vinden we iets nieuws om over te strijden. Ik kies geen kant. Ik vind gewoon dat iedereen moet doen waar hij of meestal zij in dit geval zich lekker bij voelt. Iemand die een berichtje plaatst over een traktatie zit niet te wachten op iemand die even verteld dat dat overdreven is. Waar houd je je in hemelsnaam mee bezig als je je al druk gaat maken over wat andere moeders trakteren!!!!! Lekker belangrijk.... Wees gewoon lekker jezelf en geef aan je kind mee hoe belangrijk dat is .Vind jij het leuk om groot te trakteren doe dat dan en wil je lekker fruit trakteren ook prima.
Ik had apenkopjes op bananen geplakt met glazuur. Een hawaii stroken rokje geknipt van groen crepepapier, en daarop Hoera Anna is 1 jaar. Was heel leuk geworden, ik weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen.
Is het heel raar om NIET te tracteren bij de eerste verjaardag in de babygroep (tot 2 jaar)? Ik had er eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht en ineens bedenk ik mij dat zoiets misschien wel ' hoort'. Maar gooi zelf bijna altijd die kadootjes in het mandje weg, want dochter kan er nog niks mee en heb al zoveel speelgoed thuis. Zelf ben ik niet zo creatief om iets te bedenken wat wel leuk is.... Bovendien is ze de verjaardag zelf niet op de creche.

Maarrrrrr...... ik wil niet als ENIGE zoiets niet doen. Trakteren alle kindjes bnij 1 jaar?

Ik weet trouwens niet eens hoe de kindjes heten en hoeveel er op die dag zijn. We zitten hier nog maar een paar weekjes.

En voor de leidsters? Ook niets of een lekkere koek oid?

Liever wacht ik gewoon tot ze het zelf snapt en kan uitdelen. Volgend jaar bijvoorbeeld....
Bij ons op de creche is het wel gebruikelijk om te trakteren. Je vraagt van tevoren aan de leidsters hoeveel kindjes er op de betreffende dag zijn en hoe de kindjes heten maakt toch niet uit?

Voor de leidsters neem ik meestal een doosje bonbon bloc of celebrations mee.

Je hoeft helemaal niet creatief te zijn hoor. Een doosje rozijntje of kinderkoekje in een mandje is al genoeg hoor.
Ik heb plastic kinderzonnebrillen en een bellenblaas in de vorm van een ijsje (onder het mom hebben jullie ook zo'n zin in de zomer?) Nu nog een verantwoord lekkers erbij en klaar ben ik.

Hmm ik denk geel kartonnen zonnetjes die ik plak op hmmmm oke nu nog bedenken waar ik die op plak.

En ja hij wordt pas 1 en nee hij snapt het vast nog niet, maar oh wat vind ik het leuk. Hij is trouwens op zijn echte verjaardag op het KDV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven