traktatie creche

12-03-2010 11:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een zoontje van 3 weken en een zoon van 2. Ik wil op de creche nog uit laten delen omdat hij een broertje heeft gekregen. Heeft iemand nog een leuk en redelijk makkelijk idee? Alvast bedankt ! !
Beschuit met muisjes?

Het leven is soms zo simpel.
OH ja ik bedoelde eigenlijk dus niet beschuit met muisjes vergeten te zeggen. Sorry...
Wat ook leuk is: lange vingers dippen in glazuur (poedersuiker met een klein beetje water) en vervolgens dippen in de muisjes. Dan hebben ze een lange vinger met een topje van muisjes! De meeste kinderen vinden het heerlijk!
Carpe diem
van die chocolaatjes voor geboorte.

op een mooi schaaltje leggen en rond gaan.
Een vriendin van mij heeft laatst ook getrakteerd op het kinderdagverblijf van haar dochter. Snoep mag daar niet. Eerst heel internet afgezocht naar een creatief idee, uiteindelijk voor iets eenvoudigs gekozen. Ze had kleine, verpakte peperkoekjes gekocht (Hema) en daar bovenop een plastic speeltje ( opwindautootje e.d). Het was een groot succes. Eenvoudig, kan niet mislukken en de kinderen vonden het leuk.
quote:Dees1973 schreef op 12 maart 2010 @ 11:38:

OH ja ik bedoelde eigenlijk dus niet beschuit met muisjes vergeten te zeggen. Sorry...

Waarom niet?

Die lange vingers zijn overigens een goed idee. Niet zo'n rommel.
wat leuk die lange vingers...die moet ik onthouden!

zit je kindje in een groep van 2-4 jarigen of heb je een traktatie nodig voor 0-4 jarigen?

denk al snel aan fruit als snoep niet mag....
Kapitein koek
slagroomsoesjes bovenop besmeren met wat boter en in de beschuit met muisjes dopen.
quote:krokusje schreef op 12 maart 2010 @ 12:09:

slagroomsoesjes bovenop besmeren met wat boter en in de beschuit met muisjes dopen.Of alleen in de muisjes.
http://www.party-kids.nl/ ... tCategorie=5&intThemas=16
Waarschijnlijk mag er geen snoep getrakteerd worden.

Dan kom je op dingen als rozijntjes, fruit etc.

Je zou bv. een baby uit kunnen knippen op papier en deze op een doosje rozijntjes plakken, zodat de baby blijft staan.

Als je begrijpt wat ik bedoel...
http://www.iktrakteer.nl/v2/index.php?cPath=7
Googlen doet wonderen he!!
denk dat ik die lange vingers ga doen. Gewoon poedersuiker voor op pannenkoeken? En hoeveel water dan? Ziet er vast ook leuk uit ! De leeftijd is van 2-4 jaar dus dan kan dit wel denk ik. Bedankt voor de tips....
ook een leuke site inderdaad van iktrakteer !
he dees

ipv poedersuiker kan je ook witte chocolade smelten au bain marie en dan daar de soesjes of lange vingers in dopen en dan in de muisjes...was bij ons en succes en lekkerder dan glazuur
Mijn dochter heeft laatst voor haar verjaardag getrakteerd op kleine krentenbolletjes (de bakker kan ze in mini-formaat voor je bakken) met daarop een gekleurd badeendje (badeendje met een strikje op het krentenbolletje gebonden).

Misschien ook een idee?
quote:Dees1973 schreef op 12 maart 2010 @ 12:41:

denk dat ik die lange vingers ga doen. Gewoon poedersuiker voor op pannenkoeken? En hoeveel water dan? Ziet er vast ook leuk uit ! De leeftijd is van 2-4 jaar dus dan kan dit wel denk ik. Bedankt voor de tips....

Ik heb dit geprobeerd maar het zag er super ranzig uit en de muisjes bleven totaal niet plakken, hoe ik de verhouding poedersuiker en water ook deed.

Uiteindelijk heb ik zelf een alternatief bedacht: Nutella op de topjes van de lange vingers gesmeerd en daar de muisjes op geplakt. Zag er leuk en smakelijk uit, de muisjes contrasteerden leuk met de chocoladepasta.
quote:krokusje schreef op 12 maart 2010 @ 12:09:

slagroomsoesjes bovenop besmeren met wat boter en in de beschuit met muisjes dopen.Dit mag vast niet. Toen dochter nog op het KDV zat, sloegen ze je daar met de ASPP (of zoiets) om de oren: niks zelfgemaakt, alles moest verpakt zijn. Je mocht zelfs geen vlaggetje in een manderijn prikken!
Vanwege naderde paasdagen misschien leuk om eierdopjes te kopen en daar een beschilderd ei in de doen? Ik heb dat zelf gedaan toen mijn zoontje afscheid nam op de speelzaal, vlak voor Pasen. Aan de eierdopjes had ik een kaartje met een foto'tje van hem en een afscheidsgedichtje achter vastgemaakt. Ik vond het zelf superleuk, haha.

xYella.
Ja gewoon poedersuiker voor op pannenkoeken idd! Water moet je echt zuinig mee zijn, anders wordt het te vloeibaar en blijven de muisjes niet plakken. Als het te dun is, gooi je er gewoon weer wat poedersuiker bij! Peace of cake ;) En hartstikke lekker!
Carpe diem
Nutella is natuurlijk ook een goed idee om de muisjes mee te plakken als het met poedersuiker niet lukt. Bij mij lukte het wel, als je het maar dik genoeg maakt en het even flink laat uitharden. Of je koopt een zakje glazuur bij de supermarkt. Ben ik zelf niet zo'n voorstander van, omdat dit vaak wel heel erg hard wordt en ook een stuk zoeter (smaakt) is dan poedersuiker.
Carpe diem
je hebt ook witte chocopasta, eigen merk C1000, AH enz.... en die kant en klare glazuur doet 't prima, hardheid viel hier mee.... Heb vorig jaar oudste op kdv laten trakteren op lange vingers, ene kant in de roze muisjes, andere kant in de blauwe Stond echt heel schattig!

succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven