Trouwen en baby
zaterdag 17 mei 2008 om 17:07
zaterdag 17 mei 2008 om 17:13
Mijn beste vriendin trouwde onlangs en haar tweeling van 1,5 zou ook de ringen aangeven. Nou, niet dus. De meisjes hadden de mandjes waarin de ringen zaten al aan het begin van de ceremonie uitgepakt en door de zaal gesmeten!
Als het met 1,5 al niet werkt weet ik echt niet wat een baby van 7 maanden zou kunnen doen...
Als het met 1,5 al niet werkt weet ik echt niet wat een baby van 7 maanden zou kunnen doen...

zaterdag 17 mei 2008 om 17:43
Wij zijn ook getrouwd toen onze baby nog klein was, 8 maanden oud. Hij had geen enkele rol anders dan dat hij heerlijk in zijn buggy zat en vrolijk om zich heen zat te kijken. Ze zijn dan echt nog te klein om iets te doen; wij vonden het al bijzonder genoeg dat hij erbij was.
Overigens vond ik het achteraf wel ontzettend gaaf (o, wat een jaren-80 woord) dat ik pas ben getrouwd nadat we al een kind hadden. Zo speciaal om bij het jawoord nog eens om te kijken en te zien wat je samen al hebt, daar in die buggy, maar dat terzijde.....
Overigens vond ik het achteraf wel ontzettend gaaf (o, wat een jaren-80 woord) dat ik pas ben getrouwd nadat we al een kind hadden. Zo speciaal om bij het jawoord nog eens om te kijken en te zien wat je samen al hebt, daar in die buggy, maar dat terzijde.....

zaterdag 17 mei 2008 om 19:14
Onze zoon was 11 maanden toen wij gingen trouwen. We hadden leuk bedacht dat hij ook de ringen gingen aangeven. Dat werd een ouderwets potje ringen afpakken. Hij vond dat bling bling veel te mooi. We hebben hem omgekocht door het ringenkussentje (of doosje, weet ik 't...) aan hem te geven, kon hij daar mooi mee spelen.
Ik vond het wel erg leuk om hem erbij te hebben trouwens.
Ik vond het wel erg leuk om hem erbij te hebben trouwens.
zaterdag 17 mei 2008 om 20:28
Toen de juf van m'n dochtertje trouwde, waren de kindjes (tweeling) van haar zus ook bij de viering aanwezig. Ik denk dat ze toen ook zo'n 7 maanden oud waren... Om alles in de trouwsfeer te houden hadden ze de ukkies in een mooi versierde bolderkar gezet (met witte tule en witte strikjes) ofwel witte ballonnen, kan ook hé.... Ohja, ze zaten of lagen op witte kussentjes. Je zou dus zoonlief ook in zo'n kar kunnen plaatsen en dan op het moment zelf, de kar door een nichtje of neefje naar voren laten trekken en je schatje houd dan idd een kussentje met daarop de ringen vast ...
Bij de Juf was het in ieder geval héél leuk en ze kregen vele positieve reacties....
Bij de Juf was het in ieder geval héél leuk en ze kregen vele positieve reacties....
zondag 18 mei 2008 om 11:19
quote:Helene69 schreef op 17 mei 2008 @ 20:28:
Toen de juf van m'n dochtertje trouwde, waren de kindjes (tweeling) van haar zus ook bij de viering aanwezig. Ik denk dat ze toen ook zo'n 7 maanden oud waren... Om alles in de trouwsfeer te houden hadden ze de ukkies in een mooi versierde bolderkar gezet (met witte tule en witte strikjes) ofwel witte ballonnen, kan ook hé.... Ohja, ze zaten of lagen op witte kussentjes. Je zou dus zoonlief ook in zo'n kar kunnen plaatsen en dan op het moment zelf, de kar door een nichtje of neefje naar voren laten trekken en je schatje houd dan idd een kussentje met daarop de ringen vast ...
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 18 mei 2008 om 11:21
[quote]mamayahoo schreef op 17 mei 2008 @ 17:43:
Wij zijn ook getrouwd toen onze baby nog klein was, 8 maanden oud. Hij had geen enkele rol anders dan dat hij heerlijk in zijn buggy zat en vrolijk om zich heen zat te kijken. Ze zijn dan echt nog te klein om iets te doen; wij vonden het al bijzonder genoeg dat hij erbij was.quote]
Wij zijn ook getrouwd toen onze baby nog klein was, 8 maanden oud. Hij had geen enkele rol anders dan dat hij heerlijk in zijn buggy zat en vrolijk om zich heen zat te kijken. Ze zijn dan echt nog te klein om iets te doen; wij vonden het al bijzonder genoeg dat hij erbij was.quote]
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 18 mei 2008 om 18:48
mijn meis was 11 maanden toen ze op de bruiloft van mijn zusje de ringen naar voren mocht brengen. In zakje om haar nek.
De hele dag was dat arme mormel in touw vanwege dat moment. Ze was kapot van de drukte en gebrek aan slaap. We hebben later 2 uur heen en weer moeten rijden om haar toch ergens onder te brengen waardoor 1 van ons veel miste.
Erg leuk en lief hoor zon actie maar ik zou zon kind lekker uitbesteden en zijn eigen normale dagje laten draaien elders. Achteraf wilde ik dat ik dat had gedaan.
Maar het is je eigen kind ik snap wel dat je die erbij wilt hebben, maar voor hemzelf is er waarschijnlijk niets aan....
De hele dag was dat arme mormel in touw vanwege dat moment. Ze was kapot van de drukte en gebrek aan slaap. We hebben later 2 uur heen en weer moeten rijden om haar toch ergens onder te brengen waardoor 1 van ons veel miste.
Erg leuk en lief hoor zon actie maar ik zou zon kind lekker uitbesteden en zijn eigen normale dagje laten draaien elders. Achteraf wilde ik dat ik dat had gedaan.
Maar het is je eigen kind ik snap wel dat je die erbij wilt hebben, maar voor hemzelf is er waarschijnlijk niets aan....
vrijdag 11 juli 2008 om 16:50
Mijn broer is vorige week getrouwd en natuurlijk (vond iedereen) moest mijn dochtertje van 7 maanden daar ook bij zijn. Ten eerste heeft ze ons de hele nacht daarvoor wakker gehouden terwijl ze normaal altijd doorslaapt. Ten tweede had ze een enorme doorlek poepluier terwijl ze bij mijn zus op schoot zat. Zus haar jurk vies en de uberschattige witte kleertjes van mijn dochter ook helemaal onder. Gelukkig hadden we even een pauze in het programma en een wasmachine en droger in de buurt. Tijdens de ceremonie was dochter bij mijn vriend. Ik was getuige en zat ergens anders. Dochter was helemaal verbaasd dat ze ineens geen aandacht meer kreeg en ging aandacht trekken (gelukkig wel op een positieve manier). Niemand heeft er achteraf last van gehad, maar ik vond het wel vervelend. Ik voelde me opgelaten. Tijdens de receptie is mijn dochter opgehaald door mijn schoonvader (was al zo afgesproken) en voor mijn gevoel kon ik toen pas echt gaan genieten van de dag. Ik heb toen ook gelijk twee glazen champagne achterover geklokt . Je bent toch continu bezig met zo'n kleintje, of je nu wilt of niet.
Moraal van het verhaal is dus dat het voor mijzelf achteraf geen onverdeeld succes was. En dan is het nog relatief goed gegaan, ze heeft niet gehuild en was gewoon vrolijk. Toevallig hebben we volgende week nog een bruiloft van vriend zijn beste vriend waarbij hij getuige is en dochter zou ook weer mee gaan. Nu hebben we geregeld dat mijn schoonouders (die al uitgenodigd waren voor de receptie) even een uurtje langskomen met onze dochter. Lijkt mij, vooral voor onszelf, een stuk relaxter.
Moraal van het verhaal is dus dat het voor mijzelf achteraf geen onverdeeld succes was. En dan is het nog relatief goed gegaan, ze heeft niet gehuild en was gewoon vrolijk. Toevallig hebben we volgende week nog een bruiloft van vriend zijn beste vriend waarbij hij getuige is en dochter zou ook weer mee gaan. Nu hebben we geregeld dat mijn schoonouders (die al uitgenodigd waren voor de receptie) even een uurtje langskomen met onze dochter. Lijkt mij, vooral voor onszelf, een stuk relaxter.