Turkse-Bosnische namen?

23-11-2012 13:16 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Mijn man is van Turkse afkomst en ik van Bosnische, allebei moslim.

Nu is het zo dat wij niet helemaal uitkomen qua namen voor zowel een meisje als een jongen (wij weten nog niet wat het wordt).

Dus ik ben op zoek naar namen die in allebei de landen als normaal gevonden zullen worden en die wij allebei mooi vinden.

Ik vind bv Zara, Sara, Aylin, Elin, Sofia hele mooie namen, maar mijn man vindt ze helemaal nix. En de namen zijn ook niet echt bekend in Bosnie.

Namen voor jongens....ik vind geen een naam echt mooi behalve die mijn man heeft, is korte vrij internationale naam die iedereen kan uitspreken maar wij willlen geen jr. ofzo.

Ook geen namen die met de letters AM beginnen, dat betekent kut in het Turks, dus dat is van zijn kant weer een voorwaarde, dus namen als Amira, Amina enzo vallen af.

Dus ik vind het heeeeel lastig, ik wil graag een mooie korte krachtige naam voor een jongen, en liefelijk voor een meisje. Samen komen wij er even niet uit.

Alvast bedankt.
Verder Jongens:

Enes

Eldin

Hamza
Haha ja idd.

Wat dacht je van Ajla?
Parisa, Baran vind ik niet mooi. Fatima vind ik zelf echt ouderwetse niet mooie naam, en ken ook een meisje die zo heet en vind haar afschuwelijk.

Din is op zich kort en krachtig, maar toch trekt het mij niet, weet niet precies waarom.

Fahrudin, sorry voor iedereen die wel die naam heeft, maar vind ik echt een vreselijke naam. De spelling krijg echt een rilling van (schaam)
Elvira? Kan ook in NL heel goed.
Haha kuzu ik lig helemaal in een deuk

Maar ze heeft gelijk, am betekent kut, maar ik ken een heleboel vrouwen waarmee hun maant begint met am. Inderdaad moet je haar geen aminakoyim noemen ;-p
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Je bent wel moeilijk hoor

Nee, grapje. Je moet het wel mooi vinden natuurlijk!

Um... Adi of Adnan voor een jongen?

Aldijana voor een meisje?
Ajla....mooie naam, maar heb al 1e graad nicht die zo heet, ik weet zou schijt moeten hebben, maar ik kan t gewoon niet.
Van zo'n namentopic krijg ik altijd zin in babies, en dan liefst een stuk of 7 van elk geslacht

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Hoever ben je al?
ik dacht dat ik al gepost had, maar vind mn post niet terug.

Meisje: Ayse (T), Dina (B), Ena (B)

Jongen: Aydin (B)
quote:saaisaartje schreef op 23 november 2012 @ 15:44:

Van zo'n namentopic krijg ik altijd zin in babies, en dan liefst een stuk of 7 van elk geslacht

Haha ik ook! En inderdaad, gefeliciteerd, TO!
Ja, ik ben zeker moeilijk besef ik ook heel goed.

Heel veel namen die genoemd zijn vind ik mooi, maar die zijn al in de familie.

Adnan (neef), Elvira (nicht, maar vind niet zo mooie naam). Dus ja.

Jongens namen die ik mooi vidn maar helaas al in de familie voor komen of die hij absoluut niet wil:

-Adnan, Nermin, Armin, Ismael, Kasim (een van mn favorieten vind hij nix).
Bedankt voor julle fellicitaties, ben vandaag precies 13 wk 3dagen , dus niet superver dat ik nu al erg stress heb over de namen. Maar maak me wel zorgen, ben echt bang dat we er totaal niet uitkomen en dat het een naam wordt die ik mwah vind ipv geweldig.
Selim? Akim? Salim?

(ik roep ook maar wat hoor, dus voel je vooral vrij om het niks te vinden)
En een kind met 2 namen? Dat jullie allebei je zin krijgen?

Anders moet je maar tegen je man zeggen dat kind net zolang binnen blijft tot je een fan-tast-ische naam hebt!
Ach Meri, alle baby's krijgen uiteindelijk een naam hoor. Bij mijn oudste wisten we het al heel snel - we vonden gewoon DE naam en hebben er verder niet eens meer over gespoken. Bij de jongste konden we het niet eens worden. Eindeloze lijsten gemaakt, gediscussieerd, we kwamen er niet uit. Uiteindelijk hebben we iets van een week voor de geboorte een compromis gesloten. De naam was bij geen van beiden de topfavoriet (we vonden elkaars eerste keuze echt niet leuk) maar stond bij allebei in de top 5. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat hij een andere naam zou hebben.

Dus het komt wel goed.
Wat ik zelf mooie Turkse jongensnamen vind:

- Evren

- Adem (misschien wat onhandig in Nederland)

- Kerem

Voor een meisje vind ik Adela een mooie Bosnische naam.
Ik ken dan weer een Turkse vrouw die Evren heet. Het nadel van veel Turkse namen vind ik dat het (voor Nederlanders) heel moeilijk te zien is of het jongens- of meisjesnamen zijn.
Voor een meisje vind ik Irem ook heel mooi. En ik ken ook een Nederlands meisje dat zo heet.
Irem had mijn man ook bedacht, vond ik aan begin mooie korte naam, maar nu denk ik bij die naam steeds aan remspoor...
Maja
Irem is prachtig. Emina?
quote:Meri_J schreef op 23 november 2012 @ 16:31:

Irem had mijn man ook bedacht, vond ik aan begin mooie korte naam, maar nu denk ik bij die naam steeds aan remspoor... Waarom denk je aan een remspoor??? Probeer een mooi meisje voor te stellen dat Irem heet. Ik zou ik jullie gevel zeker voor Irem gaan! (Of eigenlijk Elif, vind ik als kaaskop prachtig, maar dat kon niet begreep ik.) Is Feliz misschien iets?
Wij keken ook naar de betekenis. En hoe het klinkt met de achternaam en hoe Nederlanders het uitspreken.

Ik vond Oguzhan een mooie naam (man niet), maar je kan er op rekenen dat veel mensen het niet uit kunnen spreken.

Dat is niet leuk.
Feliz betekent vrolijk :-). Maar geen idee of dat ook in het Turks/Bosnisch kan.
Zohra, vind ik een mooie meisjesnaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven