Turkse-Bosnische namen?

23-11-2012 13:16 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Mijn man is van Turkse afkomst en ik van Bosnische, allebei moslim.

Nu is het zo dat wij niet helemaal uitkomen qua namen voor zowel een meisje als een jongen (wij weten nog niet wat het wordt).

Dus ik ben op zoek naar namen die in allebei de landen als normaal gevonden zullen worden en die wij allebei mooi vinden.

Ik vind bv Zara, Sara, Aylin, Elin, Sofia hele mooie namen, maar mijn man vindt ze helemaal nix. En de namen zijn ook niet echt bekend in Bosnie.

Namen voor jongens....ik vind geen een naam echt mooi behalve die mijn man heeft, is korte vrij internationale naam die iedereen kan uitspreken maar wij willlen geen jr. ofzo.

Ook geen namen die met de letters AM beginnen, dat betekent kut in het Turks, dus dat is van zijn kant weer een voorwaarde, dus namen als Amira, Amina enzo vallen af.

Dus ik vind het heeeeel lastig, ik wil graag een mooie korte krachtige naam voor een jongen, en liefelijk voor een meisje. Samen komen wij er even niet uit.

Alvast bedankt.
Kayra is een mooie Turkse uni sex naam en hier in het westen een mooie meisjesnaam maar dan anders geschreven.

Wij hebben ook een mix kindje en een van de namen van ons kindje is Malik. De roepnaam is overigens wel gewoon een westerse naam.
Nisa

Selma

Lara

Yasemin

Elif

Nil

Kaan

Enes

Kenan

Mert
Meisjesnamen

Sevil

Tamar

Nurevsan

Julay

Jaylay

Jongensnamen

Erkan
*jayla
Noura/Nour (Noera/Noer) vind ik een mooie meisjesnaam. Ik had een Turkse collega die zo heette. Haar dochter heet Ella en zoon Enes.
Irem
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven