Twee knullen, hoe is dat?

12-07-2010 23:12 74 berichten
Ik ben 18 weken zwanger van de 2e en we hebben vandaag gehoord dat we weer een jongetje krijgen . We krijgen nu een echt mannenhuis Hoe is het om mama van twee jongetjes te zijn? Is het voortdurend wild/gillen/schreeuwen of zijn ze ook erg knuffelig (mijn oudste iig wel)? Hoe doen jullie dat met kleding? Gewoon doorschuiven of ook veel nieuws voor beide kindjes? En met reacties van anderen? Ik kreeg namelijk de reactie: jammer dat het geen meisje wordt want je hebt al een jongen.

Alsof ik niet blij zou zijn met 2 jongetjes!

Kortom jongensmama's, vertel me jullie ervaring! Ik ben gewoon erg benieuwd naar een huishouding met alleen maar mannen
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar wil je wel graag feliciteren met je zwangerschap!!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Heb er ook 2. En hoewel ik soms gillend gek word van hun geschreeuw, gestoei en die enge fratsen die ze kunnen uithalen, vind ik het prachtig.

Zo mooi hoe ze met me dansen en zeggen dat ik er mooi uitzie of dat ik lekker ruik.

Of hoe ze met papa met de lego spelen of knutselen.
@Kampen, bedankt!quote:Annie Ooi schreef op 12 juli 2010 @ 23:18:

Zo mooi hoe ze met me dansen en zeggen dat ik er mooi uitzie of dat ik lekker ruik.

Oh lief !!

Mama's met 3 of nog meer jongetjes mogen ook uiteraard ook antwoorden
Ik heb er ook twee, twee totaal verschillende knullen. Uiterlijk lijken ze op elkaar, innerlijk absoluut niet.

(Ik heb er nooit commentaar over gehad, toen ik zwanger was van de derde wel, maar dat is een ander verhaal.)

Ik schuif veel kleding door, maar koop ook wel nieuwe dingen, want ze hebben een totaal verschillende smaak.

Ik vind mijn jongens geweldig.

Gefeliciteerd.
Ook ik heb er twee. De oudste (4 jaar) is heel knuffelig, ook naar zijn broertje tot nu toe (6 maanden oud). Valt wel mee met het wilde gedoe, maar de oudste heeft het buiten uitrazen wel echt nodig. Dat doe ik dus ook graag met hem.

Ik moet zeggen dat ik het leuker vind dan ik voorfa gedacht had. Vond mezelf altijd meer een meisjesmoeder, maar twee mannetjes gaat me tot nu toe ook best heel goed af. Ze zijn zo lief!
Kijken jullie nooit stiekem naar de rekken vol met meisjeskleding en denk dan: oww een meisje zou wel leuk zijn voor al die jurkjes enzo..?
Aan mij heb je niets, maar herken idd wel de opmerking toen ik zwanger was van de 2e, het zou leuk zijn als het nu een jongetje is, dan heb je een "koningskoppel". Pfffffff, en ik had op dat moment zoiets van dat het voor mij best weer een meisje mocht zijn, gezellig 2 van dezelfde smaak.

Nu heb ik m'n "koningskoppel" en ben ik er natuurlijk helemaal verliefd op

Ik zei het al, je hebt helemaal niets aan mijn bijdrage

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geen ervaring hier, want zoon en dochter. Maar twee jongens lijkt me ook geweldig. Mijn eerste vriendje kwam uit een echt mannengezin. Zijn moeder werd op handen gedragen door de mannen en ik vond het ook wel iets speciaals hebben dat ze de enige vrouw in het geheel was.
The time is now
Oh ja, en voor de toekomst lijkt het me heel praktisch. Niemand die aan je föhn/mascara/nachtcreme/garderobe zit
The time is now
Weet je iig zeker dat je de favoriete vrouw in het gezin bent! Heb zelf geen kinderen maar als ik gezinnen om me heen zie met 2 jongens...kan heel druk zijn(maar in dit geval schelen de jongens maar 1.5 jaar van elkaar dat speelt volgens mij ook mee) maar ook leuk idd om te zien hoe verschillend ze van karakter zijn.
Mijn vriendin heeft 2 jongens. De een is een knuffelaar en de andere niet. Ze kunnen wel heerlijk met elkaar spelen en ook vechten natuurlijk. Jongens zijn toch wat fysieker ingesteld (bij haar dan).

Ik heb zelf 2 meiden maar de kleren die nog mooi zijn trek ik mijn jongste ook aan. Ik combineer oud en nieuw met elkaar. Is ook niks mis mee al koop ik wel af en toe iets nieuws.

Ik heb nog nooit de reactie gekregen of ik ook een jongetje wilde hebben. Volgens mij hebben veel mensen het idee dat een moeder ook graag een meisje zou willen krijgen in plaats van 2 jongens. Heeft een moeder 2 meisjes dan wordt het volgens mij niet zo verwacht dat de moeder ook graag een jongetje zou willen krijgen.
Heb trouwens wel een vriendin met 3 jongens en tot nu toe zijn het hele lieve leuke schattige mannekes, maar dat kan natuurlijk nog veranderen, de oudste is 5 en de jongste 1, dus....weet je eigenlijk nog niets

Bij de tweede wilde ze trouwens wel graag een meisje, maar bij de derde had ze zelf zoiets van: laat het nu dan maar weer een jongen zijn.

@Banba, die meid hier van 3,5 ( al vanaf 2,5) smeert al heel graag met rotzooi van moeders, en nageltjes moeten ook gelakt worden Dus dan weet je alvast wat je te wachten staat
GEWELDIG!

Wel héél veel kapotte broeken .
quote:Ikkuzzz schreef op 12 juli 2010 @ 23:47:

@Banba, die meid hier van 3,5 ( al vanaf 2,5) smeert al heel graag met rotzooi van moeders, en nageltjes moeten ook gelakt worden Dus dan weet je alvast wat je te wachten staat

*Gaat morgen alvast een beautycase met slot aanschaffen*
The time is now
@Banba, oh wat leuk! Ja ik word hier ook de favoriete vrouw in huis

@Sanmi, dat was mijn idee ook. Een meisje is toch van je 'eigen geslacht' en je zou je daar dus meer mee moeten kunnen 'identificeren'.

Maar daar hebben de vaders misschien weer last van het omgekeerde probleem.

@Twinkeling, ik ga alvast sparen!
quote:Banba schreef op 12 juli 2010 @ 23:34:

Oh ja, en voor de toekomst lijkt het me heel praktisch. Niemand die aan je föhn/mascara/nachtcreme/garderobe zit

Nee, maar wel aan je gel, borstels en kammen :-)

En de garderobbe van pa is niet altijd even veilig.
quote:Banba schreef op 12 juli 2010 @ 23:50:

[...]

*Gaat morgen alvast een beautycase met slot aanschaffen* Dat ik daar nu nog niet aan gedacht heb. Goed idee!!!! ( wel ns een kind gezien met dr ogen vol met mascara? )
@Liubi, zonen trekken altijd naar moeder ( zeggen ze) en meisjes naar de vader. Voor jou dus alleen maar voordeel!
oudste zoon is 2.5, jongste 3 maanden. Ik vind het heerlijk. Een meisje is ook welkom, maar ik zie mezelf meer als een jongensmama. Gefrut met jurkjes e.d is niets voor mij. Kleren schuif ik gedeeltelijk door.
Liubi, ik heb drie zoontjes en vind het geweldig!

Het zijn drie totaal verschillende jongens, zowel uiterlijk als innerlijk. De oudste en de jongste zijn totaal niet fysiek en houden niet van polonaise aan hun lijfjes, terwijl de middelste een vreselijke knuffel is naar mij én zijn broertjes toe!

Ik vind het heerlijk om de enige vrouw in huis te zijn en mis een dochter dan ook totaal niet. De jongens trekken allemaal erg naar mij toe, maar voor de "echte" jongensdingen (kasten in elkaar zetten en dergelijke) gaan ze naar hun vader.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar jongetjes kunnen ook dol zijn op make-up. Geloof mij! De oudste is dol op mijn spullen en speelt graag met mijn mascara/poeder/lippenstift/noem maar op.

Jongetjes zijn zo lief.
Ik heb 2 vriendinnen en 1 vriend met 3 jongens.

De een is echt een drama. 3 Monsters die niets anders doen dan gillen en elkaar pijn doen.

De tweede is een net vers helemaal jongensgezin met dus de derde zoon en die moeder was nogal teleurgesteld dat het een jongetje was. ( dat is nog licht uitgedrukt) Verder zijn de kinderen ook best wel druk maar lang niet zo erg als de eerste.

Dan vriend met 3 jongens en die zijn werkelijk om op te vreten. Nu moet ik zeggen dat hun moeder ook een vrij pittige tante is die ze best strak/streng heeft opgevoed. Maar het resultaat is er wel, wat een lieverds die inderdaad ook met hun vader en moeder weglopen ( in de zin van dat ze er helemaal gek van zijn) en behulpzaam, rustig als het moet en lekker ravotten als het kan.

Dus eh... je kunt alle kanten nog op. Als je een leuk stel hebt lijkt het mij geweldig hoe later de meiden dan mee naar huis komen achterop de scooter

Maar ik zou echt geen minuut met mn vriendin willen ruilen die die 3 monstertjes heeft!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Goedemorgen,

Hier ook 2 jongens en ik vind het geweldig (en handig). Ze schelen twee en een half jaar en zien elkaar voornamelijk nog als concurrent maar ze beginnen ook echt samen te spelen.

Toen ik vertelde dat ik weer een jongen kreeg heb ik ook te horen gekregen "oh wat erg", ik was woest. Ben dolgelukkig met mijn 2 gezonde jongens !

ik schuif kleren en speelgoed ook gedeeltelijk door. Knuffeltechnisch kom ik niks te kort. Oudste is vier en ligt het liefst lekker op schoot tv te kijken of een boekje te "lezen". 's morgens word ik verwend met een dikke kus, heerlijk !

Ga er lekker van genieten !
Hier drie knullen en een meid. Jongens zijn wilder, stoeien wat meer, doen andere soort spelletjes, gillen minder hard, zijn liever en knuffeliger en zijn makkelijker in de omgang dan meisjes. Tenminste, mijn meisje is een kleine drilsergant/terrorist/peuterheks en compleet het tegenovergestelde van mijn knullen en iedereen noemt het typisch meisjesgedrag.

Soms als meisje heel erg dwars is wens ik wel eens dat ik vier knullen had gehad en dan is ze nog niet eens ongesteld ofzo...
MILF in the making ;-)
leuk zeg, gefeliciteerd !

verder geen nuttige bijdrage van mij, behalve dan dat ik bij je topic-titel eerst iets héél anders dacht, tot ik zag in welke pijler het stond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven