Tweede kindje: ik begon zo goed..

07-08-2017 18:20 526 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zondag ben ik bevallen van onze tweede dochter. Na de geboorte van onze eerste heb ik een pnd gehad dus ben daar nu al tijdens de zwangerschap voor begeleidt bij de POP-Poli. Ik slik preventief antidepressiva. Aanvankelijk dacht ik: gaat goed, ik voel me zoveel beter dan toentertijd. Onze tweede leek een stuk rustiger dan onze oudste, die ook van meet af aan problemen had met de voedingen (veel gehannes met verschillende spenen/flessen omdat de melk uit haar mondhoeken spoot en ze zich voortdurend verslikte, ze kwam te weinig aan en had hevige reflux). Dat lijkt nu allemaal (nog) mee te vallen: ze drinkt haar flessen goed (niet helemaal leeg maar ze groeit goed en is al weer boven haar geboortegewicht) en lijkt over het algemeen wel wat tevredener.

Maar ik merk dat ik zelf toch weer ongelofelijk gespannen ben. Ze is nu 8 dagen oud en vannacht en vandaag zijn echt opeens veel onrustiger. Ik opende 2 dagen terug hier nog een topic dat ze 's nachts niet in haar eigen bedje wilde slapen maar wel bij mij/ons. Ik hou haar met liefde bij me maar dat werkt nu ook niet meer. Ze blijft onrustig. Ze overstrekt niet echt, niet zoals onze oudste deed (echt een plank) maar ligt wel te wurmen. Als ze dan al wegzakt en ik haar probeer weg te leggen (of dat nou in haar wieg is op onze kamer, of bij ons op bed op een voedingskussen) wordt ze zo onrustig dat ze de hik krijgt. En daar komt ze dan zelfstandig niet uit.

Overdag sliep ze tot nu toe prima, beneden in de box bijv maar ook dat is nauwelijks gelukt vandaag; ze is bijna de hele middag vanaf 12.00 uur wakker geweest. En ik merk dat dit alles een bepaalde paniek bij me losmaakt. De wat-als-gedachten komen weer: wat als ze nu door zo weinig te slapen, oververmoeid is geraakt, wat als onze oudste dochter te druk is, wat als ze toch reflux ontwikkeld, wat als de nacht weer zo slecht is...
Ik ben ongelofelijk bang dat ik toch weer in een pnd tuimel en dat ik door mijn spanning ook baby gespannen maak. Ik kan gewoon bij mijn POP-Poli contactpersoon terecht maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ze me hierbij kan helpen. Ik heb al medicatie en ik weet zelf ook wel dat baby's nou eenmaal huilen, dat de eerste weken zwaar zijn, enz.enz...Iemand ervaring en tips?
Babs, ik ga toch nog proberen je wat tips te geven/vragen stellen. Ik heb erg moeten wennen aan het leven met een kind en moet nog steeds wennen. Het is niet de verantwoordelijkheid maar het feit dat ik niet meer de baas ben over mijn eigen leven waar ik moeite me heb. Ik had altijd een vaste structuur en nu lukt dat niet meer. Ondertussen begin ik wel steeds meer de regie te hebben, trouwens. Onderstaande dingen helpen mij:

- Zou je per dag/week kunnen bedenken wat je wilt doen, maar niet zozeer wanneer? Ik merk dat ik uiteindelijk veel van de dingen die op een dag wil doen kan doen.
- Kies voor dingen die werken, niet voor de perfecte optie.
- Doe bepaalde dingen bewust niet: ik scheid bv. tijdelijk geen afval meer. Hoef ik ook niet naar de glas/papier/plasticbak.
- Laat je partner op zaterdag uitslapen en jij op zondag (of andersom). Je mag dan niet gestoord worden. Ga ook ergens slapen waar je kind minder goed hoort (zolder, logeerkamer of juist de bank als je kind boven blijft)
- Laat je kind soms even huilen; als ik net mijn avondeten heb opgeschept dan eet ik dat eerst op, als ik onder de douche stap en ze begint te huilen dan ga ik toch douchen. Uiteraard ga ik dan niet treuzelen.
- Probeer niet te extrapoleren: het feit dat je kind op dag x de hele tijd huilt betekent niet dat hij vanaf nu altijd zal huilen. Ook van 1x eerder eten is niet gelijk het ritme naar de maan.
- Zie het troosten van een kind als een knuffelmomentje.
- Laat iemand die je vertrouwt met jouw kind een groot stuk lopen met de kinderwagen zodat jij thuis even niets met je kind hoeft.
- Als ik het gehuil van mijn dochter niet meer trek dan ga ik muziek luisteren met mijn mobiel d.m.v. oordopjes terwijl ik haar troost. Dan komt het minder hard binnen.
- Ga je eens een stukje lopen buiten terwijl je partner op jullie kind past
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
21-08-2017 21:59
Babs, ik ga toch nog proberen je wat tips te geven/vragen stellen. Ik heb erg moeten wennen aan het leven met een kind en moet nog steeds wennen. Het is niet de verantwoordelijkheid maar het feit dat ik niet meer de baas ben over mijn eigen leven waar ik moeite me heb. Ik had altijd een vaste structuur en nu lukt dat niet meer. Ondertussen begin ik wel steeds meer de regie te hebben, trouwens. Onderstaande dingen helpen mij:

- Zou je per dag/week kunnen bedenken wat je wilt doen, maar niet zozeer wanneer? Ik merk dat ik uiteindelijk veel van de dingen die op een dag wil doen kan doen.
- Kies voor dingen die werken, niet voor de perfecte optie.
- Doe bepaalde dingen bewust niet: ik scheid bv. tijdelijk geen afval meer. Hoef ik ook niet naar de glas/papier/plasticbak.
- Laat je partner op zaterdag uitslapen en jij op zondag (of andersom). Je mag dan niet gestoord worden. Ga ook ergens slapen waar je kind minder goed hoort (zolder, logeerkamer of juist de bank als je kind boven blijft)
- Laat je kind soms even huilen; als ik net mijn avondeten heb opgeschept dan eet ik dat eerst op, als ik onder de douche stap en ze begint te huilen dan ga ik toch douchen. Uiteraard ga ik dan niet treuzelen.
- Probeer niet te extrapoleren: het feit dat je kind op dag x de hele tijd huilt betekent niet dat hij vanaf nu altijd zal huilen. Ook van 1x eerder eten is niet gelijk het ritme naar de maan.
- Zie het troosten van een kind als een knuffelmomentje.
- Laat iemand die je vertrouwt met jouw kind een groot stuk lopen met de kinderwagen zodat jij thuis even niets met je kind hoeft.
- Als ik het gehuil van mijn dochter niet meer trek dan ga ik muziek luisteren met mijn mobiel d.m.v. oordopjes terwijl ik haar troost. Dan komt het minder hard binnen.
- Ga je eens een stukje lopen buiten terwijl je partner op jullie kind past
Bedankt voor je tips!
Hoe oud is jou kleine en huilt die ook veel?

Met name het extrapoleren doe ik behoorlijk. . "Oh ze gaat vannacht zeker niet slapen " , "het wordt niet beter " , "mijn sociale leven is voorbij" etc. Zulke gedachten geven mij extra paniek. . En helpen me natuurlijk totaal niet. . Proberen om hier niet teveel in mee te gaan want ik maak mezelf gek. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Heb haar afgelopen nacht uit logeren gedaan. . Vind dat zo zalig om dan eventjes mijn eigen dingen te doen en te slapen... misschien ben ik dan een slechte moeder maar ik heb het zo nodig.

Maak me wel druk hoe ik in hemelsnaam over 4 weken weer moet werken..pff..
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
21-08-2017 19:30
Ik hoop ook echt dat ze gauw gaat doorslapen...dat het overdag minder gaat qua slapen kan ik dan ook beter handelen..Slaapt jouw zoontje al door trouwens?
Nee die van mij slaapt echt nog lang niet door. Vannacht weer om half 3 een fles en daarna wakker tot half 5 denk ik. Ik denk dat ik ook pas weer echt kan ontspannen als hij gaat doorslapen.

Oh en Babs, ik denk niet dat het verstandig is dat je over 4 weken gaat werken. Als ik mij nog zo voel over een paar weken meld ik mij ziek, ik kan echt niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de pop Roan!
Ach wat kan het toch ook lastig zijn. Zo'n kleine baby.

Laat die hoop op doorslapen echt varen. Met een beetje pech heb je langere tijd gebroken nachten. Pak de rustmomenten zoveel je kan. Even liggen zonder slapen geeft ook rust.
En ik zou ook echt dat voeden op tijd laten varen. Gewoon maar leven per dag/uur en niks verwachten. Dan valt er ook niks tegen. Ookal is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

De eerste maanden zijn gewoon behoorlijke chaos (tenminste bij ons). Qua eten en ritme en je leven op z'n kop. Om toch controle te voelen schreef ik alles per dag op (wanneer gedronken, wanneer geslapen, wanneer veel gehuild). Dat gaf me dan wat houvast gek genoeg. En dan las je eens terug en zag je toch bepaalde patronen/ritmes.

Na een maand of 3 werd het gemakkelijker. Kind (en ouders) wat meer 'geland' en minder last van krampjes.

Sterkte allemaal. Het wordt echt beter! En als het nodig is met hulp van medicijnen of gesprekken. Niks om je voor te schamen!
Alle reacties Link kopieren
Gesprek bij de POPPoli was op zich goed maar er is niet echt iets concreets uit gekomen..Conclusie die de psych trok was nogal voor de hand liggend: ik moet zorgen voor voldoende nachtrust dus moet meer uit handen geven. De reden dat wij het s nachts nog steeds grotendeels samen doen is omdat baby nogal begint te krijsen zolang ze langer dan een minuut op haar fles moet wachten. We hebben nog een dochter van 4 en die is al een aantal keer wakker geworden door het gehuil met als gevolg dat we haar niet meer in haar eigen bed krijgen en ze bij ons belandt. Ook niet echt ideaal dus daarom doen we het nu zo: manlief maakt fles terwijl ik baby vasthoudt en speentje geef tot man de fles klaar heeft. HIj geeft em dan vervolgens. Dus lang ben ik niet wakker maar toch.
De psych vond dat ik iemand moet vragen om een keer de nacht te doen maar ik vind dat nogal wat..

Al met al een fijn gesprek maar niet met echt resultaat..Op zich gaat het goed vandaag: de nacht verliep best wel goed: maar 1 nachtvoeding! Om 3.30 uur en toen kwam ze weer om 6.40 uur dus dat was echt super. Ik merk dat ik het vandaag dan ook beter trek. Ze wilde vanochtend absoluut niet slapen. Nu heb ik haar in bed gelegd en het lijkt erop dat ze nu wel slaapt. Vanmiddag er nog even uit en dan is de dinsdag ook alweer bijna voorbij.

Hoe gaat het bij jou Stokske?
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
22-08-2017 11:52
Gesprek bij de POPPoli was op zich goed maar er is niet echt iets concreets uit gekomen..Conclusie die de psych trok was nogal voor de hand liggend: ik moet zorgen voor voldoende nachtrust dus moet meer uit handen geven. De reden dat wij het s nachts nog steeds grotendeels samen doen is omdat baby nogal begint te krijsen zolang ze langer dan een minuut op haar fles moet wachten. We hebben nog een dochter van 4 en die is al een aantal keer wakker geworden door het gehuil met als gevolg dat we haar niet meer in haar eigen bed krijgen en ze bij ons belandt. Ook niet echt ideaal dus daarom doen we het nu zo: manlief maakt fles terwijl ik baby vasthoudt en speentje geef tot man de fles klaar heeft. HIj geeft em dan vervolgens. Dus lang ben ik niet wakker maar toch.
De psych vond dat ik iemand moet vragen om een keer de nacht te doen maar ik vind dat nogal wat..

Al met al een fijn gesprek maar niet met echt resultaat..Op zich gaat het goed vandaag: de nacht verliep best wel goed: maar 1 nachtvoeding! Om 3.30 uur en toen kwam ze weer om 6.40 uur dus dat was echt super. Ik merk dat ik het vandaag dan ook beter trek. Ze wilde vanochtend absoluut niet slapen. Nu heb ik haar in bed gelegd en het lijkt erop dat ze nu wel slaapt. Vanmiddag er nog even uit en dan is de dinsdag ook alweer bijna voorbij.

Hoe gaat het bij jou Stokske?
Nou een en al herkenbaarheid weer. Bij mij was ook de conclusie meer rust en nachten uit handen geven. Wie gaat dat doen dan? Ja een familielid of je man. Ja man doet wel even de hele avond en nacht en nog werken ook haha. Je kan er eigenlijk niks mee.

Tot nu toe gaat het heel goed. Zijn naar de kinderboerderij geweest en boodschapjes gedaan. Nu in de tuin spelen. Nog geen paniek gehad. Misschien toch een kleine stap vooruit?
Is er verder dan niet gesproken over (verhoging) medicatie Roan?
Babs87 schreef:
22-08-2017 00:06
Bedankt voor je tips!
Hoe oud is jou kleine en huilt die ook veel?

Met name het extrapoleren doe ik behoorlijk. . "Oh ze gaat vannacht zeker niet slapen " , "het wordt niet beter " , "mijn sociale leven is voorbij" etc. Zulke gedachten geven mij extra paniek. . En helpen me natuurlijk totaal niet. . Proberen om hier niet teveel in mee te gaan want ik maak mezelf gek. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Heb haar afgelopen nacht uit logeren gedaan. . Vind dat zo zalig om dan eventjes mijn eigen dingen te doen en te slapen... misschien ben ik dan een slechte moeder maar ik heb het zo nodig.

Maak me wel druk hoe ik in hemelsnaam over 4 weken weer moet werken..pff..
Je bent geen slechte moeder omdat je voor jezelf zorgt. Echt niet. Dat is juist goed want de baby heeft het nodig dat het goed met jou gaat. Net zoals in het vliegtuig moet je altijd eerst je eigen zuurstofmasker opzetten en pas dan die van je kind.

Probeer echt meer in het heden te leven. Bekijkt het echt per dag. Over 4 weken is echt nog ver weg. Ik voel me nu zoveel beter dan vorige week. Bovendien kan het juist ook goed voor je zijn dat je naast het zorgen voor de baby zelf gaat werken.

Mijn kleine is nu 4 weken. Ik weet niet of ze veel huilt objectief gezien. Ik heb het al heel veel en heel erg ervaren het gaat nu beter en wellicht huilt ze nu zelfs meer. Ik kan er beter mee omgaan.
Wat fijn dat jullie een goede dag hebben vandaag, Roan en Stokske.
Alle reacties Link kopieren
Over werk gesproken, heb nog 5 weken en mn manager belde vandaag. Heb niet opgenomen, weet niet wat ik moet zeggen. Misschien wel helemaal de oude over 5weken, misschien helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Marriway schreef:
22-08-2017 14:45
Is er verder dan niet gesproken over (verhoging) medicatie Roan?
Nee...
Alle reacties Link kopieren
Nou, uiteindelijk ging het na 12.00 uur eigenlijk behoorlijk mis hier.. Baby bleef maar huilen, zelfs in de draagdoek. Toen ik mijn pink tegen haar wangetje hield, wilde ze die in haar mond steken dus ik dacht: ik probeer een flesje. En inderdaad, die dronk ze voor 3/4 leeg, terwijl ze 2 uur daarvoor nog had gedronken. Daarna viel ze in slaap in de draagdoek. Een uur later weer wakker en toen weer hetzelfde: krijsen krijsen krijsen. Er waren inmiddels 2 uur verstreken sinds de laatste fles maar het leek alsof ze alweer honger had. Dus toch maar een flesje gemaakt; ik wist echt niet wat ik anders nog moest doen. Ook die dronk ze bijna helemaal leeg. Om daarna als een blok in slaap te vallen in de wagen. Ik ben gaan wandelen en heb met een vriendin een rondje winkelcentrum gedaan. Ze slaapt nog steeds...(sinds 15.00 uur). Geen idee hoe het nu verder moet met de flessen vandaag..Ideeen?

Tijdens de huilbuien panikeerde ik behoorlijk. Ik dacht meteen: o nee, ze is een huilbaby, hoe ga ik dit handelen, als dit elke dag zo is, wat als ze dit s nachts ook gaat doen. Allemaal angstgedachten. Ik kan dat huilen gewoon heel slecht handelen.
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
22-08-2017 17:38
Nou, uiteindelijk ging het na 12.00 uur eigenlijk behoorlijk mis hier.. Baby bleef maar huilen, zelfs in de draagdoek. Toen ik mijn pink tegen haar wangetje hield, wilde ze die in haar mond steken dus ik dacht: ik probeer een flesje. En inderdaad, die dronk ze voor 3/4 leeg, terwijl ze 2 uur daarvoor nog had gedronken. Daarna viel ze in slaap in de draagdoek. Een uur later weer wakker en toen weer hetzelfde: krijsen krijsen krijsen. Er waren inmiddels 2 uur verstreken sinds de laatste fles maar het leek alsof ze alweer honger had. Dus toch maar een flesje gemaakt; ik wist echt niet wat ik anders nog moest doen. Ook die dronk ze bijna helemaal leeg. Om daarna als een blok in slaap te vallen in de wagen. Ik ben gaan wandelen en heb met een vriendin een rondje winkelcentrum gedaan. Ze slaapt nog steeds...(sinds 15.00 uur). Geen idee hoe het nu verder moet met de flessen vandaag..Ideeen?

Tijdens de huilbuien panikeerde ik behoorlijk. Ik dacht meteen: o nee, ze is een huilbaby, hoe ga ik dit handelen, als dit elke dag zo is, wat als ze dit s nachts ook gaat doen. Allemaal angstgedachten. Ik kan dat huilen gewoon heel slecht handelen.
Ik zou om 6 uur weer een flesje aanbieden en om 9 uur weer en 12 als jullie dat doen? Drinkt ze het niet op, is niet erg, dan drinkt ze de volgende wel. Dat paniek herken ik heel erg. Zoon was vannacht een paar uur wakker, dan ga je er gelijk van uit dat het vannacht weer zo is. Als het niet zo is, schrijf het op, dan kan je het later teruglezen. Ik schrijf elke dag hoe mijn dag was in een boekje. Dat ik terug kan lezen en denken, hee toen dacht ik nog veel somberder dan nu. Tenminste, die lijn probeer ik te vinden nu.

Wat ik erg lastig vind, ik heb slaappillen gehad van de dokter voor 2 weken, zodat ik in ieder geval slaap als man het over neemt. Nu denk ik dus,wat als die op zijn, doe ik het wel zelf enz.
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden jullie hebben het ook weer pittig lees ik. Sterkte!!

Hier een vreselijke dag gehad. Krijsen krijsen ik werd er helemaal knetter van.
Osteopaat hielp ook geen zak.
Gatverdarrie. Vreselijk gewoon. Ik doe echt ALLES maar ze blijft tekeer gaan. Op een gegeven moment is mijn grens bereikt en weet ik het gewoon niet meer.

Als het zo blijft gaan meld ik me ziek over 4 weken. Dit is geen doen zo.
Maar Roan, waarom heb je daar niet naar gevraagd dan? Ik vind het allemaal zo rot om te lezen, van iedereen trouwens. Ik heb precies hetzelfde gehad, inmiddels is mijn 2e alweer 11 (!). Maar zoiets blijft zo ontzettend in je geheugen gegrift zitten, je draagt alles je leven met je mee. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om te hameren op die medicatie. Deze klachten die jullie nu ervaren, heb je gewoon. Ze komen niet door de baby, fles of borst, draagdoeken, slaapritmes of wat dan ook. De geboorte heeft iets in je hoofd zo getriggerd dat je hopeloos grip probeert te krijgen op een ongrijpbaar proces. Namelijk de eerste weken - maanden van een baby.
Zelf ging ik pas een jaar aan de medicatie, na een vreselijke periode. En wat ging het daarna beter zeg! Echt een wereld van verschil. En voor de zwangerschap van de 3e, waar we pas na jaren aan durfden te denken, ging ik naar de pop-poli. Advies was juist verhoging medicatie tijdens de zwangerschap en ook verhoging na de geboorte. Daarnaast een klinisch kraambed (6 dgn in zkh gebleven), 2 weken kraamzorg en een man die 3 mnd volledig ouderschapsverlof opnam.
En wat ging het goed! Nu snap ik dat niet iedereen een man voltijds thuis heeft, maar ik zal altijd pleiten voor medicatie of verhoging ervan. En ook je mond opentrekken en dingen zelf bespreekbaar maken. Ook medicatie.
Tot zover dus mijn pleidooi ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier helemaal niet goed. Baby werd om 18 u krijsend wakker dus flesje gegeven. Daarna was ze misschien een half uurtje stil en toen begon t krijsen weer. Om 20.15 weer een flesje gegeven dat ook weer nagenoeg op ging. Nu begon ze na een kwartier alweer te huilen. En dat doet ze nu nog steeds. Manlief loopt met haar door de buurt en ik zit hier de ogen uit m'n kop te janken. Wat als ze een huilbaby blijkt? Hoe ga ik deze tijd overleven? Ik wil gewoon wegrennen en m'n oudste meenemen. Voor baby voel ik ff helemaal niets...ik kan niet tegen dat huilen
Rustig aan, ze gaat echt weer een keer slapen. Als je man nu met haar aan het wandelen is, kan jij even tijd voor jezelf nemen. Even douchen of in bad en naar bed. Huilt ze om half 11 nog steeds geef je nog een fles. Als ze in bad gaan fijn vindt kan je dat ook nog van te voren doen. Grote kans dat ze daarna in slaap valt.
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
22-08-2017 19:23
Nou meiden jullie hebben het ook weer pittig lees ik. Sterkte!!

Hier een vreselijke dag gehad. Krijsen krijsen ik werd er helemaal knetter van.
Osteopaat hielp ook geen zak.
Gatverdarrie. Vreselijk gewoon. Ik doe echt ALLES maar ze blijft tekeer gaan. Op een gegeven moment is mijn grens bereikt en weet ik het gewoon niet meer.

Als het zo blijft gaan meld ik me ziek over 4 weken. Dit is geen doen zo.
Het hing dus in de lucht vandaag...Wat naar Babs, dat jij ook zo'n rotdag had. Heb jij nu ook dat je meteen denkt: nu houdt het nooit meer op? Ik ben nu zo bang voor de nacht en morgen..
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
22-08-2017 21:45
Het hing dus in de lucht vandaag...Wat naar Babs, dat jij ook zo'n rotdag had. Heb jij nu ook dat je meteen denkt: nu houdt het nooit meer op? Ik ben nu zo bang voor de nacht en morgen..
Ja daar heb ik vreselijk veel last van! Dat is mijn zwakke punt. . Paniek denken en zwart /wit. Pfff.
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
22-08-2017 21:21
Het gaat hier helemaal niet goed. Baby werd om 18 u krijsend wakker dus flesje gegeven. Daarna was ze misschien een half uurtje stil en toen begon t krijsen weer. Om 20.15 weer een flesje gegeven dat ook weer nagenoeg op ging. Nu begon ze na een kwartier alweer te huilen. En dat doet ze nu nog steeds. Manlief loopt met haar door de buurt en ik zit hier de ogen uit m'n kop te janken. Wat als ze een huilbaby blijkt? Hoe ga ik deze tijd overleven? Ik wil gewoon wegrennen en m'n oudste meenemen. Voor baby voel ik ff helemaal niets...ik kan niet tegen dat huilen
Dikke knuffel meid.

Ik begrijp ZO erg wat je nu verteld. .
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
22-08-2017 21:21
Het gaat hier helemaal niet goed. Baby werd om 18 u krijsend wakker dus flesje gegeven. Daarna was ze misschien een half uurtje stil en toen begon t krijsen weer. Om 20.15 weer een flesje gegeven dat ook weer nagenoeg op ging. Nu begon ze na een kwartier alweer te huilen. En dat doet ze nu nog steeds. Manlief loopt met haar door de buurt en ik zit hier de ogen uit m'n kop te janken. Wat als ze een huilbaby blijkt? Hoe ga ik deze tijd overleven? Ik wil gewoon wegrennen en m'n oudste meenemen. Voor baby voel ik ff helemaal niets...ik kan niet tegen dat huilen
Zijn het niet gewoon krampjes?
Alle reacties Link kopieren
RoAn, heel veel babies hebben in de avond last van onrust, vaker willen drinken en bij je willen zijn. Mijn kinderen waren beiden de eerste tijd, tot een week of acht, onrustig in de avonden. Veel rondlopen etc. Probeer rustig te blijven. Half elf nog een flesje erin, in een rustige donkere kamer en daarna leg je haar ingepakt in haar bedje. Dikke kans dat ze zelf dan ook zo moe is inmiddels dat ze gaat slapen. Sterkte! Ook voor de anderen. En denk ook aan de dingen die goed gingen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@roan: het gaat echt veranderen, aan alles komt een eind. Hoeveel voeding krijgt ze nu? En hoe zwaar is ze?
Misschien is het tijd voor extra voeding.
Wellicht regeldag?
Bij ons zat er een paar dagen achter elkaar steeds minder tijd tussen de flessen. En was meisje veel onrustig. We hebben toen 30 ml extra aangeboden, eerst max 15 ml laten drinken daarvan. Dat was rond 3,5 weken. Er ging toen vrij vlot een fles af. Bel de verlos of cb anders voor advies. Op internet staat hier ook info over.
In de avond is het hier meestal behoorlijk huilen een poos. Buikje voel je dan ook borrelen. We merken hier ook dat als je moe bent en het lang duurt het niet meer leuk is en we er klaar mee zijn. Degene die het meeste kan hebben, mag dan aan de bak.

@stokske: kun je halve dosis nemen van de slaappillen? Ik weet niet of je tabletten hebt of van die soort capsules. Halve dosis is voor mij vaak genoeg en dan doe ik er twee keer zo lang mee. En wrs mag je ze niet iedere dag toch? Dan ben je zo een maand verder en is de wereld weer anders.

Rustig aan. Probeer in het nu te blijven en de rust te pakken die je kunt.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgt 8 keer 90 / 3 aangeboden wat neerkomt op iets meer dan 100cc. Ze drinkt niet alle flessen leeg, laat per fles vaak zo'n 30cc staan. Ze weegt nu 3300 gram.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven