Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
hallo? Echo! Waar zitten jullie allemaal????
Volgens mij zijn we de laatste 2 der Mohanikanen, Sandy! 't Is inderdaad wel een beetje stil hier! Jennie, Leonie, where art thou?

Wauw, hé, wat knap dat ze zonder zijwielen kunnen fietsen! Zelfs Benthe hier fietst nog steeds met wieltjes (of is ze dan héél langzaam???!) En ook nog eens zindelijk, wat een stappen zetten ze dan ineens hè! Hier voor ons doen ook een megastap gezet: ook Benthe plast nu niet meer in bed! Is inmiddels al een paar weken droog.

Noah gaat op het moment enorm de concurrentie aan met Benthe. Probeert alles te doen wat haar grote zus doet. Grote zus springt in het zwembad, zij neemt een nog grotere sprong. Grote zus is bezig om te leren om zelf haar billen af te vegen, zij kan het al. Grote zus oefent met het schrijven van letters, zij krabbelt ineens van alles op het papier. Dat wordt nog wat straks op school! Sven vindt het allemaal prima en gaat zijn eigen gangetje, onverstoorbaar.

Valt me trouwens wel op wat een olifantengeheugen ze op deze leeftijd hebben, had ik niet verwacht! Ze weten zelfs nog welke stoeltjes ze vorige zomer op de camping hadden (de een een kikker, de ander een pinguin... haarfijn kunnen ze het vertellen.

Hebben z ebij jullie ook zo'n last van muggen? Hier zitten ze onder! Heb nu zo'n zoemtoon-apparaatje gekocht en smeer ze 's avonds in: komen ze zich braaf voor melden voor ze naar bed gaa, zo'n last hebben ze ervan!

Morgen heeft Benthe haar eerste sponsorloopje op school. Ik had haar graag willen toejuichen, moet helaas werken, dus aan Kaaskopman de eer. De familie rondgebeld voor een donatie. Toen ik aan Benthe vroeg om aan oma uit te leggen wat het goede doel was, brulde ze enthousiast: de verjaardag van papa! Hahaha!

Nou, ik ga nog eventjes op de bank zitten en dan op tijd naar bed! Tot de volgende keer weer!
Hallo, ja sorry retedruk gewoon haha. Ben tijdelijk meer uren aan het werk, tentamens in aantocht. Gewoon ff te druk.

Kijk erg uit naar de vakantie. We gaan deze week een groot speeltoestel bestellen, dus we hebben een eigen speeltuin in de zomer haha.

x

Jennie
He allemaal!

Nou ja, Jennie, jouw hele lange zomervakantie komt er zo iig aan!!!!

Lekker Kaaskopje, dat Benthe 's nachts ook helemaal droog blijft! Grappig dat de meiden de competitie aangaan!!!! Kan het met levendig voorstellen! Hier moet je nu vooral met alles eerst zijn of het ding dat in het midden zit hebben (met Wicky's bijvoorbeeld)!

Dat olifantengeheugen herken ik wel hoor! Ik verbaas me zeer regelmatig over dingen. Soms wel van twee jaar terug!!!!! Hoe weten ze dat!

Van de week zei Mare opeens dat ze als baby achter glas lag! Nou, ik hoop toch dat ze dat van een foto opgepikt heeft!

Hier helemaal geen muggen! Heel soms eentje in onze kamer maar Marcel in zo'n freak met muggen dat hij ze altijd hoort en niet gaat slapen voordat ze gevangen zijn. Maar goed, dat is er misschien 1 per week!

Welke weken ga je met vakantie Kaaskopje? Weet je al waarheen??? Ik ga nu ff campings zoeken, waarschijnlijk Zuidlimburg of zo. Hoewel we toch niet willen gaan boeken want vorig jaar bleek het een uitstekende keuze te zijn om dat niet gedaan te hebben! toen zijn we met dat petweer toch maar naar Zuid Frankrijk gereden!

Nou, tot later weer allemaal (hopelijk allemaal!

Doei!
Hé, hoi Sandy!

Wij gaan de laatste 2 weken van de zomervakantie naar een camping op Texel. Vind het wel lekker hoor, na de verre autoreis naar Slovenië dit keer dichter in de buurt! En we vertrouwen erop dat het helemaal goed komt met het weer!

Binnenkort gaan we de tweeling inschrijven op school. Zelfs Sven is er de laatste tijd steeds meer voor te porren. Sjee, wat gaat het toch snel allemaal!!! Kan me nog zo goed herinneren dat het van die kleine humpies waren.

Benthe gaan we binnenkort aanmelden voor zwemles. Gaat ook al zo snel allemaal!!! Nou ja, waarmee ik maar wil zeggen: de tijd vliegt echt!!! Het is een periode waar ik ontzettend van geniet: de gesprekjes, de reacties, het spelen met elkaar... van mij mag dit eeuwig duren!!! Mijn hart barst soms bijna van geluk, als ze me 's ochtends voor de deur van het huis blij uitzwaaien als ik naar mijn werk ga, de haren nog ongekamd en wild alle kanten opstaand. Of als ik 's avonds voor ik naar bed ga nog even een rondje langs de bedjes maak en ze tevreden en ontspannen in bed zie liggen. Of als ik ze met elkaar zie kroelen, als ze opgaan in hun spel, als ze soep eten en ze een grote oranje kring van soep om hun mond hebben... als als als.... wat een rijkdom toch eigenlijk!
He hoi!!!!!!

Ja, leuk zijn ze toch, he Kaaskopje! Ik vind ook alles wat ze doen zo bijzonder, zo grappig etc. Heb net een boek uit de bibliotheek gelezen van Annemarie Oster o.i.d. Daar beschrijft zij zichzelf als moeder op een cynische, grappige manier. Ik herken me daar dus volledig in. Iedere keer toch toegeven als je kids gaan doordrammen. Je eigen kinderen te fantastisch vinden, ze te veel willen beschermen etc.... Echt geinig boek. Goed, heb hem maar voor 3/4 uitgelezen want toen was het wel heel veel van hetzelfde. Maar ik snap je helemaal! Wij lopen ook iedere avond door hun kamer te huppelen! Dan zijn ze toch echt op z'n liefst!

Leuk, naar Texel! Hadden wij ook nog aan gedacht. Nu dus waarschijnlijk Limburg maar wil ook graag weer eens naar de waddeneilanden.

Joh, dat je Sven en Noah nog in moet schrijven! Hier moet dat echt al veel eerder! Ik heb er echt zin in dat ze naar school gaan! Lijkt me zo leuk weer! Verbaast me ook altijd zo dat ik eigenlijk altijd weer naar een volgende stap uitkijk hoewel ik baal dat het zo snel gaat!!!

Jij gaat toch ook altijd naar Ikea, Kaaskopje? Ik ben dus afgelopen maandag voor het eerst met ze geweest (op 1 keer met z'n vieren heel snel erdoorheen na). Was heerlijk rustig maandagochtend toen ie net open was. Ik wilde ze dus even in dat smalland oi laten spelen en er gewoon bij wachten maar ze wilden echt niet mee en zijn er het volle uur dat ze mochten blijven gebleven. Daarna natuurlijk de volledige route, wat eten en veel frutsels kopen en dan de topper: het ijsje!!!!! Ze vonden het echt zo fantastisch dat ze die hele middag, avond en de volgende dag 'Ikeajuffrouw' gespeeld! Zij waren de juffrouw die daar werkte en moesten het kind (papa!) een stempel geven en dan mocht ie spelen. Moest ie van de denkbeeldige paal het ballenbad inspringen! Hahahahahaha en mama (mama!) moest op de bank wachten! Nou, leuk om te zien was dat! En ik weet dus wat ik voortaan doe met regenachtig dagen!!!!!!

Heb ook met m'n collega afgesproken om eens met onze kids naar Ikea te gaan en dan kunnen wij een uurtje rustig kletsen als zij daar zitten! Hahaha! Echt een topactiviteit! Ze zeggen nu iedere keer dat ze weer willen!!!!

Ik ga morgen lekker een dagje zonder kids weg! Ga met een vriendin naar een andere vriendin van ons die in Eindhoven is gaan wonen! Vind t eigenlijk echt wel ff lekker zo weg! Keertje ongestoord kletsen! en hopelijk nog wat winkelen (ga ik nog alleen naar kinderwnkels!!!!.

Nou, was heel verhaal, ga mijn cake eens uit de oven halen!!!!!

Doei!!!!

PS: miste wel de foto's van onze fantastische tweelingen in het Meerlingmagzine, Kaaskopje! Had er nooit aan gedacht maar die hadden we op moeten sturen!!!!
Hallo hallo!

Ik denk echt dat jullie allemaal heel druk zijn!!!!!! Hopelijk alles geod met iedereen!

Hier alles zijn gangetje. Kids fietsen echt zo hard de hele tijd dat al twee mensen me hebben gevraagd of ik afgevallen ben! hahahaha! Dat is een mooie bijkomstigheid! en gelukkig loop ik ook eindelijk weer fatsoenlijk!

Verder echt aan het uitkijken naar vakantie! Ideaal!!!!

Nou, ga weer verder werken! tot horens hopelijk!!!

Doei,

Sandy
Jaaaa, ik ben er hoor! Maar inderdaad drukke dagen achter de rug, waarin we veel de hort op zijn geweest.

Cool, dat Mare en Age bij Ikea in Smölland (zo heet dat toch?) zijn geweest! Ik heb dat echt nog nooit gedaan, wij sjouwen ze de hele IKEA door, om een stop bij het kinderspeelgoed te maken en het restaurant. En ook hier is het ijsje (zelf op de knop drukken uiteraard!) de topper. Maar spelen in Smölland, misschien moet ik het er ook eens op wagen! Of we kunnen samen een keertje afspreken bij de IKEA! Wat ligt centraal, Delft? Utrecht?

Hahaha, grappig hoe ze het naspelen. Ikeamedewerkers in de dop!

Vind het toch ook echt bijzonder dat ze allebei zonder zijwieltjes fietsen bij jou. Ik heb een paar keer een poging ondernomen bij Benthe, maar heb het misschien te snel opgegeven toen.

Ik ben op het moment trouwens echt streng aan het dieeten. Had wat kilootjes die ik na de zwangerschappen nooit meer ben verloren, en was het ineens zo zat, die bubbels om m'n lijf die ieder jaar langzaam in omvang toenamen. Ben nu inmiddels 4 kilo lichter, nog 2 kilo te gaan. Vooral door niet meer te snoepen. Kan je nagaan wat ik normaal verstouwde!

Dat inschrijven kan hier zo laat, omdat het een dorpsschool is denk ik. Ze kunnen moeilijk kinderen weigeren, want waar moeten die anders naartoe? Bovendien zijn Sven en Noah broertje en zusje van..., dus bij voorbaat al opgenomen in de planning van volgend jaar geloof ik.

Van de week had de juf Noah bijna de klas ingetrokken, omdat ze dacht dat het Benthe was die op de gang stond te treuzelen. Kennelijk lijken de dames meer op elkaar dan ik zelf denk. Noah achteraf natuurlijk helemaal glunderen. Je zou haar geen groter plezier kunnen doen dan haar naar school te laten gaan!

Limburg (Zuid) staat trouwens als vakantiebestemming al jaaaren op mijn lijstje. Op de een of andere manier komt het er niet van. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt.

Nou, da-wast weer! De komende week is het weer wat rustiger, dus ik zal wat vaker hier langskomen!

Groetjes, Kaaskopje!
He Kaaskopje!

Goed weer van je te horen!!!!!

Nou, ze kunnen echt prima in Smalland oid hoor, ik vond t ook niks om weg te gaan maar ja, als ze niet naar je omkijken en er niet uitwillen..... dan ga je toch maar ff, he? Prima om in Ikea af te spreken! Delft ligt in het midden denk ik!

Wat goed dat je zo aan het afvallen bent! Niet dat ik het nodig vind bij jou, maar goed, gaat goed zo!!!!! Ik probeer nu doordeweeks ook niet te snoepen maar de weegschaal doet het niet maar het lijkt aan mijn gezicht te zien wel iets te helpen. Over een tijdje ook de weekenden niet snoepen maar gezien de hoeveelheden die wij wegwerken, is het niet te doen in ene keer te stoppen, haahaha!

Nou, we zullen eens kijken in Zuid-Limburg! Houden jullie het op Texel in de gaten want wie weet gaan we daar volgend jaar wel naartoe!

Vandaag is Mare bij mijn ouders en gaat daar logeren. Vinden ze helemaal fantastisch! Hebben we echt lang niet gedaan. En Age dus alleen bij ons!!!!! Je ziet hem echt genieten!!!!!! Vindt ie toch echt zo leuk, alle aandacht eens voor hem! Moeten we echt vaker doen! En hoe relaxt is het om maar 1 kind te hebben zeg!!!!!!! Geen ruzie, geen gejengel, gewoon een superblij kereltje!!!!!

Nou, ga ff lekker chillen!!!! Tot later!!!!
Had ik al verteld dat we thuis een nieuwe aanwinst hebben? En dat ik deze vanochtend vroeg uit een la bevrijd heb?

(We hebben sinds 2 weken een 7-jarig poesje uit het asiel, een schatje. Ze zit de hond op d'r kop, die heeft al een paar flinke schrammen te pakken, maar die troela is zo lief dat ze zich ondertussen zelf dus in een la laat stoppen.) Ik kreeg het vaag mee toen ik in bed lag, ben er direct uitgesprongen.

Nou ja, toen was het gedaan met uitslapen. Na een preek van mij, waarbij ze alledrie hun meest schuldige gezicht trokken, zitten we nu maar beneden televisie te kijken.

Heerlijk ja, dat logeren! Sven gaat vrijdag een nachtje bij zijn nichtjes logeren, helemaal alleen, niemand mocht mee van hem. Kijkt hij helemaal naar uit, ook om in het middelpunt van de aandacht te staan. De meiden gaan een nachtje naar mijn moeder. Hebben wij het rijk alleen! Dus ben nog aan het bedenken wat we dan gaan doen.

Over dat lijnen: het is meer dat ik weet hoe het gaat eindigen als ik er nu niet wat aan doe. Mijn moeder heeft hetzelfde postuur als ik, woog rond mijn leetijd ongeveer even zwaar, maar is in de loop van de jaren echt een dikke oma geworden. En ik moet zeggen: ik ben blij dat de sleur van het snoepen doorbroken is! Op een gegeven moment was het elke avond een koek bij de koffie, niet omdat het zo lekker is, maar vooral uit gewoonte. En chocola at ik stiekem uit de kelderkast.

Hé, fijn weekend nog!
(Doe het trouwens hetzelfde als jij: doordeweeks niets snoepen, in de weekenden iets makkelijker. En als uitgangspunt dat een kilo per week snel genoeg is.)
Ja Kaaskopje ik herken het. Ik moet ook nodig weer stoppen met snoepen. Als ik alleen stop met snoepen val ik ruim een kg per week af. Vreet me soms ook vol, zo zonder, maar ik kan er soms echt moeilijk mee stoppen. Vaak zeg ik 'nu stop ik' en na drie weken voel ik me lichter en ga ik weer snoepen. Jodejojo...Gelukkig loop ik een beetje hard, dus dan blijft het redelijk stabiel.

Over twee weken gaan de boys naar een meegroeibedje en wordt het kamertje opgehaald. Ik heb wel een commode gekocht, maar het is meer een leuk kastje met lades die ik ook als commode kan gebruiken.

Over drie weken gaan we een weekje weg en eind juli gaan we met z'n tweetjes twee nachten weg. HEERLIJK.

Over een paar weken komt er in de tuin een megaspeeltoestel...Jullie zijn welkom ). Ik ben er zo benieuwd naar. Oh lees net dat ik dat al had verteld (oeps).

Koen plast af en toe op het potje. Na ons weekje weg ga ik beginnen met de training zucht. We krijgen dan ook een nieuwe vloer, misschien is dat beter schoon te houden.

Stef bijt helaas nog steeds. De laatste tip die ik kreeg hielp wel goed! In een stukje zeep laten bijten. Ik ga weer snel aan de studie, volgende week tentamen.

x

Jennie
Hee,

Tja hier ook zeer herkenbaar dat het te moeilijk is om te stoppen! Ik stop altijd even en dat lukt max een maand en dan houdt het weer op! Grrrrrrr. Ben sinds ik Marcel ken (8 jaar oid) 35 kg aangekomen!!!!!!! Ook uit gewoonte iedere avond 3 grote koeken (mmmmmh reuzemergpijpen!!! Laatste 15 overigens na knieoperatie want toen heel lang heel weinig gedaan. Nu dus met skaten begonnen en een paar mensen (incl Marcel )vonden me al slanker.... dus wie weet!!!!! Succes allemaal!

Leuk, Jennie, speeltoestel! wij hebben er ook eentje in de tuin. Niet megagroot maar toren met glijbaan. Age en Mare staan er altijd bovenop met de buurjongen te praten en te kijken wat hij doet. Ze zijn echt idolaat van hem. Hij is vijfenhalf oid en doet reuzestoere interessante dingen.

Wat leuk dat je een poes hebt, Kaaskopje! Lijkt me ook wel leuk, zo'n lieve beetje kleine kat! Age wil er ook graag een. Maar we wachten nog ff tot we meer ruimte hebben (nog steeds huizen aan het kijken....).

Lekker dat jullie binnenkort een weekendje zonder kids hebben! Heerlijk! Wat ga jij doen Jennie??? En weet jij het al Kaaskopje? Lekker chillen in een strandtent met zulk mooi weer!!!!!!

Hier vandaag vaderdag gevierd want volgende week is Marcel klussen bij zijn zus en kids en ik uit logeren bij een vriendin van mij. Kids vinden het echt zo leuk om dit te vieren!!!! Vanmorgen stond Age opeens naast ons bed met zijn knutselwerkje al in zijn handen! Echt zo lief!

Nou, ik stort me dan maar weer even op een plakje cake, he! Die hebben we tenslotte ook voor vaderdag gebakken! hahahahahahaha!

Doei,

Sandy
Wij gaan twee dagen naar Gouda! Ik ben benieuwd, maar zonder kids vind ik alles leuk hihi....lekker shoppen en eten.
Hallohallo, ja het is echt schandelijk lang geleden weer. Heb sinds kort Hyves ontdekt en dat -in combinatie met Marktplaats vreet zoveel pc-tijd. Schaam.

Jaaaa, verliefd op de kids. De verhalen, inderdaad het geheugen voor dingen in het 'verre' verleden en de scherpzinnigheid van met name Nick, het blijft lachen. Ik word nu ook regelmatig door de zoons terecht gewezen. Zo verstond iemand Coen niet toen hij zei: wij zijn drie. Dus ik herhaal tegen die persoon: "wij zijn drie". Zegt hij kurkdroog en haast meewarig: Nee, jij niet".

Of Nick tegen mij: 'stel je niet zo aan' en: 'je woont hier niet alleen!'

Uhm...

Na de zomervakantie begint het oefenen op school al. Spannend. Ik vind het prima dat ze naar school gaan. Ze zijn eraan toe en ik ben toe aan meer tijd voor mezelf. Ga in het najaar met een vriendin starten met mijn eigen communicatiebureautje, naast mijn baan en daar heb ik erg veel zin in. Tijd! De blik weer op andere dingen! Maar ik zal ze overdag ook best missen in huis denk ik.

Tadaa, inmiddels is Coen ook zindelijk. En meteen ook 's nachts, dus hier uit de luiers! Ook weer een nieuwe fase.

De laatste weekenden hebben de jongens 3 keer gelogeerd. Een keer waren wij een weekendje Den Haag, 3 keer bij mijn zus, waar ze dolle pret hebben met de buurjongetjes van 4 en 6. Zo leuk om te zien hoe thuis ze zijn bij een ander.

ga ff kopje thee drinken. Tot euhh, snel!
Hello!

Zo even snel, want de jongens komen zo weer uit psz. Ik kom net van de oogarts vandaan met Bob. Hij mag nu voor het eerst een paar weken niet plakken (z'n luie oogje). Hij ziet nu soms dubbel en misschien dat dit weggaat met 'niet'plakken.

Volgende week slapen K&S in een 'nieuwe' kamer. Ze krijgen nieuwe bedjes dan, ik heb een nieuwe commode/kastje gekocht. Kastje dat ik tijdelijk als commode ga gebruiken tot ze zindelijk zijn. In hun kamer komen schuimletters boven het bedje (met hun namen). Helemaal leuk denk ik haha. Ook weer een nieuwe fase.

Ga nog even 10 minuten genieten hmmm.

Jennie
He!

Leuk ook weer van jou te horen Leonie! Fijn te horen dat alles zo goed gaat! Leuk, eigen communicatiebureau! Spannend!!!! Hoe gaat dat dan met wennen na de zomervakantie? Ze gaan toch ook pas in oktober naar school???

Wij hebben vandaag ook een brief van school gekregen met in welke klas ze zitten en een lijst van klasgenootjes (er zijn 8 klassen op school). Mare krijgt 1 juf en Age een juf en een meester. Ze vinden het iid ook reuzespannend. Maar ik had het idee dat ze pas in oktober moesten gaan wennen vlak voordat ze gaan starten.

Leuk Jennie, kids nieuwe kamer! Ze blijven wel samen toch?? Ik heb ook zo'n zin om nieuwe kamers voor ze te gaan maken. Echte meidenkamer en echte jongenskamer! Maar goed, nog steeds zoekende of ander huis of verbouwen......

Ja, leuk is hyves, he? Ik ben ook helemaal into hyves. En nu ook via marktplaats dingetjes aan het verkopen. Heb net zo'n zomerslaapzakje verkocht! En bijna de Teva's van Age van vorig jaar!!!! Vind t wel geinig en anders ligt het hier maar! Hoewel het wel aan mijn hart gaat om dingen weg te doen!

Nou, Marcel komt net binnen met een appeltaartje! Hahaha daar gaan de lijnpogingen!!!!!

Doei,

Sandy
Oh, da's een goeie Jennie, een stukje zeep! Benthe heeft vorige week 2x haar tanden flink in haar broer gezet. Ik ga het de volgende keer proberen!

Heeej, Leonie, leuk joh, je hier weer te zien! Is toch ook gezellig hier, tusen het hyven door!?!

Gaaf, een communicatiebureautje! Ik heb een tijdje met de gedachte gespeeld een trainingsbureau op te richten met een paar collega's, maar het plan is voorlopig weer een tijdje in de ijskast. Mijn nieuwe baan slokt gewoon teveel tijd op nu.

Owowow, die slaapkamer, Jennie... doet mij weer met schaamte denken aan de bedjes die ik (nog steeds!) moet gaan verven...

Nou, doe 3 dingen tegelijk nu, praten, voetbal kijken en hier schrijven. Dat lukt dus niet zo! Ga me verder maar richten op de voetbal (sta 5e in de poule dus moet wel een beetje meekijken om mijn status hoog te houden).

Jee, Sandy, Leonie, wat gaat dat snel ineens met wennen op school! Kregen hier het bericht dat school toch liever tweelingen apart zet m.i.v. komend schooljaar. Huh!? Moeten we het nog maar eens over hebben, vooral ook omdat er weliswaar 3 kleutergroepen zijn, maar daarna gewoon één groep 3, 4, etc. Komen ze toch gewoon weer bij elkaar.

Ga nu echt kijken! Tot de volgende keer!
He,

Hier ff snel! Hele tijd geen tijd om lang te schrijven want druk in de voorbereidingen voor vakantie! We gaan zaterdag weg, voor twee weken naar Limburg dus! Heb er echt zin in! Hopelijk een beetje lekker weer! Hoop deze week nog wel ff hier langs te komen maar mocht het niet lukken dan weten jullie dat ike r ff niet ben!!!

Tot snel allemaal!!!!

Doei!
Veel plezier Sandy!!

Als je ons nieuwe speeltoestel wilt zien:

http://

www.

bobdeboer.

com/

speeltoestel
Moet je ff achter elkaar plakken...
Tssskkk... zie ik al groen van jaloezie?! Mèn, wat een gaaf ding! Heb er watertandend naar gekeken! 't Is dat ons tuintje niet toereikend is, want anders....!!! Dat ze er maar veel mee mogen spelen! Echt een supermooi speelding!

Vandaag heeft in het teken van de (biologische) boer gestaan. Zijn 3 boerderijen langsgeweest in de omgeving, leuk voor de kinderen die compleet in de ban waren van de trampolines die er bij 2 boerderijen stonden! Ze zaten alledrie ook ademloos bij een houtgestookte oven te kijken hoe broodjes gebakken werden. Zo lief, 3 kleine kleutertjes op een rijtje...

Enne... ik weet nu waar de biggetjes van de kinderboerderij naartoe gaan...

Sandy, als je het nog leest: heel veel plezier in Limburg, ben benieuwd naar je verhalen! (Dacht:wat vroeg, maar jij kan natuurlijk nog in het voorseizoen!) Geniet ervan!

Uitsmijter van de dag: Noah: "Mama, ik heb een wondje aan mijn teen, ben ik nou vegetarisch?"

(Zit wéér met een schuin ook voetbal te kijken, spannend nu met de verlenging!)
Heb vanmiddag een gesprekje met de kleuterjuf over het plan van school om tweelingen voortaan uit elkaar te plaatsen. Ben benieuwd. Heb ter voorbereiding een artikel uit het tweelingenmagazine achtergelaten, waarin heel genuanceerd de voor en nadelen van bij elkaar - uit elkaar in kaart worden gebracht.

Ik heb er veel over nagedacht de afgelopen dagen. Het gaat mij er niet om dat Sven en Noah tegen iedere prijs bij elkaar moeten zitten, maar ik wil wèl graag dat er bekeken wordt wat in hun situatie de beste keus zou zijn. Zeker gezien Svens angst voor school, al wordt dat ietsjes minder de laatste tijd.

Gelijk ook maar aankaarten wat de school voor beleid heeft met november-leerlingen. Tegenwoordig schijnt de 1 oktober grens opgetrokken te zijn naar 1 januari. Maar nog niet iedere school past dat toe. Laten ze nou alledrie in november jarig zijn! Wel handig dus om te weten wat deze school gaat doen! (Ik heb ergens gelezen dat kleuters van okt-nov-dec die daardoor een jaar langer kleuteren, in het middelbaar onderwijs verder gaan als kinderen die op de basisschool een jaar zijn blijven zitten. Dat kan nogal forse gevolgen hebben voor het niveau van het voortgezet onderwijs, schijnt. Komt erop neer dat ze dergelijke leerlingen liever een niveau terugzetten dan op hetzelfde niveau te laten blijven zitten. Nou ja, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn met oriënteren!
Haha, nou, de juf had ook een artikel bij zich! Maar we hebben een goed gesprek gehad, ik heb mijn zorgen over Sven neergelegd en we hebben uiteindelijk afgesproken het een kans te geven. Ze gaan dus in november naar verschillende groepen. Sven gaat naar de groep waar één juf op staat, zodat het voor hem zo veilig en vertrouwd mogelijk is, Noah naar een groep met 2 juffen. En levert dat toch grote problemen op, dan is het altijd bespreekbaar. Maar de juf had er alle vertrouwen is, en ik eigenlijk ook. En Sven is direct om: hij ging er tot nu toe vanuit dat hij met zijn zus samen in één klas kwam, maar ik heb heel enthousiast aan hem verteld dat hij naar juf V gaat, Noah naar juffen W en X, en Benthe naar Y en Z. Apart toch, als je het maar vol vertrouwen brengt, is hij om.

En het november verhaal... Benthe gaat komend schooljaar mee met groep 2. Als kinderen het aankunnen, gaan ze door. Juf was er wat sceptisch over, over de regeling, omdat één en ander vooral een centenkwestie is. Maar ja, het kan maar beter duidelijk zijn.

De meute ligt in bed, ligt vrolijk te babbelen. We hebben net nog koekjes gebakken, da's nèt iets teveel in de avond, ze stuiteren nog net niet! Morgen maar weer gewoon voorlezen!
Ja lastig he Kaaskopje. Hier is het beleid dat ze in groep 1 nog samen mogen (instroomgroep) en daarna groep 1/2 uit elkaar moeten! Ik ben het er wel mee eens, zo krijgen ze eigen vriendjes en kunnen ze in de kring het verhaal beiden vertellen.

Maar er zullen gerust ook nadelen zijn hoor.

Bob is een oktoberkindje en ik maak me er nog niet zo heel druk om of hij een jaar extra moet kleuteren. Volgens mij valt het wel mee in het voortgezet onderwijs hoor. Ze krijgen gewoon een Cito advies en het advies van de leraar. En daarna meoten ze het toch 'zelf' gaan doen.

Trust,

Jennie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven