Twijfel meisjesnaam
woensdag 13 mei 2009 om 21:27
donderdag 14 mei 2009 om 15:28
[quote]Minka schreef op 13 mei 2009 @ 21:27:
Hoi allemaal!
Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.
Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:
Sara (h)
Jasmijn
Hanna (h)
Janna
-----------------------------
Ik vind Jasmijn en Sara (met en zonder h) van dit rijtje de leukste namen. Hanna en Janna vind ik als roepnaam niet zo mooi.. Misschien is Jonne of Jonna een optie voor jullie?
Ik vind dat hier wel een aantal flauwe reacties worden geplaatst. Prima om een berichtje te plaatsen om te peilen hoe andere mensen een naam vinden. Kijk anders ook even op:
www.namen.prikpagina.nl erg leuke site
gr. Lente
Hoi allemaal!
Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.
Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:
Sara (h)
Jasmijn
Hanna (h)
Janna
-----------------------------
Ik vind Jasmijn en Sara (met en zonder h) van dit rijtje de leukste namen. Hanna en Janna vind ik als roepnaam niet zo mooi.. Misschien is Jonne of Jonna een optie voor jullie?
Ik vind dat hier wel een aantal flauwe reacties worden geplaatst. Prima om een berichtje te plaatsen om te peilen hoe andere mensen een naam vinden. Kijk anders ook even op:
www.namen.prikpagina.nl erg leuke site
gr. Lente
donderdag 14 mei 2009 om 16:34
Ik zeg:
-Zara ( ipv Sarah)
-Jasmijn is prima, vooral zo laten, leuke naam!
-Ipv Hannah zou je Anna kunnen overwegen, vind ik iig vele male mooier. Hannah hoor je nml best wel veel, tenminste in onze omgeving komt die naam véél voor.
-En ipv Janna, kan je Jonna of Janne of Jinthe of Joanne of wederom: Anna.
Maar echt stuk van de namen ben ik niet. Mijn eigen opties: Zara en Anna zijn dan de leukste. En daarna Jasmijn. De rest is niet helemaal mijn smaak zeg maar.
-Zara ( ipv Sarah)
-Jasmijn is prima, vooral zo laten, leuke naam!
-Ipv Hannah zou je Anna kunnen overwegen, vind ik iig vele male mooier. Hannah hoor je nml best wel veel, tenminste in onze omgeving komt die naam véél voor.
-En ipv Janna, kan je Jonna of Janne of Jinthe of Joanne of wederom: Anna.
Maar echt stuk van de namen ben ik niet. Mijn eigen opties: Zara en Anna zijn dan de leukste. En daarna Jasmijn. De rest is niet helemaal mijn smaak zeg maar.
donderdag 14 mei 2009 om 17:03
Minke! Stoer en leuk.
Jasmijn is zo zielig als ze dan niet van hockey houdt.
Echt origineel vind ik het lijstje niet maar dat hoeft ook niet.
Zelf zou ik van het rijtje namen dan het eerst voor Sara gaan.
Niet met een h erachter niet met een Z ipv een S, allemaal moelijk gedoe terwijl de naam hetzelfde blijft.
Moet dat kind steeds zeggen, "ik heet Sara met een Z en een H erachter" zielig...
Jasmijn is zo zielig als ze dan niet van hockey houdt.
Echt origineel vind ik het lijstje niet maar dat hoeft ook niet.
Zelf zou ik van het rijtje namen dan het eerst voor Sara gaan.
Niet met een h erachter niet met een Z ipv een S, allemaal moelijk gedoe terwijl de naam hetzelfde blijft.
Moet dat kind steeds zeggen, "ik heet Sara met een Z en een H erachter" zielig...
donderdag 14 mei 2009 om 17:07
donderdag 14 mei 2009 om 17:29
quote:Zoyla schreef op 14 mei 2009 @ 16:37:
Hoe dan ook, ik zou eigenlijk gewoon voor Roos, of Rosa gaan. En anders iets van Merel, of Iris, of Eline...
Skip deze namen maar en kies iets heel anders. Kan heel verfrissend werken hoor. Ineens het roer omgooien
Zara
Jasmijn.
Roza
Dat waren de namen waar ik tussen "moest" kiezen.
Mijn hubbie wilde iets heel anders,dus hebben we van mijn gekozen naam en zijn naam er 1 naam van gemaakt
Hoe dan ook, ik zou eigenlijk gewoon voor Roos, of Rosa gaan. En anders iets van Merel, of Iris, of Eline...
Skip deze namen maar en kies iets heel anders. Kan heel verfrissend werken hoor. Ineens het roer omgooien
Zara
Jasmijn.
Roza
Dat waren de namen waar ik tussen "moest" kiezen.
Mijn hubbie wilde iets heel anders,dus hebben we van mijn gekozen naam en zijn naam er 1 naam van gemaakt
zaterdag 16 mei 2009 om 16:23
Ieuw; Nicole, dat is zoooooooo (eind)jaren 70/(begin)80, net als Chantal en Mirjam en Sandra en Sonja en Jolanda en Miranda en Angelique en Monique en Desirée enz.
Over de naam Zara, en of Sara. Zara met een z, spreek he dus wel echt uit als Zzzzzara, en niet als Sara. Ik vind vaak een h erachter wel mooier en of deftiger ogen op papier, dus bij sommige namen vind ik die h echt wel soort van 'nodig'. Zoals bij Hannah en bij Norah. Zou wel iets psychisch zijn ofzo
Maar Zara spreek je wel echt uit dus als Zara en is niet hip bedoeld imho.
Over de naam Zara, en of Sara. Zara met een z, spreek he dus wel echt uit als Zzzzzara, en niet als Sara. Ik vind vaak een h erachter wel mooier en of deftiger ogen op papier, dus bij sommige namen vind ik die h echt wel soort van 'nodig'. Zoals bij Hannah en bij Norah. Zou wel iets psychisch zijn ofzo
Maar Zara spreek je wel echt uit dus als Zara en is niet hip bedoeld imho.
zaterdag 16 mei 2009 om 16:25
Oh en over reformatorisch gesproken, bij ons in het ziekenhuis veel bible-belt mensen ( die niet aan transfusies doen weet je wel )
Hun kinderen lopen altijd strak in Jottum of Pololand of S Company, smetteloos en haren strak in de invlechten. Die meiden heten overwegend: Lotte, Julia en Hannah idd. Eeuwig zonde, want het zijn best leuke namen. Vooral Lotte en Julia vind ik mooi, klassiek en sterk....
Hun kinderen lopen altijd strak in Jottum of Pololand of S Company, smetteloos en haren strak in de invlechten. Die meiden heten overwegend: Lotte, Julia en Hannah idd. Eeuwig zonde, want het zijn best leuke namen. Vooral Lotte en Julia vind ik mooi, klassiek en sterk....
zondag 17 mei 2009 om 17:41
Ik vind de namen allemaal erg leuk! Sarah op nr 1, Jasmijn op nr. 2. Hannah vind ik ook mooi, maar tikkeltje verouderd, net zoals Janna.
Zoyla, ik hoop niet dat je in het ziekenhuis werkt. Levensgevaarlijk voor "bible-belt mensen". Die zijn namelijk helemaal niet tegen transfusies. Je bent in de war met Jehovagetuigen. Enneh...frustraties over de Veluwe?
Zoyla, ik hoop niet dat je in het ziekenhuis werkt. Levensgevaarlijk voor "bible-belt mensen". Die zijn namelijk helemaal niet tegen transfusies. Je bent in de war met Jehovagetuigen. Enneh...frustraties over de Veluwe?