Twijfel meisjesnaam

13-05-2009 21:27 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.

Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:

Sara (h)

Jasmijn

Hanna (h)

Janna

Welke naam vinden jullie het leukst?

Minka
quote:Paque_in_Pink schreef op 13 mei 2009 @ 21:56:

Ik stem voor SjerrulieSeg! Er is maar een Sjer he....
Hanna Tokkie.
Hihi wacht tot het kindje er is en beslis dan welke naam bij haar/hem past....
En waarom geen h achter Janna?

Vroeg ik me zomaar effe af....
Ik zou niet teveel andere mensen om hun mening vragen. Het is jouw kind en jouw smaak.
[quote]Minka schreef op 13 mei 2009 @ 21:27:

Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.

Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:

Sara (h)

Jasmijn

Hanna (h)

Janna

-----------------------------

Ik vind Jasmijn en Sara (met en zonder h) van dit rijtje de leukste namen. Hanna en Janna vind ik als roepnaam niet zo mooi.. Misschien is Jonne of Jonna een optie voor jullie?

Ik vind dat hier wel een aantal flauwe reacties worden geplaatst. Prima om een berichtje te plaatsen om te peilen hoe andere mensen een naam vinden. Kijk anders ook even op:

www.namen.prikpagina.nl erg leuke site

gr. Lente
Ik zeg:

-Zara ( ipv Sarah)

-Jasmijn is prima, vooral zo laten, leuke naam!

-Ipv Hannah zou je Anna kunnen overwegen, vind ik iig vele male mooier. Hannah hoor je nml best wel veel, tenminste in onze omgeving komt die naam véél voor.

-En ipv Janna, kan je Jonna of Janne of Jinthe of Joanne of wederom: Anna.

Maar echt stuk van de namen ben ik niet. Mijn eigen opties: Zara en Anna zijn dan de leukste. En daarna Jasmijn. De rest is niet helemaal mijn smaak zeg maar.
Hoe dan ook, ik zou eigenlijk gewoon voor Roos, of Rosa gaan. En anders iets van Merel, of Iris, of Eline...

Skip deze namen maar en kies iets heel anders. Kan heel verfrissend werken hoor. Ineens het roer omgooien
Minke! Stoer en leuk.

Jasmijn is zo zielig als ze dan niet van hockey houdt.

Echt origineel vind ik het lijstje niet maar dat hoeft ook niet.

Zelf zou ik van het rijtje namen dan het eerst voor Sara gaan.

Niet met een h erachter niet met een Z ipv een S, allemaal moelijk gedoe terwijl de naam hetzelfde blijft.

Moet dat kind steeds zeggen, "ik heet Sara met een Z en een H erachter" zielig...
Sanna
Ene dochter van ons heeft een naam die eindigt op een s, de andere dochteer haar naam eindigt met een k. Meisjesnamen die eindigen op een a of e kunnen zo zeikerig klinken. Namen die eindigen op een medeklinker vind ik veel krachtiger. Bovendien hoor je dat soort namen ook niet zoveel.
Zarah ipv Sarah
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Zoyla schreef op 14 mei 2009 @ 16:37:

Hoe dan ook, ik zou eigenlijk gewoon voor Roos, of Rosa gaan. En anders iets van Merel, of Iris, of Eline...

Skip deze namen maar en kies iets heel anders. Kan heel verfrissend werken hoor. Ineens het roer omgooien

Zara

Jasmijn.

Roza

Dat waren de namen waar ik tussen "moest" kiezen.

Mijn hubbie wilde iets heel anders,dus hebben we van mijn gekozen naam en zijn naam er 1 naam van gemaakt
Niet Hannah, dat klinkt zo reformatorisch... (Hoor het erg veel op de Bible Belt.) Tenzij je natuurlijk ontzettend van de kerk bent, dan kan het weer wel.
Misschien Jenna. Norah vind ik ook mooi. Vera of Eva.

Sara en Jasmijn is wel heel populair. Van jou namen vind ik Hannah het mooiste.
Zara, Roza... Hip hoor, maar waarom niet gewoon Sara en Rosa? Kind zal het later altijd moeten spellen. En waarvoor? Voor een letter die toch gewoon als een -s uitgesproken wordt, want er zijn maar weinig mensen die als Beatrix praten.
TO, ben je er nog? Ik ben erg benieuwd of je nu meer weet en wat de naam voor de jongen is.
Ik vind al die namen niet mooi. Ik zou mijn dochter Nicole noemen.
hannah denk ik. sara en jasmijn hoor je idd al zoveel.
Ieuw; Nicole, dat is zoooooooo (eind)jaren 70/(begin)80, net als Chantal en Mirjam en Sandra en Sonja en Jolanda en Miranda en Angelique en Monique en Desirée enz.

Over de naam Zara, en of Sara. Zara met een z, spreek he dus wel echt uit als Zzzzzara, en niet als Sara. Ik vind vaak een h erachter wel mooier en of deftiger ogen op papier, dus bij sommige namen vind ik die h echt wel soort van 'nodig'. Zoals bij Hannah en bij Norah. Zou wel iets psychisch zijn ofzo

Maar Zara spreek je wel echt uit dus als Zara en is niet hip bedoeld imho.
Oh en over reformatorisch gesproken, bij ons in het ziekenhuis veel bible-belt mensen ( die niet aan transfusies doen weet je wel )

Hun kinderen lopen altijd strak in Jottum of Pololand of S Company, smetteloos en haren strak in de invlechten. Die meiden heten overwegend: Lotte, Julia en Hannah idd. Eeuwig zonde, want het zijn best leuke namen. Vooral Lotte en Julia vind ik mooi, klassiek en sterk....
hannah!!
Zoyla, jij spreekt het echt uit als een -z, maar geloof me.... de meesten zullen er toch een -s van maken. Seker hier in het weste!
Ik vind de namen allemaal erg leuk! Sarah op nr 1, Jasmijn op nr. 2. Hannah vind ik ook mooi, maar tikkeltje verouderd, net zoals Janna.

Zoyla, ik hoop niet dat je in het ziekenhuis werkt. Levensgevaarlijk voor "bible-belt mensen". Die zijn namelijk helemaal niet tegen transfusies. Je bent in de war met Jehovagetuigen. Enneh...frustraties over de Veluwe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven