**Twijfel, twijfel** Wat zou jij doen ???

20-01-2009 18:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo moeders,

Ik ben moeder van een schoolgaand kind en zit met een dilemma en hoop wat advies/meningen te lezen dat mij het kiezen makkelijker maakt.

Ik heb 2 banen aangeboden gekregen:

Baan 1: Uitdagend, spannend, leuk, nieuw, jong team (ben zelf 27j)...deze baan is eigenlijk mijn droombaan.

Het team: Werksfeer is best concurrerend tegen elkaar toe, zoals ik van anderen heb gehoord.

De leidinggevende eist best veel van hun werknemers, logisch. Alleen kun je je bijv. ziekmelden echt niet permitteren (en zeker niet bij je kind)

Werktijden zijn niet kindvriendelijk,mijn zoontje zou best vaak naar de BSO moeten.

Parttime werken kan namelijk bij deze baan niet.

Baan 2: Saai werk, vastgeroeste collega's, totaal niet uitdagend....MAAR het is wel perfect te combineren met de schooltijden van mijn zoontje. Parttime werken is hier ook geen probleem.

Waar zou jij voor gaan:

1. uitdagende baan, maar niet goed te combineren met kind of

2. saai werk maar wel goed te combineren met kind?

P.s. Ik heb alleen keus tussen deze 2 banen!
Wat vind je belangrijker, je kind of je carriere?
heb ik niet exact hetzelfde topic een paar weken terug gezien??
Pilous, natuurlijk mijn kind!! maar ja, werk is het natuurlijk ook....

Hey...niet door mij in ieder geval geopend.
Dan ga je voor die saaie baan en ga je een uitdagende hobby doen
en je gaat vanyuit die baan rustig rondkijken of er iets leukers/spannenders te vinden is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:smurfi schreef op 20 januari 2009 @ 18:13:

Hallo moeders,

Ik ben moeder van een schoolgaand kind en zit met een dilemma en hoop wat advies/meningen te lezen dat mij het kiezen makkelijker maakt.

Ik heb 2 banen aangeboden gekregen:

Baan 1: Uitdagend, spannend, leuk, nieuw, jong team (ben zelf 27j)...deze baan is eigenlijk mijn droombaan.

Het team: Werksfeer is best concurrerend tegen elkaar toe, zoals ik van anderen heb gehoord.

De leidinggevende eist best veel van hun werknemers, logisch. Alleen kun je je bijv. ziekmelden echt niet permitteren (en zeker niet bij je kind)

Werktijden zijn niet kindvriendelijk,mijn zoontje zou best vaak naar de BSO moeten.

Parttime werken kan namelijk bij deze baan niet.

Baan 2: Saai werk, vastgeroeste collega's, totaal niet uitdagend....MAAR het is wel perfect te combineren met de schooltijden van mijn zoontje. Parttime werken is hier ook geen probleem.

Waar zou jij voor gaan:

1. uitdagende baan, maar niet goed te combineren met kind of

2. saai werk maar wel goed te combineren met kind?

P.s. Ik heb alleen keus tussen deze 2 banen!Even los van de kind-baan-kwestie. Als ik me niet zou kunnen permitteren om ziek te zijn, zou ik veel moeite hebben met leidinggevende/baan. Ik ben zeker niet zo iemand die 'schoolziek' is en zich regelmatig ziekmeldt. Integendeel. Als ik echter écht ziek ben of er is iets aan de hand, wil ik wel het gevoel hebben dat ik me (met oprecht gevoel van ziekzijn) ziek kan melden zonder dat ik met scheve ogen aangegeken word.
Peas on earth!
Heb je geen kerel dan?

Indien kerel: boeiende baan nemen en kerel vaker laten opdraaien voor kind.

Indien geen kerel: pech voor jou, neem de saaie baan. Kinderen worden nu eenmaal ziek; als je echt geen vrij kunt nemen en er is niemand anders die op kind kan passen heb je een groot probleem.
Ja, nlies...dat zou ook een optie zijn. Maar in mijn sector liggen de banen op dit moment zeker niet voor het oprapen

Maar goed, is op zich ook een goed idee...
Als je kind ziek is, neem je natuurlijk zorgverlof op. En als je zelf ziek bent, ben je gewoon ziek.

Ik zou gaan voor de eerste baan. Ik denk dat ik me doodongelukkig zou voelen in een baan waarvan je zo afgestompt wordt (zo omschrijf je baan 2 wel een beetje). Het is tenslotte je droombaan en droombanen hebben de neiging maar een keer in je leven langs te komen. Niet die kans laten liggen!

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar gaan hij bijvoorbeeld al bij vriendjes spelen? Is daar iets te regelen? Misschien je man of opa's oma's en anders, om hoeveel dagen bso zou het gaan? Is het trouwens een full-time baan of zo'n ik-werk-me-te-pletter-baan-60-uur-per-week. Dat is ook een verschil namelijk.
Ik zou ook voor de saaie baan gaan en ondertussen zoeken naar een spannendere baan. Misschien dat het baan1 bedrijf later wel een parttime vacature heeft of komt er een andere baan op je pad.

Lastige situatie hoor, heel veel succes met het maken van je keuze.

PS: Hoe oud is je kind eigenlijk? Mocht hij nou bijna naar de middelbare school gaan zou ik wel voor keuze 1 kiezen ;)
Poelepoelepoelepoes!
Ik heb hier nog even over na zitten denken, maar ik vraag me serieus af: waar is je partner in dit verhaal? Als je geen partner hebt, kan ik me dit dilemma indenken. Maar als je wel een partner hebt, vraag ik me af waarom ziekte van je kind een probleem is. Je partner kan toch net zo goed af en toe thuisblijven? Dat scheelt al een hele hoop ziektedagen. En af en toe ziek zijn is heel menselijk hoor, daar kan dat bedrijf met zijn beleid weinig aan veranderen.
Baan 1 klinkt nou niet écht als een leuke baan. Ik zou dus voor baan nummer 2 gaan. Wordt je kind er gelukkig van als het 5 dagen per week naar de BSO moet? Ik denk dat je moet afwegen wat jouw belangen zijn in dit verhaal en in hoeverre je kind hier gelukkig van gaat worden.
Hmmm lastig, persoonlijk zou ik voor baan 2 gaan. Maar da's door het gevoel dat je beschrijving van baan 1 bij mij oproept.
Als je een man hebt zou ik ook voor baan 1 gaan, en samen de zorg gewoon echt eerlijk verdelen. Bijvoorbeeld: 3 dagen BSO, 1 dag jij om 3 uur bij het schoolplein (moet je kunnen eisen van je werkgever, vind ik), 1 dag hij. Of heb je (schoon)ouders die kunnen helpen? Die bijvoorbeeld ook best 1 middag in de week je kind willen ophalen van school en willen bijspringen in geval van ziekte?
Zou dit voor een man ooit ubehaubt een dilemma zijn?

Of zou het niet in zijn hoofd opkomen dat keuze twee een optie is.

Ik zou gaan voor keuze 1. als je in zo'n sfeer kunt werken. Ik zou zelf doodongelukig worden van een sfeer waarbij mijn collega's en ik constant tegen elkaar op moeten concurreren ipv samenwerken en met elkaar het werk doen. Voor mij zou baan 1 dus vooral teveel stress zijn, zelfs zonder kind.

Als dit echter echt je droombaan is, zou ik ervoor gaan. Zo rampzalig is het niet als je kind wat vaker naar de BSO moet.

Waar is de vader van het kind? Kan hij niet wat meer zorgtaken op zich nemen?
Bedankt voor alle reacties!

Vader in dit verhaal is héél vaak in het buitenland.

Als hij t'huis is kan ik natuurlijk altijd op hem rekenen, maar vanwegen de wisselnde werkdagen doe ik dat niet.

Verder geen familie die hier te hulp kan schieten...

Ja Zwieber, zo is het idd, een ''ik werk me 60 uur te pletter''baan. Maar ach zo leuk!!!

In eerste instantie wist ik wel zeker dat ik voor baan nr. 1 ging.

Maar sinds eergisteren is smurfkind ziek en wat is hij zielig!

Dat heeft me dus aan het twijfelen gebracht, wat had ik gedaan als ik die baan had en hij voeld zich zo rot als nu?

Gewoon een paracetamol geven en naar school sturen?

Maar goed, toch wel een idee om voor baan 2 te gaan en vanuit daar rustig naar iets ''spannender'' te zoeken.
Ik zou dan voor baan 2 gaan, full-time en een kind gaan net goed, vind ik zelf maar ik zou er niet aan moeten denken elk weekend door te moeten werken, 's avonds nooit thuis te zijn etc. Dan zie je inderdaad je kind echt bijna niet. Dat kan wel, als het iets tijdelijks is, voor een half jaar ofzo maar dat idee krijg ik niet. Zo'n baan brengt enorm veel stress mee en aan een gestressde moeder heeft je kind niks.

Is er echt geen mogelijkheid met baan 1 gewoon netjes van 9-5 te werken? Of duidelijke afspraken te maken over de maximaal over te werken uren?
optie 1. een saaie baan wordt je gefrustreerd en ongelukkig van, leuk werk geeft je vleugels.

De veilige optie kiezen dat ga je jezelf kwalijk nemen, pak je kansen, durf te doen.

ik zou eerder redeneren: pak die uitdagende baan, en is het wat l te gek allemaal dan merk je het wel en doe je een stappie terug.

Altijd voor het hoogste gaan wat je kan krijgen.

de veilige optie is typisch vrouwengedrag, bluf! Pak aan! Doe! Uitrusten doe je wel als je pensioen hebt, en je kind is ook veel blijer als moeder lekker in dr vel zit.
Eens met RosieRo hoor, ik vraag me ook af of je wel gelukkig wordt in baan 2. En je kan het inderdaad wel gewoon proberen. Anders blijf je het je wel altijd afvragen....
Zucht. Moeilijk.
Hmmmmmm, Rosie, nog meer twijfelsss.

Daar gaat ie weer......
quote:smurfi schreef op 20 januari 2009 @ 20:51:

Hmmmmmm, Rosie, nog meer twijfelsss.

Daar gaat ie weer......

sorry..

maar ik doe al mijn hele leven dingen die niet de veilige optie zijn en het werkt zo goed. Ik bedoel niet je spaargeld op de beurs zetten maar meer in levenskeuzes.

doen, aanpakken en blijven evalueren. Als het niet lukt, tijdig een stapje terug. en wat anders proberen.

Dan verwijt je jezelf nooit wat.
Maar als jouw man heel vaak in het buitenland is en jij neemt een baan van 60 uur in de week. Waar blijft dan jullie kind in dit verhaal? Gaat hij dagelijks naar de opvang? Kan je wel op tijd thuis zijn om hem op tijd van de opvang op te halen/samen te eten/zelf in bed te stoppen?
Silvy, 60 uur baan is niet letterlijk bedoeld!

Maar dat is het dus, met baan nr.1 zou het haasten en vliegen worden.

Dat is dus het dilemma, kiezen tussen uidaging in je werk en privé stressen óf relaxt en saai arbeid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven