Uit school
donderdag 31 oktober 2019 om 14:38
Sinds 2,5 maand zit ons zoontje op school. Hij heeft het erg naar zijn zin en sinds een aantal weken spreekt hij ook af en toe af met andere kindjes. Ik haal hem 2 X per week op uit school maar dit gaat niet echt heel leuk. De juffrouw komt naar buiten en alle kindjes lopen er één voor één achteraan. Alle kindjes lopen of rennen naar hun papa, mama, opa, oma etc toe. Mijn zoontje loopt mij straal voorbij, doet net alsof hij mij niet ziet. Ik loop dus naar hem toe om hem te begroeten, waarop hij meteen begint te roepen en huilen dat hij met "naam van een kindje" wil spelen en probeert daar zo snel mogelijk achteraan te rennen. Ik weet niet zo goed hiermee om te gaan. Ik voel me ongemakkelijk omdat ik het gevoel heb dat andere ouder s dit zien en denken dat mijn zoontje mij helemaal niet graag wil zien.

donderdag 31 oktober 2019 om 14:41
Probeer eens een afspraak vooraf te maken. Bijvoorbeeld: op woensdag en vrijdag mag je spelen. Op dinsdag spreek je af voor woensdag en op donderdag voor vrijdag.
Dat geeft hem meer inzicht en overzicht en heeft hij minder het gevoel dat hij moet rennen om als eerste met iemand af te kunnen spreken.
Of je wacht even geduldig tot hij naar jou komt
Dat geeft hem meer inzicht en overzicht en heeft hij minder het gevoel dat hij moet rennen om als eerste met iemand af te kunnen spreken.
Of je wacht even geduldig tot hij naar jou komt

donderdag 31 oktober 2019 om 14:42
Wat kan het jou nou schelen wat de andere ouders denken?
Zie het als compliment. Jij bent zijn vaste rots in de branding waar hij zich prettig voelt en altijd terecht kan. De vriendjes waar hij mee wil spelen ziet hij pas sinds twee weken. Dat is erg nieuw en leuk en interessant voor hem. Wat fijn dat hij zo sociaal is!
Zie het als compliment. Jij bent zijn vaste rots in de branding waar hij zich prettig voelt en altijd terecht kan. De vriendjes waar hij mee wil spelen ziet hij pas sinds twee weken. Dat is erg nieuw en leuk en interessant voor hem. Wat fijn dat hij zo sociaal is!
anoniem_386304 wijzigde dit bericht op 31-10-2019 14:43
Reden: per ongeluk gequote, maar helemaal geen quote nodig
Reden: per ongeluk gequote, maar helemaal geen quote nodig
58.12% gewijzigd
donderdag 31 oktober 2019 om 14:43
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Als ik op het schoolplein ben, let ik er nooit zo op hoe andere kinderen naar hun ouders lopen, en zou ik dat wat jij omschrijft wel zien gebeuren, dan zou ik daar nog geen conclusies uit trekken. Mijn dochter was in haar kleutertijd trouwens ook altijd héél erg gefocust op het hebben van een speelafspraak en dat heb ik ook vaak zat teruggehoord van andere ouders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

donderdag 31 oktober 2019 om 14:54
Natuurlijk lukt dat wel, want je spreekt af met de ouders. Ik neem aan dat die wel in staat zijn om zoiets te onthouden.
donderdag 31 oktober 2019 om 14:54
Het ligt een beetje aan de ouders. Sommige ouders willen alleen speeldates die van tevoren zijn gemaakt, maar sommige ouders zijn meer van de spontane speeldates en zien zo'n afspraak die van tevoren is gemaakt ook wat meer als vrijblijvend.
donderdag 31 oktober 2019 om 15:39
Dat voorbij lopen omdat ze enthousiast zijn en willen afspreken snap ik wel en herken ik. Maar dat zeuren en huilen niet . Als het mijn zoon was zou ik hem vragen waarom hij begint te huilen . Dat is toch niet nodig ? Je kunt in de groep vragen aan een kind of die wil afspreken met je en dan samen
aan je vaders/moeders/oppas oid vragen of het uitkomt.
aan je vaders/moeders/oppas oid vragen of het uitkomt.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum

donderdag 31 oktober 2019 om 15:48
Klinkt als een gezellig zoontje (not)
Als moeder van 3 kids raad ik je aan dit niet te pikken!
Mamma staat daar niet aan het hek uit verveling of om een keutel te draaien.. mamma staat daar voor jou!!
Ga je zo vervelend blijven doen met gejenk, achter anderen aanlopen met veel gedram.. dan komt mamma dus niet meer.. hobbel dan zelf maar terug naar huis.
Ja.. I know, dit staat hard.
Mamma staat daar niet aan het hek uit verveling of om een keutel te draaien.. mamma staat daar voor jou!!
Ga je zo vervelend blijven doen met gejenk, achter anderen aanlopen met veel gedram.. dan komt mamma dus niet meer.. hobbel dan zelf maar terug naar huis.
donderdag 31 oktober 2019 om 15:50
Pindakaasjes schreef: ↑31-10-2019 15:48Klinkt als een gezellig zoontje (not)

donderdag 31 oktober 2019 om 15:58
Er zijn een aantal 4-jarigen die ik ken waarbij dit echt niet het effect gaan hebben wat jij ermee voor ogen hebtPindakaasjes schreef: ↑31-10-2019 15:48Klinkt als een gezellig zoontje (not)

Pindakaasjes schreef: ↑31-10-2019 15:48Klinkt als een gezellig zoontje (not)
Dat zoontje klinkt gezelliger dan jij met je rare opvoedmethode.
Malloot.
Zeg dat wel. Ik hoop echt dat die reactie vanuit een gek soort sarcasme is geplaatst.
donderdag 31 oktober 2019 om 16:02
Volgens mij kan dat prima en zo niet dan leren ze het snel genoeg. Die kleintjes hebben een geheugen als een olifant, vooral voor beloofde leuke dingen.
Been there, done that, got the T-shirt.

donderdag 31 oktober 2019 om 16:11

donderdag 31 oktober 2019 om 16:13

donderdag 31 oktober 2019 om 16:13
Tijd voor je medicatie denk ik?