Uiterlijk

22-11-2020 18:58 63 berichten
Laatst was er een vriendje bij mij dochter van 6. Voor de grap hadden we het erover dat ze later gingen trouwen. Mijn man zei: Maar .. is natuurlijk ook heel mooi. Waarop het jongetje zei: ik vind van wel, maar mijn mama vind .. niet mooi. Ik was er even stil van. Dat mijn kind op deze leeftijd al werd geconfronteerd met dit soort uitspraken doet mij echt pijn. We hebben maar gezegd dat het niet lief was van de mama om zulke dingen te zeggen, maar ik merk voor mezelf dat ik echt een afkeer heb gekregen van de desbetreffende persoon. Ik wil niet dat het tussen de kinderen gaat instaan, maar weet niet zo goed hoe ik hier mee moet omgaan...
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-11-2020 19:43
In mijn rol als mentor was mij gevraagd een middag voor te bereiden voor leerlingen van de bovenbouw over terrorisme (aanslagen Parijs destijds). Het speelde op die school nogal en veel collega’s vonden dat een uitgelezen kans voor de mens en maatschappij collega’s.

Verder helaas geen spannende dingen zoals een baan bij Interpol of de AIVD :-)
het verhaal van zoon was spannender :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snoesje666 schreef:
22-11-2020 19:43
Papa-van en ik zaten met twee brullende kleuters.
Vriendinnetje en zoon wilden trouwen, maar zij ging verhuizen.

Op de camping probeerde de schoonvader-in-spe van het volgende vriendinnetje mijn zoon ervan te overtuigen dat vijf kleinkinderen echt wel genoeg waren, en dat 50 echt niet hoefde.

Kleuters en trouwen, heerlijke anekdotes levert het op.

Maak je niet druk, TO.
Vind nogal verschil als ouders dat soort dingen gaan roepen tegen kinderen of dat zij dat zelf zeggen.
Oh wacht, lid sinds vandaag.
Ik zou die moeder de volgende keer op het schoolplein op haar bek slaan :P
rosanna08 schreef:
22-11-2020 19:46
het verhaal van zoon was spannender :proud:
Alles wat hij verteld over ‘thuis’ klinkt spannender dan de werkelijkheid. Papa zit de hele dag tussen junkies. Echt de hele dag. En soms zijn mensen midden in de nacht zo in de war dat ze papa bellen en dan gaat papa er naartoe. En soms haalt de politie papa op en vertrekken ze met loeiende sirenes.

Als je niet beter wist zou je denken dat het de buitenechtelijke zoon van Escobar is. In werkelijkheid is het een huis- tuin- en keukenpsycholoog die 70% van zijn uren in de verslavingszorg werkt.
Wat een toestanden allemaal weer :hug:
dolfje schreef:
22-11-2020 19:48
Alleen als het kind in groep 8 zit en de rollen voor de eind-musical al verdeeld zijn.
dolfje schreef:
22-11-2020 19:48
Dat.
Of gewoon meteen tegen kind zeggen: nou, zeg maar tegen jouw moeder dat ze een takketrol is.
lemoos2 schreef:
22-11-2020 19:50
Alles wat hij verteld over ‘thuis’ klinkt spannender dan de werkelijkheid. Papa zit de hele dag tussen junkies. Echt de hele dag. En soms zijn mensen midden in de nacht zo in de war dat ze papa bellen en dan gaat papa er naartoe. En soms haalt de politie papa op en vertrekken ze met loeiende sirenes.

Als je niet beter wist zou je denken dat het de buitenechtelijke zoon van Escobar is. In werkelijkheid is het een huis- tuin- en keukenpsycholoog die 70% van zijn uren in de verslavingszorg werkt.
:rofl:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat ze over je dochter besproken hebben weet je helemaal niet. Hier thuis wel eens een misvatting gehad om 2 kindjes met de zelfde naam en ze dus verkeerd hadden begrepen wie er kwam spelen. En kan zomaar dat ik zeg dat iets dat x deed een beetje dom was geïnterpreteerd worden dat x dom is.

En nu zegt dat jongentje thuis straks tegen zijn moeder dat jij haar niet lief vind... Ik denk dat je probleem dan snel voorbij is en dat die ouders zelf wel gaan ontmoedigen dat er nog met je dochter gespeeld wordt.
Hier een ervaring van de andere kant.
Mijn destijds 5 jarige dochter vertelde een klasgenootje dat zij niet op haar verjaardag mocht komen omdat ik haar een vreselijk kind zou vinden.
Dit was niet het geval maar het meisje is hier verdrietig over geweest en haar moeder stond als een leeuwin die haar welp beschermt brullend voor me.
Geen idee waar ze het over had. Niet alles wat kinderen roepen is waar.
Waarom nam de vader het niet op voor zijn dochter door te zeggen dat hij de moeder van dat jochie ook niet mooi vindt?
Wat Luci zegt.
Ow, moest ik loepen?
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 19:55
Waarom nam de vader het niet op voor zijn dochter door te zeggen dat hij de moeder van dat jochie ook niet mooi vindt?
:rofl:
Oh ik geloof wel dat het echt is. Verhalen zoals die van Reciful zijn echt niet uniek (helaas).
Als ze het echt gezegd heeft vind ik dat wel heel stom. Ik zou nooit tegen mijn kinderen zeggen dat ik iemand niet mooi vind.

Maar 6 jarigen zijn niet echt de meest betrouwbare wezens. Die luisteren met een half oor, leggen verbanden die er niet zijn en hebben een levensgrote fantasie.
Rosalind schreef:
22-11-2020 19:47
Oh wacht, lid sinds vandaag.
Ja en? Moet daar altijd wat achter zitten?
Saivash schreef:
22-11-2020 20:33
Ja en? Moet daar altijd wat achter zitten?
Vaak wel
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 20:35
Vaak wel
En vaak genoeg ook niet
Je vindt het vervelend dat je dochter hier al zo jong mee geconfronteerd wordt maar ondertussen doen jullie vrolijk zelf mee. Je kan ze beter leren dat iedereen een eigen smaak heeft ofzo, je hoeft ook niet door iedereen mooi gevonden te worden.

Ik heb trouwens ooit gezegd dat ik niet van oorbellen bij jonge kinderen houd. Dat gaten maken in een persoon die dat nog niet zelf kan beslissen vindt ik walgelijk. Denken anderen anders over en dat mag. Maar mijn toen 5 jarige had dat ook met een half oor opgevangen en daarna aan mijn schoonzus verteld dat ik haar een slechte moeder vind. Zo gaan die verhalen dus op die leeftijd.
Saivash schreef:
22-11-2020 20:37
En vaak genoeg ook niet
Echter, vaker wel.
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 20:38
Echter, vaker wel.
Wat dan wel? Wat betekent het, dat dit de eerste post is, volgens jou?
Saivash schreef:
22-11-2020 20:40
Wat dan wel? Wat betekent het, dat dit de eerste post is, volgens jou?
Eerste post + een opzienbarend verhaal = troll, althans vaak wel

O, nu zal ik wel een waarschuwing krijgen wegens trollhinten :rolling:

Mod, dit was gewoon een educatief momentje
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 20:43
Eerste post + een opzienbarend verhaal = troll, althans vaak wel

O, nu zal ik wel een waarschuwing krijgen wegens trollhinten :rolling:

Mod, dit was gewoon een educatief momentje
Dan staf je dit topic toch gewoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven