Uiterlijk

22-11-2020 18:58 63 berichten
Laatst was er een vriendje bij mij dochter van 6. Voor de grap hadden we het erover dat ze later gingen trouwen. Mijn man zei: Maar .. is natuurlijk ook heel mooi. Waarop het jongetje zei: ik vind van wel, maar mijn mama vind .. niet mooi. Ik was er even stil van. Dat mijn kind op deze leeftijd al werd geconfronteerd met dit soort uitspraken doet mij echt pijn. We hebben maar gezegd dat het niet lief was van de mama om zulke dingen te zeggen, maar ik merk voor mezelf dat ik echt een afkeer heb gekregen van de desbetreffende persoon. Ik wil niet dat het tussen de kinderen gaat instaan, maar weet niet zo goed hoe ik hier mee moet omgaan...
Nee, zeg. Ben zoooooo benieuwd wat TO komt tikken strakjes. Als ze nog terug komt.

Waag het niet hoor!
Saivash schreef:
22-11-2020 20:50
Dan staf je dit topic toch gewoon
Nee, waarom?
Adelaide schreef:
22-11-2020 19:35
Ik kan me voorstellen dat je er een naar gevoel bij hebt, maar kinderen van die leeftijd flappen er ook veel uit dat niet waar is, of ze hebben iets bijvoorbeeld totaal verkeerd opgevat of begrepen. Ik zou het die ouder dus niet al teveel nadragen, want de kans is zeker aanwezig dat zij dit nooit zo gezegd of bedoeld heeft. Verder kun je er sowieso weinig mee doen, behalve je dochter wapenen tegen oordelen over haar uiterlijk.

En zelf ook niet zo heteronormatief opvoeden. Of liefde aan uiterlijk ophangen.
Precies dit waren ook mijn gedachten. Mijn ene kind legt ons echt de meest spectaculaire uitspraken in de mond.
Zo heb ik hem bijvoorbeeld ooit eens verboden ooit nog fruit te eten, volgens hem.
Ook wil ik nooit zijn bed opmaken hoor ik hem eens tegen een vriendje zeggen.
En die nadruk op trouwen en uiterlijk was begonnen in het door jullie gevoerde gesprek.
.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 20:59
Reden: Verkeerd begrepen
98.84% gewijzigd
Wat reageren sommige mensen toch gevoelig. To die op basis van een opmerking van een klein kind van de leg raakt, anderen die vinden dat haar man niet mag zeggen dat zijn dochter mooi is en nog erger, er is iets gezegd over trouwen en het was nog heel standaard een jongen met een meisje!

Wondere wereld.
DS1971 schreef:
22-11-2020 22:32
Wat reageren sommige mensen toch gevoelig. To die op basis van een opmerking van een klein kind van de leg raakt, anderen die vinden dat haar man niet mag zeggen dat zijn dochter mooi is en nog erger, er is iets gezegd over trouwen en het was nog heel standaard een jongen met een meisje!

Wondere wereld.
Of je leest niet zo hysterisch kan ook. :lol:

Het vooral pot verwijt de ketel in geval van TO. Of een zondagopzetje.
Luci_Mster2 schreef:
23-11-2020 10:20
Of je leest niet zo hysterisch kan ook. :lol:

Het vooral pot verwijt de ketel in geval van TO. Of een zondagopzetje.
Ik lees gewoon wat er staat. Of wil je ontkennen dat die commentaren zijn geplaatst?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
22-11-2020 22:32

Wondere wereld.
Ik vind dat ge-'ohh jullie gaan vast later trouwen' geneuzel bij een jongen en meisje die gewoon samen spelen ook altijd zo irritant. Mijn schoonouders kunnen daar ook wat van. 'Als hij later gaat studeren' (kind is 6)/ 'Als hij later vader is'/'een vriendin krijgt' etc. Laat zo'n kind lekker zijn eigen pad uitstippelen zonder al die verwachtingen van hoe het hoort. Ik zie gewoon niet in waarom je zo'n norm op je kind moet leggen, maar goed, ik denk gewoon helemaal niet op die manier.
boontje89 schreef:
22-11-2020 20:38
Je vindt het vervelend dat je dochter hier al zo jong mee geconfronteerd wordt maar ondertussen doen jullie vrolijk zelf mee. Je kan ze beter leren dat iedereen een eigen smaak heeft ofzo, je hoeft ook niet door iedereen mooi gevonden te worden.

Ik heb trouwens ooit gezegd dat ik niet van oorbellen bij jonge kinderen houd. Dat gaten maken in een persoon die dat nog niet zelf kan beslissen vindt ik walgelijk. Denken anderen anders over en dat mag. Maar mijn toen 5 jarige had dat ook met een half oor opgevangen en daarna aan mijn schoonzus verteld dat ik haar een slechte moeder vind. Zo gaan die verhalen dus op die leeftijd.
Als je dochter dat stukje walgelijk ook had opgevangen, dan vind ik dit helemaal geen misverstand. Maar jou gewoon raar.

Je gaat toch niet met een 5 jarige erbij zeggen dat je keuzes die andere ouders maken walgelijk vind..
florita schreef:
23-11-2020 10:25
Ik vind dat ge-'ohh jullie gaan vast later trouwen' geneuzel bij een jongen en meisje die gewoon samen spelen ook altijd zo irritant. Mijn schoonouders kunnen daar ook wat van. 'Als hij later gaat studeren' (kind is 6)/ 'Als hij later vader is'/'een vriendin krijgt' etc. Laat zo'n kind lekker zijn eigen pad uitstippelen zonder al die verwachtingen van hoe het hoort. Ik zie gewoon niet in waarom je zo'n norm op je kind moet leggen, maar goed, ik denk gewoon helemaal niet op die manier.
Als ze het serieus bedoelen en alvast gaan onderhandelen over de bruidsschat, dan wel.

Mijn oudste heeft ook al bepaald met wie ze wil gaan trouwen en kinderen krijgen. Ik reageer daar neutraal op, maar het zit dus duidelijk wel in de normale belevingswereld van kinderen. Logisch: ze willen volwassen worden, dat is waar ze mee bezig zijn. Ik geef haar altijd mee dat er misschien nog veel leukere mensen op haar pad zullen komen, maar goed, momenteel is ze overtuigd van haar keuze.

Ze weet ook al dat ze later in een groot huis wil wonen. Ik zeg dan altijd maar dat ze dan flink haar best moet doen op school. Wat een aperte leugen is, maar goed. ;)

Ze wil ook een roze Ferrari. Daar is ze dus nu voor aan het sparen.

Feitelijk is het niets meer dan wat dagdromen. Laat het lekker, gebruik het om positief gedrag te stimuleren en laat ze lekker denken dat volwassen zijn de hemel op aarde is.
Dan zal ze wel echt lelijk zijn.
Muhaha sorry.

Monday Bloody Monday
DS1971 schreef:
23-11-2020 10:49
Als ze het serieus bedoelen en alvast gaan onderhandelen over de bruidsschat, dan wel.

Mijn oudste heeft ook al bepaald met wie ze wil gaan trouwen en kinderen krijgen. Ik reageer daar neutraal op, maar het zit dus duidelijk wel in de normale belevingswereld van kinderen. Logisch: ze willen volwassen worden, dat is waar ze mee bezig zijn. Ik geef haar altijd mee dat er misschien nog veel leukere mensen op haar pad zullen komen, maar goed, momenteel is ze overtuigd van haar keuze.

Ze weet ook al dat ze later in een groot huis wil wonen. Ik zeg dan altijd maar dat ze dan flink haar best moet doen op school. Wat een aperte leugen is, maar goed. ;)

Ze wil ook een roze Ferrari. Daar is ze dus nu voor aan het sparen.

Feitelijk is het niets meer dan wat dagdromen. Laat het lekker, gebruik het om positief gedrag te stimuleren en laat ze lekker denken dat volwassen zijn de hemel op aarde is.
Tuurlijk, maar dan dromen ze zelf. Dat is wat anders dan als volwassenen deze dingen zeggen. Kinderen zien natuurlijk ook wat de norm is, maar ik merk bijvoorbeeld bij mijn jongste dochter dat ze al gelijk tegen opa en oma zegt dat je ook heus wel met een meisje kan trouwen, want ze heeft twee kinderen in haar klas die allebei twee moeders hebben. Waarom zou je als volwassenen steeds benadrukken dat jongens met meisjes trouwen en dat je gaat studeren, kinderen krijgt, etc? Dan heb je zelf blijkbaar ook een nogal standaard beeld in je hoofd.
florita schreef:
23-11-2020 11:49
Tuurlijk, maar dan dromen ze zelf. Dat is wat anders dan als volwassenen deze dingen zeggen. Kinderen zien natuurlijk ook wat de norm is, maar ik merk bijvoorbeeld bij mijn jongste dochter dat ze al gelijk tegen opa en oma zegt dat je ook heus wel met een meisje kan trouwen, want ze heeft twee kinderen in haar klas die allebei twee moeders hebben. Waarom zou je als volwassenen steeds benadrukken dat jongens met meisjes trouwen en dat je gaat studeren, kinderen krijgt, etc? Dan heb je zelf blijkbaar ook een nogal standaard beeld in je hoofd.
To geeft helemaal niet aan hoe ze daarbij kwamen. Dus het kan gewoon zo zijn dat het vanuit de kinderen kwam.

En dan nog: door te suggereren dat ze met x kunnen gaan trouwen sluit niemand wat uit. Dat is iets wat jij er nu van maakt. Jij ziet het alsof zeggen dat ze met een jongen kunnen trouwen een beperking is. Maar dat is het natuurlijk niet.

Het is verder gewoon ook een feit dat de meeste mensen met iemand van een ander geslacht een relatie aangaan. Dat zullen kinderen in de praktijk gewoon zien, tenzij je heel expliciet andere keuzes gaat maken door alleen homoseksuele stellen uit te nodigen en zelfs dan...

Kinderen krijgen vanzelf alle mogelijkheden mee en de reacties daarop, die kunnen wellicht beperkingen meegeven.

Mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven