** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
haha, hoe kan je nou toevallig een berg gele paprika's krijgen.
Ik vroeg me al af of iemand dat zou gaan vragen .

Maar zonder al te herkenbaar te worden: mijn moeder zit in het bestuur van 'iets' en die kreeg een heleboel groente en fruit om te verkopen.
Dus eigenlijk moet je ze gaan verkopen

Net als padvinders met koekjes of bloemen maar dan met paprika's
Nee, want deze waren over . Deze mag ik zelf opeten. Heb al chili con carne gemaakt zaterdag waar ik wat paprika in gedaan had. En ik heb ook nog een aubergine gekregen dus ik wilde een stoofpotje gaan maken morgen, als ik tijd heb.

Geven jullie trouwens al gekruid eten? Want in dat stoofpotje van jou Pebbles zitten ook kruiden. Ik heb dat tot nu toe nog niet gedaan voor Knorrie, alleen een keer basilicum, dat is zo mild.
@morrie: volgens mij heb ik de eerste keer voor Floor inderdaad de paprikapoeder niet gebruikt. En de uitjes heb ik volgens mij ook nog niet gedaan. Dat was ik allemaal al bijna weer vergeten.

Vanaf een jaar ongeveer maakte ik het wel met alles erin.
Ok, dan zitten we nog op 1 lijn . Ik vond paprikapoeder en ui nog wel wat spannend eigenlijk. Heb geen zin in een kind dat de hele nacht huilt, of rode billen krijgt omdat hij het nog niet goed kan verteren .
Pebbles, geen 2 potjes hoor maar 2 stuks fruit bedoel ik.
Hier ben ik ook weer eens, schaam, schaam....

Alles is zo druk. Ben nu dus eigen baas en daar komt toch een hoop bij kijken. Ook erg duur om nu ineens al die verzekeringen en premies te moeten betalen....Maar een slecht excuus om zo obscuur te zijn op ons forum, ik weet het.

Manlief is 1 week weg(schoolreisje haha), dus ik ben 8 dagen alleen met de kindjes. Gaat supergoed, wel zwaarder, maar ik kan lekker mn eigen plan trekken. Vandaag in Artis geweest heerlijk.

@ eten: ik kook zoutloos en dan gewoon pureren. Nicolaas eet eigenlijk altijd wat wij eten. Ik geeft hem soms een heel klein beetje peper, of basilicum of peterselie. Knoflook en uien doe ik ook, maar gewoon goed gaar en kleine beetjes. Hij lust alleen vaak liever een potje, maar dat leren we nog wel af. Inmiddels staan hier ook iets van 10 avent via bekers in de vriezer met de lekkerste hapjes. En inderdaad ook bruine bonen met appel!

@buggy. Voor dochter 2 jr geleden voor 15 euro gekocht op MP. Heb ook buggydragen. Echt fijn. Vooral in de stad. Even naar de markt fietsen, boodschapje doen met kind in de buggy. Wij doen het nu vaak zo dat Nicolaas in de bugaboo ligt, dochter op t plankje. En als dochter dan heel moe wordt, gaat zij in de bugaboo en gaat Nicolaas in de draagzak (die stop ik onderin) Dat werkt hier heel goed.

@moederdag. Ik was dus alleen, want manlief was al weg. Maar wij hebben gewoon zelf ons ontbijtje gemaakt. Iedereen een eitje. Nicolaas ook, maar die vond het niet lekker....Mijn eigen moeder was er trouwens ook, dus dat was helemaal gezellig.

Morgen Imps and Elfs monsterverkoop, dus ik ga me proberen in te houden.....

O Nicolaas is trouwens vanwege de groei niet meer onder controle bij de kinderarts, hij is afgebogen van de +1 naar bijna de -2 lijn. Oorzaak: niet bekend...... Maar de kinderarts vond het allemaal niet zo indrukwekkend. Prima! Hij eet nog steeds weinig. Meestal maar iets van 5-10 hapjes avond eten. Ik houd het leuk en dwing niets af en zorg dat hij in ieder geval veel variatie krijgt. Ik geef ook af en toe nog borstvoeding (meestal een keer per dag) Morrie, Pebbles, Minny, Summel en Lucycat, hoe gaat het bij jullie met de BV?

Ik ga weer even wat actiever proberen te zijn, vind het toch wel erg leuk om al die dingetjes te delen.

Ik sluit af met een briljante quote van dochter: wij waren in de AH. Loopt er een hele dikke man voor ons, mijn dochter zegt "die meneer heeft zijn kindje niet bij zich, zijn baby zit nog in zijn buik" En die man hoorde dit dus. Zo grappig!!
@marjan: haha, ik vond het al zoveel, 2 potjes fruit. 2 stuks fruit is volgens mij prima, dat krijgt Eva soms ook wel. Ik zou dan alleen geen 2 bananen doeb, dat lijkt me wel erg machtig.

@morrie: stom hoe snel je die dingen vergeet. Vandaag belden ze van het KDV dat er een kindje trakteerde op danoontjes en of Eva dat ook mocht. Ik zou het thuis nog niet doen maar voor 1 keertje leek het me geen kwaad te kunnen. Over 3,5 maand moet ze toch ook al haar eerste slagroomtaart kunnen verorberen .

@belly: Ik ben helemaal jaloers dat je naar die monsterverkopen kunt. Voor mij is het echt te ver.

Fijn dat de kinderarts de groei van Nicolaas niet zorgelijk vindt.

Eva zit ondertussen ook op -1, die zullen dan wel ongeveer even zwaar zijn.

@buggy: ik heb wel een buggydrager maar bij FLoor nooit gebruikt. Ik denk dat ik hem wel ga gebruiken als Eva in het voorzitje kan. Als ik dan met de fiets naar het dorp ga dan kan ik Eva daarin doen, Floor kan wel lopen.
Belly, leuk dat je er weer bent.

Hier gaat het heel goed met de borstvoeding, ik geef nog steeds 4 voedingen, behalve op kinderdagverblijfdagen want dan drinkt Knorrie daar een fles tussen de middag. Ik kolf niet meer en de voeding loopt niet terug. Heerlijk dat het zo nog kan.

Ik wil ook naar die monsterverkopen, echt super! Ga weer een Imps & Elfs shirtje kopen in de volgende maat. Die in maat 74 past bijna niet meer. Ik koop ze meestal via Internet met korting. Is ook best te doen qua prijs.

Ik herken het trouwens wel dat het zo lekker is om je eigen plan te trekken als je partner er niet is. Ik vind dat soms ook best lekker!

Fijn dat Nicolaas niet meer bij de kinderarts hoeft.

Mijn oudste at trouwens ook heel weinig (lees bijna niets) tot hij 3,5 was oid. Nu eet hij ietsjes meer, nog steeds niet veel. Maar hij is nooit ziek, groeit goed en is vrolijk. Hij kan toe met weinig voeding blijkbaar.

Ik moet wel zeggen dat Knorrie echt veel eet in mijn ogen, en dat dat ook weleens fijn is. Het is toch een zorg minder, ondanks dat ik me om mijn oudste nooit echt zorgen gemaakt heb.

Knorrie krijgt ook geen Danoontje. Ik geef gewoon pure yoghurt. Ik wil niet dat hij went aan zoet en ik hoop niet dat ze mij van het kdv gaan bellen met de vraag of hij een Danoontje mag want ik zou het zielig vinden als het niet mag van mij .
Ik had Eva van de week al per ongeluk een hap rum/rozijnen vla naar binnen geschoven dus die danoontje kon er nog wel bij .

Ik was Eva op schoot yoghurt aan het voeren en ik nam zelf tussendoor happen van mijn vla. Tot ik niet zat op te letten en dus een grote schep vla bij haar naar binnen schuif, haha.

@Borstvoeding: eigenlijk hetzelfde als bij Morrie. Ik geef nog zelf voeding behalve op de crechedagen, dan krijgt ze een flesje mee.

De laatste week wordt het wel moeilijker om die middagvoeding thuis nog te geven omdat de productie wat terugloopt. Ik denk dus dat die voeding binnenkort altijd een flesje gaat worden. Maar dan krijgt ze nog steeds 3 voedingen bij mij.
@ borstvoeding, ik ben na een half jaar afgebouwd, wilde het graag 'volgens het boekje' volhouden. Maar vond het kolven, de beperking van je vrijheid en steeds de oxytocinedip (helaas geen lekker stoned gevoel dus :-)) zwaar. Mijn moeder heeft in die periode een hersenbloeding gehad, al mijn energie ging naar haar, enige geluk bij een ongeluk was dat ik daardoor niet echt aandacht kon besteden aan het afbouwen, daardoor is dat lichamelijk en emotioneel wel soepel gegaan.

Ben wel heel trots dat ik het toch een half jaar heb volgehouden, met maandenlang fulltime kolven.

@ danoontje, zelfde als Morrie, we geven liever nog geen suiker, dus zou ik liever ook geen belletje krijgen van kdv, en als al die andere kindjes dan wel een danoontje krijgen, zieligjes

@ litteken, ga zo naar de huisarts naar geboortelitteken van Fenna laten kijken. Ze heeft een best groot litteken bij haar kruin vanwege de elektrode die tijdens de bevalling haar hartslag mat, de arts-assistent heeft vreselijk geklooid daarmee. Schijnt dat er wel behandelingen zijn om dat litteken te verkleinen en ik wil ook nog erkenning voor die medische fout, het is toch een verminking, iedereen zegt er nu meteen iets over, valt echt op. Maar goed ook niet echt zin in nieuw medisch gedoe, dus weet nog niet wat goeie timing is om ermee 'aan de slag' te gaan.

@ mama; zeggen die van jullie ook heel veel mama, zo per ongeluk natuurlijk?, maar wel heel leuk :-)

@ zonder partner thuis; mijn vriend is erg vaak op zakenreis, da's wel een beetje te, maar op zich red ik me wel goed, maar zo eens of twee keer per week is ie nu weg, beetje te veel.....
@ Summel, ja hier ook opvallend veel mama's haha, zo schattig!

Wat vervelend dat ze een litteken aan de bevalling heeft overgehouden. Hopelijk kan er nog iets aan gedaan worden zodat het litteken verkleint wordt. Maar misschien als ze straks een bos haar heeft dat het ook niet meer zo opvalt.

@ danoontje, ik zou het niet erg vinden als ze het bij het kvd als traktatie geven. Je kunt niet nooit suiker mijden denk ik...(kan wel maar dat lijkt me zo'n gedoe haha) Als het maar niet elke week voorkomt.

@ Marjan, 2 stuks lijkt me redelijk toch?! Hij loopt ook al wat dus hij heeft zijn energie snel opgebruikt. Ook handig inderdaad wat je zegt, met douchen dat hij nu gewoon kan staan. Lucas wil niet meer liggen in het badje, alleen nog maar zitten haha niet zo handig dus ik hoop dat hij ook snel kan staan.

@ kruidig eten, ik heb al wel een paar ik hutspot gemaakt met ui. Lette er wel op of hij er inderdaad geen last van had maar hij reageerde hier goed op! Paprika leek me nog wel wat scherp inderdaad maar wat jullie zeggen dat de gele het minst scherp is dan ga ik daar zeker lekker mee koken!

Van de week heb ik paksoi met champignons en mie gemaakt, nou dat was een heerlijk succes zeg!!

@ moederdag, jullie ook nog gefeliciteerd met jullie eerste moederdag (schaam schaam, lekker late reactie...)

Wij hebben lekker ontbeten 's morgens en daarna lekker rustig aangedaan.

Lucas heeft sinds vorige week donderdag al ontstoken ogen opgelopen bij de crèche. Hij had er de maandag erop zo'n last van dat ik maar een zalfje bij de HA heb gehaald. Gelukkig gaat het nu goed. Nog een paar dagen doorsmeren nadat de ogen al beter zijn en hij is weer de oude.

Hij is er helemaal chagerijnig van... moppert de hele dag maar een beetje en spelen gaat ook niet erg lekker... zo zielig!

@ yoghurt, Lucas vindt de yoghurt echt heerlijk. Ik deed er eerst nog wat diksap door voor de zure smaak maar dat was achteraf helemaal niet nodig. Hij smult er werkelijk van! Ik geef dit al vanaf de 7/8 maand ongeveer.

Nou fijne dag iedereen, ik ga heerlijk even buiten van het mooie weer genieten!
Hallo allemaal!

-Pebbles, wat leuk dat eva gerold heeft!

-Summel, vervelend is dat zeg. Een vriendin van mij heeft een soortgelijk probleem, iedereen, overal gaat je vragen wat dat voor plek is. Mag best wel wat erkenning voor komen.

-Nut, is Jari al weer wat beterder?

-Belly wat heb je gekocht?

@buggy, wij hebben er een gekregen maar ik vind het zo n oud en afgeragt ding. Maar ja misschien met een buggydrager erbij dat het dan wel heel handig word.

@Fietstoeltje, wie heeft er al een fietstoeltje en kan me adviseren? Ik wil graag een voorstoeltje, heb geen mama- maar een omafiets en vraag me af of ik uberhaubt nog wel op kan stappen met zon stoeltje. Of moet het dan op de mannenmanier?

@Moederdag, er schijnt iets leuks op de chreche te liggen maar vriend was het vergeten ;-( We zouden gaan lunchen bij mijn moeder maar ben dus al vanaf zaterdag ziek, begin nu beetje op te knappen.

@Eten, Morrie leuk dat opschrijft wat je maakt. Wij doen veel te vaak potjes. Ik maak nog wel eens iets dat ze dan zelf kan pakken (rapley) en dat is echt heel leuk om te zien maar vriend is bang dat ze dan niet genoeg binnenkrijgt.

@Borstvoeding, Ik heb net een paar dagen en nachten emt hoge koorts doorgevoed om de boel op gang te houden . Wel in de gaten gehouden of ze genoeg plas produceerde natuurlijk. Maar gisteravond zat ik er even doorheen en heb een flesje laten geven. Voelde me zo leeg en moe en had geen zin om te voeden en voelde me vervolgens enorm schuldig naar mijn kind toe. Ik wilde eigenlijk graag een jaar bv geven maar realiseerde me gister dat je zoiets niet alleen fysiek maar ook mentaal moet afbouwen. Hier misschien tips of ervaringen daarmee?
Ach dametje, je hoeft je toch echt niet schuldig te voelen als je nu een flesje kunstvoeding geeft. De voordelen van borstvoeding ten opzichte van kunstvoeding qua gezonde voeding zijn op deze leeftijd nog maar zo minimaal. Ik zie zelf het voordeel van borstvoeding vooral in het gemak en in de geborgenheid, het huid op huid contact, wat je je kind geeft. En met een flesje kunstvoeding tussendoor doe je daar echt niets aan af. Ook niet als je een keer geen zin hebt. Ik heb ook weleens geen zin als Knorrie om 11 uur als ik net in bed lig begint te huilen. Dan baal ik ook. Dat is hartstikke normaal, zeker als je ziet bent!

Ik heb bij mijn oudste in grote stappen afgebouwd. Steeds een voeding eraf. Volgens mij met 9 maanden de middagvoeding stoppen. Met 11 maanden de avond- of ochtendvoeding en met een jaar de andere voeding. Toen was ik er ook klaar voor, ik had er naar toe gewerkt zeg maar. Misschien dat je ook zoiets kunt overwegen?

Bij Knorrie weet ik nog niet wanneer ik stop. Ik ben nu van plan ook tot een jaar door te gaan, maar omdat dit mijn laatste baby is waarschijnlijk heb ik er meer moeite mee. Het idee dat ik nooit meer een kind aan de borst zal hebben vind ik geen leuk idee.

Overigens, het is echt een kleine moeite om zelf eten te maken. Heel veel dingen die je zelf eet, kunnen baby's ook eten. Meestal zet ik dan voor hem gewoon een pan met water op waar ik alles in mik: vlees, aardappel of rijst en de groente die wij ook eten. Dan even prakken en je bent al klaar. Kost geen extra moeite.
hier gaan we vanavond de bruine bonen/appel uitproberen. ik kon alleen geen bruine bonen vinden, alleen maar rode (kidney). dat mag vast ook wel?
Morrie, precies, ik doe het nog vanwege het gemak en de intimiteit. Soms wat twijfel vanwege de gebondenheid aan je kind maar de bv wint het nog steeds tot nu toe. Ik heb een tijdje een voeding er uit gegooid (die van 11 uur) maar ze eet nu beter en drinkt minder waardoor ik het weer zo geforceerd vind om een flesje te maken als ik zelf gewoon thuis ben. Dus geef ik gewoon wel weer de borst Maar dat 'er klaar voor zijn' hoe kom je daar?Dat vraag ik me dus af. dank je wel voor jouw ervaring.

Prada is natuurlijk mijn eerste maar ik kan me niet voorstellen dat ik bij een tweede in dezelfde 'riante' omstandigheden zit qua voeden, (geen groot kind dat ook aandacht verdient, werkeloos)

eten maken, je hebt gelijk het is ook heel makkelijk. De afgelopen weken was eerst zij ziek en toen ik. Kan het vriend niet kwalijk nemen dat hij dan voor snel gaat maar we moeten weer even terug naar zelf doen!
@Dammetje. Potjes is ook gezond hoor en over een paar maanden dan mag ze bijna alles eten, dan is het ook een stuk makkelijker want dan eet ze gewoon wat jullie ook eten.

@Pebbles. Haha, rum vla. Haar eerste alcohol heeft ze dus ook al gehad.

@Summel, wat naar van dat litteken zeg. Ik had dat helemaal gemist. Groeit daar wel gewoon haar op haar hoofdje dan?

@Belly, hallo! En fijn dat de kinderarts er zo over denkt, dan zal het vast allemaal goed zijn. Jullie zijn ook niet groot toch en je dochter had hetzelfde.

@Bessie, wat vervelend van zijn ontstoken oogjes. Ik zou daat zelf ook chagrijnig van zijn.

@Morrie. Nog steeds 4 keer borstvoeding. Wow. Hoe doe ja dat als je dan overdag werkt?
Zo! Heb ik ook eens een keer goed op iedereen gereageerd ...
[quote]dametje27 schreef op 13 mei 2009 @ 10:56:

Hallo allemaal!

-

@Fietstoeltje, wie heeft er al een fietstoeltje en kan me adviseren? Ik wil graag een voorstoeltje, heb geen mama- maar een omafiets en vraag me af of ik uberhaubt nog wel op kan stappen met zon stoeltje. Of moet het dan op de mannenmanier?

Ik heb ook een normale fiets en een zitje voorop. Op stappen doe ik op de normale manier, maar afstappen dan gooi ik meestal erg elegant mijn been over het achterwiel Het past prima, alhoewel ik geen 20 kilo moet aankomen.

Ik ga vanavond quiche maken en de groente die ik daarvoor gebruik, daar houd ik een gedeelte van apart en kwak ik een aardappel doorheen. En hij heeft weer eten. Hier zijn de aardappeltjes met groeten wel favoriet. Rijst vindt ie maar niks...ach kan nog komen, ik vind het ook lekkerder met satesaus

Marjan zijn die rode kidneybonen niet scherp? Tenminste het vocht waar het inzit? Haha succes dan morgen met zijn luier verschonen, hier zat alles eronder en stinken....

Jari is alweer een stuk beter, gisterenavond moest ie de fles gewoon echt niet meer, maar hij had goed gegeten van zn bloemkoolprakje en yoghurt. En idd gewoon de hele nacht doorgeslapen.

@alleen zijn, ik ben ook heel vaak alleen met Jari en ik ben eigenlijk niet anders gewend. Juist als vriend er is dan is het aanpassen, gek he.
Ik heb zo goed afgespoeld en ze ruiken gewoon als bonen. Morgen laat ik het resultaat wel even horen

Heb dat trouwens ook. Als man er is, vind ik het aanpassen. Heb altijd zin in het weekend want dan zijn we relaxed met zijn tweetjes maar zo werkt het jammergenoeg niet altijd. Soms ben ik blij als hij weer aan het werk is, veel relaxter om alles zelf te doen Hij kan het namelijk natuurlijk niet zo goed.
[quote]marjanNH schreef op 13 mei 2009 @ 14:23:

Ik heb zo goed afgespoeld en ze ruiken gewoon als bonen. Morgen laat ik het resultaat wel even horen

Heb dat trouwens ook. Als man er is, vind ik het aanpassen. Heb altijd zin in het weekend want dan zijn we relaxed met zijn tweetjes maar zo werkt het jammergenoeg niet altijd. Soms ben ik blij als hij weer aan het werk is, veel relaxter om alles zelf te doen Hij kan het namelijk natuurlijk niet zo goed.[/quote]

herkenbaar!!!
vla met rumrozijnen, haha!
Nou die bonen met appel gingen erin als koek! Ik gaf het op de speelgroep en een ander jongetje zat echt met hele hongerige oogjes te kijken. Hij schijnt heel slecht te eten dus zijn moeder was benieuwd, en ja hoor, hij at het halve potje leeg ... Gelukkig had ik gemaakt voor 2
@marjan: haha, en van de week zij je nog dat je kookkunsten niet geweldig waren. Nu ben je ineens keukenprinses geworden.

@man thuis: ik herken het wel. Dat je er naar uit kijkt dat manlief er in het weekend is en als hij er dan is zit hij soms meer in de weg dan dat het gezellig is.

We hebben vandaag heerlijk een ijsje gegeten in het dorp. Eva heeft een paar hapjes Sorbet Perenijs gegeten. Dat was smullen natuurlijk.

En we hebben allemaal vrolijke bloemetjes gekocht en in potten in de tuin gezet. Dat fleurt de boel wel weer lekker op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven