Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hi allemaal,

Heel rustig hier inderdaad! Misschien heeft het met het lekkere weer te maken?

Booo, welkom! Balen dat je zo'n last hebt van bekkeninstabiliteit. Ben je al bij een fysio geweest? Ik weet van een oud-collega dat dat een zeer lastige 'kwaal' is die je serieus moet nemen. Succes!

Ik heb net weer even een rennie opgeknabbelt, maar buiten dat verloopt mijn zwangerschap tot nu toe erg soepel. Wel merk ik dat ik minder kan sjouwen dan bij de eerste zwangerschap, maar ja, alles is al een keer op- en uitgerekt geweest, dus zo gek is dat niet.

Ik heb onlangs gehoord dat (zoals ik al verwachtte) mijn jaarcontract niet wordt verlengd. Aan de ene kant heerlijk, want ik neem al mijn vakantiedagen in 1 keer op en hoef dus nog maar 4 weken te werken, aan de andere kant ook een onrustig idee dat ik moet zorgen dat ik straks wel weer een baan heb. Financieel kunnen we het wel even uitzingen op 1 salaris, maar niet als we ook voor 2 kindjes 4 dagen creche moeten betalen. Maar goed, ik ben al voorzichtig een beetje bezig met me inschrijven bij bureaus. En verder kan ik op dit moment niet zo heel veel concreets doen want ik zoek pas iets per 1 november.

Goed, ik ga nog even mijn mail checken en dan haal ik lekker mijn mannetje op. Fijne avond allemaal!

Kike
hoi,

Weer een berichtje van mij. Best veel geschreven zo, als je tijdje niet gereageerd heb.

Allereerst de laatsten van de echo's gefeliciteerd met de goede echo's. Ik vond het toch weer een fase voorbij.

Booo welkom hier, ben nu niet meer de oudste . Bij de eerste heb ik veel last gehad van bekkeninstabiliteit, maar dat is een behoorlijke tijd terug. Wat mij bij staat is dat ik fysio kreeg en tja rustig aan doen. Ik hoop dat het meevalt hoeveel last je ervan hebt, kan behoorlijk vervelend zijn en lang duren.

Ik merk nu wel dat ik minder kan tillen en niet al te veel achter elkaar kan doen in het huishouden. Maar ja, of dat nu zo erg is

Kike, jammer van je contract. Ondanks dat je het ziet aankomen, lijkt het me toch waardeloos nieuws. Sluit het einde van je contract aan op je zwangerschapsverlof?
Hai meiden,

Lekker weekend gehad?

Wij wel, al was het erg druk. Dus vandaag tijdens het werk kon ik even bijkomen, hahahaha.

Met mij gaat het redelijk goed. Nog wel erg misselijk, maar ik ben nog steeds niet naar de huisarts gegaan. Wat me trouwens opviel is dat mijn buik ineens zo hard is gegroeid. Tot 3 weken geladen zag je nog niets en nu heb ik ineens echt een dikke buik. Help.... ik moet nog 17 weken!!! Misschien komt dat door de misselijkheid. Als ik wat eet is het meestal even weg, dus misschien eet ik nu wel teveel. Toch maar opletten de komende tijd.

Muts: heeft je man de baby nu al voelen bewegen?

Engeltje: weet je al wat voor kinderwagen je wilt? Wat heb je gekocht bij prenatal? Babykleding? Je weet tenslotte al wat het wordt, dus je kunt je uitleven.

Gazelle: en heb je nu wel de kinderwagen? En met mijn man gaat het goed, ik heb dit keer niet zo veel last van mijn hormonen geloof ik... Vorige keer had hij het niet makkelijk. En wat liggen betreft, dat lukt nog wel. Ik heb nog geen kussens ofzo nodig.

Laminaat: is het gelukt met de verslagen? Dat je nog energie hebt om dat te doen, knap hoor!

Boo: welkom terug. In het begin heb je volgens mij ook al geschreven. Sterkte met je bekken. (Ik heb er gelukkig geen last van.)

Kike: het wordt straks dus spannend voor jou om met een kleine baby een nieuwe baan te zoeken. Als je nu nog maar 4 weken hoeft te werken is het net alsof je verlof al is ingegaan. Maar je moet nog wel wat langer dan gebruikelijk wachten op de baby.

Merel: hoi! (sorry, heb even geen inspiratie meer)

Okay, ik ga naar bed.

Groet, Diana
Wat een stilte hier! Toch geen stilte voor de (weeën)storm he?

Ik heb voor niets zitten stressen. Mijn portfolio hoefde pas 27 mei ingeleverd te worden, foutje van de docent... Zojuist wel een ander verslag afgerond en opgestuurd. Ik word gestoord van dat getyp, echt waar! Helaas moet ik nog 3 jaar...

Maandag heb ik een telefonisch gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb nu 1 cm ontsluiting en nog steeds veel te veel last van harde buiken. Op zich is die ontsluiting niet zo heel erg gek bij een tweede, maar we hebben toch besloten dat ik het rustiger aan ga doen (ook al omdat het bij de eerste zwangerschap dus wel zover is gekomen dat ik in het ziekenhuis aan de remming kwam te liggen). Dus ik ben al zovast ziekgemeld voor een aantal dagen en ik moet zeggen dat mij dat heel veel lucht geeft. De prestatiedruk is er toch wel wat meer vanaf nu en ik hoop dat ik het op deze manier kan redden tot aan mijn verlof (27 juni!!!).

Diana: wat rot dat je nog steeds zo misselijk bent! Ik herken het groeien van de buik wel hoor, hier ook ineens weer zo'n spurt.

Merel: gewoon rustig aan doen dan (maar dat weet je zelf vast ook wel ).

Kike: wat balen zeg! Fijn dat je de ruimte hebt om het nog even op 1 salaris uit te zingen. Ik duim toch dat je snel een leuke nieuwe baan vindt.

Gazelle: hormonen weer wat tot bedaren gekomen? (hier absoluut niet)

Engeltje: lekker aan het shoppen geweest! Nu weer uitgerust?

De rest/iedereen: gaat alles nog goed?
Hi allemaal,

Laminaat, goed dat je even ziekgemeld bent. Luister naar je lichaam! Het zou inderdaad vervelend zijn als je aan de remmers moet, dus ik hoop dat de rust je goed doet.

Diana, balen van die misselijkheid. Ik herken het een heel klein beetje. Wekenlang had ik nergens last van en nu opeens word ik soms weer een beetje misselijk als ik mijn tanden poets of moet hoesten.

Wb hormonen: daar heb ik geen last van. Sentimenteel ben ik altijd al, en verder ben ik laidback als altijd, haha. Mijn vriend zei onlangs nog uit zichzelf dat hij niets te klagen heeft: hij heeft geen zwangere heks om zich heen.

Iedereen: het zijn deze dagen de Mazzeldagen bij Prenatal. 20% korting op bijna alles. Ik ga morgen of zaterdag eens goed los. Het wordt ons tweede mannetje dus we hebben relatief weinig nodig, maar ik wil toch wat nieuwe aankleedkussenhoezen, rompers, hydrofielluiers etc. En leuke ideeën opdoen voor de nieuwe kamer van de oudste.

Ik heb gister weer controle gehad, alles was prima. Toen ik ging liggen om naar het hartje te luisteren schoot de vk steeds in de lach omdat meneer zo duidelijk zichtbaar aan het schoppen was. Er plopte steeds een voetje uit mijn buik.

Goed, ik ga weer even verder. Kort dagje vandaag omdat ik straks mijn moeder ga ophalen uit het ziekenhuis. Die heeft een hartonderzoek gehad, niks ernstigs maar ik wil niet dat ze met de taxi naar huis gaat.

Groetjes!
Hoi dames,

Daar ben ik ook weer na een lange afwezigheid. Ik had gewoon steeds de energie niet om te schrijven en helaas is ook hier mijn bekken flink aan het opspelen, dus lang achter de computer is even geen optie. Ik heb continu zo'n zeurende pijn in mijn schaamstreek en bij onverwachte bewegingen heb ik zo'n stekende pijn. Ik werk nog wel gewoon mijn uren, maar merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg. Huishouden, kleine meid en werken...het is nu allemaal net iets te veel. Mijn vriend helpt zo goed mogelijk mee, maar aangezien hij lange dagen werkt, komt de dagelijkse zorg voor de kleine toch helemaal op mij terecht. 's Avonds lig ik standaard languit op de bank!!!!

We hebben gisteren een kinderwagen gekocht, het is toch de stokke geworden. Vnm omdat hij qua hoogte voor ons allemaal goed is. Zowel mijn lange vriend als mijn kleine meisje kunnen hem op hun eigen hoogte zetten. Zelfs de reiswieg en later de buggyzit kun je hoger en lager zetten, dus als mijn dochter er mee loopt en je zet hem op de laagste stand kan ze er gewoon over heen kijken! Helemaal leuk voor mevrouwtje!

Kamertje begint er ook steeds meer op te lijken. Zaterdag wordt de familiewieg opnieuw gespoten, schijnt beter resultaat te geven dan alle spijltjes te verven. Dus die kan ik volgende week ook een plekkie geven. Ik wil nog 1 wandje verven, maar dan is het wel klaar. Kast hangt al helemaal vol met leuke kleertjes. hahaha...heerlijk los gegaan!

@laminaat: 1 cm ontsluiting, ik wist niet eens dat dat al kon zo vroeg in de zwangerschap. Goed dat je rust neemt, hoor!

@ booo, hoest met jouw bekken nu?

@ kike,ik had het idd gezien van de prenatal, ben je al geslaagd of moet je nog gaan? En ik zou maar gewoon even lekker genieten van een lang verlof en na de geboorte eens rustig om je heen gaan kijken. Je wilt toch pas in nov gaan werken, dus solliciteren lijkt me nu ook weinig zinvol, toch?

@ diana, weird, he? Hoe snel die buik ineens gaat groeien, Ik vind dat op het moment dat je buik boven je navel gaat groeie het opeens heel hard gaan.

@gazelle: heerlijk, die hormonen... ik jank al als er bij xfactor iemand uit moet...te zielig voor woorden!

@de rest: hoop dat iedereen zich goed voelt!
Hoi meiden!

@ Diana: We hebben inmiddels de kinderwagen in huis en hij is hartstikke netjes, de meeste mensen die 'm zien denken zelfs dat 'ie nieuw is.

Gaat het al weer wat beter met je of ben je nog steeds misselijk?

Mijn buik lijkt ook in etappes te groeien, zo zie je een paar weken geen verschil en zo groeit 'ie in een week ineens enorm...

@ Laminaat: Ik wist ook niet dat je zo vroeg in de zwangerschap al ontsluiting kan hebben. Mooi dat je nu wat lucht hebt op je werk, doe je verder ook een beetje rustig aan?

@ Kike: Wat grappig dat je het voetje zo duidelijk kon zien! Is het goed gegaan met je moeder?

Over de hormonen: Die zijn nog steeds niet te temmen...Ik kan gewoon heel onredelijk zijn. En woedend om niets. En heel verdrietig, ontroostbaar zelfs. Ik heb dan een hekel aan mezelf en aan hoe ik ben tijdens deze zwangerschap, en neem me voor om nooit meer zwanger te worden. Tegelijkertijd voel ik me dan zo ontzettend schuldig tegenover de baby want stress is niet goed en ik ben ook zo blij met het kindje... Zo gaat dat gevoel dan heen en weer. Dan heb ik ook echt medelijden met mijn vriend hoor!

Iemand tips hoe het wat minder heftig wordt? Ik heb laatst iets gelezen over vitamines of zo?

Marie, janken bij X-factor, haha! Dan moet je zéker niet kijken naar Animal cops en zo op Animal Planet, allemaal zielige beestjes. Tranen gegarandeerd!

Zo nu ff House kijken, fijne avond nog!
Dag meiden,

hier gaat alles ook nog steeds helemaal goed. Buik begint nu echt megavormen aan te nemen (vind ik dan he). En soms begint-ie wat in de weg te zitten. Maar verder geniet ik heerlijk van die groeiende buik en het getrappel. Manlief heeft het afgelopen weekend voor het eerst gevoeld en was helemaal in de wolken. Voor hem werd het daarbij ook een stuk tastbaarder.

Gisteravond hebben we flink ingeslagen bij de Prenatal. Lakentjes en dekentjes gekocht voor zowel de wieg als ledikant. Een kraampakket hebben we gekocht... toch handig die korting. Maar al die kleine bedragen komen toch nog uit op een flink bedrag. Gelukkig dat we daardoor ook voor een flink bedrag korting kregen. Morgen gaan we een begin maken met de babykamer. Hier zijn we dus helemaal into de babyvoorbereidingen. Erg leuk allemaal...

@Gazelle: vervelend dat je zo'n last hebt van de hormonen. De een reageert daar veel heftiger op dan een ander. Hopelijk kun je wel blijven genieten van je zwangerschap en misschien moet manlief de technieken toepassen uit het boekje van Kluun: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Dat wil hier nog wel eens helpen.

@MarieG: Balen van je bekken, dan ben je toch wat meer beperkt in je doen en laten. Doe maar rustig aan!

@Kike: leuk dat je het voetje zo duidelijk kon zien/voelen. En balen van je contract... Ga je in je verlof eens rustig rondkijken naar een andere baan of ben je daar nu al mee bezig?

@Laminaat: nu al 1 cm ontsluiting. Ik wist ook niet dat het kon. Maar doe maar rustig aan... want we moeten allemaal nog wel een paar maandjes!

@Diana: die misselijkheid is minder prettig. Hopelijk neemt het snel af. Hier groeit m'n buik ook ineens explosief... dus lekker pronken met die buik!

Fijn weekend allemaal en lekker gaan genieten van het mooie weer...
Goeiemorgen!

@ Muts: Leuk is het he, zo'n dikke buik... Ik vind het vooral ook leuk nu het voor iedereen zichtbaar is dat ik zwanger ben i.p.v. dat ik een a-sportieve buik heb, haha!

Dat boek van Kluun ken ik niet maar ik begrijp dat daar bruikbare tips in staan voor de aanstaande vader? Is misschien wel de moeite waard dan... Tussen de buien door geniet ik ook zeker wel van de zwangerschap hoor.

Fijn ja die korting bij Prenatal, het is anders allemaal best prijzig daar, vind ik. Ik ben er niet geweest trouwens, we hebben eigenlijk alles al, behalve een box maar dat kan nog wel even wachten. Mijn moeder is al druk bezig met mooie lakentjes naaien voor in de wieg en kinderwagen, dat vind ze leuk om te doen.

Tot later!
Hallo allemaal,

Zo het wordt weer wat drukker op het forum, gezellig!! Hier gaat alles zijn gangetje. Sinds deze week begint mijn buik ook echt te groeien, zoals hierboven al gezegd werd: geen a sportieve buik, maar toch wel een zwanger buikje. Zowel de bewegingen als de omvang nemen nog geen extreme vormen aan. Af en toe voel ik hem bewegen en dat is fijn.

Ik ben nog niet uit het dak gegaan met shoppen. Alhoewel: vorige week de kinderkamer en kinderwagen inclusief alles gekocht. De kinderwagen is een megamooie wagen uit het buitenland geworden (om herkenning te voorkomen noem ik het merk maar niet). Ik kan jullie wel zeggen, dat ik bijzonder in mijn nopjes ermee ben. Manlief ook.

Verder belde mijn broer net, dat zijn kroost uit de box is en dat we die (tegen kleine vergoeding) konden krijgen, samen met badjes, borstvoedingskussen, hapjeswarmer.

Ideaal. We schieten dus al flink op.

Het enige wat nu geshopt moet worden zijn alle stoffendingen. Heb ik ook wel zin in!! Prenatal bestormde ik bij mijn laatste posting nog voor mijzelf Binnenkort maar eens voor baby bestormen. Die korting lijkt me ideaal. Tot wanneer duurt die 20% korting?

@ Laminaat en Marie: sterkte met de lichamelijke klachten. Let goed op je zelf!

@ Gazelle: het lijkt me lastig die hormonen, wellicht dat met kluun er een weg doorheen te slaan is. Ik betrapte me de afgelopen week ook wel op wat emotionele momenten, voornamelijk dat ik bepaalde dingen erg snel onrechtvaardig vind, waarna de waterlanders komen.

@ Muts: lekker van dat shoppen. Ik kan ook nog wel los gaan zoals je hierboven leest. In mei komt wer vakantiegeld

Voor nu: allemaal nog een goede zondag!

Groetjes

Engeltje
Hallo allemaal!

@ Engeltje, klinkt spannend, een wagen uit het buitenland! En makkelijk dat je van alles kan overnemen van je broer. Mijn zusje en ik zijn steeds samen zwanger, dus die vlieger gaat bij ons niet op.

@ Gazelle, een box heb je inderdaad niet meteen nodig, maar ik weet wel dat ik het superhandig vond toen we hem wel eenmaal hadden, omdat je dan je kindje even lekker neer kan leggen zonder dat het meteen in zijn wiegje moet.

@ Muts, grappig hoe je buik opeens zo kan groeien he? Bij mij zit ie al behoorlijk in de weg, loop het liefst de hele dag in joggingbroeken en zonder de hulp van mijn vriend krijg ik mijn laarzen nauwelijks uit!

@ Marieg, balen van je bekken! Heel herkenbaar ook, sinds een paar dagen heb ik ook enorme last. Ik las dat je bij de 2e veel eerder last kunt krijgen, nou dat klopt dus. Wij wonen 3-hoog en mijn zoontje kan prima zelf de trap op maar hij wil altijd buiten blijven spelen dus eind van het liedje is vaak dat ik met een wild protesterend mannetje de trappen op zeul... En ook hier maakt vriendlief lange dagen, waardoor ik - zeker doordeweeks- alles zelf moet doen.

@ de rest: hoop dat jullie een lekker weekend hebben gehad? Leuke plannen voor Koninginnedag?

Kike
Hai meiden,

Ik ben er ook nog.

Als ik het rustig aandoe dan valt de misselijkheid mee.

Maar heb ik een te drukke dag, dan is het weer mis.

Gelukkig nog 1 dag werken deze week en dan lekker 4 dagen vrij.

Ik wilde wat spulletjes gaan verkopen met koninginnedag maar ik denk dat ik alles maar gewoon op marktpolaats zet.

Ik zie mezelf al zitten en dan ieder uur naar de wc moeten....

Toch maar niet dus.

Nou, ik ga eten koken.

Tot snel,

Diana
Hey allemaal,

Tis weer een tijdje geleden dat ik wat had geschreven. Zaterdagavond was ik half aan dit berichtje begonnen maar werd al weer onderbroken door mn vriend die eerder thuis was en gezellig met mij op de bank wilde hangen met een filmpje. Maar goed mn avonden en weekenden zitten de laatste tijd een beetje vol en dat blijft ook nog wel even zo. Over een paar minuutjes staat er al weer een vriendin op de stoep. Gelukkig heb ik, als ik voldoende slaap, overal genoeg energie voor.

@ Laminaat: Is de keuze voor de wagen al gevallen? En zijn er nog anderen die er net of nog niet uit zijn? Ben nu wel beniewd naar de wagen van Engeltje eingelijk. Wij waren er al een tijdje uit, het wordt de maxi cosi mura vierwieler, volgende week gaan we hem bestellen. (eerlijk gezegd: heb ik gekozen en vriend mocht geen nee zeggen)

@Diana+Muts: mijn buik groeit op het moment ook super snel, voordat we het weten zit die buik lekker in de weg bij normale dingen als schoenen aantrekken etc.

@Kike en Engeltje: Ik ben zaterdag ook nog even wezen shoppen bij de prenatal. Maar volgens mij was afgelopen zondag helaas al weer de laatste dag.

@Gazelle: Hier gieren de hormomen ook nog steeds in het rond. Maar goed weinig aan te doen (behalve dan geen emo tv kijken, geen mensen tegen komen die je niet aanstaan en altijd je zin krijgen )

Verder geen bijzondere plannen voor Koninginnendag, gewoon ff een rondje doen over de rommelmarkt. En verder niet feesten ofzo, moet vrijdag (op de dag van de arbeid) gewoon werken natuurlijk.

O ja ik kreeg net mn schommelstoel voor in de babykamer geleverd, ben benieuwd. Denk dat we em morgen of overmorgen in elkaar gaan zetten. Verder moeten we zaterdag het ledikantje gaan bestellen. En over twee weken wordt het niuewe vinyl gelegd in de babykamer, dus dan kunnen we de boel gaan inrichten en decoreren.

Verder heb ik mn eerst zwangerschapsgym al gehad, ook leuk maar ik weet al weer waarom ik nooit op dansen etc heb gezeten. Geen gevoel voor richting/ritme, en dan zijn aerobicspasje en bewegingen niet zo'n succes. Gelukkig was ik niet de enige en was dat maar een kort gedeelte van de les.

Groetjes Speesjaal
Hallo allemaal,

Kennelijk ben ik vergeten vorige week mijn enthousiaiste posting ( ` nee ik heb nog nergens last van qua hormonen ` ) af te kloppen. Ik vrees dat het hier in alle sterkte losgebroken is...

De onredelijkheid of extreme boosheid heb ik nog niet ontmoet (help), maar ik zit nu in mega huilfase. Huil om alles.

Vanochtend in de auto, radio aan, op weg naar VK, Ilse de Lange met Miracle: tranen in de ogen, snel zappen naar andere radiostation. Daarna bij VK, op de vraag hoe gaat het ermee, enorme huilbui, nu heb ik een aantekening emotioneel.

Naja, op mijn werk nog flink gehuild (oh my god)...

Allemaal zonder echte reden, maar gewoon zo.

Ik moet nu ophouden want bezoek, maar wilde jullie dit niet onthouden

Groetjes

Engeltje
Hoi allemaal,

Gisteren bij de VK geweest, bloeddruk is weer prima 120/70, was schrikbarend veel aangekomen in een maand tijd (5 kg....) en mijn buik is dus ook enorm geworden. Ben normaal gewoon slank, maar nu met 12 kilo erbij voel ik me echt rond en dan moeten we toch nog wel even...ach, ja. Niks aan te doen.

Over mijn bekkenklachten was ze minder te spreken, moet naar een speciale bekkenfysiotherapeut en mijn werktijd halveren. Baas blij, want ik werk maar 24 uur, dus 12 is ook helemaal niks. Maar de waarschuwing van de VK was dat als ik nu geen gas terugneem ik met een paar weken tijd helemaal plat kom te liggen en dan duren de weken tot aan de bevalling heel lang.... Vrijdag mag ik naar de fysio, ben nu gelukkig t/m maandag vrij, dinsdag weer werken. Moet opletten of liever niet: stofzuigen, tillen, traplopen en strijken. En proberen synchrone bewegingen te maken. Nou, joepie, fijn nieuws!

Ga nu met mijn dochter naar de dokter, kom later weer terug!
@ marie: Hoe is het met je dochter? Vind om 18:00 nog naar de dokter klinken als iets serieus, maar hopenlijk valt het mee.

@ iedereen: Hormonen en de tvbeelden en nieuwsberichten van vandaag gingen bij mij niet zo goed samen, al de hele middag harde buiken en wisselende buien. K kan het niet zo goed van me af zetten. Echt verschrikkelijk voor de slachtoffers en nabestaanden...

Speesjaal
Afschuwelijk he speesjaal... Ik merkte ook wel dat ik er nogal heftig op reageer. De hele dag met een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen gezeten. Vooral die kindertjes die daar helemaal mooi rood-wit-blauw-oranje gekleed en vrolijk naar de koningin kwamen zwaaien en dan zoiets moesten zien, vond ik superzielig!
Hoi,

Sorry...had het bericht al om 16u geschreven, maar blijkbaar iets fout gegaan met posten, dus vandaar pas om 18 u gepost en dan lijkt het opeens ernstig. Mijn dochter is gister met papa op vakantie gegaan (weekje allinclusive hotel: ben jaloers!!! hahaha!) en ze had wat uitslag onder haar voetje, wilde ik toch nog even naar laten kijken voordat ze naar een ver, vreemd land vertrok. Dokter twijfelde tussen schimmel of eczeem, ze heeft een zalfje meegekregen, dus papa mag smeren tijdens de vakantie.

Gister en eergister dus druk geweest met wassen, strijken en koffer pakken voor madame. Gistermiddag nog even de stad in naar de vrijmarkt. Kreeg vanochtend smsje dat ze goed is aangekomen. Merk dat ik daar nu door de hormonen ook veel slechter tegen kan, vind het altijd moeilijk als ze weg gaat, helemaal als het langer is dan een weekend, maar merk dat ik er nu extra last van heb. Ben tegen haar uiteraard helemaal vrolijk geweest, zeg altijd: mama zal je missen, maar je gaat met papa een supervakantie hebben en wij knuffelen gewoon weer extra als je thuis bent...ben pas toen ik weer in de auto stapte in tranen uitgebarsten. Ze is nu 6 en begint meer besef te krijgen van de tijd, dus mama een week niet zien: dat is lang. Toen we bij papa voor de deur stonden zei ze: mama, ik wil niet uitstappen want dan moet ik jou missen, maar ik wil wel op vakantie....triest dat we haar dit dubbele gevoel aandoen....

Ook ik was gister behoorlijk van de kaart door de tvbeelden, ik had net 5 min de tv aan staan en zag het "live"gebeuren...zo heftig en zo verdrietig voor de mensen die daar gewoon stonden om een leuke dag te hebben....

Net bij de fysio geweest, eigenlijk alleen intake gesprek gehad, maandag gaan we oefenen...

Allemaal fijn weekend!
Tijd geleden dat ik (voor de 2e keer blijkbaar, is de zwangerschapsdementie denk ik) hier voor het laatst heb geschreven, maar om op alle vragen terug te komen:

@Gezelle, ja, dit is de eerste, en tevens de laatste, zwanger zijn is niets voor mij...:-)

@Kike, ik merk inderdaad dat ik het serieus moet nemen, helaas doet mijn verloskundige dat niet, dus heb op eigen initiatief een specialist opgezocht en ben nu bezig om te kijken of wellicht acupunctuur helpt. Ik probeer nu alles uit.

@Marie, hoe gaat het nu met jou? Ik ben benieuwd welke oefeningen jij meekrijgt?

Voelt verder iedereen zich goed?
Hai meiden,

Allemaal een goed weekend gehad?

Ik wel, jammer dat het alweer over is. (zelfs al was ik nu 4 dagen achter elkaar vrij, het vliegt altijd om...)

Speesjaal: wat leuk dat je al begonnen bent met zwangerschapsgym. Ikzelf begin pas in juni. Wel ben ik al begonnen met zwangerschaps-zwemmen en dat is erg lekker. Toch een beetje trainen, maar zonder belasting van je gewrichten.

Engeltje: Sterkte met je hormonen. Echt vervelend, maar je kan er niets aan doen.....

Marieg: wat rot dat je je dochter nu moet missen. Je zal al wel aan het aftellen zijn. Hopelijk heb je genoeg afleiding en vliegen de laatste paar dagen om.

Boo: het bevalt je niet om zwanger te zijn? Hier hetzelfde hoor, maar het is "voor het goede doel". Maar ik snap je wel hoor, als ik het zwanger-zijn zou kunnen overslaan: graag!

Morgen weer aan het werk. En dinsdag controle bij de verloskundige. Ga wel aangeven dat ik nog steeds zo belabberd ben (misselijk en moe). Ik zie zo op tegen de komende maanden. Laatst dacht ik: ach, ik zit bijna in de 6de maand, dus het schiet op (maanden van 4 weken). Maar vandaag dacht ik: ja, maar dan moet ik dus nog de 6de maand volmaken, dan nog de 7de maand, de 8ste en ook de 9de... Oh nee, dat klinkt nog zo lang. Ik heb er af en toe gewoon genoeg van, die dikke buik, harde buiken, hormonen.... Zo, en nu ben ik klaar met zeuren. Volgende keer een positief bericht.

Diana
Hi allemaal!

Ik zeur ook nog heel even lekker mee. Geen enkele broek zit lekker, loop het liefst de hele dag in joggingbroek, krijg mijn schoenen nauwelijks aan en uit, maagzuur, pijnscheuten in mijn rug, enz enz. Tot overmaat van ramp een weekend vol ijskoude stilte tussen mij en mijn vriend (ruzie om helemaal niks), dus ik ben ook wel even klaar met zwangerzijn.

Maar aan de andere kant, als ik dan 's avonds in bed lig en dat rare wezentje in mijn buik voel en zie bewegen, dan vind ik het toch weer zo bijzonder dat er een echt kindje in mij groeit. Maakt meteen weer een hoop goed. En die ruzie met mijn vriend is inmiddels ook weer uit de lucht, we hebben er uiteindelijk wel om kunnen lachen. Maar goed, toen was het al 01.30 uur, dus nu zit ik een beetje gaar achter mijn pc....

OK, klaar met zeuren. Ik ga nu maar eens even heel hard knallen, zodat ik vanmiddag thuis kan gaan werken (in mijn joggingbroek!!!)

Marie, sterkte deze week!!! Klinkt trouwens wel alsof jij en de vader van je dochter een goede verstandhouding hebben? Fijn, want het lijkt me zo moeilijk!

Groetjes!

Kike
Hoi allemaal!

Wij hebben een paar heerlijke dagen 'vakantie' gehad. Lekker naar een hotel met alles erop en eraan. Grote suite waar we met z'n drietjes heerlijk relaxt hebben en verwend zijn. Overdag wel naar het Open Lucht Museum en naar de Hoge Veluwe en hoewel ik het ERG rustig aan heb gedaan was het echt te veel voor mij buik en bekken. Nou ja, we hebben genoten en dat was/is het belangrijkste.

Ik vind het zwanger zijn heerlijk, maar op de 1 of andere manier loop ik alleen maar te klagen en te chagrijnen en dat haat ik. Ik snap het ook niet, als mensen aan me vragen hoe het gaat dan kan ik het alleen maar hebben over mijn kwaaltjes in plaats van stralend te zeggen hoe ik geniet van mijn dikke buik en de bewegingen daarbinnen. Stom he? Net zoals die hormonen waar ik helemaal niet goed van word. Het ene moment huil ik om niets, dan weer ben ik woest om niets.

Zo raar dat deze zwangerschap zo totáál anders is dan mijn vorige...

Ik heb nog een nieuwe kwaal trouwens: flauwvallen. Ook al heb ik goed gegeten en gedronken, toch ben ik licht in mijn hoofd en duizelig en zwak en ga ik regelmatig onderuit. Niet fijn. Donderdag moet ik weer op controle bij de gyn en vraag ik toch even of mijn suiker gecontroleerd moet worden.

Wie vroeg er ook alweer naar de wagen? Speesjaal geloof ik toch? Anyway: ik zou de Bugaboo van een vriendin overnemen, maar bij de vader van Lamizoon bleek de Quinny nog op zolder te staan en omdat die in een betere staat was dan verwacht, gaan we die gewoon weer gebruiken.

Ex-lief is afgelopen week verhuisd en ik kreeg van hem alle baby-spullen van Lamizoon om uit te zoeken of er nog wat bruikbaars tussen zat. Nou en of! Allemaal beddengoed, een combi-sleeper, kleertjes, hydrofiele luiers enzo, echt super!

Ex woont 3 straten verderop en Lamizoon woont om de week bij hem en zijn vriendin + dochter (co-ouderschap dus). We hebben een goed contact en dat is super, vooral voor zoonlief. Neemt niet weg dat ik het moeilijk vind om hem steeds een week te missen, dus ik snap je helemaal hoor Marie. Je kind op vakantie naar een ver land zonder dat je er zelf bij bent, da's gewoon klote.

Er is geen ontkennen meer aan: we zijn allemaal over de helft! Zijn jullie ook zo benieuwd hoe je kindje eruit zal zien? Ik heb er dan wel al 1, maar kan me absoluut niet voorstellen hoe deze zal zijn. Oh ik heb zo'n zin in zo'n klein kriebeltje weer. Zo'n hummeltje aan de borst, die heerlijke baby-lucht, trots wandelen achter de wagen... Nog even!
Laminaat, klinkt lekker dat weekend van jullie. Wij gaan met Hemelvaart lekker 6 dagen weg naar een huisje in de bossen, heb daar ook zó'n zin in!

Ik verheug met trouwens helemaal niet zo op een pasgeboren baby... Geloof dat ik een van de weinigen ben en de meeste mensen snappen me niet, maar ik kan niet wachten tot zo'n mini-mensje wat groter is. Ik vond het bij de eerste ook pas vanaf een maand of 9 echt heel leuk. Maar misschien vind ik het deze keer wel leuker hoor, als deze nummer twee wat minder blijkt te huilen (oudste was huilbaby), meer slaapt (oudste sliep enorm slecht en slaapt eigenlijk pas sinds 4 maanden door) en als de borstvoeding dit keer wel goed zou gaan. Nou ja, we zien wel. Ze worden vanzelf groot.

Wie heeft er trouwens nog tips voor leuke zwangerschapskleding? Bij H&M ben ik een beetje klaar en ik merk dat ik echt op zoek moet naar jurkjes, nu nog met legging en als het warmer wordt zonder legging. Broeken met een band trek ik niet meer. Ik heb een paar mooie dingen gekocht via goodmoodmom.nl (aanrader!), maar die hebben maar een paar basics. Tips zijn welkom!
Ik ben de vrije dagen fijn doorgekomen en nu weer werken. Het werk valt me toch wel zwaar. Die paar dagen weg en er ligt weer een heleboel (ingewikkeld) spul.... Naja, lekker doorgaan.

Wat betreft tips voor kledingwinkels. Ik vind dat C&A en Miss Etam (heerlijke linnen broeken) leuke dingen hebben en erg betaalbaar. Let wel op: elke C&A is weer anders, sommige zijn echter erg goed uitgerust met allerlei leuke blousjes, broeken etc. Wel gewoon standaard spul, maar dat vind ik wel prettig.

Overigens had ik vandaag wat last van trekkerig gevoel (beetje spierpijnig) voor bij de buik / half onder. Vooral na wat langer zitten. Is dat dan bekkenpijn (ik dacht dat die achter zaten bij de billen) ??
@Diana, nee, zwanger zijn is niet mijn hobby, eerste 4 maanden hele dagen misselijk, nu loop ik als een oud wijf van 90 omdat ik last heb van bekkeninstabiliteit. Maar het is waar wat er wordt gezegd, als je het kleine meisje voelt, dan maakt dit een hoop weer goed. Ik tel nu ook af, zeg tegen iedereen 3 maanden, maar zit nu uit te rekenen, en het is toch iets langer...

@Engeltje, de bekkenpijn die ik heb is voornamelijk in mijn liezen (alsof ik na 30 jaar op een heel breed paard heb gezeten en ontzettende spierpijn heb), mijn bovenbenen, maar dan de achterzijde (trekt vanaf bil naar beneden), schaambeen (zware druk op) en het bekende opstartprobleem.

Meer info op o.a.: http://www.uwpraktijkonli ... /Bekkeninstabiliteit.html

@Marie, hoe kan ik op de lijst komen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven