Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Jongens wat een lekker weer! Nog een halve dag werken en dan begint mijn weekend, joepie! Ik merk wel dat ik nodig op zoek moet naar wat zomerse kleding. Zaterdagmiddag maar eens een poging wagen.

Zwangeren die al een kindje hebben: merken jullie ook al dat het zwaar wordt om je kindje(s) rond te zeulen? Ik ben zo blij dat mijn zoontje inmiddels zelf trappen kan lopen. We wonen driehoog en tot een maand geleden moest ik hem altijd omhoog of omlaag tillen. Dat trek ik nu echt niet meer!
Zwaar?! Dat geloof ik! Ik ben dolblij met mijn zelfstandige zes-jarige! Ik vind het zo al best heftig eigenlijk.

Het is zo'n heerlijk weer dat we naar de Efteling gaan (lang leve het abonnement en de ADV-dagen).

Fijn weekend allemaal!
Hai meiden,

Vandaag lekker weer. We gaan zo naar buiten als de kleine wakker is.

Mijn eerste werkweek (werk-3-dagen) waren okay. Niets byzonders. Maar het gaat waarschijnlijk wel druk worden, al een aantal deadlines gekregen.

Verder ben ik vanaf gister aan de positiekleding. Mijn spijkerbroek zat echt strak. En dit is een hele verademing.

Trouwens: vrijdag weer lichte paniek: weer bloed. Ik belde de verloskundige, eigenlijk om gerust gesteld te worden maar ze reageerde erg serieus: of ik meteen naar de praktijk kon komen. Maar dat ging niet, ik zat op mijn werk, en dat is in een andere stad. En toen heeft ze uiteindelijk de 20-weken echo verschoven van vrijdag naar maandag. Even kijken of het bloeden verklaard kan worden. Gelukkig is het nu weer gestopt.

Kike: ik vond het inderdaad heel zwaar toen mijn dochter ziek was en continu op me wilde hangen. En die onrustige nachten,....gaap! Maar verder is ze gelukkig erg zelfstandig voor een meisje van 14 maanden. Ze kruipt zelf de trap op (dan loop ik er natuurlijk wel achter) en buiten loopt ze of zelf of zit ze in de buggy. Niet zo veel gesleep dus nu ze weer is opgeknapt.

Laminaat: was het leuk in de efteling?

Fijne zondag nog allemaal,

Groet, Diana
Hai!

Even een kort ego-bericht:

Gister de 20-weken echo gehad en die was goed!

We zijn heel erg blij.

Het bloedverlies is niet te verklaren maar zou niet meer moeten voorkomen. Ik moet meteen aan de bel trekken als het nogmaals gebeurt.

Het geslacht hebben we niet kunnen zien.. Jammer, weet ik dus niet wat het wordt. Maar het aller, aller belangrijkste is wel dat het kind, zover zichtbaar, geen afwijkingen heeft en dus gezond is.

Ben helemaal opgelucht.

Zo, ga nu weer verder,

groet, Diana
Dag dames,

deze a.s mama(over kleine 4 weekjes is het EINDELIJK zo ver!!!) wilt jullie allen nog ontzettend veel plezier wensen de rest van jullie zwangerschap! Dat het bij jullie alle maar net zo lekker mag verlopen als het bij mij heeft gedaan!

groetjes a.s mama Luna2006.
Diana, wat fijn dat alles goed was! Wel balen dat je toch weer bloedverlies hebt gehad. Op zich wel te verklaren (de 1 heeft sneller bloedend tandvlees, de ander weer sneller vaginaal bloedverlies), maar echt vrolijk word je er niet van nee. Hoe bevalt je werk t.n.t?

Ik mocht vandaag ook weer op controle. Op zich was alles goed, maar voor de zekerheid moest ik geprikt worden op het Parvo-virus (heerst hier en zowel zoonlief als ik hebben het nooit gehad voor zover we weten) en wil de gyn dat ik contact opneem met de bedrijfsarts ivm mijn aanhoudende harde buiken. Ik werk in de zorg en dat wordt lichamelijk gewoon écht te zwaar nu. Ik baal als een stekker, maar baal nog harder van de pijnlijke harde buiken en wil niet -net als vorige keer- met 30 weken zwangerschap aan de weeënremmers komen te liggen en daarna 4 weken te vroeg bevallen.

Vandaag mijn laatste tentamen dit blok, doen we 'even' tussendoor. Ik heb er een hard hoofd in (beter dan een harde buik ), maar kan me er niet echt druk om maken gelukkig. Er zijn belangrijkere zaken!

Groetjes!

Lami
Hoi allemaal!

Het is weer even geleden dat ik iets heb geschreven. Maar ik heb nu ook weer iets om over te schrijven.... namelijk de 20-weken echo! Die hebben we gisteren gehad en het was helemaal super! Het allerbelangrijkste was dat alles goed was, dat is heel fijn om te horen. We wilden ook graag weten wat het wordt en dat weten we nu! Het wordt een jongen! Echt helemaal leuk! Vind het heel stoer dat ik moeder wordt van een vent! Haha! Nu heerlijk verder met de inrichting van de kamer en het inrijden van de kinderwagen (urban jungle)! Die was namelijk vorige week ook al binnen... Heel cool! Verder ben ik nog wel heel erg moe, ga vroeg naar bed, want ik heb echt veel slaap nodig (zeker 10 uur)... Dat is soms lastig, maar dan haal ik het de volgende dag wel weer in. Voor de rest is het alleen maar genieten!
Gefeliciteerd Loulou en Diana!!!! Mooi dat alles er goed uit zag, jammer alleen dat je nu niet weet wat het is Diana, mag je niet nog een keer komen?

Speesjaal, leuk weekend gehad? Ik hoop dat je morgen ook een mooi gezond kindje mag bekijken op je echo..

Laminaat, denk je wel een beetje aan jezelf?

Hier nu toch weer een heus zwangerschapskwaaltje, heb de halve nacht wakker gelegen/gezeten door brandend maagzuur. Boek erbij gepakt en het schijnt dat warme melk helpt, jammer alleen dat we dat niet in huis hadden. Inmiddels wel maar eigenlijk vind ik melk heel vies. Iemand verder nog tips?

We hadden nog een leuke meevaller, via via mogen voor €50,- een mooie kinderwagen overnemen. Zaterdag gaan we 'm halen! Het is een rode Xadventure Carrier, toevallig had ik daar een paar dagen geleden nog naar gekeken bij Babypark

Fijne avond allemaal!
Hi allemaal!

Loulou en Diana, gefeliciteerd!

Laminaat denk goed aan jezelf en heel veel succes met je tentamens!

Gazelle: ik heb af en toe ook last van maagzuur, had het bij mijn vorige zwangerschap op het laatst heel erg. Toen ging ik de deur niet uit zonder flesje houdbare melk. Nu neem ik af en toe een Rennie, kan geen kwaad. En Gaviscon (drankje) werkt ook prima. Ik merk vaak wel dat het helpt om niet te pittig en niet te vet te eten, maar ook lang niet altijd.

Hier alles prima. Verheug me op een lang weekend. Alleen jammer dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben gevraagd of we langs willen komen. Ik wil eigenlijk alleen naar mijn ouders (brunchen) maar dat kunnen we niet maken naar mijn schoonouders. Maar dan zijn we dus wel ons relaxte weekend grotendeels kwijt... Wat zijn jullie plannen?

Kike
Hey allemaal,

De echo was helemaal GOED! We weten nu ook wat het wordt, en ik heb me natuurlijk al weer een klein beetje versproken tegen mn moeder. Maar toch willen we het nog heeeel eventjes proberen voor ons te houden. Het is een bewegelijke baby en heel goed te zien met de echo.

Verder was de baby aan de grote kant, dus twijfelde ze of de uitgerekende datum wel klopte maar goed die veranderen ze nu toch niet meer. Vriend was zelf 4 kg en 55 cm, dus wat dat betreft zou een grote baby nog niet zo raar zijn (alleen een beetje jammer voor mijn bekken e.d.)

Verder worden de lieve bewegingkjes steeds harder, maar nog net niet van buiten te voelen.

Ik ga nu ff snel eten, want ik heb echt super honger.

Speesjaal
Loulou: wat heerlijk dat de echo goed was. En ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat jongens léuk zijn!

Gazelle: soms willen andere zuivelproducten zoals vanillevla of yoghurt of karnemelk ook wel helpen. En wat vaker gedurende dag kleinere hoeveelheden eten kan ook schelen.

Kike: ik mag/moet werken met de paasdagen, maar anders waren we toch wel gewoon thuis gebleven denk ik. Ben je er al uit wat jullie gaan doen komende dagen?

Speesjaal: superfijn om te horen dat de echo goed was. Raar is dat he, dat jij net bewegingen begint te voelen en bij mij is het gewoon al lang aan de buitenkant te zien!

Gisteren en vandaag ben ik ein-de-lijk gaan babyshoppen, heeeeeeeerlijk! Ik heb nieuwe kleertjes gekocht en we hebben rondgekeken naar wandelwagens. Volgens de diverse verkoopsters is de Mutsy degene die het meest variabel is in hoogte, dus misschien gaan we toch maar voor die. Ach ja, we weten het gewoon nog niet zo goed.

We weten nu al wel dat we geen co-sleeper willen, maar een hangwiegje (via wiegje.nl ofzo) om ruimte te besparen. Sjonge zeg, het is zo bizar: het ene moment heb je een staafje met 2 strepen in handen en nu is het al zover dat we echt knopen moeten gaan doorhakken omdat we al -ver- over de helft zijn...

Anyway: ik ga even surfen op internet naar wagens en bedjes en draagdoeken en doomoo seats (die zijn leuk, maar ERG duur). Fijne dagen allemaal!

Lami
Hi allemaal, fijne pasen!

Speesjaal, gefeliciteerd! En leuk dat je de bewegingen steeds beter voelt.

Laminaat: jammer dat je moet werken, het is zulk perfect weer voor een lang weekend!

Wij zijn gisteren naar mijn ouders geweest, heerlijk om te zien hoe de geschiedenis zich herhaalt: mijn zoontje en mijn kleine nichtje (precies even oud) mochten nu eitjes zoeken in de tuin, precies zoals mijn zusje en ik dat vroeger deden. Vandaag lekker geen afspraken! Mijn vriend is vanochtend vroeg gaan wielrennen met vrienden en ik ga zo met mijn zoontje een eind fietsen.

Fijne dag allemaal!
Wat een heerlijk weer zeg! Echt genieten deze paasdagen. Wij zijn er gisteren en eergisteren op uit geweest. Superlekkere dagen bij vrienden doorgebracht. Nu weer thuis. Ook heel fijn.

Mijn man is druk aan het klussen. In 2007 hebben wij een nieuwbouwappartement gekocht, waarvoor nu echt alle laatste dingen (lees: plintjes, meubels in aanbouw, lampen) op orde moeten zijn, voordat de baby komt. Man heeft het dus lekker druk!

Ondertussen zijn er ook weer goede echo's geweest. Muts, Gazelle, Diana, Loulou, Speesjaal, gefeliciteerd!

@Laminaat, dus jij bent helemaal losgegaan! Leuk zeg. Ik ga in juni een dagje prikken en dan wil ik in 1 keer mijn lijstje afwerken. (Dan met name de kleine dingetjes, zoals kleertjes, badspullen en dergelijke). Merk ook dat ik het nog een hele stap vind, van streepjes naar echt de boel klaarmaken voordat het kindje komt.

Hoe zijn je tentamens gegaan?

@Gazelle, wat vervelend! Brandend maagzuur. Is het nu een beetje te behappen?

@Loulou, ik ben ook inderdaad wel veel/vaak moe. Merk dat ik vandaag ook wel echt nodig heb om lekker bij te komen van het weekend.

@Diana, wat fijn dat je werk wel beviel. Ik kan me voorstellen dat het wel weer inkomen is, zeker nu je zwanger bent. Is het inmiddels een beetje gelukt met de deadlines?

Ik hoop voor je dat het bloedverlies nu wegblijft. Wel fijn trouwens dat het wel duidelijk is dat het geen schade brengt.

@Merel, hier ook een lekker beweeglijk kindje. Bij vlagen druk. Ik merk het vooral 's morgens en vlak voor het slapen. Tijdens het werk ook wel een gezellige afleider hoor!

Goed, ga van het lekkere weer genieten. Tot gauw!
Nieuwe tabel:

http://i646.photobucket.c ... a79_photo/090413tabel.jpg
PS wel grappig om te zien dat een groot gedeelte van ons het nog niet weet/ niet wenst te vertellen. En dat de rest allemaal jongetjes krijgen...

Ik ben heel benieuwd!
Hoi!

Alles goed hier hoor! Heerlijk weekend gehad, wel erg druk, maar met dit weer is alles goed!

Heb dit weekend ook voor het eerst de baby echt veel gevoeld. Ook van de buitenkant. Mijn vriend voelde hem ook erg goed! Dus ik vanochtend heerlijk met mijn hand op mijn buik liggen genieten van de schopjes die Ukkepuk gaf! Heerlijk! Het is echt het mooiste tot nu toe!
Hai,

Heerlijk weer de afgelopen dagen, ook vandaag.

Gister zijn we een wagen gaan kopen via marktplaats.

Hij ziet er goed uit, maar ik wil hem toch eerst helemaal schoon maken voodat we hem straks gaan gebruiken.

Het is zo'n dubbele zodat de baby kan liggen en mijn dochter kan zitten. Achter elkaar zodat we gewoon de gangpaden in de winkels doorkunnen.

Mijn dochter is op het moment enorm aan het oefenen met lopen. Ze is 14 maanden. Op blote voeten in huis lukt het erg goed maar met schoentjes buiten vind ze nog een beetje raar. Dus als ze buitenspeelt moet ik continu met haar meelopen en dan houd ze mij vast aan 1 vinger. Zo schattig.

Ik heb trouwens het gevoel dat wij weer een meisje krijgen. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik in juni een pretecho laat doen om het geslacht te laten bepalen.

Laminaat: rustig aan he meid! Zijn je tentamens goed gegaan? En heel gaaf dat julie zijn gaan baby-shoppen.

Loulou: gefeliciteerd met de goede echo. En geniet van jullie duidelijk aanwezige baby!

Gazelle: hoe bevalt de kinderwagen? Al even een testrit gemaakt? Sterkte met het maagzuur.

Kike: zo te lezen heb je een lekker weekend gehad!

Speesjaal: ook gefeliciteerd met de echo. Succes om het geslacht geheim te houden. Kan je moeder het voor haar houden of denk je dat ze het doorvertelt?

Hila: Spannend dat jullie (zo te lezen voornamelijk je man) nog druk aan het klussen zijn. Maar het gaat vast lukken om het op tijd klaar te hebben.

Ik ga vandaag nog een dagje van het lekkere weer genieten samen met mijn dochter. Ik werk maar 4 dagen per week en de dinsdag is mijn vrije dag. Kwam nu dus lekker uit.

De baby voel ik nu eindelijk ook regelmatig. Nog niet van de buitenkant, dus mijn vriend heeft nog niets gevoeld. En ik ben nu sinds een week weer iedere ochtend (en middag) heel erg misselijk tot overgeven aan toe. Heeft een van jullie dat ook? Vind het zo irritant. Gelukkig valt het vandaag mee, ik heb alles nog binnen kunnen houden. Maar als ik moet werken ben ik zo beroerd.... Moet ik nou naar de dokter? ik ben toch niet ziek.... Ik kijk het nog een paar dagen aan denk ik.

Werkze allemaal of voor de gelukkige die niet werken vandaag: een fijne dag.

Groetem, Diana
Dag meiden,

ook weer een levensteken van deze zwangere muts! Sinds 2 weken voel ik MiniUs elke dag schoppen. Eerder voelde ik het af en toe, maar wist niet zeker of het beebje was, maar sinds 2 weken ben ik lekker aan het genieten van het getrappel. Helaas heeft manlief het nog niet gevoeld, maar dat duurt vast niet lang meer.

De afgelopen dagen flink druk geweest met geld uitgeven... allemaal nog spulletjes voor het nieuwe huis als een droogmolen en tuinslang ed. maar ook hebben we eindelijk behang uitgezocht voor de babykamer. Over 6 weken wordt het kamertje al geleverd, dus we moeten nog even flink aan de slag. Verder heb ik afgelopen vrijdag met mijn mams stof uitgezocht voor de wieg. We hebben een familiewieg waar nu de 3de generatie in komt te liggen. Ik heb lang getwijfeld of we 'em gaan gebruiken, maar toch besloten om het wel te doen. Het is zo bijzonder als je de verhalen hoort en beseft dat je er zelf ook nog in gelegen hebt.

@Diana: heerlijk dat getrappel he... en lekker hoor nog een dagje vrij het is prachtig weer. Vervelend van de misselijkheid... als je het niet verrtrouwd zou ik toch even bellen hoor.

@LouLou: wat gaaf dat je vriend de baby ook al voelt... en heerlijk he dat geschop! Ik kan de hele wereld om me heen dan even vergeten... eventje de kleine en ik alleen.

@Hila: ook jij begint een soort van nestdrang te krijgen. Hier breekt het ook in volle hevigheid los. Arme hubbie, die moet er aan geloven...

@Laminaat: wij hebben ook een Mutsy uitgezocht en telkens als ik in een babywinkel kom dan blijft dat de wagen waar ik het eerst naar toe trek... Geniet lekker van het babyshoppen!

@Kike: hopelijk heb je ook nog even lekker wat tijd voor jezelf gehad, afgelopen weekend!

@Gazelle: balen van het maagzuur. Ik hoor goede verhalen over Rennie's en verder... het hoort erbij he... alles voor het goede doel. Hoewel dit soort kwaaltjes wel de minst leuke zijn natuurlijk.

Nou ik ga gauw weer verder werken... had even zin om wat anders te doen en denk, laat ik hier weer eens even wat posten! Fijne dag allemaal...
Hallo dames,

Leuk om te lezen dat iedereen een goede echo had en de baby al meer beginnen te voelen! Is toch een heerlijke periode nu.

Met pasen zijn we naar beide families gegaan, erg gezellig, maar met maag/darmvirus thuis gekomen. Gisteren kon ik niets binnen houden, echt ernstig. Vandaag thuisgebleven en het gaat alweer veel beter!

Verder weinig nieuws, we zijn aan het orienteren op kinderwagen en kinderkamer. Leuk leuk.

Groetjes

Engeltje
Hoi!

@ allemaal: bedankt voor de tips tegen brandend maagzuur, ik heb Gaviscon gehaald en hoewel het erg smerig is, werkt het wel goed!

@ Diana: de kinderwagen gaan we morgen ophalen, vorige week ging het niet door... Morgenavond testen dus

Gaat het al weer wat beter met je misselijkheid?

@ Muts: leuk dat jullie ook een familiewieg hebben. Gaan jullie 'm zelf bekleden of laat je het ook doen? Hier zijn we jammer genoeg niet zo handig dat we dat zelf kunnen.

De baby is nu heel goed voelbaar hoor, ik vind het elke keer weer zo bijzonder als ik het voel trappelen. Mijn vriend heeft het ook al gevoeld, zo krachtig is het al.

Hoe gaat het met jullie mannen? Die van mij heeft het namelijk best zwaar te verduren met mij en mijn hormonen. Ik ken mezelf soms amper terug en op "heldere momenten" vind ik het echt zielig voor hem... Ik heb soms echt het gevoel dat ik een extreem geval ben, dat iedere andere zwangere alleen maar op een roze wolkje zit te genieten terwijl ik soms wel iemand wat aan kan doen (om niks).

Nou ik ga maar eens naar m'n bedje, kunnen jullie trouwens nog lekker liggen? Ik ben al bezig met overal extra kussens en zo.
Even snel voor ik weer terug het balkon opga om verder te werken aan al dat studie-verslagen-gedoe:

Ik heb van alle zwangerschapskwaaltjes nog het állermeeste last van mijn hormonen. En vriend en zoon hebben daar ook last van ja. Goeie genade wat een ramp vind ik het! Ik ben sowieso wel vatbaar voor hormoonschommelingen, maar nu ben ik soms echt een ERG onredelijke draak. Ik word niet voor niets "hormormel" genoemd tegenwoordig :-s

Net wat jij zegt Gazelle: ik schiet om niks uit mijn slof, ik barst bij het minste en geringste in tranen uit. Ik háát het!
Hier nog geen hormoonschommelingen of eetaanvallen gehad. Het verloopt allemaal erg rustig. Ook niet echt roze wolk hoor. Gewoon rustig te verlopen zwangerschap. Erg prettig Wens degenen die onder de hormonen leiden veel sterkte...

Vandaag eerder met werk klaar en nog wat geshopt bij Prenatal, is toch erg leuk. Daarna boodschappen gedaan en toen met laatste kracht naar huis gereden en manlief naar beneden gevraagd om boodschappen uit de auto te halen. Energiebatterij was leeg...

Groetjes

Engeltje
Laminaat, hormormel Die had ik nog niet eerder gehoord...

Ik ben ook altijd wel gevoelig voor hormoonschommelingen geweest hoor, had er ook erg veel last van met de Implanon dus die heb ik niet zo heel lang gehad.

O ja, en dat gejank om niks idd, vreselijk!! Gelukkig is mijn vriend er niet zo van onder de indruk maar toch, het is soms sneu. Aan de andere kant is het een goede oefening in het hebben van geduld...

Welterusten
de oudste van het rijtje (ben 38) en op 12 augustus uitgerekend. Helaas veel last van bekkeninstabiliteit, zijn er meer met deze klachten hier?

groetjes
Hallo! Het is rustig hier...

Booo, welkom hier. En gefeliciteerd. Is het je eerste kindje? Vervelend van je klachten, is daar niets aan te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven