uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Vanmorgen naar de verloskundige geweest.. Alles prima in orde , baarmoeder zit 1 vinger boven de navel. Ik heb een lange smalle baarmoeder tot nu toe. Verlosk. zei dat waarschijnlijk de volgende keer het wat meer in de breedte zal gaan.

Ik ben tot nu toe 1,5kg afgevallen..(smile)helemaal niet erg , ik was afgelopen jaar al aardig wat aangekomen. van 67kg naar 72kg. Dus dat er nu wat af gaat , vind ik niet erg.

Volgende keer VK 2 maart 2011
Hier ook een zwangere dame die vandaag ziek is thuisgebleven. Gister echt ziek. Gaat nu iets beter maar nogniet goed genoeg om te gaan werken vond ik zelf. Als ik niet zwanger was geweest had ik het wellicht geprobeerd maar nu werd ik het bed weer in gebonjourd door manlief.

@ Nakur: fijn een goede echo. Gefeliciteerd!

@ Sosofie: Succes vandaag... Hopelijk wordt het eindelijk verkocht.

@ Saartje: als je vriend het heeft erkend en er zou iets met jouw gebeuren tijdens de bevalling dan kan het eventueel een rechtszaak worden als jouw ouders het kindje opeisen. (ik ken deze situatie van redelijk dichtbij en toen eiste de 'schoonmoeder' het kindje op. Uiteiindelijk is via de rechter het kind toch naar de vader gegaan) Omdat je vriend het kindje wel erkend heeft is de kans groot dat de rechter het kindje aan je vriend toevertrouwt. Het is wel een rot situatie maar de kans dat dat gebeurd is erg klein natuurlijk!

Verder ben ik getrouwd dus niet zoveel kaas van gegeten.

@ Dolfijntje: een meegroeibh vind ik wel lekker. Sindsdien heb ik veel minder last van mijn borsten. Het enige is dat ze iets meer hangen omdat het geen beugel is. (ik heb vrij grote borsten dus ze hangen wat sneller)

Voor de tabel kan bij mij ook al verrassing komen te staan. Wij vinden het wel leuk om het tot het einde te bewaren. Of er een meisje of een jongen uit moet, het moet er toch uit haha. Zal qua pijn e.d. niks schelen. En als ik er per ongeluk achter kom blijf ik volhouden dat ik het niet weet haha. Mijn ouders willen het al niet weten dus die maak ik er ook niet blij mee.. .
Oh hier zal t ook een verrassing zijn tot t einde.. Al hebben we t geregeld over om t wel of niet te weten. Aangezien ik mijzelf aardig goed ken , denk ik dat ik mijn mond niet kan houden tegen mijn moeder, zusje e.d.

Ik weet van mijn zusje ook wat de 2e zal zijn (een meisje haha) en ooh vind t zooo lastig om mijn mond te houden. En dat hoeft hooguit nog maar 4 weken dan is die kleine van mijn zusje er al wel . Maar ooh moet er niet aan denken om nog 20 weken mijn mond moeten te houden. Dus we willen t niet weten , we zien t met de geboorte wel.
Nou hehe, ik ben thuis en zo ziek al wat. Dank voor jullie beterschapswensen, hopelijk helpen ze! En theoretisch hebben jullie helemaal gelijk hoor, had beter niet kunnen gaan werken, goed voor mezelf zorgen. Maar normaal ben ik echt max 1x per jaar ziek en nu al derde keer in zes weken, daar werd ik erg down van. Houden mijn klachten dan nooit eens op?

Dolfijntje, helaas geen advies over borsten, heb zelf alleen droge tepels maar smeer er een gratis probeersel olieprut van weleda op, helpt prima. Ik ben ook wel benieuwd naar een meegroeibh, dames met ervaring? (Ah, Frenkie heeft al antwoord gegeven. Vanaf welke cupmaat gaan ze, weet je dat ook? Ik ben van AA naar A gegaan dus heb niet zoveel).

Saartje, haha ik zit inmiddels in de lichte positieve stand. Vanmorgen dacht ik, goh best leuk een jongen. Grappig idd hoe snel je omslaat. En mijn gevoel was ook nergens op gebaseerd, maar omdat ik het niet echt doorhad dat ik dat dacht was ik teleurgesteld (snap je het nog?). En die grote broer had ik ook al bedacht. En we hoeven ons geen zorgen te maken dat ie met foute mannen thuiskomt (tenzij hij homo is haha!).

Partnerschap: je kunt idd ook niets hebben. Met samenleving regel je je materiele zaken (wij hadden samenleving ivm koophuis), met partnerschap dus ook gezag en testament. En idd als je niets regelt en eentje overlijdt gaat kind naar ouders van jou omdat het niet het kind van je partner is (tenzij je erkend hebt, dan weet ik het niet). O, ik zie dat Frenkie ook al iets getypt heeft.

Gewicht: ik zal mij morgen weer eens wegen. Grappig dat waar ik vorige week zo mee zat (dat ik zo was aangekomen opeens) dat daar nu meer mensen mee zitten. Tja, dik (van vet) zijn is niet in de mode en daar zitten wij nu mee.

Zespri, mooi dat alles goed was bij de vlos! En afvallen? Hoe doe je dat dan? Je was toch niet misselijk ofzo?

Frenkie, het lijkt wel of we steeds tegelijkertijd kwalen hebben/ ziek zijn. Tja, met zwangerschap heb ik ook maar de neiging laatste dag nog maar thuis te blijven anders heb je het zo weer te pakken. Had van tevoren nooit gedacht dat zwangerschap zoveel impact zou hebben op je weerstand of andere klachten (had daar nooit echt over nagedacht, beetje naief).

Knap hoor dat zoveel dames hun nieuwsgierigheid kunnen bedwingen en het geslacht niet willen weten, petje af! Dus dat wordt nog spannend in juni straks met de m/v verhouding.

Ik duik mijn bed weer in, hopelijk zakt koorts, tot later!
@sosofie Als we voor Mats hadden gekozen, had ik me ook niet door je laten tegenhouden hoor, als je mn buurvrouw was geweest misschien wel, maar we kennen elkaar nu alleen virueel immers! Misschien veranderen wij ook nog wel van gedachte, maar voor nu hebben we een andere naam in ons hoofd.
Prima, Annali... ik dacht: ik zeg het maar even....Ik denk er precies zo over als jij. Hoe gaat het met jou en je vriend? En je meiden, hoe reageren zij erop?

De bezichtiging was heel positief. We wachten rustig af, maar de makelaar zou niet verbaasd zijn als er een bod uit zou komen... Waaaah!
Ik heb net een maxicosi gekocht! Was super in de aanbieding en heb even gebeld hoeveel er nog waren; 1tje maar! Heb dus maar gevraagd of ze hem even achter konden houden en ben er naartoe gesjeesd. Het is de maxicosi Pebble en dan de rode. (wel een kleur uit 2010, maar dat kan mij niet boeien) Hij staat hier nu op tafel te pronken, zo leuk!

Wat leuk dat zovelen het ook een verassing willen houden! Bij mij in de omgeving ben ik echt de enige.

Sosofie, hopelijk doen ze een goed bod op jullie huis.

Frenkie, waar heb je die meegroei bh gekocht? En hoe doe je dat dan met je maat? Gewoon de maat die je nu hebt?
Ik heb deze keer geen meegroeibh. Ik heb inmiddels 85F en dan zit een stevige (dure) beugelbh toch beter, vind ik.

De vorige keren had ik meegroei en voedingsbh's van Anita, vond ik een goed merk.

Op internet is ook veel leuks te vinden...
Collega zwangeren uit t noorden des lands..

Kwam de website van Gardo.nl tegen ,zag dat ze daar ook niet al te duren babykamers hebben.

Vriend en ik willen a.s maandag daar even kijken , babydump in Zwinderen is nl dicht op maandag en daar kunnen we pas op koopzondag terecht op 6febr. Ennn ik heb een erg leuke babykamer gezien bij Gardo. Misschien dat jullie weten hoe de service , kwaliteit e.d is bij Gardo ?
Zespri, hier in het midden is ook een Gardo, daar ben ik dus vanmiddag even geweest voor de Maxicosi. Ik vind het een nette winkel, goede service, maar wel aan de prijs. Maar met aanbiedingen is het een leuke winkel.
Saartje er is wel verschil tussen niks en GP, zal het als ik er tijd voor heb even opzoeken, heb volgens mij in m'n hyves inbox nog een heel verhaal staan erover.

Kan het zijn dat het ook met pensioenrecht enz te maken heeft Annali?

Annali doet je (bijna) ex dit uit wraak? Bizar hoor! Wil je verder met je leven hang dat nog aan je.. Fijn dat jullie een naam hebben voor julie mannetje!

Ik zie er de meerwaarde niet van om het nu al te weten. Ik kan nu nog lekker dromen over een jongensgezin of juist nu een meisje erbij en als ik het weet dan kan dat niet meer. Nee laat mij die bevalling maar doorstaan met de gedachten dat ik als afsluiting kan zien voor wie ik het gedaan heb

Nakur en Beatle (geloof ik) houden jullie er rekening mee dat dit forum openbaar is? Iemand hier uit het dorp heeft de meest bekende fora afgestruind om te kijken bij welk forum een vriendin schreef en heeft haar zo gevonden door te kijken naar de uitgerekende datum..

Straks sporten, ik ben nu al wel over de 70 kilo grens heen.. En er zat nog 3 kilo aan van zoontje en 5 van zoon dus bij mij is het echt vooral vet

Sosofie wat vonden ze van het huis?!
oh een bladzijde gemist zie ik.. haha nou ja lees ik later wel bij!
SAMENWONEN EN GEREGISTREERD PARTNERSCHAP

Het huwelijk

Het geregistreerd partnerschap komt net als het huwelijk tot stand bij de ambtenaar van de burgerlijke stand en het kan op verschillende wijzen eindigen:

- omzetting van een geregistreerd partnerschap naar een huwelijk

- een notariële verklaring waarin de beëindiging van het geregistreerd partnerschap wordt vastgelegd

- het overlijden van één van de geregistreerd partners

Als je geregistreerd partner wordt, dan krijg je er een aantal verplichtingen (en rechten) bij Dit zijn grotendeels dezelfde rechten en plichten als die je krijgt bij het sluiten van een huwelijk. Hieronder vindt je een aantal belangrijke onderwerpen waarmee je te maken krijgt als je geregistreerd partner wordt:

De onderhoudsplicht

Als je ervoor kiest om je partnerschap te registreren, dan ben je verplicht je partner 'het nodige' te verschaffen. Dat wil zeggen dat je een verplichting hebt om elkaar in het levensonderhoud te voorzien. Als je relatie eindigt, blijft de onderhoudsplicht nog steeds in stand. Deze kan dan overgaan in een alimentatieplicht. Dit is een groot verschil met ongehuwd samenwonen, want daarvoor bestaat geen onderhoudsplicht.

De huur van je woning

Als je een woning huurt voor gezamenlijke bewoning en je gaat je partnerschap registreren, dan wordt je partner automatisch medehuurder. Bij ongehuwd samenwonen kun je pas na twee jaar van de verhuurder verlangen dat hij de partner als medehuurder erkent. In de tussentijd loopt de partner dus de kans uit de woning te worden gezet.

Gemeenschap van goederen

Als je geregistreerd partners wordt, dan vloeien van rechtswege jullie privé eigendommen in de gezamenlijke inboedel. Ook de zaken die in de toekomst worden verkregen komen onder de gemeenschappelijke inboedel te vallen. Alleen wanneer iemand aan één van de echtgenoten of partners iets schenkt, dan kan deze persoon bepalen dat de schenking slechts toekomt aan één van de twee personen en dat het dus niet onder de gemeenschappelijke goederen valt. Hetzelfde geldt in geval van een erflater die iets na wil laten aan één van beide personen zonder dat het in de gemeenschappelijke inboedel terecht komt. Om deze gemeenschap van goederen te voorkomen, wat verstandig kan zijn om vele redenen, waaronder dat één van de betrokken personen een risicovolle onderneming voert, kun je partnerschapsvoorwaarden opstellen. Het opstellen van huwelijksvoorwaarden of partnerschapsvoorwaarden doe je vóór dat je trouwt of geregistreerd partner wordt.

Ongehuwd samenwoners hebben geen gemeenschap van goederen. Je kunt dan wel gezamenlijk eigendom hebben, als je namelijk samen iets aankoopt. De regels hieromtrent kun je vastleggen in een samenlevingsovereenkomst.

Erfrecht en testament

Als een van geregistreerde partners komt te overlijden, dan erven de langstlevende partner en de kinderen. Indien je alleen maar ongehuwd samenwoont, dan erft de familie van de overledene en de langstlevende samenwoner kan zo in de problemen komen.

Lees de pagina over de samenlevingsovereenkomst voor meer informatie. Een oplossing voor deze problematiek is het samenlevingscontract (evt. met verblijvingsbeding) en eventueel het maken van een testament.

Kinderen

-Als tijdens het partnerschap een kind wordt geboren, dan zijn er twee mogelijkheden:

1. de vrouw die het kind heeft gebaard en haar partner hebben automatisch het gezamenlijk gezag, tenzij haar partner niet de andere ouder van het kind is;

2. de beide geregistreerde partners zijn de ouders van het kind. Zij hebben dan automatisch (van rechtswege) het gezamenlijke gezag over het kind. Voor een kind dat wordt geboren tijdens een geregistreerd partnerschap geldt, net als bij het ongehuwd samenwonen, dat de vader pas ouderlijk gezag over het kind krijgt indien hij het kind erkent bij de ambtenaar van de burgerlijke stand of bij de notaris. De moeder krijgt wel van rechtswege een familierechtelijke band met het kind, omdat zij het kind heeft gebaard.

Meer belangrijke onderwerpen...

Er zijn nog een aantal belangrijke onderwerpen met betrekking tot het geregistreerd partnerschap, zoals o.a. pensioenregelingen en regels van successierecht. Wij raden je aan om hierover met je notaris te gaan praten, zodat je samen kunt vaststellen wat voor jou de beste samenlevingsvorm zal zijn.

Bekijk ook de volgende pagina's eens:
Dankje Bokito! Ik heb het even gekopieeerd en opgeslagen zodat ik eht morgen rustig kan lezen. Wel spannend dat open eind...;-)

ps. Ik heb weer werk!! Tijdelijk voor drie maanden maar toch..Ik heb aangegeven drie dagen in de week te willen werken. Vier heb ik geen zin meer in. Erg he! Maar nu ik het toch voor het kiezen heb dan liever drie. Hoop dat ik een beetje kwaliteit kan leveren en de vermoeidheid en hormonen mij niet gaan tegenwerken, want wie weet wat er voor na mijn verlof nog in zit.
O, en Zespri, ik heb geen ervaringen met Gardo. Ik weet dat er 1 in woonboulevard Vesta zit, maar heb verder geen idee van service, prijs etc. In Groningen heb je aan het Hoendiep wel een leuk rijtje babyzaken naast elkaar. Prenatal, Babydump en Baby Pander en verderop Babyplanet. Baby Pander is daarvan wat duurder, maar wel heel leuk, ook qua decoratie.
@Beatle... erg he die 90 kilo.. ik ook .... ik ben al 10 kilo aangekomen... moe in het eerste trimester en knetterdruk leidt tot meer eten bij mij.... grrrr. Probeer wel goed te bewegen maar de vk zei dat dat niet uitmaakte qua figuur - je lichaam slaat alles nu op...

@ Sofie: ben benieuwd hoe het afloopt met je huis!

@ Nakur en Frenkie: Beterschap!

@ Dolfijntje - herkenbaar, dat teveel doen. Zaterdag naar de Efteling geweest en een verjaardag gehad, was toch teveel... maar ja, heb nu eindelijk weer energie!

Ik heb een meegroeibeha/voedingsbeha van de Noppies (zwart met een wit streepje) - zit heerlijk! Ondergoed ook trouwens - prijzig maar zit echt relaxt!

@ Saartje - ik heb vernomen dat als je alleen een samenlevingscontract hebt, je ouders - mocht jij komen te overlijden tijdens de bevalling - de zeggenschap krijgen over het kind. Maar als alles goed gaat kan je partner ook alles regelen bij de aangifte. Gefeli trouwens met je nieuwe klus!

@Zespri: ik was niet zo onder de indruk van de Gardo. Kleiner dan ik verwacht had. De babystraat aan het Hoendiep vind ik wel ok.
Ik ging altijd naar dit forum na inloggen na notificaties, en nu is dat hele tabblad weg! Uiteindelijk na lang zoeken dit forum toch nog gevonden. Hoe openen jullie dit topic altijd? Er moet toch een handiger weg zijn...

Hele middag op bed geleden met hoge koorts, niets gedaan behalve koorts gemeten, rond 38,6, zal toch wel niet schadelijk zijn voor de baby? Voel me echt beroerd, even de boeken erop nageslagen en ik heb echt een originele griep te pakken. Duurt ca een week dus daar ben ik mooi klaar mee. Hoop wel dat koorts snel zakt. Maar ik denk dat ik de komende dagen nog wel thuis zit helaas.

Saartje, das mooi ander werk en ook nog in je straatje qua dagen!

Sosofie, spannend hoor, hopelijk doen ze een bod!

Bokito, fijn dat je het zei van openbaar forum maar dat weet ik idd. En als iemand echt zo ziek is om alle bekende fora af te struinen en moet ie het geslacht maar weten ook hoor, sjongejonge. Maar niemand weet wat we beiden op een forum zitten dus dat scheelt weer. Verwacht geen problemen.

Nou, als iemand me kan vertellen hoe ik dit topic snel kan zoeken, hoop ik dat ik het topic voor een 2e keer terug van vinden om vervolgens de oplossing te lezen! Weltrusten allemaal.
@ Nakur: ik ga altijd naar mijn viva en dan naar mijn laatste. Daar kun je je laatste post aanklikken. En op mijn gsm kom ik op de juiste pagina via bookmarks. Slaap lekker!
@nakur ik laat jullie altijd open staan in een tabbladje bij firefox....
@ Gardo: Wij waren er niet kapot van. De kwaliteit van de kamertjes is echt spaanplaat. Een beetje leenbakker kwaliteit zeg maar. Is op zich niks mis mee. Maar wij hadden zoiets, als het kindje zwaarder wordt en de commode zakt ineens inelkaar.........

De babystraat aan de Hoendiep is geweldig!!

Favoriet is de babydump voor mij!

@ Nakur: beterschap! Het zit jou ook niet mee! Doe lekker rustig aan en trek je maar niks aan van het feit dit is al de zoveelste keer sinds ik zwanger ben.

Je weerstand is nu gewoon eenmaal lager door de zwangerschap!

En waarschijnlijk omdat je maanden minder goed hebt gegeten door de misselijkheid zal daarin ook wel een rol spelen.

Gewoon lekker rustig uitzieken.

Van mij mag je hooguit maandag pas weer aan werk denken!
Goedemorgen allemaal!

Zo, begin eindelijk weer wat energie te krijgen en zelfs mijn eetlust komt langzaam maar zeker terug. Kom beetje bij beetje wat aan. Ben nu 65kg da's 3 kg erbij in 17 wkn. Mensen die mij niet kennen, kunnen niet echt zien dat ik zwanger ben.

@geslacht, ik kan niet wachten tot ik het weet! Vind het echt knap hoe jullie je laten verrassen, of zelfs niets zeggen... Ik heb een extra echo ingepland voor de geslachtsbepaling omdat ik niet kan wachten tot 11 feb. hahaha. Hebben we overigens aan niemand verteld. Zo kunnen we Blauwe zoon eerst vertellen wat het wordt en de rest 11 feb.

@Nakur, ik gebruik altijd deze link (op laptop en telefoon) uitgerekend juni 2011 (als ik hem plaatst doet ie een shortcut.... Maar iig even kopieren en plakken uit je adressenbalk) en lekker uitzieken. Er is maar een prioriteit en dat is de baby, moet je maar denken!

@Coltje, Efteling + verjaardag? Hoe hou je dat vol. 1 uurtje winkelen en ik moet een halve dag bijkomen! haha.

@Bokito, serieus!? Gewoon fora afzoeken op zoek naar clues? Hahaha. Ik wens ze veel succes. Een aantal mensen weten dat ik op het Viva forum kom, maar welk topic en wat mijn alias is... Maar wat apart, moet er hard om lachen!

Heb iets leuks gezien voor de muren van onze kamer; een muurschildering. Moeten nog heel even wachten tot we weten wat het wordt, maar ben alvast alle Disney figuren aan het bekijken.

Jullie in het Noorden zijn maar verwend met zo'n babystraat! Hier in Flevoland schiet het niet zo op. Rij van Wormer naar Utrecht, en af en toe hier in Almere.

Heb me laatst opgegeven voor zwangerschapsyoga, start 5 april. Jullie?

Ook al nagedacht over verlof, wsl van 3 juni - 3 oktober. Da's heerlijk de hele zomer vrij!!! Weten jullie trouwens hoe dat zit met vrije dagen? Worden die naar rato verrekend met je zwangerschapsverlof. Maw, als ik nu 30 dagen heb, gaat daar dan 1/4 vanaf door mn zwangerschapsverlof?

@Werken, ik wil na mn verlof 4 dagen werken. Blauwe man werkt vanaf thuis, dus die kan de eerste periode overdag oppassen (vindt ie helemaal geweldig) en incidenteel kan ons kindje dan naar mn zus of andere familie. Zou het liefst nog een gastmoeder als achtervang willen, maar is lastig vinden. KDV heeft niet zoveel zin in ons geval.
Goedemorgen allemaal,

Vannacht redelijk geslapen op wat hitte en koudegolven na (lang leven de paracetamol en ranitidine) en nu lijkt de koorts wat te zijn gezakt, gelukkig maar. Voel me ook iets beter, zolang ik niets doe. Heb alleen zere keel en rug van het hoesten.

Beatle, bedankt voor je post. Ik had ook al zitten denken om op z'n vroegst maandag weer naar het werk te gaan. Morgen gaat hem echt nog niet worden zoals ik me nu voel en misschien is het verstandig om ook vrijdag thuis te blijven. Maar ik baal er wel vreselijk van!

Ook bedankt voor jullie topic vinden tips. Coltje er is iets geks met mijn inloogen, want hij zegt ook niet meer welkom Nakur en daardoor zie ik mijn laatste ook niet in beeld. Echter ik kan wel posten, snap er niets van. Ga nu methode Annali eens proberen, kijken of dat werkt.

Wij hebben tot nu toe alles gekocht bij babydump, ik ben erge fan van die winkel. Niet te duur, goed personeel en een site waarbij je ook handig kunt bestellen.
Blaumeertje, fijn dat je je wat beter gaat voelen! Bij mij was met 17 wk ook nog niet veel te zien (was toen +1 kg) maar tussen 18-20 weken ging ik echt explosief groeien!

Herken dat gevoel wel, een uurtje wat doen en een halve dag bijkomen, gelukkig nu wat minder. Efeling en verjaardag zou ik ook nu niet kunnen.

Linkje ga ik even proberen, thanks!

Vakantiedagen bouw je gewoon op, dus als je er nu 30 hebt hou je die idd. Echter ADV niet dus daar moet je 1/3 vanaf trekken (4 vd 12 mnd verlof).

Lukt dat denk je voor je vriend, thuis werken en tegelijk op jullie kindje passen? Lijkt mij persoonlijk erg lastig.
@blaumeertje

Je houdt je vakantiedagen gewoon. Die kan je na je verlof opnemen, of opsparen voor als je kindje een keertje ziek is. (of gewoon gebruiken als vakantie natuurlijk).

Als er in je verlofperiode een verplichte vakantie valt (stel dat het bedrijf waar je werkt de tweede week van juli verplicht dicht is, of als je in het onderwijs werkt en verplichte zomervakantie hebt) dan hou je die uren gewoon. daar zijn al veel processen over gevoerd, vooral in het onderwijs. Je kunt hier alles nalezen over verlof. http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=23130
@ Dionne: je bent verplicht na 36 weken te stoppen met werken.

Dit betekent voor jou (19 juni uitgerekend: mooie dag = onze trouwdag) dat je laatste werkdag op vrijdag 20 mei is!

2 weken eerder dan je nu schrijft.

Mocht je tegen die tijd niet meer volledig werken ivm klachten (bijv. hoge bloeddruk, bekken, suiker etc etc). Dan ben je zelfs verplicht om met 34 weken te stoppen met werken.

Voor mij betekent dit dus dat ik met 34 weken moet stoppen (vrijdag 13 mei is mijn laatste werkdag).

Mijn verlof loopt van 16 mei t/m eind augustus en daarna neem ik nog 4 weken vakantie op waardoor ik heel september ook nog vrij ben.

Oktober + november heb ik 50% ouderschapsverlof, dus dat is 2,5 dag werken. Vanaf december weer 4 dagen (fulltime).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven