uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Hello ladies, wat een mooie dag!

Nakurman had gister een goede avond, goede nacht en voelt zich nu ook goed, heerlijk! Dos, we kunnen er gelukkig wel goed over praten. Hoop dat het met deze medicijnen lukt en dat hij niet een heel traject in moet, maar ik heb er nu wel goede hoop op. Volg week moet hij weer naar de huisarts dus maar eens zien wat die zegt. Belangrijk is wel dat hij zelf bedacht heeft naar zijn oude afdeling op zijn werk terug te willen, hopen dat dat lukt en kan.

Ooooh ik hoef ook nog maar 4 weken te werken net als Bello en ik heb mijn laatste fulltime werkweek gehad, wat keek ik daar naar uit! Nu nog 2x4 en 2x3 dagen werken, lekker!

Ga nu van de zon genieten!
@Raar, nou wat ik zo lees denk ik dat ik de enige ben.. Ach maakt ook niet uit.

Foto staat erop. Baby verbouwt buik (denk dat ze stuit toch beter vond liggen en probeert terug te gaan in haar oude positie haha).
Hier komt de kleine de 1e paar weken ook in ledikantje op onze slaapkamer..Niet naast t bed dat past niet maar gewoon aan t voeteneinde of in een hoekje.. Zusje heeft dat ook en zijn nu 5 weken later naja komende nacht 1e nacht om ukkie in eigen slaapkamer te laten slapen.

Eerste 2 weken wilde ukkie ook niet in t ledikant slapen en is toen met kinderwagenbak en al in t ledikant gezet en wilde toen wel slapen. Ledikant was wat te groot voor der en wilde wat meer geborgenheid leek wel. (is ook wel wat van zon kleine baarmoederruimte in eens in een mega ledikant van 120x60)

Hier ook genoeg dingen te doen maar heb er de puf niet voor. 2 wassen gedraaid , nieuwe waslijn bevestigd (draad was geknapt) en lekker buiten op t balkon opgehangen.

Stof gezogen en ga zo lekker eens mijn kleding aantrekken en richting mijn ouders.

Zwager zou nog komen om de airco aan te leggen , maar die heb ik hier nog niet gezien. Hij heeft een sleutel dus kan er zelf in en uit..
Nog 3 nachtjes slapen .... eindelijk de babykamer ...

Ben zo rete nieuwsgierig
@nakur, wat naar datje man niet lekker in zijn vel zit. Die angst en paniekgevoelens lijken mij echt niet fijn. Alsof je de controle verliest. Je lichaam en geest gaan met je aan de haal. Ik denk dat het goed is dat hij nu tijdelijk rustgevende medicijnen krijgt en voor de langere termijn de paroxetine, maar ik wil je zeker ook meegeven dat het ook belangrijk is om hier verder wat mee te gaan doen. Door die medicijnen voel je je weer redelijk goed en heb je het gevoel de dingen wel weer aan te kunnen maar je hebt de oorzaak, de achterliggende gevoelens niet aangepakt. Zeker als je zegt dat je man een binnenvetter is, zou ik zeggen dat gesprekken met een hulpverlener of een coachingstraject geen flauwekul is. Dan maar een lang traject. Hij is er nu op tijd bij, maar als je de oorzaak niet aanpakt is de kans dat hij weer in deze gevoelens vervalt groot. En je hebt het gezien het sluipt er zo makkelijk in....Voor jou lijkt het mij ook niet makkelijk. Zoals Bello zegt, praat hier maar goed van je af!

Sorry, heb wel gelezen maar geen tijd om verder te reageren, maar wilde dit wel echt even kwijt.
Nakur, wat fijn dat Nakurman zich nu weer wat beter voelt. Hoop dat t lukt op zijn werk. Verder sluit ik me aan bij Saartje, het kan soms geen kwaad om iemand in te schakelen die kan helpen bij het krijgen van in- en overzicht..

Dos, ik denk dat het wel meevalt in de draagzak, zeker als er een beetje wind staat. Maar bij 35 graden zou ik het ook niet doen ;)

@rooming in: hier slepen we ook het ledikantje naar onze slaapkamer. Moet maar kijken voor hoe lang, het is niet mijn intentie dat langer dan een maand te doen, de realiteit zal ik wel ervaren..
Nakur fijn voor jullie dat je man een goeie avond/nacht heeft gehad en zich nu redelijk voelt! En dat met dat mooie weer!

Rooming in: als we het gaan doen dan in de wandelwagenbak.... Geen wiegje en ook niet slepen met het ledikantje....

Draagzak: het lijkt mij niks... Veel te zwaar en warm.. We hebben een goeie wandelwagen ook geschikt voor wandelen met hond.... Maarja ik heb er ook geen 8 dos!

Werd gister gebeld door de hema dat de gordijnen klaar zijn! Belloman heeft ze net neergehangen, mooi! Ze hadden wel iets breder gekund.... Ze moeten een bochtje om en zowel ik als de verkoper hebben daar niet aan gedacht.. Maar het zijn dunne witte overgordijnen en meer voor de sier dan tegen licht.... Dus ze zullen nooit helemaal dicht hangen...
Nakur.. dikke knuff voor jou en je man. Hoop dat hij/jullie je snel weer wat beter voelen.
@Bello, wij wilden ook de wandelwagen bak gebruiken maar dat werd heel erg afgeraden door de kraamzorg.

Dus dat werd dan toch een wiegje kopen... aangezien het ledikantje echt niet op de kamer erbij past.

Zo net even de voortuin "gedaan". Ziet er nog altijd niet uit, maar ach tis weer een beetje beter als het was!
Dos.. er zullen wel meer dingen zijn die kraamzorg tegenspreekt en CB juist weer aanmoedigt en andersom.

Zusje had ook gehoord bij de 1e van kraamzorg dat t niet werd aangeraden.. Maar wanneer je kind er WEL rustig van wordt dan doe je dat gewoon als moeder. Dan laat je je kind niet de hele nacht bleren omdat kraamzorg t niet aanraad.
Oh het is ook wat met al die verschillende adviezen! Dos weet je ook waarom de kraamzorg het afraad? Die van ons heeft een aerosleepmatrasje + hoesje.... Dus zelfde idee als ledikant.....

Zal het hier ook es vragen aan vk... Daar heb ik wel vertrouwen in....

Vanavond even lekker eten en filmpje... We hebben nog 10 weken om spontaan samen de deur uit te gaan haha!!
Mijn broer heeft mijn nichtje en neefje ook de eerste maanden in de wandelwagenbak naast het bed gehad op twee houten blokken/tafeltjes. Ging prima.

Ik ben net terug van een (kleine) wandeling om de Hoornseplas met vriendin. Heerlijk met dit weer! Daarna op het terras gezeten en geluncht. Was bijna te warm uit de wind Heb nog een bekende Nederlander gespot: Ronald Koeman! Nu ben ik lekker aan het hangen op de bank en ik kom zometeen wel weer in actie..
Raar heb net nog even je foto gekeken op hyves, maar ja heb je gezien! Stelde jou man nu een vraag waarop hij een ander antwoord kreeg dan de vraag die hij stelde of was dat het koppel naast jullie (over uit de fles drinken op het dagverblijf terwijl je kindje bv gewend was)

Wel grappig wist niet dat je hier in de buurt woonde. Woon je in V? Ik in S.

Aerosleep werd hier ook afgeraden door de kraamzorg. 2 jaar geleden nog aangeraden door de kraamzorg.

Dit ivm dat als je kruik lekt het water niet weg kan en in het dekje blijft en zo je kindje kan verbranden.

Nakur fijn dat nakurman een goede dag heeft.

En ook lekker dat je geen 5 daagse werkweken meer hebt.

Dos leuk je wiegje!

Draagzak/doek. Je past de kleding van je kindje en jezelf ook wel aan aan het weer. Dus heel warm, alleen maar een shirtje aan en geen jas, sokken, broeken ed.

En of het warm is verschilt geloof ik ook wle per type draagdoek.

Bello veel plezier op je avondje uit, geniet ervan nu het nog kan.

Rooming in hier wel, heb nog de wieg waar ik zelf in heb gelegen en pluiszoon nu dus ook en ook pluisbaby gaat erin.

Pluiszoon sliep vanochtend opeens heerlijk uit tot 8.30.

Wilde alleen vanmiddag dan niet slapen. Zijn met zijn 3en naar de speeltuin geweest (grote in de buurt) pluisman rende er heerlijk achteraan en ging mee op alle volgens mama veel te hoge glijbanen. Na een poos daar lopen en staan wist ik alleen niet meer hoe nog op en neer van mijn rug.

Thuis wilde pluiszoon graag samen bouwen, dus mama op de grond, en tja toen klaar toch echt geen idee hoe op te staan. Koste ook wle even maar goed zit weer veilig op de bank.

Nu pluiszoon lekker vroeg op bed want die was goed moe van zijn dagje!
@Bello, dat was omdat normaliter het matrasje van een wandelwagen niet geschikt is om je kind zo lang op te laten liggen (we hebben de hele kinderwagen nog niet in huis trouwens hoor).

Maar als er bij jouw een aerosleep matras in ligt dan zal dat toch wel mogen? Verder omdat de kap bij sommige niet naar beneden kon en dat de baby dan de hele tijd adem zou circuleren (lijkt mij onzin maar goed).

Tsja al die dingetjes, je moet inderdaad maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Veel plezier bij de film!

@Saartje, oh een wandeling heerlijk met dit weer.

Ik heb de voortuin (1 meter diep en 4 lang) een klein beetje gedaan en ik heb werkelijk overal pijn, kan niet meer van mijn plek... was geen goed idee dus

@Pluis, kraamzorg was juist hier erg blij met de aerosleep en hoeslaken. Rare regeltjes overal maar...

En wat lekker uitslapen! Geniet van jullie avondje samen!

Hier is vriendlief naar dancefeest in Den Bosch, oh wat had ik graag ook gegaan, maar het heeft totaal geen zin. Dan verpest ik iedereen hun avond. Dus ik zit saai alleen thuis (met de hondjes natuurlijk).

Piercing nog altijd ontstoken, en bultje achter oor was waarschijnlijk een talgbult... hopelijk verdwijnt ie vanzelf weer, anders laat ik hem weghalen tzt denk ik.

Plintjes zitten er allemaal in, heb het nog niet gezien, maar ben wel benieuwd! Volgens vriend is het heel mooi geworden!
Ben trouwens wel ff geschrokken van dat bloedbad in A ad R...

Wat verschrikkelijk zeg....
Ha Dos, wat een zoet wiegje zeg! Dat thuiszitten snap ik wel, wij gaan normaal in juni naar Guus Meeuwis en naar de TT, gaat aan mijn neus voorbij... maar wrs ook aan die van lief...

Verder gaan we graag naar concerten maar dat schiet er ook ff bij in..

Ik heb jouw tuinierfout vorige week gemaakt, nu heb ik elke dag een klein beetje gedaan... al doende leert men..

Alphen is idd verschrikkelijk..

Pluis, klinkt als een leuke middag!

Saartje, HP is idd erg relaxt rond deze tijd! KH is ook heerlijk om te zitten, nu alleen nog personeel dat een beetje peper in het achterwerk heeft hahaha (is nog nooit gelukt daar, goed personeel vinden).
@coltje, hehe, dat ging vandaag redelijk goed. Wel wat gehaast maar verder prima!
KH is heerlijk om te zitten/hangen/chillen in het zonnetje!! En Saartje lagen er al weer naakte mensen zo vlak langs het looppad in de vrije recreatie zone? Vind het altijd zo opvallend dat die mensen bij de eerste zonnestraaltjes daar hun lichaam presenteren

Net terug van de film... Zit tjokvol van de popcorn haha.... Gooise vrouwen gezien... Had er meer van verwacht... Maar was wel grappig....

Nu lekker op de bank!
Saartje, bedankt voor je lieve reactie over nakurman. Vandaag een goede dag. Hij wil volg week met huisarts bespreken of een psycholoog hem verder kan helpen dus hij staat er gelukkig zeker open voor.

Bello heerlijk dat je gordijnen hangen! Ziet er vast al heel mooi uit.

Dos, hier ook over reiswieg gehad als rooming-in en die vond het dan wel weer prima, gek he. Bij ons zei ze wel wat over de kap, als die niet naar beneden kon zou het wel te heet kunnen worden aangezien de bak ook vaak gewatteerd is.

Pluis ik zie het al helemaal voor me van de te hoge glijbanen en jij op de grond thuis, grappig!

Vanavond proefdruk geboortjekaartje besteld, eindelijk! Ben benieuwd. Ook 2 10x15 witte wissellijstjes aan de muur babykamer opgehangen, nu nog even 2 leuke ansichtkaarten erin scoren.
@nakur, fijn dat je man open staat voor gesprekken naast de medicatie. Hoop dat de huisarts dit uit zichzelf voorstelt. Verbaas mij er heel vaak over dat huisartsen medicijnen uitschrijven zonder gesprekken of welke vorm van behandeling dan ook..Hoop dat het zich gister en vandaag heeft doorgezet dat je man zich niet meer zo angstig voelt!

@pluis, volgens mij moeten we inmiddels een nieuw topic openen...meen bij 2500 posts.
Saartje bedankt voor de tip, denk daar echt nooit aan .

Heb zojuist een nieuwe geopend uitgerekend in juni 2011, onze baby's komen eraan!

Dus zal even doorgeven dat deze gesloten kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven