Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Juffie, fijne vakantie!

Mijn familie is nu op de hoogte. Mijn moeder snapt het nog niet.... Mijn vader had t gemerkt omdat ik nooit wijde truien draag! En nu dus ff wel. Hij had t gemerkt maar niets tegen m'n moeder gezegd. Die zette de hele avond dr handtas in de koelkast en ik kreeg een leeg glas ipv een volle. Ik kwam niet meer bij. De rest was ook blij verrast en ja, je kan niet meer om m'n pens heen! En dan ben ik 27 september pas uitgerekend! Blijft me verbazen die buik... Maar m'n moeder had t ook hoorde ik nu. Dus wie weet....
Hahaha deernie wat grappig! Mijn vriend wil het zondag vertellen maar ik ben echt bang! Zijn ouders zijn gereformeerd en we zijn dus nog niet getrouwd dus hoop dat ze niet boos worden.. Ik kijk daar een beetje tegen op
Zo ik heb ook eindelijk weer tijd om te schrijven... Afgelopen weekend dus nog even lekker op wintersport geweest. Wel lekker rustig aangedaan (alleen blauwe pistes genomen), want ik wil toch geen risico nemen.

Afgelopen woensdag weer een echo gehad en die was goed. Het kindje was goed gegroeid en ik ben nu 23 september uitgerekend. Ik ga er dus vanuit dat het de baby ergens in de week van 12-16 september gehaald gaat worden en dat betekent dat er maximaal 2 weken zit tussen zit tussen de geboortedatum van de oudste en dit kindje (mijn oudste is op 2 september geboren).

Vakantieplannen voor de zomer hebben we ook al. Wij gaan de laatste 2 weken van juni op vakantie. Ik ga er vanuit dat dit geen probleem is, aangezien ik de vorige zwangerschap verder ook helemaal geen last heb gehad.

Voor de andere meeschrijvers die ook een goede echo gehad hebben: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!
Wat een verschillende ervaringen heeft iedereen toch.

Volgens mij zijn de gouden woorden: 'als je je er goed bij voelt kan/mag je het gewoon doen.' Heb voor mijzelf voorgenomen dat ik toch wat meer dingen aan manlief ga uitbesteden, heb nogal de neiging alles naar mijzelf toe te trekken.

Deernie, lees dat jij ook begint te groeien? We zijn ongeveer even ver. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik mijn buik niet meer in kan houden. Betekent dat dat ik volgende week tijdens een shopdagje naar de positiebroekenafdeling moet? Maar eens aan mijn moeder vragen hoe dat bij haar ging. Die zal inmiddels wel van de schrik bij zijn gekomen.

Weekend, sterkte met het vertellen aan je ouders. Kom zelf ook uit zo'n omgeving en zodra wij getrouwd waren kwamen de opmerkingen over het krijgen van kinderen. Waar mensen zich al niet mee bemoeien.

Het is jullie keuze en dat moeten ze dan maar respecteren. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn toch?

Hadden gisteren een etentje met familie. Schoonvader kon zijn mond niet houden en dus weet de hele familie het al. Hopelijk horen onze vrienden het niet via die kant zodat we het ze zondag zelf kunnen vertellen.

Andere dames: heb de rits aan berichtjes gelezen maar kan even niet meer herinneren op wie ik nog moet/wil reageren. Excuus! Vind het wel heerlijk herkenbaar om te lezen!

Ik ga dadelijk sporten. Misschien is die buik nog eventjes te bestrijden.
Mijn buik is echt niet meer te bestrijden. Ik krijg nog maar 1 van mijn broeken dicht! Dus de zwangerschapsbroeken komen uit de kast. Daar heb ik er nu 2 van en dan moet ik er maar aan geloven! Het zit wel echt lekkerder.

Mijn familie reageerde gelukig goed maar ik kan me voorstellen dat je het toch lastig vind om aan de schoonouders te gaan vertellen. Je weet het toch nooit, die reacties. Mijn moeder vroeg later nog of ze iets lelijks of raars geroepen had. Dat had ze vervelend gevonden en zelf meegemaakt met haar eigen moeder. Met die koffiekopjes kan ik haar nog lang plagen!

Mijn schoonfamilie moeten we ook nog inlichten. Die zien we zo veel minder dat het niet gek is dat we die wat later benaderen. Mijn familie kan het gewoon echt al zien. Mensen die je niet kennen zien het misschien níet, maar bekenden dus kennelijk wel.

Dinges kan me voorstellen dat je schoonvader z'n mond niet kan houden. Mijn moeder vertelde het gister ook al bijna tegen mijn zus voor we dat zelf konden doen. Maar ik zou het ook echt niet leuk gevonden hebben hoor. Je verteld hetniet voor niets alleen nog maar aan hen en verder niet.... Jammer.

Ik ga het zo op mijn werk vertellen omdat mijn werk aangepast gaat worden valt dat meteen op! Spannend....
Goedemiddag!

Ik heb het sporten overleefd gisteren, haha. Het ging niet zo geweldig na een maand niet te zijn geweest, maar goed, het begin is er weer. Ik wil nu eigenlijk weer 2 keer per week sporten, één keer bodystep en één keer body-attack, zodat ik een béétje in vorm blijf... Vooral eigenlijk voor de conditie.

Vanochtend was ik om 6 uur wakker omdat de kinderen toen al wakker waren. We lagen dus gezellig om 6 uur 's ochtends met z'n vieren in bed. Totdat F. even een knuffel ging halen en in haar broek plaste. Gelukkig op de grond in haar slaapkamer (laminaatvloer). Maar goed, toen kon ik dus weer de boel opruimen, haar in bad doen en afdrogen... Omdat ik toen toch wakker was ben ik maar naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken. Dat moest ik nog een keer doen en ze zijn al om 7 uur open. Ik was er rond half acht. Rond acht uur was ik bijna thuis, toen ben ik eerst even naar de AH geweest om wat boodschappen te doen (ik was de eerste) en toen ik thuis kwam had P. een lekker ovenbroodje met kaas en een kopje thee voor mij klaar. Dat was lekker thuiskomen.

Daarna is P. naar z'n werk gegaan.

Wij hebben trouwens ook al de vakantie geboekt, we gaan de laatste week van juni en de eerst week van juli naar Frankrijk, met vrienden. Hadden we vorig jaar rond november al geboekt. Maar goed, moet ook kunnen, we gaan niets actiefs doen, ik in ieder geval niet, haha.
Wij gaan het morgen trouwens ook aan m'n schoonmoeder en zwager/schoonzus vertellen. Mijn ouders en broer/schoonzus weten het al langer.

Vorige keer hadden we de oudste een t-shirt aangedaan met de tekst: ik word grote zus. Nu hebben we geen t-shirts (we waren te laat met dit uit te voeren) dus ik laat F. nu zeggen dat mama een baby in haar buik heeft.

Mijn ouders hadden tegen vrienden van hun verteld dat ik weer zwanger ben (met toestemming van mij hoor) en die man had later een opmerking tegen mijn moeder gemaakt dat hij vond dat ze niet zo blij was. Of hij dat nou in het algemeen vond of mbt mijn zwangerschap ben ik niet helemaal achter (ik was er niet bij, mijn moeder vertelde het tegen me) Zij hadden iig wel enthousiast gereageerd op mijn zwangerschap gelukkig. Dan bedenken mijn ouders misschien dat het toch wel heel leuk is.

Nou ja, ze zijn wel blij hoor, maar het lijkt hun nog steeds voornamelijk erg druk volgens mij. Ligt misschien ook aan hun leeftijd (70 en 72) en aan het feit dat ze erg netjes zijn en dat ik het niet altijd even supernetjes heb thuis. Niet dat het een enorme bende is hoor (in hun ogen wel denk ik).

Tsja, L die gooit nu eenmaal vaker z'n bord met kruimels op de grond en ze laten overal speelgoed slingeren. Ik stofzuig dan gewoon even een paar keer per dag en we ruimen aan het eind van de dag de rotzooi wel weer op.

Mijn ouders waren gisteren even om op te passen omdat ik naar het ziekenhuis moest ivm intake voor de combinatietest en toen vonden ze dus dat ik zoveel was had oa. Dan gooit mijn moeder snel wat was in de wasmachine en ordent ze mijn was... heel fijn allemaal hoor.

Maar ja, wat wil je als F. elke avond in haar broek plast (nou ja...deze week denk ik toch wel 4 keer) en L ook regelmatig vieze kleren heeft.. dan heb je veel was en blijf je veel was houden, hoe vaak je ook wast.

Ik tenminste wel. Twee kinderen betekent niet 2 keer zoveel was, maar 10 keer zoveel was
Haha peetje mooi verhaal! Veel was idd! Heb nog geen kinderen maar werk op een kdv en als ik zie wat ze vies maken en rommelig, maar uiteindelijk word alles netjes! En als ze wat ouder zijn kunnen ze miss minder hebben of zien meer beren op de weg!

Sporten.. Moet ik ook eens gaan doen! Wil op zwangerschaps fitness, maar eerst ff uit die vermoeidheid komen!

Trouwens in het laatste stukje vermeld je wel de namen van je kids, en volgens mij is dat niet je bedoeling omdat je telkens F. typt, dus dan kan je dat nog wijzigen
Hoi meiden!

Had van de week effies via mijn telefoon gespiekt in mijn pauze, maar nu 2 daagjes later weer 2 pagina's erbij

Heerlijk al die herkenning!;-)

Ja, ze weten het op mijn werk wel dat ik zwanger ben, iedereen om ons heen eigenlijk wel.

Kreeg woensdag het bericht dat mijn vriendinnetje ook zwanger is en 2 weekje achter mij loopt (net al mijn nicht, overigens) Een ware babyboom hier in Noord-Holland, hahaha!

Iedereen om ons heen denkt dat het een jongentje wordt, maar ik heb echt nog geen idee.

Maar vind het een leuk idee om het in de tabel erbij te voegen, kijken of het allemaal uitkomt!

Vandaag weer lekker vrij, werk ook op een kinderdagverblijf, net als jij Weekend! Grappig, werk je op een verticale of horizontale groep.Wij werken met horizontale groepen, ik sta bij de peuters, wil ze eigenlijk niet echt meer tillen, maar ja, in een spontaan moment vergeet je dat ook weleens...Oeps!

Wil jij je kindje ook meenemen naar je eigen werk? Ik wil het wel graag, moet soms mijn vriend nog overtuigen, maar tis wel zo praktisch en dan kan ik in mijn pauze lekker effies kroelen met de kleine!

Wat betreft de 'werknaam'; ik noemde het liefkozend Gambaatje, omdat het daar toen nog wel erg op leek...Maar nu is het, volgens de literatuur, als meer een mensje, dus hebben het meer over 'de kleine' ....

Fijn weekend allemaal!
Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Wat fijn dat er zoveel goede echo's zijn geweest!

Deernie en Dinges: ook ik begin te groeien (bijna 11 weken nu). Ik heb gisteren bij de H&M een zwangerschapsjogging-broek gekocht. Deze trek ik 'savonds aan. Zit heerlijk. Overdag pas ik mijn broeken nog, met de knoop open, dat wel En verder zijn jurkjes favoriet op dit moment.

Peetje: een paar keer per dag stofzuigen vind ik al heel wat hoor! Kinderen maken gewoon een hoop troep

We hebben ondertussen iedereen verteld dat ik zwanger ben. Hele leuke reactie gehad, eigenlijk alleen maar positief. Ook op mijn werk vonden ze het erg leuk. Mijn baas moest zich wel even achter zijn oren krabben, een collega van mij is ook zwanger. En we schelen maar 2 weken.... :-)

Morgen heb ik een cocktailparty met een paar vriendinnen, zij weten het nog niet. Ben erg benieuwd naar hun reactie. Haha, verheug me er nu al op.

Ik las dat een aantal meiden sporten. Pff...ik moet er niet aan denken. Na een hele dag werken ben ik stuk. En in het weekend slaap ik rustig 12 uur aan een stuk door.

Als werknaam hadden wij eerst 'Hagelslag', nu hebben we de kleine omgedoopt naar 'Utje'. Afgeleid van 'het', omdat we het geslacht uiteraard nog niet weten.

Nieuwe uitgerekende datum is: 18 september

Ik denk trouwens dat het een jongetje is, mijn vriend denkt een meisje. Een van ons heeft gelijk!

Fijn weekend alvast!
Hoihoi,

Ben weer bijgelezen. Wat een leuke verhalen!

M2b , navimo en deernie gefeliciteerd met mooie echo's.

Mummin78 goed op jezelf passen. Ik verschoot wel even. Ik merk namelijk dat ik echt met moeite mijn drinken weg krijg en veel minder drink dan normaal.

Juffie fijne vakantie!

Deernie wat een grappig verhaal van je moeder. Hoe is het op 't werk gegaan met vertellen?

Weekend, veel sterkte met vertellen aan je schoonouders. Je zou toch zeggen dat iedereen een gat in de lucht zou springen met een nieuw mensje en zoveel geluk. Helaas zitten sommige gewoontes er soms diep ingebakken.

Zelf ben ik heel erg benieuwd hoe (schoon)ouders reageren. Mijn ouders kunnen soms negatief/onredelijk reageren. Mijn schoonmoeder is nogal traditioneel zijn. We zijn niet getrouwd, dus dat kan wel een probleem voor haar zijn. Mijn schoonvader is gelukkig een schat van een man, die vindt het zeker geweldig. Nog 3 weken dan weet iedereen het :-)

Gympie, op de ski's. Wow knap hoor, ik kom niet eens van de bank af.

Mijn vriend is vanavond al naar een Carnavalsfeest. Als echte Carnavalsfan is het wel gek om nu thuis te blijven. Vorig jaar heb ik maar 2 dagen Carnaval gevierd en geroepen dat ik dat nóóit meer doen.... ik vier echt 4 dagen Carnaval! Eens kijken hoe ik dat volgende week ga aanpakken :-)

Fijne avond!
Xxx: we zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje :p ben benieuwd!

Met dat drinken heb ik ook, probeer heel bewust te drinken, bijv s ochtends bepalen dat ik zoveel glazen moet hebben gedronken. Drink veel water terwijl ik dat er normaal niet inkrijg
Wat een verhalen weer allemaal. Leuk om te lezen hoor.

Op mijn werk enthousiaste reacties, dus dat scheelt echt. Ik heb nog niets negatiefs gehoord in ieder geval!

Ook ik wil het sporten weer gaan oppakken maar dat kwam er de afgelopen weken echt even niet van! Ik was al moe al ik naar m'n werk toe moest....

Mijn moeder is nog van t pad af maar vind het zooooo geweldig. Dus dat is wel erg leuk. Mijn vader is ook helemaal trots.

Zo ook mijn zus. Die smst de hele dag... Is t echt??? Haha.

Wat herkenbaar al die verhalen. Ook die bezorgdheid van moedersherken ik erg. Super leuk!
Wat leuk deernie! Hahaha je zus! Denk dat mijn zusje ook zo is! Die is helemaal gek op babys en koopt dan echt alles voor de baby(vriendin van haar is onlangs bevallen, ze gaat trouw elke avond op bezoek)

Ik ben vandaag weer heel misselijk
Hallo meiden,

zo weer even tijd om te reageren. Wat wordt hier veel bij geschreven zeg!!! Heerlijk om bij te lezen. Alleen vergeet ik telkens om op iedereen te reageren. Mijn excuses daarvoor.

Gister heb ik voor manlief slofjes gekocht met "I love papa" heb ze in t licht bruin gekocht zodat t voor zowel een jongen als een meisje kan zijn. Hij vond het helemaal geweldig!

Vandaag heb ik van m'n schoonzus een slabbetje, een rompertje en een shirttje gehad die ze samen met m'n nichtje had uitgezocht. Heel erg leuk en voor zowel een jongen als een meisje mogelijk.

Ikzelf vraag me steeds vaker af of ik t geslacht wil weten, maar ben er nog niet over uit. Bij zoonlief wisten we t wel, maar wat de meerwaarde er nou eigenlijk van is geweest, behalve dat we t kametje echt voor een jongetje konden maken.

Ga nu even eten. Geloof dat manlief "verschrikkelijke ikke". Gekocht heeft en wil zien. Hoeft van mij niet zo, maar goed.. Laat ik ook maar eens gezellig doen.

Fijne avond meiden
Hallo,

Wat een rust op de zondag hier. Ik zit nu beneden achter de laptop, mijn dochtertje is druk aan het schilderen, zoontje ligt te slapen en manlief is boven aan het werk op de computer.

Vanochtend ben ik weer gaan sporten, body-attack dit keer. Ik doe het wel iets rustiger aan en doe geen rechte buikspieroefeningen meer. Morgen ben ik 11 weken.

Gisteren hebben we het aan m'n schoonmoeder en zwager/schoonzus verteld. M'n schoonmoeder had wel verwacht dat er bij ons nog een derde zou komen, tenminste... ze keer er niet verbaas van op. Schoonzus moest er zelf niet meer aan denken en vond dat een derde er altijd maar een beetje bijhangt. Nou ja, we zullen zien.

Deze week ga ik het ook op m'n werk vertellen. De helft weet het zo ongeveer al maar goed.

Ik ben nu weer een beetje misselijk, eten helpt wel maar dan komt het weer dubbel zo hard terug. Tsja, en elke avond rond half negen naar bed hè. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zo is....

groetjes!
@peetje: niet echt hele vrolijke reacties of lees ik het verkeerd? 3de die er bijhangt?? Nou valt wel mee toch?

@tsmama: leuk al die spulletjes! Ook lekker dat sporten.

We zouden het gister aan me ouders gaan vertellen en zijn ouders maar voelde me zo rot :( dat ik zoiets had van we wachtten nog even! Mja het moet deze week wel gebeuren! Nu 11 weken en. 3 dagen.
Had dit weekend ook nog even willen reageren, maar niet meer van gekomen. Was niet lekker dit weekend, dus heb nauwelijks iets gedaan. Zaterdag alleen even snel een cadeautje kopen en verder ben ik dit weekend de deur niet uit geweest, heerlijk. Had ik echt even nodig.

Ben inmiddels 13w4d maar merk nog niks van minder moe zijn...

Peetje, jij bent sportief bezig geweest de afgelopen dagen! Ik neem me voor om weer iets te gaan doen, maar daar is het bij gebleven haha. En MEERDERE keren per dag stofzuigen noem ik juist wel netjes haha. Maar met kleine kinderen kan het toch ook niet supernetjes zijn? Bovendien wil je ook geen moeder zijn die constant met schoonmaakdoekjes achter de kinderen aanloopt en waarbij ze nooit eens lekker een speelgoedrommel mogen maken...

Toch wel vervelend voor je dat je niet alleen maar enthousiaste reacties krijgt op een derde kindje. Een nieuw leventje is toch altijd geweldig? Oke, als je een alleenstaande tienermoeder bent, kan ik me voorstellen dat je omgeving niet happy is, maar in jullie geval is het toch superleuk?? Nou ja, komt wel als de kleine er straks is, dan zijn ze er wel gek op!

C77 leuk dat jullie kinderen ook in Zwitserland geboren zijn! Kan me wel voorstellen dat een Nederlandse kraamtijd met kraamhulp en alleen korte kraambezoekjes ook aantrekkelijk klinkt haha. Maar voorlopig nog geen verhuisplannen?

Voor de rest moet ik eerst nog even teruglezen. Heb de afgelopen dagen wel steeds bijgelezen, maar ik weet nu even niet meer waar ik op wilde reageren....

Oh ja, heb dit weekend wel het contract bevestigd met KDV. Hebben dus al een definitief plekje! Had niet verwacht dat nu al te weten....

Gaat ons overigens best een hoop geld kosten, twee kindjes op het KDV. Het is dat ik ook nog geld overhou aan mn werk, anders zou het nauwelijks zin hebben
Wij schrokken ook van de kosten van kdv. Maar wij hebben daar in ons dorp niets aan omdat we beide onregelmatigwerken en het kdv om 6 uur sluit! Als je dan tot 23:00 moet werken ben je toch net even iets te laat....

Peetje, de reacties waren niet mega enthousiast volgen mij? Jammer hoor. Vond ik nou zo leuk! Ook op t werk was t positief.
Leuk om alle verhalen te lezen en grappig om te lezen hoe familie en vrienden kunnen reageren. Wel jammer peetje dat ze niet zo enthousiast over een derde zijn. Man en ik komen allebei uit een gezin met vier kinderen, dus daar zal niet snel geklaagd worden.

Gisteren mijn verjaardag gevierd en alle broers, zussen en aanhang op de hoogte gebracht. Iedereen vond het superleuk. Wat vooral grappig was, was dat ik afgelopen vrijdag het al aan 1 broertje via de telefoon had verteld, omdat hij er zondag niet bij kon zijn vanwege wintersport. Vervolgens stuurt zijn vriendin een smsje naar de vriendin van mijn andere broertje met daarin dat ze een heel leuk nieuwtje gaan horen zondag. Dus zij zijn flink gaan fataseren, maar hadden toch niet bedacht dat ik zwanger zou zijn.

Nu nog even gaan bedenken hoe ik het op mijn werk ga vertellen, een rondreisje door NL plannen om het aan alle grootouders te vertellen, en snel wat laatste mensen persoonlijk op de hoogte brengen, voordat de tamtam dat al heeft gedaan.
Die tam tam gaat hard heb ik gemerkt. Mijn man kwam gister op zijn werk nadat hij het aan 3 mensen had verteld. Hij is eeuur bezig geweest met handen schudden en durfde geen afdeling meer op omdat hij bijna werd besprongen. En dan is t extra grappig om te weten dat in het weekend maar 10% van de mensen aanwezig is. Dat beloofd dus nog wat.

Ook bij mij zijn de reacties erg positief! Maar op zijn werk hadden we zulke positieve verhalen niet verwacht. Haha. Die zijn bijna nog positiever dan bij mij.

Ik krijg de hele dag mailtjes van mijn moeder met aanbiedingen voor kinderwagens, kinderkamers etc

Mijn zus heeft vermoedelijk de halve babydump al leeg gekocht en is inmiddels bezig een overval te beramen op de plaatstelijke vestiging van babypark. Die is echt volledig losgeslagen! Vakanties gaan niet door in september, vrije dagen worden gepland. Ze is zo lekker bezig dat ze de bevalling misschien ook nog wel even over kan nemen.
M2b, die van die broertjes van jou is wel heel leuk. Hele weekend zitten bedenken en het dan nog niet kunnen raden! Goed verborgen gehouden daar!!!
Hoi allemaal,

Inmiddels al weer 13 weken zwanger. De eerste 3 maanden lijken nu echt voorbij gevlogen, toen ik er nog in zat leek dat echt niet zo. Vanochtend bij de VK geweest, alles goed. Hartje ook gehoord, echt leuk!!!

Afgelopen zaterdag verjaardag van mijn vader gehad. Hele familie en alle vrienden gelijk ingelicht. Allemaal leuke reacties gehad, echt super.

Inmiddels kan ik mijn eigen broeken niet meer aan (al 2 weken niet meer). Nou ja, ik kan ze wel aan, maar ze zitten niet lekker, drukken te veel op mijn buik. Wat een opluchting die zwangerschapsbroeken. Nog wel even wennen met dat grote stuk stof bovenaan :-)

Sporten doe ik ook al met een zwangerschapsbroek (C&A), het valt toch niet op en zit veel lekkerder!! Voor de zwangerschap deed ik aan bodypump in de sportschool, maar daar ben ik mee gestopt, ik wil niet te veel tillen en ben bang dat ik in zo een klasje snel te veel doe. Nu gewoon lekker beetje hardlopen (voor zolang het lekker voelt), beetje roeien, fietsen en steppen. Ik sport nu onder het motto dat het belangrijk is om in beweging te blijven en niet meer om zo veel mogelijk te doen en te zweten.

Binnenkort misschien beginnen met zwangerschapsyoga in combinatie met 1x in de week naar de sportschool.

Tot de volgende keer maar weer!

Zwangerse allemaal!!
Peetje en Incinta (sorry als ik anderen vergeet), goed bezig met sporten! Hoorde van de VK nog dat het je helpt tijdens de bevalling wanneer je lang kan blijven sporten. Hoorde ook dat ik gewoon rechte buikspieren mag blijven trainen gedurende de gehele zwangerschap. Een vriendin was daar juist fel op tegen. Zij is fysio en raadde het sterk af. Tja, en nu? Heeft iemand van jullie hier verstand van?

Ik sport overigens aanzienlijk minder de laatste weken en dan ook op een bejaardentempo...

En een 3e wiel aan de wagen: daar ben je als gezin toch zelf bij?

Deernie & M2B: Het is lastig de tamtam voor te blijven. We hebben het de ‘belangrijkste’ mensen als verteld. Van de week zie ik nog wat vriendinnen. Ik hoop dat ik het ze zelf kan vertellen en anders is het jammer hoor.

Lees dat enkele van jullie bezig zijn met een KDV. Help, ben nauwelijks aan het idee gewend dat er een kind in de productielijn is en dan al nadenken over minder werken/ opvang. Weet het nog echt niet!!! Ivm onregelmatig werk moeten we toch in de richting van een flexibele gastouder denk ik.

Woensdag met een vriendin op pad. Zal mijn shopmodus anders in moeten stellen en naar andere winkels / afdelingen moeten.
Hoi Dinges81,

Ik moet ook wat wennen aan 't idee allemaal. Alleen ik weet dat er enorme wachtlijsten kunnen zijn, dus vandaar dat ik er nu al aan willen beginnen. Het lijkt me ook zo lekker als het geregeld is, dan hoef ik er niet meer over na te denken en hoef ik alleen nog maar leuke dingen te doen :-)

Een tijdje heb ik ook minder (tot niet) gesport. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren. Normaal liep ik ook 2 a 3 x per week hard, ongeveer drie kwartier. Dat red ik nu niet. 10 minuten gaat en daarna begin ik mijn buik te voelen. Dan stop ik ook, ik ga het niet forceren, is nergens voor nodig. Mijn idee zou zijn: probeer je buikspieren een keer te doen, je voelt vanzelf of je het wel of niet prettig vindt. Niet gelijk overdrijven natuurlijk voor het geval je er achteraf last van zou krijgen...

Nou succes!

PS ik ben ook wat verder dan jou (20 dagen ofzo) dus misschien heb ik iets langer de tijd gehad om er aan te wennen :-) misschien wil jij met jouw 14de week ook opeens alles geregeld hebben......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven