Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Loveland, haha ik heb precies hetzelfde: denk bij sommige dingen in huis 'dit moet echt nog schoongemaakt/opgeruimd worden, want wat moet de kraamhulp anders wel niet denken'
Zo wat een hoop en lange berichten weer!

@ haarspeldjes Ik vind het ook onwerkelijk hoor dat het binnen nu en 5 weekjes al zover is!

@ 7up dat harde gevoel en pijn in onderbuik heb ik ook hoor! Denk dat dat 'harde' gewoon de baby is en ik hoop heeeeel hard dat die pijnlijke onderbuik door het indalen komt.

Vanaf nu moet ik wel wekelijks...maar woensdag al 37+3 zwanger...(en controle is dan 2,5 week geleden..) dus daarna wekelijks als het goed is!

@ xxxjes Jeetje schrikken zeg, zo 1,5 maand te vroeg. Fijn dat alles goed gaat en natuurlijk van harte!

Lekker genieten van de kleine man!

@ Cookie, loveland ik heb meer met opruimen dan met schoonmaken dat alles af moet ;) Haha
Zo wij hebben net het bed op kratten gezet (en meteen even echt goed schoongemaakt ed). Was wel een heftig klusje voor me...haha

Nu staat het bed echt huge hoog...hoop dat ik erin durf te slapen en dat er ik niet uitval onderweg naar de zoveelste plasonderbreking ;)

Nu even uitrusten en bijkomen...en dan straks misschien even een proefdutje...manlief en ik zijn ook meteen van plekje gewisseld..zodat ik het dichtste bij de wieg en de deur lig voortaan...ivm nachtvoedingen ed (flesvoeding) leek ons dat wel handig..ben benieuwd hoe het bevalt!

Vannacht weer 1 goedde slaapcyclus gehad en verder telkens losse uurtjes...heb nu echt wallen met 'zakjes' onder mn ogen (heb ik nooooiiitt....ook niet na kampweken ed)..beetje jammer...maargoed maandag 37 weken...dan mag ie komen ;)
Hier bezig met een nieuwe tabel, want met de eerste baby zijn we daar wel aan toe. Dat is wel even een klusje, maar binnenkort komt het eraan...
Zal ik even mijn gegevens doorgeven. Stond niet in de eerste tabel ik ben 34, 19 sept uitgerekend en we weten niet of we een jongen of meisje straks krijgen. Oh en het is de 3de ;)

Ik heb redelijk geslapen, werd om tien uur wakker gebeld door mijn moeder. Morgen zitten ze in het vliegtuig naar huis!!! Jippie!
xxxjes: Hartelijk gefeliciteerd met Niels!

Jeetje, wat een ijverige schrijfsters! Leuk om ieders ervaringen te lezen maar vergeef me dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer...

kokosnoot: Kijk, dat vind ik nu nog eens een goede beschrijving! Helemaal herkenbaar. Gisteren was mini-me volgens mij zijn of haar laatste salto's aan het draaien want ik voelde overal en nergens handjes, voetjes, kontjes en ruggetjes. Uiteindelijk werd mij midden in de nacht rust gegund... Nu maar lekker rustig aan doen en vanmiddag de lijst met babyuitzetdingetjes afstrepen in een winkel!

kraamzorg: Lijkt me ook dubbel. Dnek dat ik zoveel mogelijk in bed lig. Dan zie ik ook niet dat ze in mijn kasten zit en alles op de verkeerde plek terug zeg (haha.. beetje autistisch met dat soort dingen). Hoop wel dat ze 'leuk' is en het klikt...

Herken de poetsdrank van Loveland: Zo was ik afgelopen week opeens de wasruimte aan het poetsen, spinnen aan het verjagen enzo, omdat de kraamverzorgster daar natuurlijk ook rondsjouwt.

Heb manlief gezegd dat ik nu eerst de babykamer en spullen op orde wil hebben en dat er dan evt verder geklust mag worden. Mits er geen stof gemaakt wordt;-) Ga daar komende week aan beginnen. Nu nog hopen dat de was wil drogen met dat vochtige weer!
Xxxjes: gefeliciteerd met je zoontje! Wat fijn dat alles goed met hem gaat, gaat het met jou ook goed? Lijkt me nogal onwerkelijk om opeens te bevallen. Zou het leuk vinden om nog eens van je te horen! Maar als je dat niets wilt of er geen behoefte aan heb, is het ook goed.

Hier lekker misselijk en maagzuurig pff echt wat een gezellig boel
Ja hahaha, je kunt wel merken dat hier het verlof sinds twee weken ook volledig is ingegaan :P vind het ook erg leuk om hier met jullie te beppen en ervaringen uit te wisselen moet ik zeggen en dan daar nu ook nog de tijd voor hebben, helemaal goed!

@ loveland, aah fijn dat je toch prima geslapen hebt ondanks de pijnklachten.. zou helemaal mooi zijn als die ook meteen verdwenen waren als je dan 's ochtends wakker wordt!

Ai jeetje dus als ik het goed begrijp lopen wij nu met een pannenkoek rond.. dat klinkt inderdaad heel onhandig hahaha :P

@ de fitste, hahahaha als ik het zo hoor gok ik ook wel op gympie :P Hier in ieder geval niet. Ik hoef maar 1 km te lopen en dan is die pannenkoek al helemaal zwartgebakken :P tja wat wil je ook met zo'n plat geval :P

@ juffie, hahaha dat klinkt goed, een proefdutje! Jaaaa! Ook hier hoop ik dat de pijn met de 'afdalingstocht' te maken heeft!

@ schoonmaken/opruimen, ja dat herken ik ook wel. Alles moet er ineens spik en span uitzien voor alle kraamvisite en bovenal de kraamverzorgende Hahaha ik maak me inderdaad ook wel zorgen dat zij onze kleding niet goed wast. Te warm, in de droger, zucht... daar kan ik me dan wel weer (onnodig haha) zorgen over maken ;)

@ cookie, klinkt goed heerlijk rustig aan met de family ik ga jou volgen.. vanavond lekker op de bank met een filmpje en chips heerlijk. Nu al zin in.. hahaha en dat terwijl ik nu ook gewoon op de bank zit :P

Ja! Dat van CocaCola, Calve, Remia en en.. herken ik dus ook wel! Gelukkig ben ik niet de enige

@ Anaiteb, wat een goed nieuws! Nou ik zeg, dat moet morgen maar meteen gevierd worden met een gebakje :P

O ja, de snoepzin slaat hier dus behoorlijk toe... haha en dat in combinatie met alle rust

@ dinges, groot gelijk! Ook ik heb de verblijfsvergunning voor stof volledig opgeheven hier in huis!!! (beseft dat dit weer heel overdreven is, maar kan mezelf niet inhouden)

Lady's, geniet lekker van de zaterdag, hopelijk voor iedereen een beetje rustig aan..
Ik pak dat trouwens ook elke keer weer helemaal verkeerd aan merk ik. Eerst werk ik mezelf behoorlijk moe met alle schoonmaak, opruimklusjes en daarna behoorlijk wat pijntjes en moe... vergeet dat ik het ook beter zou kunnen verdelen :S herkennen jullie dat ook?

vanacht trouwens ook prima geslapen. 9 uur en maar 3x naar de wc!!! Jeeeeej!!
Zo, hier net ons 'troep-laadje' opgeruimd waar we altijd alle bonnetjes en rotzooi ingooien waarvan we eigenlijk niet weten waar we het moeten laten. Aangezien het laadje nogal moeilijk dicht ging, vond ik het tijd om hem op te ruimen. Dus ja, dat opruimen en schoonmaken herken ik ook!! Wil ook echt dat mijn huis nog 1 keer helemaal goed is opgeruimd en schoongemaakt. O.a. voor de kraamzorg, maar ook omdat ik weet dat ik daar in de winter en met een kleintje echt geen zin in heb. Dus dat het anders pas volgend jaar mei/juni/juli/augustus zal gebeuren en ik dan waarschijnlijk wel wat leukers te doen heb haha. En nu heb ik er alle tijd voor...

Verder ga ik vandaag lekker niets meer doen en heb ik ook nu al zin om vanavond een film te kijken met zn 2en met een zak chips erbij en frisdrank . Wat een goede ideeën hebben jullie toch haha. (doen we eigenlijk altijd wel, maar waarom is het nu ineens zo fijn en 'bijzonder' ??).

@cookie: ja, je geheugen laat je niet helemaal in de steek . Ik postte idd het stukje over de harde buik. Het is inderdaad vooral aan de bovenkant van mn navel. Ik sta nooit echt lang, dus weet niet hoe het dan voelt, maar het begint wel 'pijnlijk' te worden als ik (lang) op mn zij lig na het eten ofzo. Net of ik zo uit elkaar kan spatten.... en volgens mij is het toch echt de baby die er tegen aan ligt, want als ik het indruk, krijg ik meteen een schop of duw ofzo haha.

@Loveland: ja, net of mn buik inderdaad de hele tijd gespannen is en of ik zo uit elkaar kan spatten haha. Ben dus niet de enige.

@geboortekaartje: wij bestellen er gewoon 1 op internet. Als je alle adressen in een excelbestand zet, dan kan je die gewoon uploaden en hoef je niet alle enveloppen te schrijven! Wel zo makkelijk. Daarnaast worden de kaartjes ook meteen de volgende dag verstuurd... natuurlijk laten we er ook een stuk of 10 naar ons eigen adres sturen, mochten we mensen vergeten of naar het buitenland moeten sturen oid. Wat ik ook makkelijk vond is dat je dan zelf een plaatje kan uploaden en dus niet persé aan de vaste sjabolen vast zit... maar ieder zijn keus natuurlijk!

@AA: hahha, een zwartgebakken pannenkoek . Maar het verklaart wel een hoop ja! Ach, zolang de stroop er maar niet doorheen sijpelt.... hihi.

@M2b: fijn dat jij het initiatief neemt voor de tabel! zal inderdaad wel een klusje zijn! Misschien is het overigens handiger om er geen jongen/meisje achter te zetten, maar de nickname de kleur blauw of roze te maken?? en mensen die het niet willen weten gewoon zwart? (of groen of oranje ofzo).

Dat scheelt weer een kolom haha. Er staan volgens mij ook een paar dames in die hier niet meer komen....

Zo, ga nu even een lekker broodje gezond klaarmaken! al heb ik nu ineens heel veel zin in pannenkoeken... hmmmm.
@AA: ja, dat herken ik! Als je eenmaal bezig bent met opruimen/schoonmaken, dan zit je er lekker in en denk je 'dat kan ik ook nog wel even meenemen....'. Maar eigenlijk is het beter om het bij 1 klusje te laten en dan weer lekker relaxen. Kan je later op de dag evt nog wel een klusje doen. Maar dat zit waarschijnlijk niet in onze aard. Daarnaast is het ook niet het leukste om te doen haha. Dus ben liever 3 dagen fanatiek bezig en dat het dan af is, dan dat ik 7 dagen bezig ben.... (of eigenlijk nog 4 tot 6 weken haha). Maar nu uitrusten jij!!! Zoveel werken is helemaal niet goed voor je... je hebt niet voor niets verlof!! Hup, op de bank!!!

(en nog gefeliciteerd met de goede nachtrust!! en maar 3x plassen, super! ik ook trouwens ).
En daar is het nieuwe topic:

september 2011 (2): laat ze maar komen!

Misschien wel zo handig om proberen daar op elkaar te reageren in plaats van hier door te praten, want anders wordt het wel erg verwarrend.

Ik heb van een aantal mensen wel terug kunnen vinden of ze wel of niet al met verlof zijn, maar van veel wist ik het niet zeker, dus laat dat nog maar even weten. Dan pas ik het zsm aan.
Ja, Mb2, zou mooi zijn als jij de tabel wilt updaten.

Ik begin volgende week met wat klusjes, waarschijnlijk op dinsdag, als F. naar school is en L. op het kdv zit. Want met 2 rondrennende, rommel makende, aandacht vragende kinderen blijf ik bezig.

Juffie, heb jij de kratjes gewoon gehaald bij de supermarkt? En kon je ze daar gewoon een tijdje meenemen? Ik wil nu eigenlijk ook zoiets gaan doen, maar geen idee of ze dat dan meegeven. Nou ja, als je statiegeld betaalt neem ik aan van wel? En heb je dan op die kratjes een houten plank gelegd ofzo, dat het wat steviger is?

De vorige keren had P. zelf iets gemaakt van hout, heel creatief. Mijn ouders dachten dat het elk moment in kon storten, haha. Maar op zich was het heel stevig hoor. Alleen dat kan hij niet opnieuw doen want het hout is inmiddels weg of ergens anders voor gebruikt.

De vorige keren namen we het ook heel nauw met de hoogte, maar dat hoefde niet echt volgend de kraamverzorgster. Wij hadden het geloof ik op 80 cm, maar 70 cm was ook hoog genoeg. Wij hebben wel een heel laag bed, ik ben eigenlijk benieuwd hoe hoog hij met kratten wordt. Of evt. toch een extra matras erop leggen, dat kan ook. Of misschien is allebei wel nodig, haha.

Snoepzin is hier ook toegenomen hoor...

Gistermiddag viel ik bijna in slaap dus ben ik even op bed gaan liggen. Maar ik was daarna echt 10 keer zo brak als ervoor, en toen was ik al helemaal gaar. Dus dat was ook niet helemaal de oplossing voor mij...
O, ik zie nu dat je al een nieuw topic hebt geopend, hartstikke mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven