Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Jeetje wat wordt er hier toch elke keer weer veel geschreven, leuk om allemaal te lezen!

Wij hebben afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Volgens de echo is alles met de baby en de zwangerschap gelukkig helemaal in orde. En ja hoor het is heel duidelijk nog steeds een jongetje, echt leuk! We zijn daar wel ongeveer een uur binnengeweest omdat de kleine zo beweeglijk was op dat moment en de echoscopiste het met moeite allemaal rustig kon bekijken :D Uiteindelijk is het gelukkig allemaal wel gelukt. Wel erg fijn om zo heerlijk lang ons kindje te bewonderen. Mijn man vond het ook helemaal geweldig om te zien dat de kleine zoveel en krachtig tegen mijn buikwand aan het trappelen was. Hij begrijpt nu een beetje wat ik de hele dag voel.

Gister overdag was de kleine weer wat rustiger wat vervolgens resulteerde in een slapeloze en onrustige nacht. Ach ja, kan ik daar vast aan wennen :P

@ zonnebloem, veel plezier bij de echo vandaag! Ik ben benieuwd of jullie zelf het geslacht kunnen ontdekken.

@ weekend, wat leuk dat jij ook buikfoto's maakt! Dat is zo bijzonder dat mag wel vastgelegd worden :D

En ook een goede echo, super! Grappig dat ze meteen kon zien dat er een kleine meid in jouw buik ziet! Gefeliciteerd!

@ gympy, wat fijn dat je nu wat vaker echo's krijgt. En ook dat er ook al zo uitgebreid gekeken wordt naar de kleine. Voel je de baby inmiddels al wat duidelijker?

@ cookie, ja hé zo'n zwangerschapsbuik is echt heerlijk om mee te pronken en om trots op te zijn! Ik herken het blaasdrukken helemaal! Ligt jouw baby ook regelmatig met z'n hoofd helemaal tegen de blaas aan? Ik merk ook dat ik hierdoor snel het gevoel heb weer naar het toilet te moeten!

@ m2b, wat leuk dat je baby nu echt hebt gevoeld. Zo'n fijn intiem gevoel hé?! Spannend vrijdag, alvast veel plezier gewenst!

@ Tsmama, goed om te horen dat de 20 weken echo goed was! En gefeliciteerd met jullie jongetje!

@ Margriett en Juffie, jeetje lekkende borsten! Ik ben benieuwd wanneer dat hier komt aanzetten..

@ 7-up, wat leuk dat je zo'n koopje hebt kunnen doen op de markt. Klinkt goed! Wij zijn op koninginnedag even naar de Ikea en de babydump geweest. Daar zijn toch wel wat leuke en handige babyspulletjes in het mandje terechtgekomen :P

@ Deernie, wat fijn en leuk dat de pretecho zo geslaagd was. En wat leuk 4d! Ik wist helemaal niet dat dat nu ook al kon. Wij hebben met 16 weken ook een pretecho gedaan maar dat was in 2d maar natuurlijk ook helemaal geweldig! Wat leuk dat de baby net wakker werd bij de start van de echo.

@ juffie, wat leuk dat jullie de geboortekaartjes uitgekozen hebben! Hmm, klinkt verleidelijk.. ik merk ook aan mezelf dat ik als een speer ga met alle voorbereidingen! Nu maar even lekker rustig aan doen dan! Als dat nog kan ;)

@ haarspeldjes, wat fijn dat ook bij jullie de echo goed was! Leuk om te horen dat jullie een kleine ook al zo lekker eigenwijs was! Wel heerlijk hé om dan zo lang de kleine te kunnen bewonderen? En nog steeds een wnw.. spannend!

@ Cookie en haarspeldjes, leuk om te horen dat jullie ook een 3d/4d echo gepland hebben staan! Zijn jullie dan ook rond de 27 weken? Wij hebben hem ook gepland staan over ongeveer 6 weken. Spannend hè, ik kan er echt geen genoeg van krijgen om de kleine te bewonderen :D

@ Navimo, spannend! Veel succes en plezier bij de echo morgen!

@ Meisjegroningen, veel succes en plezier bij de echo vanmiddag!

@ Nesteldrang, dat opruimen opeens zo'n overdreven heerlijk gevoel geeft is hier ook nieuw :D Wij wonen ook niet heel erg groot. De beste tip aan mij ooit is.. gooi voor elk ding dat je nieuw koop een oud en nutteloos ding weg. Hahaha dat werkt helemaal hier ;) Over een jaartje ben ik waarschijnlijk vanalles aan het zoeken.. wat ik in deze maanden drastisch heb weggedaan! Ach ja..

@ babykamer, wat leuk om te lezen dat veel van jullie ook al zo actief bezig zijn met de inrichting en dergelijke. Ik voel me nu in ieder geval niet te fanatiek ;) Het is inderdaad fijn om zoveel mogelijk te doen zolang je er nog fit genoeg voor bent maar het is ook leuk om de komende maanden ook nog wat om handen te hebben :D Wat leuk om de foto's op hyves te zetten!

@ namen, wij hadden inderdaad ook meteen samen een leuke meisjesnaam bedacht maar die moeten we nu toch maar weer parkeren. Jongensnaam is hier ook wat lastiger.. We hebben er wel drie in gedachten maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik zal es voor hier onthouden wanneer een leuke engelse jongensnaam in me opkomt.

@ gewicht, wat zijn jullie al ongeveer in gewicht aangekomen?

Voor de tabel:

anne, 25 jaar, uitgerekend op 13 september 2011, jongetje, 19 mei controle vk, 14 juni pretecho.
O jee, ik zie dat ik er zelf ook wel wat van kan! Sorry voor de lange post :(
@ M2be wij wonen ook in een niet al te groot appartement...dus wij hebben ook al een aantal kasten bij Ikea gehaald ;) En veel weggegooid...gelukkig waren we daarmee begonnen toen we voor een kindje gingen (kerstvakantie) en was dat dus al gebeurd (grotendeels) voordat ik wist dat ik al zwanger was Maar opruimen voor dit doel is zo erg nog niet! Succes!

De kleine heeft vanmorgen voor het eerst tegen mn hand aan 'geschopt'!! Superleuk! Nu hopen dat het vanaf nu vaker lukt :D
@juffie Haha, dus dat klein wonen is eigenlijk geen excuus ;) Maar dat opruimen gaat wel lukken en ik heb er ook wel zin in. Morgen en vrijdag vrij, dus ik kan een hoop doen!

@anne: Dat schoppen is inderdaad gezellig. Het leidt alleen wel een beetje van mijn werk af ;) Gelukkig wordt ik er nog niet door wakker gehouden zoals bij jou!

gewicht: ik ben nog maar 3,5 kilo aangekomen, terwijl ik ergens las dat je met 20 weken zo tussen de 4,5 en 7 kilo ongeveer zou moeten zijn aangekomen. Tja, ik eet gewoon goed en let zeker niet op, dus het zal wel goed zijn. Mijn schoonzusje is een paar weken verder, maar volgens mijn schoonmoeder al 10 kilo aangekomen! Dan liever die 3,5 van mij
Ciao tutti,

Daar ben ik ook weer eens na een heerlijke week NL! Heb eindelijk tijd gevonden om de tabel te updaten, mochten jullie nog gegevens missen dan graag een gil.

Hier morgen de 20 weken echo, er wordt hier flink geschopt, leuk hoor.

Een week bijlezen valt niet mee, maar het is gelukt, ga niet reageren, want ik weet niet meer wie wat gezegd heeft, maar in elk geval gefeliciteerd met de goede echo's!
@ C77 veel plezier en suc6 met de echo morgen!
Ik ben 5 kilo aangekomen dus wel al behoorlijk :p haha al merk k er niet veel van!
Dames met de goede echo's: Van harte met jullie zoon/ dochter / wnw! Fijn dat het bij iedereen zo positief is, maakt me ook weer wat angstig, want stel dat wij bij de andere zoveel procent horen bij wie het niet goed is...

Kan nu de dagen wel voorbij kijken tot dinsdag.

Leuk dat meerdere van jullie voor een wit/grijs/rode kamer gaan! Heb er nu helemaal zin in om te gaan klussen. (lees dingen kopen en schilderen...)

Het grasgroen vind ik ook leuk!

M2B en AA: Ik had gisteravond echt een dip. Voel me nu al een tientonner. Ben nu ruim 5 kg aangekomen met 19.5 week. Maar ik voel me echt enorm... Ik eet wel meer, maar ook niet buitensporig veel. En ik beweeg ook niet eens zo heel veel minder dan voor de zwangerschap.

Als ik om me heenkijk: de één komt max 7 kg aan, de ander 27 kg. Gevoelsmatig kan het dus alle kanten op. Ik zie wel waar het schip strand (size walrus ofzo??) Moet bekennen dat ik erg veel moeite heb met het uitdijen!

Namen: wij gaan ook voor twee namen. Zelf hebben we allebei maar één naam en dat is dan ook de roepnaam. Dit vinden we wel wat zuinig dus wij gaan chique voor de twee! De eerste wordt de roepnaam. De tweede een extra naam, die we ook mooi vinden.

Weet niet meer wie vroeg naar een leuke engelse jongensnaam. Hoorde laatst 'Mick' voorbijkomen. Vind hem helemaal leuk. Weet niet of dat engels genoeg is?

Zelf gaan we voor iets oerhollands met een twist.

Had net bedacht kleding te bestellen bij H&M. Zo ongeveer alle maten van ieder artikel uitverkocht. Nou, ze kunnen de pot op. Ik ga wel ergens anders heen. (Of hebben jullie je soms uitgeleefd;-))
Onze 20-weken echo was dik in orde. Beeb was een druktemakertje...

Mijn placenta ligt voor dus ik heb mazzel dat ik al wel schopjes voel, overigens niet supervaak op een dag hoor.

Geen afwijkingen gevonden. Hartje, lipjes, hoofje, hersenen, niertjes, blaas etc. was allemaal in orde.

Ben in 20 weken tijd slechts 2 kilo aangekomen. Bloeddruk is nog prima en liggend kan ik de baby voelen in mijn buik. Dan bedoel ik niet de bewegingen maar echt de baby zelf!
Anne, gefeliciteerd met je goede echo!! Fijn dat t geslacht nog steeds klopte, hoef je niet ineens om te schakelen.

Bij mij is t meer alsof de kleine op m'n blaas aan t trommelen is, voelt als stompjes of trapjes. Wel heel grappig gevoel zo van binnen.

Ik ben 26,5 week met de pretecho trouwens.

Meisjegroningen, jij ook gefeliciteerd met je goede echo!! Leuk dat de kleine zo beweeglijk was!

Dinges, bij jou gaat de echo ook echt wel goed hoor!! Snap wel dat je heel erg in spanning zit en na al dat goede nieuws nu zelf ook wel goed nieuws wilt!

Moet wel heel erg lachen, jouw naam suggestie lijkt heel erg op de naam die we in gedachten hebben

Over gewicht.... Ehm ik durf niet meer op de weegschaal te gaan staan, maar ben al zeker 11 kilo aangekomen erg hè. Ik ben nog niet superdik maar slank ook echt niet meer en ben bang waar t zal eindigen. Ben wel goed in lijnen, dus maak me niet zo druk om die kilo's straks weer kwijt te raken. Maar wil geen walrus zijn aan t eind en geen zwangerschapsdiabetes krijgen of n te zwaar kind. Moet me dus echt meer gaan inhouden.... Maar heb gewoon echt de hele dag trek. Dus ik leid geloof ik t klassement van gewicht aankomen Of dat nou iets is om trots op te zijn.....
Haarspeldjes en weekend gefeliciteerd met jullie positieve echos!

Ook hier vandaag de echo gehad! Alles zag er goed uit, en ook hier wilde de baby niet op de foto, hij/zij draaide het hoofdje telkens weg... Haha. Maar alles was goed, we willen het geslacht niet weten: dus wnw

Meisjegroningen hoe was jou echo??

Navimo en anderen die de 20 wk echo deze week nog hebben; veel succes en plezier!!!

Nu lekker filmpje kijken... pff ben ik wel aan toe na 3 dgn verhuizen op 't werk...
Cookie: James of Jim? Of hier de naam vertellen, wij kennen je toch niet... (zou ze erin trappen?)

En Meisjegroningen gefeliciteerd met de goede echo!

Qua gewicht ben ik nu een kilo of 4 aangekomen. Nu heb ik wel wat reserve, dus hoef niet zoveel aan te komen!

Welkom terug C77!

Met namen heb ik er zelf 1, m'n man 2 en onze dochter 3 om mijn "zielige 1" te compenseren. Baby #2 zal er waarschijnlijk ook 3 krijgen, maar we vernoemen niet. Gewoon 3 leuke namen.

En M2B... 8 uur op een vrije dag klinkt mij als uitslapen in de oren... Hahaha! De tijd van ieder weekend lang uitslapen is verleden tijd hier. Dit weekend gaat ze een nachtje logeren dus zondag echtechtecht weer eens lekker met z'n tweetjes uitslapen. Normaal gesproken doen we allebei 1 ochtend in het weekend.

Ik ga straks de foto's uploaden van m'n buik en kamer van dochter op hyves. Morgenavond laat kan ik pas laten weten hoe de echo was.

Fijne avond!
Zonnebloem, jij ook gefeliciteerd met je goede echo!!
Owww... lees nu je berichtje pas.. Nick?
Oh ja c77 fijn dat je weekje Nederland leuk was en je nu hier weer terug bent!!

Hahaha, Navimo nou wie weet trap ik erin en gebruik ik jullie toch nog als klankbord In ieder geval bedankt voor de suggesties! James vind ik iets te deftig, maar Jim is leuk. Vind Jimmy ook n leuke naam.

Wij hebben ook altijd allebei 1 uitslaapdag in t weekend
Dubbel
Dubbel...
Volgens mij heb ik wat berichtjes gemist zie ik.. Fijn meisjegroningen en anne-ananas dat de echo's ook bij jullie goed waren!! Bijzonder om te zien he? C77 morgen ook de echo? Succes!!

Ik ben nu tussen de 3,5 en 4 kilo aangekomen.. Ik heb nog een beschaafd buikje, maar het begint nu echt te komen.. Eindelijk!! Ik denk dat je niet moet gaan vergelijken hoe het bij een ander is, het aankomen verschilt toch per persoon, ligt aan je bouw e,d, en een 1e en 2e zwangersschap kunnen ook erg verschillend zijn qua gewicht toch?
Zonnebloem, is ook zo je kan ook niet vergelijken met elkaar. Het gaat bij mij nu ook veel harder dan de eerste keer. Alleen als ik t vergelijk met wat 'normaal' is, vind ik 11 kilo wel veel En mss is t al wel meer...
En weer dubbel...
Meisjegroningen en zonnebloem: van harte gefeliciteerd! weer twee goede echo's, fijn zeg! Grappig om te lezen Zonnebloem dat jouw babytje ook het gezichtje niet wilde laten zien.

Ik ben nu 5 kilo aangekomen maar mijn buik groeit hard! De baby zal die ruimte wel nodig hebben en mijn buik is al een keer uitgerekt geweest bij de eerste, daar heeft het vast mee te maken.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar als ik straks de pretecho heb ben ik 27 weken. Ik wilde eigenlijk iets eerder. Volgens de echoscopiste is 25 weken het ideale moment voor een 3D-echo, maar ik kon niet op de dagen dat ze nog ruimte had. De 3D echo van mijn oudste was trouwens erg leuk. Ze hield haar handjes en voetjes voor haar gezichtje, zodat het erg lastig was om mooie foto's te maken. Toen mochten we een week later terugkomen om wat extra 3D foto's te laten maken zonder te betalen. Dat vond ik zo lief van haar. Een vriendin van mij is zelfs twee keer teruggeweest voor extra foto's omdat haar kindje onhandig lag.
Ook ik voel me een kamerolifant. Ik ben aangekomen maar hoeveel weet ik niet. Maar dat zal geen 2 kg zijn hoor. 11 red ik denk ik ook niet maar ivm de bandenpijn kan ik nu niet meer zo goed sporten, fietsen en wandelen zijn alle inspanningen hier. Dat mis is wel. Maar het zit er níet in.

En cookie vertel die namen nu maar. Wij vertellen het echt niet verder hoor. Haha.

Leuk hè al die goede echo's! Gister kwam een mannelijke collega heel trots met de echo van zijn 10 weken oude zoon/dochter naar me toe. Helemaal leuk dat ook mannen zo enthousiast zijn. Haha
Ook ik voel me een kamerolifant. Ik ben aangekomen maar hoeveel weet ik niet. Maar dat zal geen 2 kg zijn hoor. 11 red ik denk ik ook niet maar ivm de bandenpijn kan ik nu niet meer zo goed sporten, fietsen en wandelen zijn alle inspanningen hier. Dat mis is wel. Maar het zit er níet in.

En cookie vertel die namen nu maar. Wij vertellen het echt niet verder hoor. Haha.

Leuk hè al die goede echo's! Gister kwam een mannelijke collega heel trots met de echo van zijn 10 weken oude zoon/dochter naar me toe. Helemaal leuk dat ook mannen zo enthousiast zijn. Haha
Zo, fijn om in een appartementencomplex te wonen :S

Een uur geleden komt de onderbuurman bellen...hij heeft lekkage...wilde even bij ons in de meterkast kijken. Niets te zien.

Een half uur geleden komt ie weer, met brandweer en politie...ook even in de meterkast kijken...weer niets natuurlijk.

En nu ben ik 'klaarwakker' voor zover je dat ben na 4,5 uur slaap...en er dus maar uitgegaan in de hoop dat vriendlief nog een paar uurtjes kan pakken...die moet gewoon werken en ik ben toch vrij..

Pfff :S

@ C77 Welkom terug! De tabel is nog steeds behoorlijk aan de blauwe kant he ;)

@ Anne en meisjegroningen en zonnebloem Fijn dat jullie echo's (ook) goed waren! Lekker van genieten! En meisjegroningen: zoo dat lijkt me leuk, als je je kindje in je buik zelf kan voelen! Hoe doe je dat? Ben je erg slank van jezelf?

@ Gewicht Ik ben nu 7 kilo aangekomen...hoop dat de schade beperkt blijft tot 15 in totaal...
Juffie, dat was n lekker nachtje zeg. Gelukkig dat jullie zelf geen last hebben van de lekkage, maar dit is toch ook heel vervelend midden in de nacht. Is de buurman nog achter de oorzaak gekomen?

En ik baalde al dat m'n dochter gister op m'n werkdag tot vijf voor half acht sliep en vandaag op m'n vrije dag al om kwart over zes wakker was.... Maar jij hebt dus n veel korter nachtje gehad!

Hopelijk kan je vanmiddag nog even bijslapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven