uniek kraak cadeau

28-10-2008 22:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een van mijn beste vriendinnen ben ik op zoek naar een super kraam cadeau voor haar kleine meisje...

Ze heeft nog weinig wensen verder omdat er nog niet zoveel bezoek is geweest dus ik ben vrij in mijn keuze....

Dus jullie nog leuke ideeen???
ehm... een uniek kraak cadeau?

een huurovereenkomst?
Ik dacht aan een kraak kado, iets wat kraakt zeg maar :D

Nou kraamkado :D Een mandje met vanalles erin ofzo?
Koevoet met initialen?
quote:MissMara schreef op 28 oktober 2008 @ 22:53:

Koevoet met initialen?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ze smaken zoals ze kraken - een zak chips dus?
Meestal koop ik een voorleesboek of een cd met kinderliedjes.

Maar we hebben voor een van mijn mans neefjes een kinderstoel gekocht, niet voor bij de eettafel, maar een echte stoel voor heel kleine mensjes.

Kleertjes kunnen natuurlijk altijd. Aangezien het winter wordt is een muts (al dan niet met sjaal en wantjes) leuk.

Een (zelfgemaakt) speelkleed.

Een heel klein ringetje (kreeg mijn nichtje ook en draagt het nu pas, nu ze vier is, maar ze weet heel goed van wie ze het ooit heeft gekregen. Of een mini armbandje. Uiteraard in zilver of goud. Het is zo klein, zeker als iets in zilver koopt hoeft het helemaal niet duur te zijn.

Een babyfotoboek

Een meetlat, je hebt allerlei grappige meetlatten.

Iets dat met de hobby van de vader of moeder te maken heeft maar dan in baby-stijl. Sportkleren heb je vaak ook in maat 0, just for the fun. Er zijn tuinhandschoentjes voor kinderen (zijn net als die voor stoere mannen).

Een mooie lamp voor in de babykamer

Een fijne plaid speciaal voor het ukkie. Altijd handig.

Ik geloof dat je ook op internet ergens een boek kan maken met de naam van het kind erin. Al lijkt me dat niet meer erg origineel.
Wat mag het kosten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kraak kado? Het boek 'Hoe overleef ik een ontruiming?', cursus verfbommen maken en gooien.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ik heb net voor mijn neefje (samen met ouders --> opa en oma van baby) een trip trap stoel gekocht...kunnen ze jaaaaren mee doen en wilden zij graag hebben....
Wat erg!!!

Ik heb niet eens even de moeite genomen de spelling van mijn titel na te kijken.....

Maar ja wat mag het kosten... niet veel meer dan 50 euro denk ik....
Voor 50 euro kun je echt veel leuke baby cadeaus kopen. Bij rituals hebben ze ook een babysetje.

Off topic:

Dus Potsiedikkie (mijn zwangere zus) als je meeleest...dat is dus geen verrassing meer
Je kunt ook een kerstbal laten maken met de naam van de baby.

Een babybestekje.

Een straatnaambordje <naam baby>plein.

Als je van handwerken houdt (ja, je weet het niet he) dan kun je een merklap maken.

Kranten opvragen van de dag van geboorte en die in een mooi pakketje geven.

Een website maken waar vader en moeder al hun klein-meisje-gerelateerd-nieuws kunnen bijhouden.

Een fotosessie bij een professionele fotograaf.

Leuk topic dit zeg.
Ik heb geen nuttige bijdrage, maar kranten in een mooi pakketje vind ik een heel leuk idee! Zou het zelf leuk vinden om zoiets te hebben, later.
Een omslagdoek, zijn ook wel persoonlijk te maken via diverse sites dacht ik.

Eerste schoentjes, mini monkey, mooie spaarpot.
quote:MissMara schreef op 28 oktober 2008 @ 22:53:

Koevoet met initialen? Uniek is het wel....
Wij kregen voor de geboorte van derde zoon een boom en voor dochter een struik. Echte welteverstaan. Komt de kraamvisite binnen, verschijtn er een twee meter hoge boom met kluit in speciekuip in je huiskamer. Ik schrok me rot. Maar origineel is het wel en het kraakt ook nog.
zo'n houten loopfietsje. Ik heb er voor een vriendin 1 gekocht in de vorm van een koe. Baby kon er toen nog niks mee maar het stond wel heel schattig op de babykamer. Rond haar 1e verjaardag kon ze er op en ze zit er nu nog steeds veel op (20 maanden). Het is haar fiets die ze van Aatie heeft gekregen Zo stoer als ze dat zegt (maar dan natuurlijk met iets dat lijkt op mijn echte naam...)
via de tnt website HIER kun je een Nijntje-boek laten drukken met daarin als hoofdpersoon de naam van de pasgeborene. Op de eerste blz kun je nog een persoonlijke tekst kwijt zodat de kleine later ook nog weet wie het heeft gegeven. Dit heb ik al een paar keer kado gedaan bij een geboorte en het is altijd een groot succes! Verder was ik zelf erg blij met bijv. mooie voorleesboeken, zoals het grote Jip en Janneke boek. Succes met kiezen!!!
Op www.koterkado.nl kan je ook boekjes laten drukken met baby in de hoofdrol, en nog heeeeel veel andere naamkadootjes.

Wij hebben dit boekje gekregen en ik kan niet wachten om het te gaan voorlezen straks. Het gaat over een klein prinsje (prinsesje) die vanalles beleeft. Ook de ouders komen in het verhaal voor.
Ik kreeg van mijn beste vriendin een geboorteschilderijtje, in de kleuren van de babykamer en de naam en geboortedatum van zoon erop. Dat was echt mijn allerleukste (en unieke) kado! Enige nadeel (vond zij dan) was dat ze m pas kon bestellen toen zoon geboren was en het een aantal dagen duurde (en ze het gevoel dat ze met lege handen kwam, want ze stond uiteraard op dag 1 al op de stoep) Anyway, ik vond het echt een fantastisch kado.
Ik heb voor beide kinderen een geboortepenningsetje cadeau gehad, met dus een eigen gegraveerde geboortemunt. Je hebt er niets aan, maar ik vond het wel een erg leuk cadeau! Kost ongeveer 30 euro bij elkaar. Er zit dan ook van elke munt een munt in, en die gegraveerde penning.
Vl43inder:

Ik heb wel een sterke zwangerschapsdemensie hoor, dit ben ik in mei allemaal allang vergeten!

En dan nog je hebt al een cadeautje gegeven!!

Je kan ook chocolade bestellen met de naam of foto van het kindje.

Of klompjes, spaarpot, persoonlijk slabbetje, kinderservies, kinderbestek, avondje oppassen etc etc
Heeft iemand ervaring met www.dreumeswinkel.nl ?

Daar zag ik leuke eet- en drinkspulletjes, om een setje mee te maken bedoel ik.

Even een vraagje voor de ervaren internetshoppers.... Ik kan er vooruitbetalen of met "IDEAL": is dat laatste veilig en hoe doe ik dat?
Wat ook leuk is zijn klompjes nageschilderd van het geboorte kaartje, of een servies met dessin van het geboortekaartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven