vaccinaties reizen met baby?

08-07-2009 21:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
even een vraagje, ga met kleine man naar thailand als hij 11 maanden is. Heb de GGD gebeld maar hij hoeft volgens hen geen vaccinaties. DTP zou hij al via consultatiebureau krijgen en hep. A en B kan hij nog niet oplopen, pas vanaf 14 maanden, daarom geven ze die inenting ook pas vanaf 14 maanden.

Nou kunnen GGD's nogal eens tegenstrijdige dingen zeggen. ben gewoon benieuwd; hebben andere ook ervaring met reizen (naar thailand) met baby onder het jaar en hadden jullie inentingen of hetzelfde advies gekregen?
Hep a kunnen ze wel oplopen, maar worden ze niet ziek van, groot verschil. Ze kunnen vervolgens hep a wel doorgeven aan niet inge-ente volwassenen. Wat een reden kan zijn om ook babies in te enten. Hep b weet ik niks van voor kleine kinderen. Ik zou met havenziekenhuis in rotterdam bellen, die hebben ook telefonisch spreekuur en advies.
Staat dat soort info niet op site van ministeries?
Wij gaan met onze baby (8 maanden hoi Royanne!) in augustus naar Centraal Azie en hij wordt ingeent tegen hep a.
http://www.greenwoodtrave ... tie/thailand_kinderen.htm

Hep a inenting inderdaad.
oke, hier dus ook tegenstrijdigheden, hep a wel inenten of niet omdat ze er toch niet ziek van kunnen worden?

vind het lastig om aan betrouwbare info te komen. misschien nog een andere GGd bellen...
ze kunnen er niet ziek van worden, maar het wel doorgeven, bijv op de creche. Vind ik persoonlijk wel een goede reden om wel in te enten.
Bel met de travelclinic van het havenziekenhuis in Rotterdam. Mijn ervaring is dat ze daar altijd de meest up to date informatie hebben.
ja precies, die bedoel ik.
oke, bedankt voor de tips, ga rotterdam maar eens bellen ja
he liubi jij ook hier!

laat je de kleine mee eten van het voedsel uit het land? ben geneigd om hem maar lekker potjes ofzo te geven om zo risico te verkleinen. of is dat naief?
ik zou gewoon het ministerie bellen, die hebben daar ook een antwoord op. Het is trouwens ook op internet te vinden welke inentingen verplicht zijn. en ik meen ook dat als de ouders er op staan dat alle kinderen tegen alle ziekten worden ingeent de ggd dat gewoon hoort te doen (maar dat weet ik niet meer zeker) Het klopt wel dat ze niet zo graag tegen hep a willen inenten op die leeftijd, omdat die kinderen er behoorlijk ziek van kunnen worden. (van de inenting dan he) bovendien krijgen kinderen vaak van de ouders antistoffen tegen deze ziekte mee (mits je hem de afgelopen 10 jaar ergens gehaald heb).

Kinderen lopen dus een veel kleinere kans om het op te lopen, maar ze kunnen er wel degelijk ziek van worden hoor.

Als een zwangere vrouw hep a oploopt geeft zij dat door aan haar kindje, dat vervolgens doodziek ter wereld komt. gelukkig komt deze vorm van besmetting zelden voor.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hep B kun je je kind ook voor laten inenten. Pasgeboren baby's van ouders met Hep B krijgen dit al binnen 2 uur na de geboorte. Ik vraag me alleen af of het nodig is naar Thailand.

Ik zou het risico niet nemen en de vaccinaties wel geven. Hep A komt in het buitenland erg veel voor (ook dichterbij) en zo'n kleintje met uitdrogingsverschijnselen als gevolg hiervan, lijkt me vreselijk.
@Royanne, nee ik neem alles mee!
heb nog eens geinformeerd in het havenziekenhuis rotterdam en ook daar zeiden ze dat inenten niet hoeft. Hepatitus a doen ze daar pas vanaf een jaar. Hij zou wel besmet kunnen raken maar de symptomen zijn onder het jaar nog zeer mild. Nou, ik denk dat het allemaal wel meevalt, want thailand is geen afrika en wij gaan toch naar plekken met goede hotels en zullen zeker voorzichtig zijn met water en voeding enzo. Alleen de BMR moest vervroegd gegeven worden op het consultatie bureau.

Denk inderdaad wel dat ik gewoon alle voeding uit potjes ga geven, ze hebben daar natuurlijk ook wel supermarkten met babyvoeding, als ik de verhalen van m'n zus soms hoor lijkt het daar soms nog wel luxer allemaal dan in NL!
Hoi!

Ik heb het uitgezocht voor zuid amerika en mij werd ook verteld dat het niet hoeft. Wel raadden ze mij aan om in ieder geval de eerste 3 vaccinaties af te wachten, en dus pas na 4/5 maanden te reizen. Maar dat is bij jou niet meer van toepassing

Qua groenten en fruit vertelden ze dat als je het goed wast met mineraalwater en geschild geeft, je dan prima lokaal voedsel kan geven. Het is dan wel belangrijk dat je het zelf bereid hebt, dan weet je zeker dat het goed is.

Rijst e.d kan dan ook, mits zelf bereid (en misschien met mineraalwater koken?)

Fijne reis!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven