vaderschapsverlof, wie geeft uitsluitsel
donderdag 12 november 2009 om 21:51
Al weeen wegpuffend bij mijn bevalling komen man en ik erachter dat we niet zeker weten hoe het zit met vaderschapsverlof.
Is dat nou
- 2 dagen na de bevalling
- dag van de bevalling en dag erna
- wat nou als weekend ertussen zit
- dag van bevalling en dag van aangifte
Ik lees op internet verschillende dingen. Als onze zoon vannacht geboren wordt, heeft hij dan morgen en maandag vaderschapsverlof?
Is dat nou
- 2 dagen na de bevalling
- dag van de bevalling en dag erna
- wat nou als weekend ertussen zit
- dag van bevalling en dag van aangifte
Ik lees op internet verschillende dingen. Als onze zoon vannacht geboren wordt, heeft hij dan morgen en maandag vaderschapsverlof?
donderdag 12 november 2009 om 21:57
morgen en maandag. Maar als je zoals ik onregelmatig werkt, en toevallig vrij zou zijn op vrijdag en maandag als vader, krijg je die dagen op bijv dinsdag en woensdag. Hoe het zit als je om 2 uur smiddags bevalt weet ik niet. Ik weet niet wanneer het geldt als dag 1. Volgens mij de eerste werkdag na de dag van de bevalling.
Succes!!
Succes!!
donderdag 12 november 2009 om 22:05
donderdag 12 november 2009 om 22:07
donderdag 12 november 2009 om 22:22
hahaha, puf nu om de 3 minuten. Man werkt niet volgens CAO. Heb een computernerd getrouwd. Hij heeft net even een programmaatje geschreven waarmee je op de computer bij kunt houden hoeveel tijd er tussen de weeen zit. Het enige wat hij hoeft te doen is op de spatiebalk klikken. Hahaha. Mafkees
@arwen, zijn toch allemaal buikweeen, weet je nog dat ik dat vroeg? Deze zijn wel minder heftig dan rugweeen moet ik zeggen. Dat heb ik bij zoon alleen maar gehad.
@arwen, zijn toch allemaal buikweeen, weet je nog dat ik dat vroeg? Deze zijn wel minder heftig dan rugweeen moet ik zeggen. Dat heb ik bij zoon alleen maar gehad.
donderdag 12 november 2009 om 22:25
Volgens heeft je man 2 werkdagen vrij + als je overdag bevalt de dag van de bevalling.
Ik ben 2x overdag bevallen dus man moest naar huis komen uit zijn werk en had daarna nog 2 dagen vrij. Die mag hij overigens zelf kiezen als ze maar in de eerste 1 of 2 weken of zo worden opgenomen. Manlief had een belangrijk project op de tweede dag, dus die heeft die tweede vrije dag pas later opgenomen, omdat hij echt niet gemist kon worden op zijn werk.
Succes met bevallen in elk geval!
Ik ben 2x overdag bevallen dus man moest naar huis komen uit zijn werk en had daarna nog 2 dagen vrij. Die mag hij overigens zelf kiezen als ze maar in de eerste 1 of 2 weken of zo worden opgenomen. Manlief had een belangrijk project op de tweede dag, dus die heeft die tweede vrije dag pas later opgenomen, omdat hij echt niet gemist kon worden op zijn werk.
Succes met bevallen in elk geval!
..