Vakantietips gezocht!
vrijdag 30 maart 2012 om 11:18
Ben me eens even aan het bedenken wat ik in de 6-weken-durende zomervakantie ga doen met mijn 2 spruitjes. De ene is 5, de andere is 2. We hebben geen vakantie geboekt, hebben ook niet de financïële mogelijkheid om het superduur te maken. We hoeven niet per se weg, gewoon een dagtripje of ergens een overnachting of 2 met ons gezinnetje is ook prima. We hebben een budget van rond de 1000 euro om ons 6 weken mee te gaan vermaken.
Wat we zelf in gedachten hadden zijn verschillende dingen :
- Maximaal 2 weken weg. ( bv naar een camping in een stacaravan )
- OF dagtripjes gericht op een peuter en een kleuter.
-OF ergens een overnachting in combinatie met een dagtripje
enz, enz...
Omdat de mensen in hun woonplaats of omgeving de leuke plekjes ( die je niet 1,2,3 op internet kunt vinden ) wel weten te vinden, zoek ik dus tips. Wat me ook leuk lijkt is een rondje Nederland. 1 of 2 nachten in een hotel, wat dingetjes bekijken, stukjes fietsen en dan door naar het volgende plekje in Nederland. Met als idee dat je dan ook een dag of 10 van huis bent.
Dus heb je tips voor een leuke camping, een leuk hotel, bed and breakfast, speeltuin, kindermuseum. pretpark, weet ik het wat nog meer...laat me dat dan eens weten. Ben benieuwd!
Wat we zelf in gedachten hadden zijn verschillende dingen :
- Maximaal 2 weken weg. ( bv naar een camping in een stacaravan )
- OF dagtripjes gericht op een peuter en een kleuter.
-OF ergens een overnachting in combinatie met een dagtripje
enz, enz...
Omdat de mensen in hun woonplaats of omgeving de leuke plekjes ( die je niet 1,2,3 op internet kunt vinden ) wel weten te vinden, zoek ik dus tips. Wat me ook leuk lijkt is een rondje Nederland. 1 of 2 nachten in een hotel, wat dingetjes bekijken, stukjes fietsen en dan door naar het volgende plekje in Nederland. Met als idee dat je dan ook een dag of 10 van huis bent.
Dus heb je tips voor een leuke camping, een leuk hotel, bed and breakfast, speeltuin, kindermuseum. pretpark, weet ik het wat nog meer...laat me dat dan eens weten. Ben benieuwd!
vrijdag 30 maart 2012 om 11:22
Ik denk dat je met je met iedere keer ´1 of 2 nachtjes in een hotel´ al snel door je 1000 euro heen bent, en dat je dan niet veel meer over houdt voor de rest van de vakantie.
Kun je geen tent lenen en in de buurt op een camping (kamperen bij de boer ofzo) gaan staan? Kun je evengoed naar huis om te wassen etc, en voor de kinderen maakt het niet uit of je ver weg zit of dichtbij. Dan hou je nog geld over voor de andere weken.
Hou verder t.z.t. de lokale krantjes in de gaten, er zijn genoeg activiteiten die weinig of niets kosten en in de buurt zijn.
En als je wel een dag ergens heen wilt wat geld kost, zoek dan naar kortingsbonnen (bijv. de Postcodeloterij-agenda, op internet, of bij bepaalde acties).
Kun je geen tent lenen en in de buurt op een camping (kamperen bij de boer ofzo) gaan staan? Kun je evengoed naar huis om te wassen etc, en voor de kinderen maakt het niet uit of je ver weg zit of dichtbij. Dan hou je nog geld over voor de andere weken.
Hou verder t.z.t. de lokale krantjes in de gaten, er zijn genoeg activiteiten die weinig of niets kosten en in de buurt zijn.
En als je wel een dag ergens heen wilt wat geld kost, zoek dan naar kortingsbonnen (bijv. de Postcodeloterij-agenda, op internet, of bij bepaalde acties).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 30 maart 2012 om 12:11
quote:wokblokje schreef op 30 maart 2012 @ 11:58:
en een tent hoeft niet duur te zijn, bij bijvoorbeeld de kampeerwinkel of perry sport.Maar dan heb je alleen nog maar de tent, voor kamperen komt er nog wel wat meer bij kijken aan spullen. Maar je doet er wel weer jaren mee, dat is waar.
en een tent hoeft niet duur te zijn, bij bijvoorbeeld de kampeerwinkel of perry sport.Maar dan heb je alleen nog maar de tent, voor kamperen komt er nog wel wat meer bij kijken aan spullen. Maar je doet er wel weer jaren mee, dat is waar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 30 maart 2012 om 12:47
quote:himalaya schreef op 30 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Maar dan heb je alleen nog maar de tent, voor kamperen komt er nog wel wat meer bij kijken aan spullen. Maar je doet er wel weer jaren mee, dat is waar.je hebt gelijk. Ik kampeer al mijn hele leven dus ga ervan uit dat iemand wel slaapzak/matje/brandertje/pannen en alle benodigde spullen heeft
[...]
Maar dan heb je alleen nog maar de tent, voor kamperen komt er nog wel wat meer bij kijken aan spullen. Maar je doet er wel weer jaren mee, dat is waar.je hebt gelijk. Ik kampeer al mijn hele leven dus ga ervan uit dat iemand wel slaapzak/matje/brandertje/pannen en alle benodigde spullen heeft
vrijdag 30 maart 2012 om 14:52
Hier min of meer dezelfde situatie: 2 jongens van bijna 2 en bijna 4. Wij hebben ook geen geld om dure vliegkaartjes voor 4 personen te kopen en daarna nog voor minimaal 100 euro per nacht in een hotel te slapen. Hopelijk komt het ooit wel maar voorlopig is het nog niet het geval. Wat wij wel hebben zijn 2 mooie fietsen, een fietskar en een tent en daarmee gaan we op vakantie. We zijn allebij ook dol op camperen en als je fietst gebruik je geen benzine en zie je veel meer dan in de auto. Tot nu toe hebben we alleen maar in de buurt van NL (Belgie, Luxembourg, etc) gefietst maar als de kids groter worden willen wij verdere bestemmingen uitproberen. Ik zou dus als ik jou was ech een tent aanschaffen. Hotels zijn ook in NL erg duur en met stacaravans is in mijn ervaring het probleem dat je er minimaal 3 nachten moet verblijven. Met een tent en wat campeerspullen van een paar honderd euro kun je voor de rest van je geld een luxe vakantie hebben
vrijdag 30 maart 2012 om 19:12
vrijdag 30 maart 2012 om 21:00
Twee jaar geleden hadden wij een zwaar geldgebrek en wilden we wel persé op vakantie met onze zoons, toen drie en vijf. We hebben voor 50 euro een tent gekocht, hier in het dorp. Toen mijn man de tent ging halen bleek er een volledige uitrusting bij te zitten, anders hadden we dat geleend.
Voor 1000 euro kun je echt wel twee weken gaan kamperen en uitstapjes doen, hoor! Lijkt me geen enkel probleem, even handig inplannen.
Voor 1000 euro kun je echt wel twee weken gaan kamperen en uitstapjes doen, hoor! Lijkt me geen enkel probleem, even handig inplannen.