Van A tot Zwitsal

27-12-2011 16:35 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Algemeen topic voor vragen en adviezen over babyverzorging die niet de moeite waard zijn om een nieuw topic voor te openen en waarvan de antwoorden vast wel ergens op internet of in boeken te vinden zijn maar waarvan het wel zo fijn is om even van ervaren moeders te horen hoe zij het doen of er tegenaan kijken...
Zoals: vanaf welke leeftijd kleden jullie je baby om in een pyamaatje voor de nacht? Die van mij houdt al niet zo van omkleden
(ik ben een zeikerd ik weet het:)

Losse topics zijn nou juist zo handig met terugzoeken!
En Zwitsal is vreselijk!
Zwitsal stinkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Er komen elke dag minimaal twee vragen in me op waar ik wel een topic over kan openen maar dat doe ik maar niet omdat ik niet dat iedereen gek van me wordt
er staat reclame in je topictitel

sorry voor de flauwiteiten, maar ik kan je vraag werkelijk waar niet beantwoorden. Ik weet echt niet meer vanaf wanneer ik een pyjama bij mijn baby aan ging trekken....

Volgens mij vanaf het moment dat ze overdag meer gewone kleertjes gingen dragen ipv alleen maar rompertjes en kruippakjes.
PS. Ook niet zo'n fan van Zwitsal maar die luierdoekjes die zo gemakkelijk uit de verpakking getrokken kunnen worden zijn toch wel handig hoor.
Hangt van je topics af. Als het inderdaad zó op internet terug te vinden is, dan krijg je inderdaad het (voor oud-gedienden bekende) Keuteltje-effect waar nog wel eens wat vaker een forumster zich schuldig aan maakte.

Maar als je juist aangeeft wat je er zelf al over hebt gevonden, wat jouw mening is maar waar je dan nog aan twijfelt of meer over wilt weten én je bereid bent om te reageren en je te mengen in de evt discussie erover, is het een heel ander verhaal juist en zie ik juist dat nut er wel van in.
Oh jee, mag reclame niet? Nou ja, een ander leuk woord dat met het onderwerp babyverzorging te maken heeft en met een Z begint dan
ik ben dus dol op zwitzal
quote:_j_u_l_e_ schreef op 27 december 2011 @ 16:37:

Zoals: vanaf welke leeftijd kleden jullie je baby om in een pyamaatje voor de nacht? Die van mij houdt al niet zo van omkleden

Mijn baby (9 weken) heeft alleen nog maar 'zachte pakjes' aan, waarin ze prima kan slapen. Ook begint haar nacht nog niet iedere dag op hetzelfde tijdstip. Ze krijgt dus nog geen pyjamaatje aan.

Waarom denk je dat jouw baby een pyjama aan moet? Of waarom wil je je baby een pyjama aandoen?
Ja maar sosm heb je aan 1 antwoord genoeg om even weer verder te kunnen dus leek het me wel makkelijk. Er zijn toch meer algemene topics zoals over bv of dragen waar jeje vragen kunt stellen aan ervaren moeders?

Deze gaat over babyverzorging
Van A tot Zoogcompres?
Van Aanleggen tot Zoogcompres.

Van Afleren speen tot Zeuren.

Opties genoeg.
quote:_j_u_l_e_ schreef op 27 december 2011 @ 16:55:

Deze gaat over babyverzorging Heel algemeen inderdaad. Leuk dat de eerste vraag over pyjamaatjes gaat!
Mijn dochter sliep met 8 weken in een pyama. Maar goed toen kreeg ze om 19uur der pyama aan en om 20uur laatste voeding , naar bed en kwam pas om 8uur volgende ochtend weer.
Mijn kleintje draagt al pyjamaatjes, ze is nu 11 weken. Maar dit is eigenlijk afhankelijk van wat ze aan heeft. Vooral als ze iets draagt wat minder lekker slaapt doe ik haar een pyjamaatje aan (wanneer ze een vestje aanheeft met capuchon/rits/spijkerrokje/etc.)

Hier ook nog een vraag: vanaf wanneer laten jullie je baby in bed slapen? Ik bedoel: vanaf wanneer liet je je kleintje tussen de middag in bed slapen? Hier slaat de kleine vaak nog in de box, kinderwagenbak of in onze armen. 's Nachts uiteraard wel in haar eigen bedje en eigen kamertje.
Hoi kezz,

Nee, hij gaat straks naar maatje 62 en dan wil ik ook wat van de zachte pakjes af. Vandaar.
Hallo Jojo,

Nu ik merk dat hij tussen de middag een wat langer dutje begint te doen, leg ik hem daarvoor nu in zijn ledikantje. De andere dutjes zijn vaak korter en doet hij vooral in de doek of draakzak. Ik probeer te voorkomen dat hij in het wipstoeltje in slaap valt en een box heb ik nog niet. Wordt nu wel eens tijd volgens mij
Die zachte pakjes heb ik tot maat 106 (Franse maat) voor Snoezekind gebruikt als pyjama. Ideaal !!!
Mijn dochter slaapt met 7 maanden nog steeds heerlijk in de box, kinderwagen of op de arm. Alleen als ik heel druk bezig ben en het is erg druk om haar heen leg ik haar als ze slaap heeft in bed.

Kinderdagverblijf doet, op ons verzoek, hetzelfde, daar slaapt ze ook overal. Is heel makkelijk

Een pyjama heeft dochter nog steeds niet aan. Ze slaapt met een rompertje aan in een slaapzak met mouwen.
Vind het ideaal zo'n box. Nu slaapt ze ook weer wat langer, maar dat is soms moeilijk te voorspellen. Vind het dan zonde om haar wakker te maken en alsnog in bed te leggen. Kan er vaak nog geen pijl op trekken in ieder geval wanneer ze slaapt. Soms bijna de hele dag. Soms de hele dag bijna niet...
quote:christina schreef op 27 december 2011 @ 17:18:

Een pyjama heeft dochter nog steeds niet aan. Ze slaapt met een rompertje aan in een slaapzak met mouwen.Dat lijkt mij ook wel heel handig, maar volgens mij heb je die niet in de heel kleine maatjes toch? Verder: als je haar een slaapzak aan doet, heb je dan geen laken/dekens meer? Of hoe werkt dat?
quote:Jojo2008 schreef op 27 december 2011 @ 17:19:

Vind het ideaal zo'n box. Nu slaapt ze ook weer wat langer, maar dat is soms moeilijk te voorspellen. Vind het dan zonde om haar wakker te maken en alsnog in bed te leggen. Kan er vaak nog geen pijl op trekken in ieder geval wanneer ze slaapt. Soms bijna de hele dag. Soms de hele dag bijna niet...Ik heb een dekentje bij de box liggen en als ze in slaap valt dek ik haar lekker toen. Ze slaapt dan heerlijk. Ik zou haar ook niet wakker maken, mijn dochter slaapt dan vaak niet verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven