van linkshandig naar rechtshandig
woensdag 22 oktober 2008 om 23:11
Vandaag is, na zes weken, het gips van de arm van mijn zoon er af gehaald. Zijn linkerarm was gebroken en aangezien hij ook met zijn linkerhand schrijft moest hij nu ineens met rechts gaan schrijven. Nu was zijn handschrift met zijn linkerhand geschreven niet zo heel mooi. Maar na een paar dagen met rechts geschreven te hebben ging het eigenlijk heel goed en nog een stuk netter ook. Hij is nu zeven jaar en zit in groep 4. Morgen gaat hij weer naar school en hij zei vandaag dat hij met rechts zal blijven schrijven. Nu weet ik wel dat ze vroeger allemaal rechts moesten schrijven en dat dit ook wel mogelijk is. Maar ik vraag me eigenlijk af of dit vaker gebeurt, gewoon eeen beetje nieuwsgierig.
vrijdag 24 oktober 2008 om 10:08
Ik ben linkshandig, rechtsbenig. Kan ook best veel met rechts omdat ik een tijdje als postbode gewerkt heb en dat is nou eenmaal rechts geörienteerd. Ondanks dat en ondanks dat ik mijn linkerhand meerdere malen geblesseerd heb en dus met rechts moest schrijven etc., is de controle over rechts toch beduidend minder. Het enige waar ik echt rechtshandig in ben is muizen (en friet eten )

woensdag 29 oktober 2008 om 02:55
quote:danivo schreef op 23 oktober 2008 @ 11:34:
linkshandigen leven korter, volgens een onderzoek...
Dat schijnt te komen doordat bijna alle apparaten voor rechtshandigen zijn ontworpen. Mijn man is dus links en hij is heel erg handig klustechnisch. Met de schuurmachine is dat bijvoorbeeld niet zo'n probleem, met de cirkelzaag al meer.
Dan wil ik niet zeggen dat je bij het klussen nou verschrikkelijk veel gevaar loopt, maar als alles op de wereld voor rechts is gemaakt dan grijp je wel mis bij die laatste strohalm zeg maar.
Linkshandigen zijn vaak creatief omdat er meer verbindingen zijn tussen de linker en de rechter hersenhelft. Vrouwen hebben ook meer verbindingen tussen beide hersenhelften dan mannen trouwens. Daarom kunnen wij strijken en kletsen tegelijk....
linkshandigen leven korter, volgens een onderzoek...
Dat schijnt te komen doordat bijna alle apparaten voor rechtshandigen zijn ontworpen. Mijn man is dus links en hij is heel erg handig klustechnisch. Met de schuurmachine is dat bijvoorbeeld niet zo'n probleem, met de cirkelzaag al meer.
Dan wil ik niet zeggen dat je bij het klussen nou verschrikkelijk veel gevaar loopt, maar als alles op de wereld voor rechts is gemaakt dan grijp je wel mis bij die laatste strohalm zeg maar.
Linkshandigen zijn vaak creatief omdat er meer verbindingen zijn tussen de linker en de rechter hersenhelft. Vrouwen hebben ook meer verbindingen tussen beide hersenhelften dan mannen trouwens. Daarom kunnen wij strijken en kletsen tegelijk....
woensdag 29 oktober 2008 om 03:07
Wat grappig, ik ben zelf ook tweehandig. Schreef zowel vroeger met links als rechts erbarmelijk slordig toen in mijn moeder en juf destijds voor mij de knoop doorhaakten en vanaf toen met rechts moest schrijven. Resultaat: Schrijven met rechts....al het andere (kleuren, eten etc) met links hehe.
Ik denk dat je gauw genoeg gaat merken of ie terug naar het oude gaat of dat het zo blijft. Maakt toch ook eigenlijk allemaal niet zoveel uit toch?
Ik denk dat je gauw genoeg gaat merken of ie terug naar het oude gaat of dat het zo blijft. Maakt toch ook eigenlijk allemaal niet zoveel uit toch?