Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:kjong schreef op 14 oktober 2010 @ 17:51:

Froegah, toen poepen nog met een lange oe geschreven werd, was er een kindvrij-toppik op overig.

Niet dat die lang duurde.

Ze kregen nl allemaal kinderen.

Haha, I know

( Op HPL na, toch? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 17:50:

[...]

Jij hebt mij duidelijk niet begrepen. Zo fel reageer ik helemaal niet. Dat je je enorm voelt aangevallen.. dat kan. Maar daar kan ik niets aan doen, dat het kennelijk bijzonder gevoelig ligt.Ik vond je ook wat fel hoor (en dat heb ik je ook gemeld) en bij mij ligt het onderwerp totaal niet gevoelig. Bij jou wel?
Misschien als we verplaatsing vragen dat de frustraties wat minder hoog oplopen. Kan me ook wel voorstellen dat als wij hier flauwe dingen zeggen, anderen zich aangevallen voelen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat doe? Ben nog niet zo'n ervaren forummer. En wat wordt de titel dan?

Froegah, toen poepen nog met een lange oe geschreven werd, was er een kindvrij-toppik op overig.

Ze kregen nl allemaal kinderen.Of ze werden gepermaband
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 17:53:

[...]

Ik vond je ook wat fel hoor (en dat heb ik je ook gemeld) en bij mij ligt het onderwerp totaal niet gevoelig. Bij jou wel?

Of mijn moeder-zijn gevoelig ligt? Nee.

Overtuigende keuze waar ik nog elke dag blij om ben.
quote:Demissionair schreef op 14 oktober 2010 @ 17:48:

Ergens eens met MV, voel me best een beetje aangesproken, want ik opperde een dergelijk topic in een ander topic. Helemaal niet met de bedoeling om moeders en/of kinderen te beledigen. Gewoon voor de fun en het kunnen uiten van onze frustraties. Moeders hebben frustraties, maar vrouwen zonder kinderen hebben die ook.

Ik hou zelf heel erg van grapjes, maar niet om anderen te kwetsen, dat gebeurd nu wel. Ik heb respect voor moeders en hun keuzes, maar ik vind/vond dit topic grappig omdat ik als kinderloze vrouw wel degelijk te maken heb met rare opmerkingen, vooroordelen etc. Ik vind het leuk om er met andere vrouwen over te lachen etc. Nogmaals, niet omdat ik het niet respecteer dat andere vrouwen wel voor kinderen kiezen, dus ik snap dat het op de kinderpijler als aanval gezien kan worden. En ergens hoort het wel op de kinderpijler. Zo post iemand die per se geen relatie wil ook op de relatie pijler. Of zie ik dat fout?Zo zag ik het ook hoor, wat geinen en klagen, gewoon voor de lol. Maar je kunt je vingers er op na tellen dat er altijd een beledigde moeder haar zegje komt doen. Jammer....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 17:55:

[...]

Of mijn moeder-zijn gevoelig ligt? Nee.

Overtuigende keuze waar ik nog elke dag blij om ben.Nee of het kinderloos zijn van ons gevoelig ligt? Ik snap namelijk de bedoeling van het felle weerwoord van de moeders niet. Zeker van degenen die ons niet serieus nemen (dat ben jij niet).
Ik heb nog nooit gezegd of laten blijken dat ik me aangevallen voel mbt dit onderwerp. Ik voel dat ook daadwerkelijk niet. Dit heb je dus verkeerd begrepen.

Waar ik wel fel van word is als ik een opmerking over jouw manier van forummen maak, die absoluut niet negatief is, en jij dat weeeeeeeer negatief opneemt (zoals je zo vaak doet met allerlei opmerkingen, al dan niet naar jou gericht). Dan heb ik mij blijkbaar toch in jouw empatisch vermogen vergist en daar baal ik van.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 17:56:

[...]

Zo zag ik het ook hoor, wat geinen en klagen, gewoon voor de lol. Maar je kunt je vingers er op na tellen dat er altijd een beledigde moeder haar zegje komt doen. Jammer....

En als ik nou eens zeg dat ik niet beledigd ben als móeder, maar als méns? Ik voel me niet geroepen te reageren voor specifieke kinderen van mensen die ik niet ken.

Ik zou net zo reageren als het over ouderen zou gaan, of mensen met een verstandelijke beperking, of lilliputters, of pubers, of .......

Ze kregen nl allemaal kinderen.Hier zitten behoorlijk wat 30ers en 40ers bij en die gaan zeker niet meer om. Uiteraard is er altijd een percentage dat wel kinderen krijgt, maar de die-hards zeker niet.
Present!

Naam: Melpomene

Datum van het nemen van mijn besluit: 1970 (was heel, heel jong toen ik op een verjaardag verklaarde 'later geen man en kinderen te willen')

Huidige partner: akkoord, én al twintig jaar gesteriliseerd (man heb ik toch maar wel genomen).
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 17:56:

[...]Zo zag ik het ook hoor, wat geinen en klagen, gewoon voor de lol. Maar je kunt je vingers er op na tellen dat er altijd een beledigde moeder haar zegje komt doen. Jammer....

Als ik naar mezelf kijk, beledigde moeder werd ik gemaakt. Ik werd zelfs pliesie.

En bij elk topic komt er ook een andere mening dan slechts cheerleaden. Noem je dan diegene ook gelijk een beledigde wetikwat?
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 17:57:

[...]

Nee of het kinderloos zijn van ons gevoelig ligt?

Pffffff, ik zou werkelijk geen één reden kunnen bedenken waarom jouw gewilde kinderloosheid bij mij gevoelig zou kúnnen liggen. Niet één. En ik heb een enorme fantasie, hoor.

Ik snap namelijk de bedoeling van het felle weerwoord van de moeders niet. Zeker van degenen die ons niet serieus nemen (dat ben jij niet).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 17:59:

[...]

En als ik nou eens zeg dat ik niet beledigd ben als móeder, maar als méns? Ik voel me niet geroepen te reageren voor specifieke kinderen van mensen die ik niet ken.

Ik zou net zo reageren als het over ouderen zou gaan, of mensen met een verstandelijke beperking, of lilliputters, of pubers, of .......Dat ben je je humor-gen verloren, want dit is een geintopic, maar dat geloof ik in jouw geval niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 18:00:

[...]

Tja, dan weet ik het ook niet meer en is je felheid mij een raadsel.

Tijd van de maand misschien?
quote:kjong schreef op 14 oktober 2010 @ 18:00:

[...]

Als ik naar mezelf kijk, beledigde moeder werd ik gemaakt. Ik werd zelfs pliesie.

En bij elk topic komt er ook een andere mening dan slechts cheerleaden. Noem je dan diegene ook gelijk een beledigde wetikwat?Djeez meid dit is een GEINtopic, dat zelfs over huisvlooien gaat....
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 18:02:

Djeez meid dit is een GEINtopic, dat zelfs over huisvlooien gaat....En?
Ik weet niet hoe jullie erover denken maar zullen we weer lekker overstappen naar ons flauwe moeder-/ kinderhater topicje?

Welkom Melpomene!
Nou, dan kunnen we toch met elkaar concluderen dat we elkaar niet willen beledigen, dat wij (DKL) DeKinderLozen ook een topic mogen, zonder dat wij de moeders aanvallen of andersom?

Dan hoeven we niet op elkaar te schelden en dan kunnen we, hoop ik, samen lachen om onze dilemma's en elkaar steunen bij frustraties. Mooi toch? Ik vond het bv leuk om te lezen dat een forumster poste dat haar 3 jaar oude dochter het opeens over een snee had waar haar baby uit geboren ging worden. Heb me slap gelachen! (Zij dacht vagina, kind had het over keizersnede). En heb ook veel respect voor haar hoe ze dat zo goed en kwaad als het ging probeerde op te lossen.
Oh..mosterd. Begrijp ik het nou goed dat dit hier niet kan?
anoniem_113890 wijzigde dit bericht op 14-10-2010 18:09
Reden: Zpelle!
% gewijzigd
Precies.
Nee nee. Alles kan ;). Maar ik stelde voor om met z'n allen weer gezellig en vriendelijk te doen.Tenminste, dat bedoelde ik.
Mee eens, Confiture. De discussie met de degenen die wel kinderen hebben is vaak moeilijk, en dat bedoel ik niet lullig.

Mijn broer heeft er vier, en is daarmee dolgelukkig. Hij kan zich gewoon echt niet voorstellen, dat iemand geen kinderen zou willen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ze wél zou willen. Verstandelijk begrijpen we elkaar best, maar gevoelsmatig... nee. Nooit denk ik.

Laten we elkaar dus maar gewoon vriendelijk bejegenen.
Ik wil niemand beledigen Confiture, zo heb ik al een grapjas post geplaatst op de reactie van Kjong, maar ik wist toen nog niet dat het al zo uit de klauwen liep. (LE-ZEN), dus zij zou zomaar boos kunnen zijn door mijn post, terwijl ik haar post heel anders opvatte zoals ik dat nu doe, waardoor mijn reactie weer als belediging kan worden gezien. Pfff...lastig.

Erg jammer, want het is mijn intentie niet om anderen te beledigen, maar ik vind het ergens ook jammer dat DKL's geen ruimte krijgen. Ik ga alles nog eens goed nalezen en hoop te achterhalen waar het pijnpunt ligt en waarom het uit de bocht vliegt.
Ja, lekker weer gezellig doen! Ik ben voor!

En Melpomene: welkom!! T is hier (tussen de bomen) in het bos, best gezellig hoor!
hasse88 wijzigde dit bericht op 14-10-2010 18:15
Reden: verduld naam verkeerd gespeld... tisk tisk!
% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven