Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Ik lees net het topic Hoeveel geld geven. Je krijgt wel met heel veel dilemma's te maken als je kinderen hebt. Deze TO heeft een dochter van 10 die naar een feestje gaat van 2 klasgenotes (geen vriendinnen). En dan komt de onvermijdelijke vraag: hoe veel geef je bij een dergelijke gelegenheid.



Tja, het hangt allemaal van je eigen referentiekader af natuurlijk, maar 10 euro (is een paar keer genoemd als bedrag) voor een bijna wildvreemde vind ik dan wel aan de hoge kant.
Tien Euro? Zijn ze gek geworden?



Zal wel weer zo'n feestje met partytent en olifant zijn. De tijden zijn echt veranderrd vind ik (sprak oma ).
Ja, ik heb weer een werkende cv!
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 13:37:

Ik lees net het topic Hoeveel geld geven. Je krijgt wel met heel veel dilemma's te maken als je kinderen hebt. Deze TO heeft een dochter van 10 die naar een feestje gaat van 2 klasgenotes (geen vriendinnen). En dan komt de onvermijdelijke vraag: hoe veel geef je bij een dergelijke gelegenheid.



Tja, het hangt allemaal van je eigen referentiekader af natuurlijk, maar 10 euro (is een paar keer genoemd als bedrag) voor een bijna wildvreemde vind ik dan wel aan de hoge kant.10 Euro vind ik ook wel veel ja, maar de 2,50 die de TO zelf in gedachten had vind ik genant weinig.
2,50 klinkt heel weinig, dat klopt.Maar heb het even opgezocht en is meer dan het bedrag aan zakgeld dat een 10-jarige meestal krijgt (volgens de rekenmeesters van het NIBUD). Dus of het te weinig is? Het is meer dan de vroegere 5 gulden wat vaak werd gegeven. En bij gewoon een kennis, een bijna vreemde?
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 14:06:

2,50 klinkt heel weinig, dat klopt.Maar heb het even opgezocht en is meer dan het bedrag aan zakgeld dat een 10-jarige meestal krijgt (volgens de rekenmeesters van het NIBUD). Dus of het te weinig is? Het is meer dan de vroegere 5 gulden wat vaak werd gegeven. En bij gewoon een kennis, een bijna vreemde?

Van 5 gulden vroeger kon je meer kopen dan van 2,50 nu. Als je vroeger 5 gulden normaal vond, dan staat dat anno nu gelijk aan 5 euro.



En dan vind ik trouwens dat ze anno nu erg weinig zakgeld krijgen als dat voor 'n 10-jarige maar 2,50 is...
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 14:00:

Ja, ik heb weer een werkende cv! Heerlijk, want dat heb je nu wel nodig. Ik heb nu zelfs mijn potkacheltje al aan, echt knus vind ik dat.
Ik kijk ook wel eens naar het NIBUD en schrik dan ook van de lage kant bijv. voor kleedgeld. Dat redden kinderen nooit als ze ook nog schoenen en een winterjas moeten kopen. En dat wordt nog specifiek genoemd.



Ik heb ook geen idee van welk inkomen het NIBUD uitgaat. Maar het lijkt wel bijstandsniveau. En de bijstand is niet de gemiddelde norm voor gezinnen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
vroeger kreeg ik ook belachelijk weinig zakgeld hoor, kon je niks van kopen... maar ik had dan ook geen vaste lasten en als kind koop je toch alleen maar onzin/bezigheidstherapie/speelgoed?!

Maar als je een leuk kado tegenkomt lijkt me het budget niet zo van belang, je tikt voor 3 euro bij de kruidvat soms iets leuks op de kop, en soms kost iets anders leuks iets meer dan 5 of 6. 10 voor een wereldvreemd kind, nee, tikje hoog, hoewel ook weer niet absurd.



trouwens in dat poetstopic viel mijn mond toch wel even open van hoe smerig kinderen een huis maken. Ik ben op zich niet vreselijk netjes (om niet te zeggen laks) met huishouden (heb drukke baan ga na thuiskomst echt niet nog even "lekker" stofzuigen ofzo, vind de vaat al vaak teveel werk!) maar OH MY FUCKING GOD wat een vieze dingen komen er kijken bij kinderen :puke:

plakhandjes zijn tot daar aan toe, oke ja luiers zijn ook vies natuurlijk (maar heb sowieso een hekel aan alles wat baby heet), maar serieus, tomaten aan de gordijnen, GATVERDAMME!



Sorry ik ben veel te ongenuanceerd maar mijn maag draait zich werkelijk om bij het denken aan dergelijke taferelen.



Ik ben toch wel zo blij dat ik nooit moeder word...
Mijn zakgeld begon vroeger met 1 gulden (toen was ik misschien 4 ofzo?) in de eerste van de lagere school werd dat eerst 2,50 en later 5 gulden en vanaf de brugklas 10 gulden.

Dat waren toen toch wel de gangbare bedragen onder de klasgenootjes.



'k Vind kleine kinderen ook smerig. Die kwijlen en snotteren ook rustig alles onder en dan nog met plakhanden alles onder smeren. Bah! Kun je na 'n paar jaar al je stoffering wel gaan vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook hoor Arte. Je ziet wel eens van die "schattige" filmpjes van babies die zitten te eten en alles ondersmeren, gezicht, haren, kleren, kinderstoel, vloer. Brrr ik zit dan echt te gruwelen.



Al ligt het er misschien ook aan hoeveel je toelaat als moeder. Ik heb een veel jonger zusje maar ik kan me niet herinneren dat die alles onder smeerde. Mijn moeder is vrij netjes, dus die liet dat echt niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Kwijl, snot en je vergeet poep!
Alle reacties Link kopieren
quote:Caviahaar schreef op 25 november 2010 @ 14:25:

Kwijl, snot en je vergeet poep! Dat schijnt van je eigen kind minder vies te zijn dan van andere kinderen.

Ik vind dat zelf ook minder erg maar ik kan gewoon echt niet tegen geknoei met eten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan de bewust kindervrije dames hier om met anticonceptie?

Zelf zie ik het niet zitten om me voort te planten, maar verdraag hormonale anticonceptie zeer slecht.

Helaas heb ik mijn man nog niet kunnen overhalen tot een sterilisatie, dus voorlopig condooms+persona en in geval van nood ligt er altijd wel een morningafterpil in de kast (better safe than sorry)



En hoe gaan jullie om met bijv. naaste familieleden die steeds blijven vragen waneer je kids gaat krijgen?

Ze bedoelen het vast heel goed, maar het werkt me zwaar op m'n zenuwen! Tot op heden heb ik me nog in kunnen houden...
quote:elninjoo schreef op 25 november 2010 @ 14:21:

Mijn zakgeld begon vroeger met 1 gulden (toen was ik misschien 4 ofzo?) in de eerste van de lagere school werd dat eerst 2,50 en later 5 gulden en vanaf de brugklas 10 gulden.

Dat waren toen toch wel de gangbare bedragen onder de klasgenootjes.

Ik ben met zakgeld nooit verder gekomen dat 6 gulden (tot 16 jaar, toen kreeg ik kleedgeld). Moet er wel bij zeggen dat mijn ouders een minimuminkomen hadden.
quote:okapi73 schreef op 25 november 2010 @ 14:25:

Ik heb dat ook hoor Arte. Je ziet wel eens van die "schattige" filmpjes van babies die zitten te eten en alles ondersmeren, gezicht, haren, kleren, kinderstoel, vloer. Brrr ik zit dan echt te gruwelen.

Ja, dat vind ik ook zo goor. Andere mensen zullen dat misschien vertederend vinden, maar bij mij wekt het walging op.
quote:Jane1980 schreef op 25 november 2010 @ 14:29:

Hoe gaan de bewust kindervrije dames hier om met anticonceptie?

Zelf zie ik het niet zitten om me voort te planten, maar verdraag hormonale anticonceptie zeer slecht.

Helaas heb ik mijn man nog niet kunnen overhalen tot een sterilisatie, dus voorlopig condooms+persona en in geval van nood ligt er altijd wel een morningafterpil in de kast (better safe than sorry)

Ik gebruik de pil, sowieso om de menstruatie te kunnen regelen. Dus aan mijn verhaal heb je niet zo veel.



En hoe gaan jullie om met bijv. naaste familieleden die steeds blijven vragen waneer je kids gaat krijgen?

Ze bedoelen het vast heel goed, maar het werkt me zwaar op m'n zenuwen! Tot op heden heb ik me nog in kunnen houden...Zeg je dan niet gewoon dat je geen kinderen wil? Daar ben ik vanaf het begin ronduit voor uitgekomen.
quote:Jane1980 schreef op 25 november 2010 @ 14:29:

Hoe gaan de bewust kindervrije dames hier om met anticonceptie?

Ik heb geen relatie, maar ik slik de pil omdat ik ongesteldheidsproblemen heb. Daar helpt sterilisatie ook niet aan, dus daarmee zou ik niet geholpen zijn. In 't geval van 'n vaste relatie zou ik willen dat mijn partner zich laat helpen dan zijn we dubbel beschermd met 'n sterilisatie en de pil. Overigens zou ik bij 'n ongelukje niet schromen om op 'plan B' over te gaan: overtijdbehandeling of abortus.
quote:Jane1980 schreef op 25 november 2010 @ 14:29:



En hoe gaan jullie om met bijv. naaste familieleden die steeds blijven vragen waneer je kids gaat krijgen? Ik heb van jongsafaan gewoon gezegd dat ik geen kinderen wil. Toen werd dat nog wel afgedaan met 'wacht maar tot je vriendinnen kinderen krijgen', maar toen dat eenmaal zover was en ik vooral vol afschuw thuis kwam na 'n bezoekje aan iemand met 'n klein kind, was daarmee eigenlijk de kous wel af. Ik kom er gewoon voor uit dat ik kleine kinderen niet leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Goh, dit is écht het lul over andere topics topic he? Gatver.
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 14:34:

[...]



Ik ben met zakgeld nooit verder gekomen dat 6 gulden (tot 16 jaar, toen kreeg ik kleedgeld). Moet er wel bij zeggen dat mijn ouders een minimuminkomen hadden.Kleedgeld heb ik nooit gehad. Ik mocht op 'n gegeven moment kiezen: of kleedgeld, of met pa en ma mee gaan shoppen. Ik had toen al door dat ik tijdens 'n gezamenlijke shopsessie veel meer kreeg dan ik van het geplande kleedgeld zou kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:okapi73 schreef op 25 november 2010 @ 14:27:

[...]

Dat schijnt van je eigen kind minder vies te zijn dan van andere kinderen.

Ik vind dat zelf ook minder erg maar ik kan gewoon echt niet tegen geknoei met eten.

als ik daar aan denk word ik ook misselijk. kan er ook ECHT ECHT ECHT niet tegen als ik dan een moeder zo'n nat handje met half uitgekwijld eten in dr mond stopt yieach, dan ga ik bijna over mn nek.



Ik geloof overigens direct dat het van jezelf anders is hoor, ik ben bijvoorbeeld weer helemaal niet vies van mijn kat, en die kwijlt, kotst, haart en likt ook alles, en daar kan een kattenhater ongetwijfeld ook niet tegen.



Maja. brrr.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jane1980! Ik heb zelf sinds 6 jaar de Mirena, dat bevalt uitstekend, na zo'n 20 jaar de Microgynon (pil). Heb je wel eens een koperspiraaltje overwogen? Geen gedoe meer, maar ik weet niet of je dat wel kan verdragen?



Gezanik uit mijn omgeving is goddank een beetje aan het opdrogen (mag ook wel hoor, ben al 41), maar ja irritant is het! Soms ging ik in discussie, soms zei ik heel kort iets als: In your dreams, of nevereverdenooitniet... en soms negeerde ik het gewoon. Het blijft vervelend, en het is iets dat we zo'n beetje allemaal in meerdere of mindere mate mee maken of hebben gemaakt...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Jane1980 schreef op 25 november 2010 @ 14:29:

Hoe gaan de bewust kindervrije dames hier om met anticonceptie?Pil + condoom hier. Ik vertrouw namelijk niet op de werking van de pil alleen. Sterilisatie sluit ik voor in de toekomst zeker niet uit, maar dan wel bij mij, vriend twijfelt nog over wel/geen kind(eren).
Alle reacties Link kopieren
en mijn kleedgeld ging altijd naar vanalles behalve kleren.



Maar tot mijn 16e was ik dan ook helemaal niet modebewust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven