Vanaf oktober 2010 kindvrij ~ deel 23

20-06-2018 11:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen een eind weg over ons leven zonder kinderen en verwonderen ons over de mensen om ons heen die kiezen voor een leven met kinderen. :cat:

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:21
13.16% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens nog wat grappigs vertellen. Moest net mn auto bij de garage ophalen. Komt er op neer dat een dure reparatie a 700 euro niet gedaan is maar aangepast met een simpele oplossing a 150 euro. Auto rijdt weer prima maar is nu iets milieu onvriendelijker.

Ik ging dus gelijk accoord met deze aanpassing n.a.v. de vergelijking van die bedragen. Op voorwaarde dat t veilig was voor mn auto en deze binnen de roetwaarden vd APK blijft...

En die monteur grapt gelijk "Jaaa jij bent nu n stuk milieuvervuilender he.. dat moet ik ergens melden." (Knipoog)
Ik antwoord gelijk met "Maar ik rook niet en zonder kinderen is mijn slechte co2 uitstoot echt minimaal." Zijn gezicht...
:woa:


Geweldig. Hoor net van mn vriend dat ie 3 koters heeft. Daar kan geen katalysator tegenop nee 😂
Hahahaa! Ongelooflijk wat 'n plaat beton mensen met kinderen voor hun kop hebben! :rofl:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Maar je krijgt er zoveel voor terug 😂😂😂
Letterlijk stank voor dank ja!
Alle reacties Link kopieren
@koekie1980 wat een verhaal, lekker ad rem gereageerd!
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad... padoem tsssss
Ik schrok er zelf van

😂😂
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-12-2018 14:47
:HA:
Die smiley hahahaha :rofl:
Hebben jullie de plek van jullie huis bewust gekozen op kinderloosheid?

Bij ons in het pand zijn er nieuwe bewoners gekomen en die hebben het nog niet helemaal begrepen hoe het pand in elkaar steekt. Het is een stel van half in de 30 en ik hoop dat ze kinderloos willen zijn. Ze zijn aan het inrichten/klussen en maken een hoop lawaai. Niet van gereedschap maar door te schreeuwen en er staat een bouwradio. Ze zijn de hele week al meerdere keren aangesproken. Ze zeiken binnenhuis ook alle buren en de rondrennende kinderen af. Gebruiken onderling ook scheldwoorden voor kinderen.

Het pand is een klankkast. Als je ramen dicht zijn hoor je niks van elkaar. Maar met de ramen open echt élk woordje als of de buren van 10 huizen verder naast je op de bank zitten. Daar had de architect niet bij nagedacht. Het is mooi maar bizar gehorig.

Het nieuwbouw pand is ook een generatie pand. Het is er op gebouwd dat er meerdere generaties van een familie bij elkaar wonen. Het is heel kinderrijk. Overal fietsjes, speelgoed, rennende kinderen door de gezamenlijke tuin. Niemand heeft een eigen tuin. Heeeel sociaal allemaal. Geen lawaai tussen 12.00-14.00 en na 18.00 uur. Dan slapen de kinderen en in de zomer zitten de ouders dan bij elkaar te kletsen in de tuin. Top als het je ding is :thumbsup:


Maar wat hebben die mensen gedacht toen ze dit kochten? :@@: Zouden ze alleen de m2 en mooie locatie in de binnenstad gezien hebben :-? Maar het is duurder door de bestemming en het imago. Ze hebben het gekocht van een gezin met 4 kinderen.. er naast zit een gastouder. dat moet toch een belletje doen rinkelen? Voor élke deur staat een bakfiets..

Vrienden van ons hadden na hun studententijd een huis gekocht in een mooie wijk maar zij waren de enige zonder geplette ooievaar op het huiskamerraam. Dus hebben ze na 5 jaar een huis in een buitenwijk gekocht waar geen kinderen wonen.
GlitterCupcake schreef:
14-12-2018 14:56
Hebben jullie de plek van jullie huis bewust gekozen op kinderloosheid?

Ik heb eerder in een kinderrijke buurt gewoond en werd daar inderdaad niet erg blij van. Altijd herrie, altijd geschreeuw. Was blij dat ik daar weg was.

Maar iets bewust zoeken zonder kinderen, klinkt heel leuk. Maar je hoeft maar een gezin naast je te krijgen, en daar gaat je rust. Want ook al wonen er alleen maar ouderen, zodra er een gaat verhuizen en je krijgt een gezin naast je, is het gedaan met de rust. Rustig wonen kan alleen als je buitenuit woont met niets om je heen. Is voor veel mensen niet te betalen lijkt me.

Lijkt me heel vervelend voor je, die scheldende en lawaaierige buren. Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat ze snel aan kinderen beginnen. ;-)
GlitterCupcake schreef:
14-12-2018 14:56
Hebben jullie de plek van jullie huis bewust gekozen op kinderloosheid?
Nee. Er wonen best veel kinderen in de buurt (we hebben er zelf ook 2 in de weekenden) maar daar merk je hier weinig van. Het is hier allemaal ruim en vrij, je hoort elkaar niet. Tegenover ons huis ligt een voetbalveldje, daar zijn zomers veel kinderen maar daar merken we ook niets van.

Toen ik nog single was ben ik bewust niet tussen de gezinnen in een buitenwijk gaan wonen, maar dat niet echt iets te maken met wel of geen kinderen maar meer met de locatie.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 14-12-2018 16:33
1.75% gewijzigd
Op het moment dat ik hier ging wonen, woonden er weinig mensen met jonge kinderen in mijn naaste omgeving. Inmiddels wonen er op hoorafstand oma's die regelmatig kleinkinderen over de vloer (en in de tuin) krijgen. Dat vind ik wel jammer, maar ja, je kunt ze nu eenmaal niet echt vermijden in deze steeds drukker wordende maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag in een gemengde buurt wonen en dat is gelukt. Er wonen in mijn straat senioren, jonge ouders, andere kindvrijen en alleenstaanden. Sommige wonen er net zoals wij nog maar net, anderen zijn in de wijk of zelfs in het huis geboren en getogen. Er zijn kinderen en speelveldjes, maar het is een goede mix.

Van de vinex werd ik echt akelig: een soort mensenbroedmachine. Ik ging ook naar een voorlichting van een mooi oud pand waar rijtjeswoningen in zouden komen, maar daar liepen allemaal stellen met zwangere buiken en peuters op de arm. Laat maar.

Hiervoor woonde ik in een klein gehorig jaren 50 startersappartementje in een complex met allemaal jonge mensen, maar die kregen door de jaren heen allemaal relaties en kinderen op die paar m2. En het was crisis, dus ze konden hun huis niet verkopen. Drama. De buren hadden drie jongens onder de 6 :-[
Alle reacties Link kopieren
Wij wilden graag een tuin, dus met die eis en ons budget hadden we nog weinig keus over. We konden in een onveilige buurt gaan wonen, maar daarbuiten was er niet veel. Dus ik neem de speeltuin voor de deur voor lief en ben ontzettend blij met ons goed onderhouden huisje in een vriendelijke buurt met tuin!
Plan is wel om vrijstaand buiten de stad te gaan wonen zodra het kan, ik ben totaal geen stadsmens en enorm gehecht aan die rust. Maar zo ben ik ook opgegroeid. Ik denk dat dat veel meer invloed heeft gehad dan wel of geen kinderen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Voor de mensen die een speelveldje voor hun huis hebben: Is jullie huis zo goed geisoleerd of zijn jullie zo koelbloedig? :proud:
In onze straat zijn alle kinderen 14+, dus dat valt mee. Niet bewust voor gekozen trouwens, we wonen in een klein dorp, dus dan is het maar net waar een huis te koop staat dat binnen je budget aan je eisen voldoet.

We wonen wel vlak bij een kinderdagverblijf. Dat kan in de zomer wel eens irritant zijn op een doordeweekse vrije dag, maar in het weekend zijn ze lekker dicht.
Alle reacties Link kopieren
Wij huren een appartement in het duurdere segment, heeft ook maar 2 slaapkamers. De appartementen worden dus vooraf gehuurd door oudere, mensen die hun huis hebben verkocht en nu op zoek zijn naar een nieuwe huis en stellen. Voor zover ik weet woont er een stel met een jong kind. Maar die wonen helemaal aan de andere kant, dus daar heb ik ook helemaal geen last van.

Wel wonen we naast een school. Maar aangezien we beide fulltime werken hebben we daar dus geen last van.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen gewoon buitenaf. Alle buren zitten op afstand. Nergens last van.
Hoezitdit schreef:
14-12-2018 18:41
Voor de mensen die een speelveldje voor hun huis hebben: Is jullie huis zo goed geisoleerd of zijn jullie zo koelbloedig? :proud:
Wij hebben een voetbalveldje aan de overkant maar daar merken we niets van.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
14-12-2018 18:41
Voor de mensen die een speelveldje voor hun huis hebben: Is jullie huis zo goed geisoleerd of zijn jullie zo koelbloedig? :proud:
Ik heb een hele goede koptelefoon :biggrin:
Woensdagmiddag is het niet fijn om thuis te zijn inderdaad. Verder valt het reuze mee, de isolatie is goed.
Van het zomer werd ik wel gek van de baby van de buren (houdt dat nooit op met krijsen? :-? ) Maar nu alle ramen en deuren weer dicht zijn komt het geluid niet door de muren heen, tenzij de volumeknop volledig open gaat maar dat is te verhelpen met een muziekje.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-12-2018 14:56
Hebben jullie de plek van jullie huis bewust gekozen op kinderloosheid?
Ja. We wonen in de randstad en voor ons budget kon je veel vierkante meters krijgen, maar dan wel in een vinexwijk. Dat leek ons de horror. We woonden samen in een oud appartement waar steeds meer werd opgekocht door investeerders en werd verhuurd. Gevolg, in plaats van jonge starters/singles en een aantal ouderen veranderde de wijk in de crisis in een plek van alleenstaande moeders met kinderen of gezinnetjes. Dus we vertrokken maar ja lastig! Vinexwijken vielen af, er waren veel klushuizen maar dat trok ons niet. We hadden een te gek dubbel bovenhuis gevonden met dakterras maar de benedenburen hadden een heuse speeltuin inclusief trampoline en een horde fietsjes en stepjes. In combinatie met houten vloeren en dus gehorigheid niet gedaan. We vonden in een oud centrum een klein straatje met een fantastisch oud pand. Kleine tuin erachter. Oke de zolder moest verbouwd, de kozijnen geverfd en de badkamer was gedateerd maar dat was te overzien! Het is hier niet echt geschikt voor kinderen en die wonen er dus amper. Naast ons niet, een paar deuren verder wel twee maar beide ouders werken fulltime doordeweeks hoor/zie ik ze amper. In het weekend spelen ze wel in de tuin maar ze zijn oke en prima opgevoed. Niet constant gillen wn de ouders zijn van het ondernemende soort dus vaak met gezin weg, die kinderen sporten op zaterdag. We zijn gezegend met dit buurtje! In de afgelopen 5 jaar is de woningprijs hier ook nog eens flink gestegen dus ik denk dat mensen met kinderen dit niet kunnen of willen betalen. Er is amper stoep om op te lopen/spelen, parkeerplaatsen zijn klein en pas een paar honderd meter verderop een klein speeltuintje. Wel een BSO schuin tegenover maar ja die zijn er dus alleen woensdagmiddag of van 15 tot 18. Dan ben ik werken of als ik thuiswerk zit ik binnen met de ramen dicht. Ik kan het gegil slecht hebben maar voor de randstad vind ik het zeer acceptabel!
V1k1ng schreef:
14-12-2018 18:57
Wij huren een appartement in het duurdere segment, heeft ook maar 2 slaapkamers. De appartementen worden dus vooraf gehuurd door oudere, mensen die hun huis hebben verkocht en nu op zoek zijn naar een nieuwe huis en stellen. Voor zover ik weet woont er een stel met een jong kind. Maar die wonen helemaal aan de andere kant, dus daar heb ik ook helemaal geen last van.

Wel wonen we naast een school. Maar aangezien we beide fulltime werken hebben we daar dus geen last van.
Wat heftig! Neem je nooit vrij? Dan kun je toch niet eens in je eigen tuin/balkon zitten met dat gekrijs vlak naast je?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-12-2018 23:31
Wat heftig! Neem je nooit vrij? Dan kun je toch niet eens in je eigen tuin/balkon zitten met dat gekrijs vlak naast je?
Onderwijs ;) Dus ik heb vrij als zij vrij hebben. Plus wij wonen aan de andere kant van het pand ten opzichte van de school (lees 50 meter) en op de 4e verdieping. Het geluid lijkt ons voorbij te gaan.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al 25 jaar in hetzelfde appartement, multiculti-wijk.

De buren om mij heen wonen er óf nog langer of al een hele tijd. In het begin hadden wat buren jonge kinderen, maar dat was nog in de tijd van ‘gij zult geen overlast veroorzaken’. Nooit last van gehad dus. Nu helemaal geen kinderen in dit blok.

Zomers spelen er wel wat kinderen op de stoep/het plantsoen, maar geen last van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-12-2018 23:31
Wat heftig! Neem je nooit vrij? Dan kun je toch niet eens in je eigen tuin/balkon zitten met dat gekrijs vlak naast je?
Mijn moeder woont achter een lagere school. Daar hoor je in de zomer als je in de tuin zit wel eens kinderen spelen, maar dat is ook maar een kwartiertje. Want voor de rest zitten ze in de klas. Eerlijk gezegd lijkt me het veel erger om naast een spoor te wonen met al die treinen. Of zoals die ene boer uit de laatste "boer zoekt vrouw", vlakbij Schiphol en de hele tijd die vliegtuigen.

Toch wennen mensen daar aan en horen ze het op een gegeven moment niet meer.

Ik zelf echter wil niet te veel geluiden van menselijke afkomst. Ik vind het buitenaf wonen daarom prettig. Ik hoor graag eens een koe loeien, een haan kraaien, een paard hinniken of de vogels. Vooral de laatste hoor ik heel graag.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-12-2018 19:48
Mijn moeder woont achter een lagere school. Daar hoor je in de zomer als je in de tuin zit wel eens kinderen spelen, maar dat is ook maar een kwartiertje. Want voor de rest zitten ze in de klas. Eerlijk gezegd lijkt me het veel erger om naast een spoor te wonen met al die treinen. Of zoals die ene boer uit de laatste "boer zoekt vrouw", vlakbij Schiphol en de hele tijd die vliegtuigen.
Ik heb in verhouding meer 'last' van de moskee die een eindje verder op in de wijk staat. Ik gebruik die straat 1x per week als ik van de supermarkt kom waar ik mijn boodschappen ophaal. Maar dat is dus op vrijdag, dan is het ook druk bij de moskee. Dus vol met auto's die op de meest creatieve manieren geparkeerd staan.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 16-12-2018 07:29
0.13% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven