Vanaf wanneer mag je weer na een keizersnee?
vrijdag 5 september 2008 om 10:12
Hoi Kroko,
Beste is vragen een je huisarts of gynaecoloog omdat iedere keizersnee weer anders kan zijn qua wond.
Zelf heb ik maandenlang een dikke kabel gevoeld op de plek waar de keizersnee gemaakt is. In de eerste weken na de bevalling deed het ook pijn na strekken van mijn lijf en dus ook bij sex. Reden waarom we penetratie zelf even gelaten hebben voor wat het was. Na een paar weken voelde het beter en had ik geen pijn meer.
Beste is vragen een je huisarts of gynaecoloog omdat iedere keizersnee weer anders kan zijn qua wond.
Zelf heb ik maandenlang een dikke kabel gevoeld op de plek waar de keizersnee gemaakt is. In de eerste weken na de bevalling deed het ook pijn na strekken van mijn lijf en dus ook bij sex. Reden waarom we penetratie zelf even gelaten hebben voor wat het was. Na een paar weken voelde het beter en had ik geen pijn meer.

vrijdag 5 september 2008 om 10:34
Na mijn eerste ks werd gezegd dat ik het beste een half jaar kon wachten met weer zwanger worden. Dat duurde mij te lang, dus heb ik even doorgevraagd. Toen werd gezegd dat medisch gezien 3 maanden wachten voldoende is, maar dat ze 6 maanden adviseerden vanwege de emotionele verwerking.
Als je zwanger wordt is je baarmoeder niet gelijk heel groot, dus tegen de tijd dat er echt spanning op het litteken komt te staan is er genoeg tijd verstreken als je 3 maanden wacht met zwanger worden.
Als je zwanger wordt is je baarmoeder niet gelijk heel groot, dus tegen de tijd dat er echt spanning op het litteken komt te staan is er genoeg tijd verstreken als je 3 maanden wacht met zwanger worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 5 september 2008 om 10:43
vrijdag 5 september 2008 om 11:14

vrijdag 5 september 2008 om 12:30
Vreemd al die verschillende meningen. Ik woon zelf in het buitenland en was benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Ik heb het advies gekregen om een jaar te wachten. Ook dit was bij de nacontrole en ik heb echt een voorspoedig herstel gehad. Ik wacht dus toch ook maar braaf af. Ben in december 07 bevallen dus zo lang is het niet meer

vrijdag 5 september 2008 om 15:05
vrijdag 5 september 2008 om 15:15