vanaf wanneer positiekleding?

09-11-2010 21:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas 5 weken zwanger, maar ik vroeg me af wanneer de meeste vrouwen niet meer in hun eigen kleding kunnen en zwangerschapskleding aanmoeten. Ik snap dat dat per vrouw zal verschillen, maar ik was toch benieuwd vanaf wanneer ongeveer.



Ik kan niet wachten tot ik mijn buikje kan showen!
Alle reacties Link kopieren
Ik was zooo blij dat ik zwanger was en daar hoorde positiemode bij. Ik werd er zo blij van, lekker bevestigend. Vanaf 11-12 weken broeken en vanaf week 15 jurkjes, toen zag je wel al een buikje.
Alle reacties Link kopieren
1e met een week of 14, 2e keer met een week of 7
Ja, dat vind ik echt.
[quote]phoehee schreef op 09 november 2010 @ 21:34:

Ik was zooo blij dat ik zwanger was en daar hoorde positiemode bij. Ik werd er zo blij van, lekker bevestigend. /quote]



Volgens mij speelt dat ook een grote rol, blij zijn met je zwangerschap en je buik willen showen, want een gewone dikke buik verberg je liever.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat afgeshowd
Vanaf een week of 16 had ik naast mijn gewone kleren een positiebroek aan, maar kan zelfs nu nog (36 weken) 1 gewone broek aan. Ligt er dus erg aan wat voor kleren je hebt en hoe je gaat dragen en wanneer er iets te zien is. Bij 16 weken was er bij mij een klein buikje te zien, pas vanaf een week of 22-23 werd het echt zichtbaar en leek het niet meer alsof ik gewoon plaatselijk iets was aangekomen.

Spijkerbroek vond ik wel al snel niet lekker meer zitten, maar jurkjes kon ik wel heel lang dragen, nu vast ook nog, maar vind ze te koud. Het ligt dus aan meerdere factoren.
Omdat ik wilde showen ben ik na ongeveer 16 weken positiekleding gaan dragen. Maar eigenlijk was het de hele zwangerschap niet echt nodig. Ik ben niks aangekomen en mijn buik was niet echt groot. Jammer, had graag zo'n mooie zwangerschapsbuik willen showen!
Alle reacties Link kopieren
1e keer bij 12 weken

2e keer bij 9 weken



Je zag nog geen buik, maar spijkerbroeken knelden met name als ik zat.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf week 22 pas.
Alle reacties Link kopieren
Uchhhh.

Bij de eerste bij 10 weken, bij de tweede bij 6 weken.

Blijkbaar veel last van enorm opgezette darmen, want de vruchtjes konden het niet zijn.

Maar ik kreeg de knoop van mijn broek écht niet meer dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zwanger van de eerste en draag vanaf week 18 zwangerschapsbroeken.

Paste mijn eigen broeken nog wel, maar het hing een beetje onder mijn buik, zat niet mooi meer en die zwangerschapsbroeken zitten heerlijk wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, superleuk om te lezen. Ik ben benieuwd wanneer ik nieuwe kleding nodig heb!
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ging ik pas rond 22 weken over op positiebroeken, maar die waren nauwelijks te vinden in mijn maatje. Tot die tijd deed ik een elastiekje door het knoopsgat en om de knoop van mijn spijkerbroeken, zodat de knoop niet dicht hoefde, maar de broek niet open ging staan.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter (1e) met 12 weken eerste positiebroek gekocht. En oooooh, wat zat ie lekker! Kon tot een week of 16 andere broeken nog wel aan met een elastiekje door knoopsgat, maar echt lekker zat het niet.



Bij zoon (2e) was ik op vakantie in het begin zwangerschap en droeg ik linnen broekjes met een elastische band. Geen officiele positiemode. Met 12 weken droeg ik gewoon al mijn positiebroeken weer.



Waarom zou ik me wurmen in mijn te strakke broeken en moeilijk doen met elastiekjes?



Had trouwens een paar echte hippe spijkerbroeken, dus je zag het er niet aan af dat het positiebroeken waren.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 30 weken droeg ik positiebroeken. Daarvoor kon ik het nog af met mijn eigen broeken en een elastiekje. Wel met een buikband onder mijn (gewone) T-shirt, anders zag je zo'n reep buik
Alle reacties Link kopieren
vanaf ongeveer 24 weken...
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste paste ik met 8 weken echt niet meer in mijn broeken. (had een super gevoelige buik bij alle zwangerschappen en een beetje knellen was echt al heeeeel naar. Werd er echt letterlijk naar van)

Bij de tweede paste het met 6 weken al niet meer. En bij de derde liep ik al een paar dagen met mijn broek open, voordat ik kon testen. Was blij dat mijn zwangerschap de oorzaak bleek van de knellende broeken.

Bij de eerste kon je overigens pas met een week of 16 echt een zwangerschapsbuikje zien. Bij de tweede was het met 10 weken echt niet meer te verbergen en bij de derde vroegen ze me bij 6 weken al of ik zwanger was...

Overigens kwam ik respectievelijk 10, 8 en 12 kilo aan en was ik dit na 1 week al kwijt . Bij de tweede had ik 's avonds op de weegschaal gestaan, 's nachts bevallen en 's ochtends weer op de weegschaal (was benieuwd) en was toen alles al kwijt.



Geniet van je buikje!!!
Alle reacties Link kopieren
vanaf 9 weken had ik positiebroeken aan, omdat gewone broeken met geen mogelijkheid meer dicht gingen en bij 10 weken bleek het dan ook een tweeling te zijn en dat verklaarde een hoop. Tot de bevalling (33+5) moest ik nieuwe kleren blijven kopen, want ondanks dat ik mijn buik erg vond meevallen bleek mijn buik echt door te groeien en lag ik in het ziekenhuis met alleen maar jurkjes aan.

Dat is dan wel weer een voordeel van deze mode.

Legging, jurkje en klaar
quote:Sauerkraut schreef op 09 november 2010 @ 21:09:

[...]



Draag een buikband



Engerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 20 weken zwanger van de eerste en heb nu vorige week 1 positiebroek gekocht. Van mijn gewone broeken kunnen de meeste nog wel dicht, maar het zit gewoon niet fijn meer. Ik heb van mezelf altijd al een redelijk gevoelige buik en hou niet van erg strakke kleding. Daarom draag ik altijd al stretch-kleding die na 2 dagen eigenlijk te los zit. Die kan ik nog wel aan, maar normaal blijven broeken dan met een riem erin wel goed op mijn heupen hangen, maar nu mijn taille veel breder wordt, gaan ze zakken.

Naar mijn werk draag ik gewoon veel rokjes (met elastiek)
Alle reacties Link kopieren
Bij de meesten schijnt het dat ze het na zo'n 3 maanden gaan dragen. Zelf kan ik me herinneren dat ik bij m'n eerste zoontje toch al wel wat eerder begon. Volgens mij na 10 weken ofzo.



Hoe eerder je zwangerschapskleding koopt, hoe langer je er plezier van hebt. Vooral broeken, rokjes en jurkjes hebben veel vrouwen al vanaf 3 maanden nodig omdat gewone kleding niet meer lekker zit.



Bron: https://www.bolifestyle.nl/oh-zo-negen-maanden-mooi/
quote:Floriska schreef op 11 november 2010 @ 14:43:

Bij de meesten schijnt het dat ze het na zo'n 3 maanden gaan dragen. Sorry, ik hoop dat je begrijpt dat dit gewoon nonsens is? Drie maanden? De meeste vrouwen? Kijk zelf es naar die link die je plaatst... ?
Alle reacties Link kopieren
Ik had met 12 weken al positiebroeken aan, niet omdat ik een buikje had, maar omdat in de loop van de dag mijn darmen steeds meer uit gingen puilen. als ik dan 'savonds uit mijn werk naar huis fietste, had ik een zere buik. dus positiebroek gekocht, wat een verademing!



Enne, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik rond de 16 weken twee positiebroeken heb gekocht, we gingen met vakantie, vier weken, en ik dacht laat ik er maar 2 meenemen. Was nog niet echt nodig, kon alles nog aan met een elastiekje. Eigenlijk kan ik pas sinds een paar weken echt met geen mogelijkheid meer in mijn eigen broeken, ben nu 39 weken en 9 kilo aangekomen. Ik heb wel een aantal leggings en jurkjes gekocht (niet per se positiemode) dat zit gewoon lekkerder en rekt genoeg mee. Soms kan ik echt niks verdragen over mijn buik, en dan is het fijn als je kleding hebt waarin je de ruimte hebt.



Ik kan mijn buik showen of verstoppen maar net waar ik zin in heb. Meestal is dat showen hoor, dan snappen mensen ook beter waar dat gewaggel toch vandaan komt
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste met een week of 13, nu ben ik ruim 7 weken zwanger van de tweede en heb gisteren de eerste positiebroek alweer aan gehad.

Was bij de 1e 7,5 kilo aangekomen, een heel klein buikje. Nu zie je mn buikje echt al, ook al komt het alleen door opgezette maag/darmen.

Mn gewone spijkerbroek zit voor geen meter meer...Ik ga het ook echt nog niet showen want bijna niemand weet het. Dus een wijde blouse of vest eroverheen (zit ook lekker he :-))
Alle reacties Link kopieren
Nu met 19 weken, is mijn positiekleding nog veel te wijd. Spijkerbroeken zitten te strak dus ik draag veel leggings of broeken met een beetje stretch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven