Vanaf welke leeftijd kleine, harde dingen eten?

06-07-2009 17:04 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer 'mag' een kind:

-pinda's?

-harde(re) snoepjes?

Zoon van 20 maanden krijgt nu wel af en toe pijnboompitjes en walnoten. Heb ik commentaar op gekregen en nu vraag ik me dus af hoe anderen dat doen.
hier in het durp, is er zo'n soort regel dat de kinderen pas nootjes mogen als ze met hun linkerarm hun rechteroor kunnen aanraken (over het hoofd heen) dus op een verjaardag zie je al die knapen met hun armen over hun hoofd meten of het al mag...

slaat natuurlijk nergens op, maar is wel grappig om te zien.

mijn zoon mocht pas laat nootjes omdat ie zich overal in verslikte. kleine meid mag met 2,5 al nootjes omdat ze zich nooit verslikt. jij weet het best wat je kindje wel of niet kan....
Mijn jongste eet nu met 19 maanden ook al wel eens wat hardere dingen als nootjes. Met mijn twee oudere kinderen heb ik er langer mee gewacht omdat die zo gulzig waren met alles dat ik het gewoon niet aan durfde. Denk inderdaad dat je naar je kind moet kijekn en je vooral niet moet laten opjutten door wat anderen ervan vinden.
Ik hanteer de regel van tulepje, zodra zoon zijn linkeroor kan aanraken met zijn rechterarm over zijn hoofd heen, dan mag hij van mij nootjes, lollies, m&n enzo. Ik weet het is een 'bullshitregel' want op school krijgt hij wel eens lollies, maar dan ben ik er niet bij (kop in het zand steken). maar zo werkt het voor beiden goed. Ik moet zeggen dat zoon regelmatig checkt of het al mag... hij is nu 5,5 jaar... maar ik blijf het eng vinden
20 maanden vind ik persoonlijk wel erg vroeg voor borrelnoten pinda's en m&M. Maar die heb ik niet in je lijstje gelezen. Echter walnoten zijn net zo gevaarlijk en pijnboompitten volgens mij wat minder.

Zwiepje heeft zijn eerste borrelnoten op met een jaar of 3, onder toezicht en met stricte instructies van eentje per keer en zeer goed kauwen. Hij eet ze misschien twee keer per jaar en bij voorkeur minder. Zelfde voor pinda's en m&m's. Pijnboompitten staan echter al heel lang op het menu.
kind net getest en hij kan wel zijn linkeroor aanraken met zijn rechterarm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven