Vanaf welke leeftijd kun je een kind iets (af)leren?

11-01-2009 23:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 10 maanden is bezeten van haren. Iedere keer als hij bij mij (of wie dan ook) op schoot zit of ik hem draag, grijpt hij meteen in mijn haren en trekt er als een bezetene aan.

Ik zou graag willen dat hij hiermee stopt, maar vraag me af vanaf welke leeftijd je een baby zoiets zou kunnen leren en hoe je dat dan aanpakt.
The time is now
Gewoon consequent rustig maar duidelijk zijn handen pakken en nee zeggen. Kan nu al, het duurt een paar dagen maar dan zie je wel resultaat.

Als hij het bij anderen doet, ook duidelijk nee zeggen en hem evt. zelf weer overnemen.

Bij mijn zoon zette ik hem bij slaan, krabben of haren trekken steeds weg (niet ver) op de grond bv. dat werkte prima.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Op die leeftijd pakte ik gewoon de handjes van mijn kind en zei streng nee!. Hield hij dan nog niet op zette ik hem van schoot en zei dan nee, dat doet pijn. Dat werkte bij mijn kind in ieder geval prima.

Er is geen vaste leeftijd waarbij je je kind iets aan of af kunt leren, dat is een doorlopend proces. Natuurlijk kun jij je kind nu afleren om aan haren te trekken. Nee zeggen en van schoot zetten en daarin consequent blijven.

Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen meteen beginnen met nee zeggen :-).
The time is now
Succes banba, even volhouden hoor!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Banba schreef op 11 januari 2009 @ 23:31:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen meteen beginnen met nee zeggen :-).Het kost meestal wat doorzettingsvermogen, maar goed dan heb je ook wat
En anders gewoon toch die tondeuse eroverheen!
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2009 @ 23:40:

En anders gewoon toch die tondeuse eroverheen!
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven