Vanaf welke leeftijd rolschaatsen?
maandag 7 januari 2013 om 11:55
Mijn dochter wordt binnenkort drie jaar en ik overweeg rolschaatsjes te kopen voor haar. Ik zag bijvoorbeeld een beginnersmodel van Fisher Price. Zou dat wat zijn? Of is dat toch voor wat oudere kinderen en kunnen we beter een jaartje wachten? Ze is overigens motorisch vrij handig, dat speelt denk ik ook wel mee.
maandag 7 januari 2013 om 12:36
Hier was dochter ook drie toen ze haar eerste rolschaatsen kreeg. Op die instap-modelletjes zit als het goed is een rem, zodat je de wieltjes stroever kunt laten gaan. Naarmate je dochter het beter kan, kun je de wieltjes soepeler afstellen. Dochter voelde zich heel stoer met haar rolschaatsen en het ging ook nog eens redelijk.
maandag 7 januari 2013 om 12:39
maandag 7 januari 2013 om 12:48
mijn dochter heeft vorig jaar rolschaatsen gekregen ze was toen 2,5 nu is ze 3,5 en heeft nu skates ze vind het geweldig en kan er al aardig hard op.. ga binnen kort samen met haar naar de skatebaan hier een wijk verder op..
ze schaats trouwens ook al vanaf 2,3 jaar op kunstschaatsen (noren heb je nog niet in haar maat jammer genoeg)
ze schaats trouwens ook al vanaf 2,3 jaar op kunstschaatsen (noren heb je nog niet in haar maat jammer genoeg)
maandag 7 januari 2013 om 12:52
maandag 7 januari 2013 om 13:01
Volgens mij waren die eerste rolschaatsen van mijn dochter ook van Fisher Price, 1-2-3 rolschaatsen, dat plaatje komt precies overeen. Dat 1-2-3 slaat op de standen. Op de eerste stand staan de wieltjes zo op slot dat ze er echt een soort van op lopen en op de derde stand rijden de wieltjes.
Zo'n soort model had ze: http://www.bol.com/nl/p/f ... haatsen/1004004011203205/
Zo'n soort model had ze: http://www.bol.com/nl/p/f ... haatsen/1004004011203205/
maandag 7 januari 2013 om 13:02
hangt allemaal van het kind af. Ik stond hier laatst bij de ijsbaan te kijken. Daar hebben ze van die soort schuifrollators
voor kinderen die nogmoeten leren. En dan zie je kinderen van een jaar of 7 ploeteren met zo'n ding, terwijl een 4-jarige vrolijk langs komt glijden, niet perfect maar wel "vrij"

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 7 januari 2013 om 13:03
En sinds ze 4,5 is heeft ze deze: http://www.intertoys.nl/s ... ze-maat-30-33-565691.html
Maar dat is denk ik wel iets te ambitieus voor een 3-jarige.
Maar dat is denk ik wel iets te ambitieus voor een 3-jarige.
maandag 7 januari 2013 om 13:25
Ik heb mijn zoontje die ook gegeven voor Sinterklaas, hij wordt over een maand drie. Die van Fisher Price zijn juist heel fijn. Er zitten drie standen op: ze kunnen ermee 'lopen' (stand 1), alleen mee naar voren rijden, waardoor ze niet achterover kunne klappen (stand 2) en stand 3 is als normale rolschaatsen. Ik dacht dat ik met mijn zoon wel bij stand 1 moest beginnen, maar dat was niet zo. Hij rolschaatste zo in de 2e stand weg. Ik zou ze dus gewoon aanschaffen en uitproberen. Ze zijn in lengte te verstellen, dus als jouw dochter er nu nog niks mee blijkt te kunnen, dan over een tijdje vast wel!

maandag 7 januari 2013 om 14:05
quote:nlies schreef op 07 januari 2013 @ 13:02:
hangt allemaal van het kind af. Ik stond hier laatst bij de ijsbaan te kijken. Daar hebben ze van die soort schuifrollators
voor kinderen die nogmoeten leren. En dan zie je kinderen van een jaar of 7 ploeteren met zo'n ding, terwijl een 4-jarige vrolijk langs komt glijden, niet perfect maar wel "vrij"
Schaatsen is weer een heel ander verhaal. Mijn 7 (bijna 8) jarige stond dara vorige week ook op te stuntelen en heeft uiteindelijk zo'n schuifding gepakt. Was haar allerleerste keer op ijs en ze vond dat geglij maar eng. Skaten kan ze echt als de beste, maar haar eigen woorden 'de weg glijdt niet weg mam'.
Zon leerde met 3 rolschaatsen en vond dat helemaal geweldig, hij is geen motorisch licht dus ik zou zeggen kan prima.

Schaatsen is weer een heel ander verhaal. Mijn 7 (bijna 8) jarige stond dara vorige week ook op te stuntelen en heeft uiteindelijk zo'n schuifding gepakt. Was haar allerleerste keer op ijs en ze vond dat geglij maar eng. Skaten kan ze echt als de beste, maar haar eigen woorden 'de weg glijdt niet weg mam'.
Zon leerde met 3 rolschaatsen en vond dat helemaal geweldig, hij is geen motorisch licht dus ik zou zeggen kan prima.

maandag 7 januari 2013 om 14:46
Toen mijn oudste dochter 2 was heeft ze van die 1,2,3 rolschaatsen gekregen van barbie, met beschermers erbij. Toen ze 4 werd heeft ze skates gekregen. Haar zusje was toen 2 en zij kreeg die 1,2,3 rolschaatsen. En ook zij kreeg op haar 4e skates. Dat was even oefenen, maar gaat nu prima. Ook schaatsen kan ze behoorlijk goed.
En de jongste speelt nu met de 1,2,3 rolschaatsen.
En de jongste speelt nu met de 1,2,3 rolschaatsen.