Vanaf welke leeftijd rolschaatsen?

07-01-2013 11:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt binnenkort drie jaar en ik overweeg rolschaatsjes te kopen voor haar. Ik zag bijvoorbeeld een beginnersmodel van Fisher Price. Zou dat wat zijn? Of is dat toch voor wat oudere kinderen en kunnen we beter een jaartje wachten? Ze is overigens motorisch vrij handig, dat speelt denk ik ook wel mee.
Als je er dan ook wel kniebeschermers, elleboogbeschermers, een helm en handschoentjes bij doet?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb namelijk botbreuken opgedaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind drie erg jong, maar ik ken jouw dochter natuurlijk niet.
De bescherming komt er in dat geval natuurlijk sowieso bij. :-)

Ik had vroeger ook van die rolschaatsjes en volgens mij is het meer lopen dan rijden met die dingen. Ik heb alleen geen idee hoe oud ik was.
Dochter heeft ze gekregen met 7 en ze waggelt er nu nog steeds op.
In dat geval is het nog veel te vroeg en ik bang.
Hier was dochter ook drie toen ze haar eerste rolschaatsen kreeg. Op die instap-modelletjes zit als het goed is een rem, zodat je de wieltjes stroever kunt laten gaan. Naarmate je dochter het beter kan, kun je de wieltjes soepeler afstellen. Dochter voelde zich heel stoer met haar rolschaatsen en het ging ook nog eens redelijk.
Afgelopen zomer heeft ze trouwens skates gekregen (ze was toen 4, bijna 5) en met een beetje oefenen kan ze dat nu ook redelijk. Haar vriendinnetje kan het zelfs goed. Dus als je dochter motorisch handig is, zou ik het gewoon proberen. Schattig juist!
@Beeldig: en welke rolschaatsjes waren die eerste?
mijn dochter heeft vorig jaar rolschaatsen gekregen ze was toen 2,5 nu is ze 3,5 en heeft nu skates ze vind het geweldig en kan er al aardig hard op.. ga binnen kort samen met haar naar de skatebaan hier een wijk verder op..

ze schaats trouwens ook al vanaf 2,3 jaar op kunstschaatsen (noren heb je nog niet in haar maat jammer genoeg)
Dochter van vriendin met 4 jaar echte rollerskates gekregen voor haar verjaardag.

Maandje verder kan ze het als de beste inclusief rondjes draaien, remmen en heveltjes af.

Mijn zonen zijn 7 en tot op heden lopen ze nog op de rollerskates, meer een meisjes ding denk ik dan maar...
Volgens mij waren die eerste rolschaatsen van mijn dochter ook van Fisher Price, 1-2-3 rolschaatsen, dat plaatje komt precies overeen. Dat 1-2-3 slaat op de standen. Op de eerste stand staan de wieltjes zo op slot dat ze er echt een soort van op lopen en op de derde stand rijden de wieltjes.

Zo'n soort model had ze: http://www.bol.com/nl/p/f ... haatsen/1004004011203205/
hangt allemaal van het kind af. Ik stond hier laatst bij de ijsbaan te kijken. Daar hebben ze van die soort schuifrollators ;) voor kinderen die nogmoeten leren. En dan zie je kinderen van een jaar of 7 ploeteren met zo'n ding, terwijl een 4-jarige vrolijk langs komt glijden, niet perfect maar wel "vrij"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En sinds ze 4,5 is heeft ze deze: http://www.intertoys.nl/s ... ze-maat-30-33-565691.html

Maar dat is denk ik wel iets te ambitieus voor een 3-jarige.
Ik heb mijn zoontje die ook gegeven voor Sinterklaas, hij wordt over een maand drie. Die van Fisher Price zijn juist heel fijn. Er zitten drie standen op: ze kunnen ermee 'lopen' (stand 1), alleen mee naar voren rijden, waardoor ze niet achterover kunne klappen (stand 2) en stand 3 is als normale rolschaatsen. Ik dacht dat ik met mijn zoon wel bij stand 1 moest beginnen, maar dat was niet zo. Hij rolschaatste zo in de 2e stand weg. Ik zou ze dus gewoon aanschaffen en uitproberen. Ze zijn in lengte te verstellen, dus als jouw dochter er nu nog niks mee blijkt te kunnen, dan over een tijdje vast wel!
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik het gewoon maar doe.

(die FP-dingen dan, die skates laten we nog maar een tijdje. Ze is best vlot, maar ook weer niet zooooo vlot haha)
quote:nlies schreef op 07 januari 2013 @ 13:02:

hangt allemaal van het kind af. Ik stond hier laatst bij de ijsbaan te kijken. Daar hebben ze van die soort schuifrollators ;) voor kinderen die nogmoeten leren. En dan zie je kinderen van een jaar of 7 ploeteren met zo'n ding, terwijl een 4-jarige vrolijk langs komt glijden, niet perfect maar wel "vrij"

Schaatsen is weer een heel ander verhaal. Mijn 7 (bijna 8) jarige stond dara vorige week ook op te stuntelen en heeft uiteindelijk zo'n schuifding gepakt. Was haar allerleerste keer op ijs en ze vond dat geglij maar eng. Skaten kan ze echt als de beste, maar haar eigen woorden 'de weg glijdt niet weg mam'.

Zon leerde met 3 rolschaatsen en vond dat helemaal geweldig, hij is geen motorisch licht dus ik zou zeggen kan prima.
Toen mijn oudste dochter 2 was heeft ze van die 1,2,3 rolschaatsen gekregen van barbie, met beschermers erbij. Toen ze 4 werd heeft ze skates gekregen. Haar zusje was toen 2 en zij kreeg die 1,2,3 rolschaatsen. En ook zij kreeg op haar 4e skates. Dat was even oefenen, maar gaat nu prima. Ook schaatsen kan ze behoorlijk goed.

En de jongste speelt nu met de 1,2,3 rolschaatsen.
Waar hebben jullie beschermers gekocht? Ik kan nergens van die kleine vinden namelijk. Wel die bij Hello-Kitty-rolschaatsen, maar daar lijkt dat 1-2-3-systeem weer niet op te zitten en dat lijkt me juist zo handig.
Een paar op de vrijmarkt tijdens Koninginnedag en een paar in de speelgoedwinkel in de zomer. Dan hebben ze veel meer buitenspeelgoed.
Ja, dat is inderdaad een beetje het probleem (onhandig, die januari-kinderen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven