Verder na een miskraam

21-06-2010 10:07 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een miskraam/missed abortion mee heeft gemaakt.

Voor vragen, verhalen, uithuilen en hoe nu verder...

(vervolg op weer verder na een miskraam)
Hee Loeske ik lees af en toe stiekem mee bij de kerstbaby's-united en ben steeds heel blij om te lezen dat alles goed gaat! Bijna de echo's, weer een spannende tijd maar je hoort zo weinig dat er dan iets niet goed is.
Gisternacht weer een paar uur lang vreselijke kramp gehad :{ De gynaecoloog zegt dat dat kan, maar de pijn is zo hevig dat is natuurlijk ontzettend bang word! Gister voelde ik me kiplekker dus heb misschien wat teveel gedaan, vandaag maar weer rustig aan, beetje buiten gezeten en een boek gelezen en taartjes gegeten.

Nimmie hoe gaat het met jou??

Loeske, ik snap dat je nog steeds bang bent, ik denk ook dat dat bij mij niet meer weg gaat, maar 18 weken dat komt goed! Wanneer is je echo?
Ik reageer ook maar even.

Vorige maand ben ik gecurreteerd, ik was zwanger van een een-eiige tweeling.

Tis nu vier weken geleden maar ik voel me zo kapot. Elke ochtend is het zo zwaar om uit mijn bed te komen, teleurgesteld dat de nacht alweer voorbij is. Ik heb veel nachtmerries en daarom slaap ik altijd slecht, maar ik heb die nog liever dan de realiteit.

Mijn kindjes ben ik kwijtgeraakt door een medische misser, het had niet hoeven te gebeuren.

Ik houd mij groot voor man (die word getroffen door een gevoel van onmacht door mijn verdriet en dus speel ik maar mooi weer) en voor mijn zoon van 6.

Binnen ga ik kapot, ik heb vijf jaar moeten knokken om mn eerste te krijgen en nu was ik spontaan zwanger. Ik vond het zo'n onwijs wonder! Waarom is me dat nou afgepakt :'( Niemand verdient het om dit mee te maken.

@ Babado, ik las dat je een hartje gezien hebt. Wat ontzettend fijn voor je (we hebben elkaar al eens in een ander topic gesproken).

Ik begrijp je angst, je bent nu wel al een stapje in de goede richting! Ik blijf voor je duimen, blijf maar denken aan dat mooie knipperlichtje.
Ooh wolkje, ik weet het nog hoor, ik heb op je topic over je miskraam gereageerd. Zo verdrietig jouw verhaal en 4 weken dat is nog zo kort geleden!

Ik raadt je wel aan om je verdriet niet te verbergen maar te delen met je man, dit is echt is waar je steun bij nodig hebt, helemaal van je partner! Ik vind het erg pijnlijk om te lezen dat je je groot houdt, terwijl jij degene bent die gesteund moet worden. Het is nog heel vers allemaal, maar ik hoop dat jullie die steun bij elkaar gaan vinden. Ik weet dat het iets heel moeilijks is omdat een man er vaak heel anders in staat en niet weet wat hij er mee aan moet, maar hij mag op zijn minst weten hoe jij je voelt. Veel liefs,
Heb al gelukkig een weekend kunnen wennen aan het nieuws...heb het wel al een paar vriendinnen verteld...afgelopen zaterdag was namelijk mijn vrijgezellenfeestje. Mocht het ook niet goed zijn, wil ik dat ook met hun delen.

Ik ben blij dat het weer gelukt is, maar echte vreugde heb ik nog niet gehad, gewoon omdat het de vorige keer mis is gegaan.

Gelukkig komt mijn bruiloft eraan en heb ik veel afleiding.

Mijn vrijgezellenfeestje was trouwens super, heb gelukkig wel de anderen goed voor de gek kunnen houden met mijn alcoholvrije biertje...

Heb vandaag het ziekenhuis gebeld ivm de afspraak die ik nog had staan ivm de laatste nacontrole na de curettage. Die heb ik een paar dagen na mijn bruiloft gelukkig. Een echo en dus gesprek...

Wilde dit toch na de bruiloft, als het niet goed zou zijn, ben ik dn tenminste niet in een mineur stemming...dus eerst lekker trouwen en feesten!

Maar voel me wel al goed misselijk (meer als de 1e keer) en pijnlijke borsten en wat moe. Maar het kan ook zijn dat die moeheid is van het feestweekend!!!

Fijn dat ik het hier kan delen!!!
Even een update: het gaat goed! Gister op de echo was ie 1 cm Ik was de hele week moe en misselijk en heb bijna niet gewerkt. Vandaag voel ik me weer wat beter, fijn dat het niet meer zo warm is. Heb het mijn moeder en 2 vriendinnen verteld deze week en ze waren superlief. Heb ook wat werk afgezegd omdat ik zo moe ben, vind het werk even helemaal niet zo belangrijk, heerlijk is dat.

Nimmie hoe gaat het met jou?
Babado super! Ben helemaal blij voor je. Volgende week weer?
Dankjewel phoehee. Ja vrijdag weer, op naar de 8 weken!
Hier gaat het goed, wat misselijk en moe.

Zou vandaag 6 weken moeten zijn. Ben er niet veel mee bezig, of wil er niet veel mee bezig zijn...

Heb 3 aug weer een echo...

Fijn dat het goed gaat Babado!!!
Hoi meiden!

Terug van vakantie met een hoop goed nieuws hier zie ik!

Miffy, ontzettend gefeliciteerd met je mooie gezonde zoon!!!!!

Heerlijk!

Babado, een kloppend hartje en 7 mm!! Hoera!!!

Nimmie, wat een onzekerheid weer, maar toch gefeliciteerd!!

En veel plezier bij je bruiloft, leidt wel lekker af van de eerste verschrikkelijke weken! Hoop op een mooie echo! Beste cadeau!
En hier inmiddels ruim 25 weken, en alles gaat geweldig!
Sproet: super dat alles zo goed gaat! Dat verdien je ook!!! Geniet ervan!

Ik heb een fantastisch weekend achter de rug! Vrijdag zijn we getrouwd, hebben het feest thuis gevierd, was echt super! Zaterdag nog feest gehad ter ere van de bruiloft voor collega's, buren en vrienden die nog eens wilden komen en gisteren alles afbreken en lekker nakletsen, eten en drinken. Een weekend om nooit te vergeten.

Daarbij word ik elke dag wat misselijker. Soms word ik al misselijk wakker. Of het ligt aan het feit dat ik wat vermoeider ben? Krijg ook steeds meer pijnlijke borsten, de usual stuff dus. Als het dan ook goed is, ben ik de laatste die klaagt!

Morgen om 18.00u de echo is het ziekenhuis...hoop dat alles goed is. Heb er wel een goed gevoel over, had ik de vorige keer niet...en dat gevoel klopte!
Fijn dat het goed met je gaat Sproet! Succes bij de echo morgen nimmie, ik zal aan je denken! Laat je weten hoe het was? Ik ben ook steeds misselijk en dan denk ik, mooi dan zit het nog goed! Vrijdag was ik 8 weken en hij meette nu meer dan 18 mm op de echo :D Ik heb trouwens al een klein buikje, echt grappig, dat had ik niet zo snel verwacht, ik heb normaal een heel platte buik. Mijn zus komt vandaag, kijken hoe gauw ze het ziet ; )
Nimmie vergeet ik nog: Gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Phoehee is bevallen, op de uitgerekende datum, van een zoontje! Ik weet dat ze hier veel geschreven heeft/schrijft dus dit hele mooie nieuws wilde ik jullie gelijk even laten weten!

Alle meiden die nog steeds veel geduld moeten hebben of aan het afwachten zijn, hou vol! Hoe moeilijk het ook is

Wij hebben net de 20 weken echo achter de rug en alles is goed. Zo bijzonder om ons kindje te zien helemaal omdat ik nog niets voel.

Liefs Loeske, nu 20 weken zwanger na 2 miskramen en ruim 18 maanden geduld moeten hebben.
heb vandaag de echo gehad in het ziekenhuis!

En er was een duidelijk kloppend hartje te zien!

Volgens de echoscopiste ben ik 6 wk en 3 dagen, maar dat lijkt mij erg sterk...maar dat kon nog bijgesteld worden. Heb het de afgelopen week zo druk gehad met de bruiloft, dat ik nu pas aan mijn rust toekom. Dus dat wordt de komende weken rustig aan doen, ik heb toch vakantie! Morgen heb ik de afspraak bij de gyneacoloog.
Nimmie, super nieuws!!

Loeske ook al geweldig nieuws!! Weten jullie het geslacht?

Phoehee bevallen: GEFELICITEERD!!!

Babado ook alles goed, kan niet beter allemaal!
Nimmie, een kloppend hartje, gefeliciteerd! Vraagje: waarom lijkt het je sterk dat je 6 wkn en 3 dagen bent?

Babado, jij gaat ook goed dit keer, mooi zo!!
@naski: uitgaande van mijn vorige 2 cyclussen dacht ik dat verder was, zo'n 7 à 8 weken. Ook omdat ik vrij vroeg getest had...

Blijkbaar was mijn cyclus dus toch erg onregelmatig. Niet dat het nu wat uitmaakt, het hartje klopte en dat was al meer dan de vorige keer, toen was er niets te zien.
Oh, oké. Het kan natuurlijk zijn dat het vruchtje zich pas laat heeft ingenesteld. Dan ben je zo een paar dagen verder.

Zelf had ik bij mijn vorige miskraam namelijk een mooi kloppend hartje, maar toen zij de vk dat ik nog maar 6 weken was. Terwijl ik 100% zeker wist dat ik 7 weken moest zijn, want ik had ovulatietesten gebruikt en vroeg positief getest. Toen stelde de vk voor om een week later weer een echo te doen om te kijken of het vruchtje wel goed groeide en toen bleek het nog steeds een kloppend hartje te hebben, maar het was niets gegroeid. Uiteindelijk is het hartje met 9,5 weken gestopt.

Ik wil je niet ongerust maken, sorry als ik dat wel doe. Maar misschien kun je vragen of je binnenkort nog weer een echo mag, voor je eigen gemoedsrust om zeker te weten dat het allemaal goed groeit.
@naski: je maakt me inderdaad nu wel ongerust...is niet echt een verhaal waar je op zit te wachten als je toch een positief beeld hebt gezien. In mijn achterhoofd speelt toch elke dag mee dat het mis kan gaan, omdat je dat zelf al eens hebt meegemaakt.

Volgens de gyn. zag het er goed uit, ook het aantal weken kon toch kloppen ivm mijn cyclus, daar kon ik na de curettage geen pijl op trekken. ik had van de 2

'normale" maanden het gemiddelde genomen om de uitgerekende datum te berekenen, en dan kom ik ook op 7 weken uit. Nu ben ik dan 5 dagen korter zwanger dan ik zelf dacht. Maar als ik een latere eisprong/innesteling heb gehad, klopt het weer wel. Over 3 weken heb ik weer een echo. Ik wacht het af. Als het niets goed is en het mis gaat, dan gaat het toch wel mis.
Ik wilde je echt niet ongerust maken, nogmaals sorry daarvoor. Het verschil bij jou is ook dat je gewoon een hele onregelmatige cyclus hebt gehad na de curretage. En daardoor kan de berekening heel goed wat anders uitvallen. Ook een late innesteling kan voor een aantal dagen verschil zorgen. In dat geval zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat je 6 weken en 3 dagen bent ipv 7 weken.

Want zoveel verschil zit daar niet tussen. Je had het eerst over 7 à 8 weken, en 8 weken is natuurlijk best veel verschil. Maar zoals je het nu uitlegt klinkt het heel aannemelijk.

Ik blijf gewoon meelezen en ga ervan uit dat het helemaal goed zit!

Vergeet mijn verhaal maar snel (als dat nog lukt). Ik wil het ook wel weghalen als je dat liever hebt.
@naski: je hoeft het niet weg te halen hoor!!!

Het hoeft natuurlijk niet iets negatiefs te betekenen. Vooral omdat mijn cyclus niet regelmatig was, dus we zien het wel. Heb ook niet met ovulatietesten etc gewerkt, dus we zien het wel.

Een vriendinnetje van mij heeft dit ook gehad, ze dacht toch echt dat ze verder zwanger was, maar bleek bij de eerste echo ook maar 4 of 5 weken te zijn. Zij was ook onregelmatig. Uiteindelijk heeft ze nu een kerngezonde zoon van 6 maanden.

We blijven gewoon positief, we zien het wel weer over 3 weken bij de nieuwe echo. Wij waren al blij dat er een boontje zat met een stevig kloppend hartje, want de vorige keer zagen we alleen een vruchtzakje ter grootte van 6 à 7 weken met niets erin, en voelde ik me lang niet zo beroerd als nu...nu ben ik de hele dag door misselijk!!
Misselijk is goed

Ik blijf ook positief voor jullie, dit wordt vast een prachtige baby!
Meiden bedankt voor de felicitaties! Zoontje doet het heel goed en is zo'n schatje.

Loeske gefeliciteerd een goede echo, ik ga snel kijken op december of daar in het schema staat of het een zoontje of dochtertje is.

Nimmie ik heb bij mijn eerste zwangerschap een te klein vruchtje gehad voor de duur maar toen klopte het hartje te langzaam. Dit ging mis. Als jou cyclus onregelmatig was en het hartje sterk klopte klinkt het echt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven