Verder na een miskraam

21-06-2010 10:07 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een miskraam/missed abortion mee heeft gemaakt.

Voor vragen, verhalen, uithuilen en hoe nu verder...

(vervolg op weer verder na een miskraam)
Babado, goed nieuws! So far, so good inderdaad!

Nu nog een mooi knipperlichtje!

(Ook ik ga op vakantie, dus hoop na die tijd een hoop goed nieuws te lezen hier!)
Babado, dat is al een beetje goed nieuws toch? Spannend hoor vrijdag. Zal super veel voor je duimen. Hoop echt dat je een klein hartje kunt zien knipperen.

Hier wederom veel vloeien. Ik zou volgens normale cyclus a.s. zaterdag ongesteld moeten worden maar het lijkt nu of het eerder komt. Vloei alweer 2 dagen. Baal daar zo van. Ik wacht deze maand nog af en als het aanhoud bel ik toch de gyn. weer. Kijken of het erbij hoort of dat er toch nog iets zit.
Lief dat jullie aan me denken! Het gaat hier wel redelijk. Alleen 's nacht nog vaak krampen in mijn buik en rug, dus ben nog steeds bang...

Shelle, ik zou gewoon een afspraak maken als ik jou was, niet te lang wachten.
Bah, ik had het zo gehad gister, voelde me heel verdrietig en onzeker 's avonds. Mijn vriend kwam thuis en vertelde heel vrolijk dat de vrouw van een collega zwanger is. Ik vind het zo erg dat het bij ons zo onder voorbehoud is, dat ik niet blij kan zijn en alleen maar aan het wachten ben. Ik ben steeds bang dat het mis gaat, ik weet soms gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet. Het probleem is ook dat ik overdag altijd alleen aan het werk ben en dan vind ik echt te weinig afleiding. Het gaat mij veel te langzaam, elke dag tel ik hoe ver ik ben, het schiet echt niet op: 5 weken 5 dagen vandaag.
Babado knuffel voor jou, je kan de dagen wel wegkijken. Ze kruipen voorbij. Dan is afleiding het beste maar dat heb je niet. Morgen weer 5.6 en vrijdag echo (toch?) met 6.0.

Kon je maar lekker in slaap vallen als doornroosje en wakker gekust worden door je vriend en dan kijk je naar je lijf en ziet 'hee een buik!'
Hier ook twee miskramen gehad, nu alweer een jaar geleden, nu is het elke maand weer hopen op een nieuw wondertje...En elke keer als ik dan weer ongesteld word die teleurstelling...Sinds een maandje of twee begonnen met de medische molen, nu verschillende onderzoeken gehad, zowel ik als mijn vriend en alles werkt optimaal vertellen ze dan enthousiast...Maarja als alles zo optimaal werkt, waarom word ik dan niet weer zwanger....

Die laatste week voor de volgende ongesteldheid breekt bij mij nu ook weer aan...Dat wordt weer wachten en hopen...En mocht het weer een keer raak zijn dan is dat ook alleen maar wachten en hopen en toch hoop ik liever op die manier....

Ik heb gelukkig hele lieve vriendinnen die heel erg met me meeleven, zij zijn soms misschien wel wat te bezorgd...Maar dat vind ik alleen maar super...

Ik vind het fijn om hier mee te lezen en af en toe m'n verhaal een beetje kwijt te kunnen, want ik wil het er thuis ook niet steeds over hebben..Al is dat soms wel eens lastig...
Dank je Phoehee ;.} dat heb ik echt nodig! Ja, vrijdag de 2e echo, ik kijk er naar uit. Ik zei dat ook tegen mijn vriend, ik wil gewoon door de hele zwangerschap heen slapen! Gelukkig heb ik vandaag geen buikpijn, ik heb magnesium voorgeschreven gekregen tegen de krampen, het lijkt erop dat het werkt.
Hoi Flo, wat verdrietig dat het zwanger worden nu niet meer lukt :( Welke onderzoeken heb je gehad? Rot week is de laatste week heh!
Even snel voor de meiden die mij nog kennen: ik ben vrijdag bevallen van een gezonde zoon. Met ons allebei gaat het prima, en hij is vreselijk lief.

Hopelijk volgen jullie allemaal ook snel!
Miffy wat een geweldig nieuws na alle verdriet. gefeliciteerd meis.
Ze hebben vorig jaar al een gen onderzoek gedaan, omdat de miskramen precies op hetzelfde moment plaats vonden...Dit was allemaal goed, dus er werd verwacht dat het niet lang zou duren voor ik voor de derde keer zwanger zou zijn...Helaas tot op heden nog niet...

Ik heb eerst een paar inwendige onderzoeken gehad, vriend ook een semenanalyse zoals ze dat zo mooi noemen..Ook dat was allemaal goed, afgelopen donderdag heb ik een HSG onderzoek gehad, ook dat was goed, er waren geen verklevingen....Afgelopen maandag heb ik een PCT onderzoek gehad, maar het was niet het juiste moment van de maand, dus dat onderzoek moet ik de komende maand nog twee keer weer doen...Ook moet ik de komende cyclus een aantal keren bloed laten prikken om mijn cyclus in kaart te brengen...

Als uit al deze onderzoeken niks naar voren komt willen ze een kijkoperatie uitvoeren...En mocht daar ook niks uitkomen dan kom ik aanmerking voor IVF.

Ik probeer natuurlijk positief te blijven en hopelijk gaat het toch nog op de natuurlijke weg lukken, aangezien ze tot nou toe verder nog helemaal niks gevonden hebben waar het aan kan liggen, maar soms is het zo lekker om het even van je af te schrijven...En die laatste week duurt altijd zo lang...Ik begin vaak te denken dat ik toch wel wat dingen voel die ik anders niet voel, maar ook dat probeer ik nu niet meer te doen, want het is helaas al een jaar een teleurstelling geweest elke maand...

Maar jij bent nu dus wel zwanger? Gefeliciteerd, dat is natuurlijk super, maar het zal ook wel weer een onzekere tijd zijn...Ik hoop voor je dat tijdens de echo alles goed is en dat je daarna toch een beetje kan genieten!!
Ja, ik ben weer zwanger maar ben steeds in de eerste ronde zwanger geworden, dus dat is het probleem niet. Dat is het zwanger blijven, daarom is het nu ook zo eng. Ik heb 4x een miskraam gehad, dus genieten zit er niet in.

Vervelend dat ze niks vinden bij jou! Hebben ze je bloed getest? en je eicel gemeten tijdens de eisprong? Wat is PCT test?

Bij mij is tijdens de bloedtest een afwijking in mijn bloed gevonden die de oorzaak is van de miskramen, ik gebruik nu aspirine om mijn bloed te verdunnen. Maar er blijft een risico, ook met aspirine is het 2x fout gegaan.

Ze hebben ook in de 1e en 3e week van mijn cyclus mijn progesteron gemeten, dat moet voor de innestelling zorgen. Mijn niveau's waren goed maar toch heb ik deze keer progesteron gebruikt als ondersteuning.
Miffy wat fijn, goed nieuws! Geniet ervan!!!
Miffy, wow time flies

Van harte gefeliciteerd met dat lieve knulletje. XT
Stay with me, let\'s just breathe.
Hallo dames!

Ik heb al een paar dagen niet geschreven, maar wel meegelezen...

Hier zit ik dan, met mijn laptop op schoot, net denkende aan de test die ik net gedaan heb. Voelde me al een paar dagen wat lamlendig, had weer dikke onderhuidse puistjes, en werd niet ongesteld. Sinds gisteren ook nog misselijk erbij...

Wat als een test positief is? Dan komt alles weer zo dichtbij, terwijl ik net besloten had het van me af te zetten.

En mijn bruiloft over 2 weken dan? Mijn vrijgezellenfeestje? Ik wil niet aan iedereen vertellen dat het weer raak is...

Ik wilde niet testen, dat maakt alles zo definitief. Steek liever mijn kop in het zand.

En jullie begrijpen het al, de zwangerschapstest was vanmorgen inderdaad positief! Er gaan heel veel verschillende gedachtes door me heen...kan nu niet echt bepaald heel erg blij zijn. Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat het weer raak is, maar wat als het weer misgaat??? Dat maakt me bang...
@nimmie: Een gefeliciteerd voor jou! Weer een spannende tijd, maar hoop natuurlijk dat alles goed gaat! En ook nog trouwen binnenkort (dat is sowieso leuk!!!)! Kan me heel goed voorstellen dat je nog niet blij bent hoor. Je hebt toch je tijd nodig om te wennen. En helaas, zekerheid dat het goed komt krijg je jammer genoeg niet bij de test..

Misschien een nieuwe uitvinding?

@babado: vandaag de echo, spannend hoor! Hoop dat er al iets moois te zien is!
Flo wat vreselijk vervelend dat een zwangerschap zo lang op zich laat wachten nu. Ik weet dat de ene keer de andere niet is kwa duur, (maar bij mij was het andersom wat makkelijker is) en dan weet je ook niet of het goed gaat.

Miffy gefeliciteerd! Ik zwijmel helemaal als je schrijft dat ie lief is. (Ik ga je denk ik als eerste volgen.)

Babado op naar geknipper vandaag!

Nimmie gefeliciteerd! Spannend met je bruiloft erbij, maar het geeft wel afleiding.
Meiden, ik zit hier even bij te komen: er was inderdaad een hartje te zien vandaag!!! :.) Zo raar, gister had ik nog het gevoel dat het mis ging, dus zat vreselijk in de stress. Ik moet er nog even aan wennen, ik had verwacht dat er niets te zien zou zijn.

Nimmie, wat fijn dat je weer zwanger bent. Ik weet precies hoe je je voelt, ik ben ook heel bang. Ik heb het alleen aan een goede vriendin vertelt omdat we een weekendje weg waren samen, vond het heel fijn om even mijn verdriet en zorgen met haar te delen. Misschien dat ik het dit weekend aan mijn moeder vertel, want ik kan wel wat meer steun gebruiken.

Phoehee, hoe gaat het met jou?
Woehoeee!!! Een kloppend hartje!!!
Babado wat super een kloppend hartje! Hoe groot was het nu of nog niet te meten? Tot nu toe gaat alles goed. Wanneer ga je weer?

Hier alles goed alleen buikgriep gehad maar ik sterk weer aan. 1 augustus komt rap in zicht!
Spannend Phoehee, je bent er nu zeker wel klaar voor. Wat naar om ziek te zijn als je hoogzwanger bent! :o gelukkig gaat het weer beter met je.

Ze hebben gemeten: 7 mm; een rijstekorrel! Volgende week weer een afspraak. Wel fijn dat we elke week gaan, de gynaecoloog was ook zo aardig en begripvol vandaag.
7 mm is al bijna 7 weken! (in mijn ziekenhuis is dat meen ik 6 wk 5 dagen) Hij groeit goed dus. Wat super, en iedere week langs.

Ik ben er wel klaar voor maar heb nog niet het 'hij kan elk moment komen gevoel' Ik denk echt augustus. Heb er wel zin in!
dames, bedankt al voor de bemoedigende woorden...

Moet er echt even aan wennen.

Ik had toevallig deze week een afspraak bij de gyn gemaakt voor een laatste nacontrole na de curettage, 5 dagen na onze bruiloft (die is over 2 weken). Mijn vriend wilde de afspraak graag naar voren schuiven, maar ik denk dat er dan ook nog niet veel te zien is (kloppend hartje ofzo) en stel, het is niet goed, drukt dat voor mij ook een stempel op onze trouwdag. Dat wil ik ook niet...

Dus babado...we zitten in hetzelfde schuitje! maar wel een fijn schuitje toch? Als daar 2 mooie, gezonde beebies uitkomen?
Nimmie misschien kun je de vk bellen om te vragen wat het beste is? Ik had met 5 weken de eerste echo, toen was er inderdaad nog geen hartje te zien, maar de gynaecoloog kon wel zien dat het goed ging en dat was een eerste geruststelling.

Wat spannend dat je gaat trouwen! ik hoop dat je niet te moe bent op je trouwdag Ik ben zo moe de laatste dagen, vanmiddag heb ik even geslapen na mijn werk. Elke avond lig ik op de bank terwijl ik normaal gesproken altijd bezig ben.
@Miffy, wat ontzettend fijn voor je! Een gezonde zoon, wauw! Geniet ervan en heel veel geluk!

@de anderen die in onzekere tijden zitten (zowel de prille zwangeren als degene die nog niet zwanger zijn) ik wens jullie ook veel geduld en geluk!

Na 2 miskramen gaat het bij mij nu goed. Vind het vreselijk eng om te zeggen en ik blijf heel onzeker, vooral vlak voor een echo, maar het komt goed. Ben nu ruim 18 weken zwanger...

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven