Verjaardagen van neven en nichten

woensdag 12 februari 2020 om 16:16
Uit nieuwsgierigheid: gaan jullie naar de verjaardagen van jullie neefjes en nichtjes.
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?

donderdag 13 februari 2020 om 23:21
He wat rot TroeteltjeTtroeteltje schreef: ↑13-02-2020 11:36Ik zeg juist gemakkelijker tegen familie dat ik niet kom dan tegen vrienden.
Het nest waaruit ik voortkom was en is niet zo warm en liefdevol. Gezelligheid kent daar een houdbaarheidsdatum.
Bezoek was al nooit van harte, verplichting werd al nooit als leuk ervaren.
Aanwezigheid resulteerde hoe dan ook in chaos, drukte, gekibbel, hoofdpijn, algehele staat van lamlendigheid. Bij mij dan he, mijn gevoel bedoel ik.
Ik zie nu wel dat in het gezin waar partner uit komt dat alles heel anders is en dus ook kan. Dat is voor mij wel echt een warm nest. Ik voel me fijn bij die mensen, waardeer ze, hou van ze. Dan is een visite heel anders in je beleving.

Ik kan me je gevoel dan ook goed voorstellen. Ook dat de beleving in het gezin van je partner heel anders is.