Verven met kinderen
vrijdag 27 april 2012 om 13:47
Ik woon al een aardige tijd samen met een vent die kinderen heeft, maar gek genoeg heb ik nog nooit alleen met de kinderen geverfd. Waar moet ik allemaal aan denken als ik met jonge kinderen (3-7 jaar) ga verven? Gewoon met een kwast een mooie tekening maken op een doek dus. Zo ver ben ik tot nu toe:
- oude kleren aan
- kostbare dingen uit de buurt ivm eventuele verfspetters
- kranten op tafel
- schort voor
Nog dingen die ik vergeet? En nog iets, gaat acrylverf gewoon uit het haar onder de douche? Of is de schaar de enige remedie? In het geval van dat laatste, wat is 'kindveilige' verf
?
- oude kleren aan
- kostbare dingen uit de buurt ivm eventuele verfspetters
- kranten op tafel
- schort voor
Nog dingen die ik vergeet? En nog iets, gaat acrylverf gewoon uit het haar onder de douche? Of is de schaar de enige remedie? In het geval van dat laatste, wat is 'kindveilige' verf
vrijdag 27 april 2012 om 13:57
Neem een doosje waterverf , grote bladen, tafelzeil over de tafel en verven maar. Trouwens voor die van drie kan je het buiten nog heel leuk maken om haar/hem een emmertje water en een gewonen grote verfkwast te geven. De hele schutting kan keer op keer geverfd worden. Wel even laarzen en een regenjas aan anders wordt het misschien snel te koud.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 27 april 2012 om 14:00
quote:Enn schreef op 27 april 2012 @ 13:57:
Neem een doosje waterverf , grote bladen, tafelzeil over de tafel en verven maar. Trouwens voor die van drie kan je het buiten nog heel leuk maken om haar/hem een emmertje water en een gewonen grote verfkwast te geven. De hele schutting kan keer op keer geverfd worden. Wel even laarzen en een regenjas aan anders wordt het misschien snel te koud.Haha, wat een leuk idee! Gaat dat echt wel goed van de schutting af?
Neem een doosje waterverf , grote bladen, tafelzeil over de tafel en verven maar. Trouwens voor die van drie kan je het buiten nog heel leuk maken om haar/hem een emmertje water en een gewonen grote verfkwast te geven. De hele schutting kan keer op keer geverfd worden. Wel even laarzen en een regenjas aan anders wordt het misschien snel te koud.Haha, wat een leuk idee! Gaat dat echt wel goed van de schutting af?
vrijdag 27 april 2012 om 14:11
quote:paperchase schreef op 27 april 2012 @ 14:00:
[...]
Haha, wat een leuk idee! Gaat dat echt wel goed van de schutting af?Water gebruiken hè, geen waterverf.
[...]
Haha, wat een leuk idee! Gaat dat echt wel goed van de schutting af?Water gebruiken hè, geen waterverf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 27 april 2012 om 14:12
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2012 @ 14:09:
Waterverf. Vergeet ook niet het plafond af te plakken. en de muren maar verven is wel écht leuk!
Waterverf. Vergeet ook niet het plafond af te plakken. en de muren maar verven is wel écht leuk!
vrijdag 27 april 2012 om 14:12
Ik zou waterverf nemen, vingerverf wordt echt een enorme rotzooi. En kinderen (die van mij tenminste) zijn met een kwartiertje weer uitgekeken op het hele geverf en dan zit wel alles al onder de vingerverf. Ik laat ze trouwens wel eens hun gang gaan op de binnenkant van een overgebleven rol behang, lekker grote vellen, dan gaat het er ook niet zomaar naast.
..
vrijdag 27 april 2012 om 14:15
Wat kinderen meestal erg leuk vinden: grote rol behang uitrollen en dan met plakkaatverf aan de gang. Die kun je goedkoop vinden bij de Action bijvoorbeeld. Penselen, bak water om te spoelen en plastic bordjes om de verf op te doen.
Zorg wel voor een groot zeil onder het werkgebied, anders blijf je dweilen.
En verfschorten (of opengeknipte vuilniszakken) natuurlijk.
Zorg wel voor een groot zeil onder het werkgebied, anders blijf je dweilen.
En verfschorten (of opengeknipte vuilniszakken) natuurlijk.