Via via gevraagd worden op nichtje te passen

29-01-2019 12:59 160 berichten
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.

Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:18
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
80.47% gewijzigd
apiejapie schreef:
29-01-2019 16:53
Hoe kom je daar nu bij? Er zijn best mensen die ik nooit vraag om op te passen op mijn kinderen, terwijl ik vaak opvang nodig heb. Je vrienden ken je toch, wie wil waarbij helpen. Zoals zij ook weten waarbij ik kan helpen.
Maar dit is geen vriendin van TO, dit is iemand die misbruik wil maken van de zogenaamde 'familie'band.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-01-2019 15:51
Een familielid van jouw vriend is niet jouw familielid en op een kind passen is wel even wat anders dan de kat even eten komen geven. Waarom heeft deze vrouw zelf geen netwerk? Heeft zijzelf geen vriendinnen? Geen ouders? Geen betaalde oppas als ze zo slecht in de vrienden zit?
Het gaat niet bepaald om een noodsituatie aangezien ze deze afspraak dagen op voorhand al weet. Tijd genoeg om iemand in te huren dus ipv de vriendin van een broer voor je karretje te willen spannen. Mensen met kinderen moet je hard begrenzen, want ze walsen over iedereen heen omdat hun wondertje toch echt het allerbelangrijkste is op de wereld: kots!

Gek genoeg ben ik het daar als zelf (stief)moeder zijnde van een hoop (stief)wondertjes volledig mee eens :rofl:

Ja, onze kinderen zijn voor ons het belangrijkste ter wereld, maar dat man en ik ons hebben voortgeplant is nu ook weer niet zo'n wereldwonder dat we verwachten dat iedereen die van ver of nabij met ons te maken heeft staat te springen om hun vrije tijd met onze wonderen der natuur door te brengen :devil:

Verder zijn de kwestieuze wonders overigens de knapste, grappigste, intelligentste, charmantste... van het noordelijk halfrond. Laat daar vooral geen twijfel over bestaan :whistle:
Ik pas op geen van de kinderen van mijn broers en zussen op en zit ook niet in hun repertoire van mensen die je afloopt. Pas bij extreme noodgevallen zal men bij mij uitkomen.

Ik wil alles voor mensen doen, maar oppassen, daar pas ik voor.

Maar ik zou wel vallen over de strikvraag of ik wat te doen heb. Zeg dan gewoon, “Ik heb een oppas nodig, kan jij?”, in plaats van automatisch te bepalen dat omdat ik geen concrete plannen heb, dat ik dus wel kan oppassen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 16:59
32.11% gewijzigd
MonicaG schreef:
29-01-2019 13:57
Ik vind het wel sneaky dat die schoonzus eerst vraagt of TO iets te doen heeft op die dag en dan pas vraagt of ze kan oppassen.

Ik zou dat trouwens ook zo vinden als de schoonzus die vraag rechtstreeks gesteld had.

Het antwoord op 'heb je dan en dan iets te doen' is denk ik bij veel mensen voorwaardelijk: voor bepaalde dingen maak ik tijd, voor andere dingen heb ik nooit tijd - en alle mogelijke varianten daartussen.

Door eerst de vraag te stellen of TO dan al iets te doen heeft, probeert schoonzus op voorhand 'ik kan niet' te pareren - denk ik.

En die vriend van TO vind ik ook al niet zo'n fijn type, met zijn boos worden omdat TO niet kan/wil.
Dit! Je schoonzus kan ook bellen of (God forbid!) SMSen. Het is niet alsof je compleet onbereikbaar bent zonder whatsapp. En vriend moet niet over jouw tijd beslissen. Ik vind ze allebei niet leuk.
Lucifer2018 schreef:
29-01-2019 16:30
Die kinderen hebben geen vader?

Misschien moet de vader mee? Laatste keer dat ik naar het ziekenhuis moest, mocht ik zelf niet rijden. En mijn schoonzus heeft gereden. Een andere keer rijd ik voor die schoonzus. Ik weet niet hoelang de TO al met haar vriend is, maar schoonzus is in mijn geval inmiddels ook écht wel familie.

Ik heb overigens ook niet het telefoonnummer van al m'n schoonzussen en/of zwagers, mijn man ook niet van mijn zus, denk ik. Dat is niet direct een graadmeter voor hoe dichtbij zoiemand staat. Meer dat je meestal op een andere manier communiceert.

Maar wat een drama om niets zeg. Je zegt Ja of Nee, that's it. Gezien het feit dat vriend boos is, vindt hij kennelijk dat jouw andere afspraak niet belangrijk genoeg is, maar dat is verder natuurlijk aan jou.
Later is nu
redbulletje schreef:
29-01-2019 13:45
Ook al heeft iedereen wel z'n eigen telefoon, ik zou er niet van gediend zijn als mijn telefoonnummer aan anderen wordt doorgegeven. Ik bepaal zelf aan wie ik mijn nummer geef.
Ik heb nergens gezegd dat ze mijn telefoon...gsm nr niet heeft.
En ja...het is de controlfreak schoonzus.
Lucifer2018 schreef:
29-01-2019 14:01
Ik ga daar van uit omdat TO zelf aangeeft dat er direct gevraagd kan worden en daar over valt. Lijkt me geen rare aanname.
Dat doe ik vaak genoeg , maar dan kijkt ze mij verbaasd aan en reageert alsof dat allemaal maar heel normaal is. :-$
Lizzy75 schreef:
29-01-2019 16:36
Het ligt natuurlijk aan de band die je met elkaar hebt, maar als mijn ouders/(schoon)zus/broer/vriendinnen etc. mij dit al dan niet via mijn vriend zouden vragen, dan zou ik dat gewoon altijd doen. Kleine moeite, groot plezier.

Wat voor jou een kleine moeite is, is dat voor iemand anders misschien niet.

Ik leef en werk continue op de toppen van mijn tenen.
Nu onze eigen kinderen wat ouder zijn wordt het 'technische' zorgen wat minder maar dan kosten ze me weer op andere manieren meer energie.
En ik lever die energie met alle liefde van de wereld, maar op vrijdag ben tegen 16u wel volledig afgedraaid.

Als iemand mij dan een koppel jonge kinderen in de maag zou splitsen voor 'een kleine moeite', dat trek ik gewoon echt niet.

En zo zullen er wel meer mensen zijn voor wie zo'n 'kleine moeite' een enorme berg energie kost die ze eigenlijk niet kunnen missen...
Dreamer schreef:
29-01-2019 17:01
Misschien moet de vader mee? Laatste keer dat ik naar het ziekenhuis moest, mocht ik zelf niet rijden. En mijn schoonzus heeft gereden. Een andere keer rijd ik voor die schoonzus. Ik weet niet hoelang de TO al met haar vriend is, maar schoonzus is in mijn geval inmiddels ook écht wel familie.

Ik heb overigens ook niet het telefoonnummer van al m'n schoonzussen en/of zwagers, mijn man ook niet van mijn zus, denk ik. Dat is niet direct een graadmeter voor hoe dichtbij zoiemand staat. Meer dat je meestal op een andere manier communiceert.

Maar wat een drama om niets zeg. Je zegt Ja of Nee, that's it. Gezien het feit dat vriend boos is, vindt hij kennelijk dat jouw andere afspraak niet belangrijk genoeg is, maar dat is verder natuurlijk aan jou.
Dat zeg ik net, dan kan vader prima met de kinderen in de wachtkamer gaan zitten.

En ook al is mijn schoonzus de allerliefste bij geen bloedspoed ga ik mijn afspraken/plannen niet afzeggen. Zeker niet als het teveel moeite is om mij even zelf te bellen of te whatsappen.

Dan zijn er nog zat anderen in de rij die ook even kunnen oppassen of een passende andere oplossing zouden kunnen bedenken.
z-u-s schreef:
29-01-2019 16:57
Dit! Je schoonzus kan ook bellen of (God forbid!) SMSen. Het is niet alsof je compleet onbereikbaar bent zonder whatsapp. En vriend moet niet over jouw tijd beslissen. Ik vind ze allebei niet leuk.
Precies. Raar geleuter.
Nitflex schreef:
Ik pas op geen van de kinderen van mijn broers en zussen op en zit ook niet in hun repertoire van mensen die je afloopt. Pas bij extreme noodgevallen zal men bij mij uitkomen.

Maar ik zou wel vallen over de strikvraag of ik wat te doen heb. Zeg dan gewoon, “Ik heb een oppas nodig, kan jij?”, in plaats van automatisch te bepalen dat omdat ik geen concrete plannen heb, dat ik dus wel kan oppassen.
En dat.

En dan zegt TO, ik kan niet, ik heb al plannen.

Klaar.
MonicaG schreef:
29-01-2019 17:05

Nu onze eigen kinderen wat ouder zijn wordt het 'technische' zorgen wat minder maar dan kosten ze me weer op andere manieren meer energie.
En ik lever die energie met alle liefde van de wereld, maar op vrijdag ben tegen 16u wel volledig afgedraaid.

Als iemand mij dan een koppel jonge kinderen in de maag zou splitsen voor 'een kleine moeite', dat trek ik gewoon echt niet.

En zo zullen er wel meer mensen zijn voor wie zo'n 'kleine moeite' een enorme berg energie kost die ze eigenlijk niet kunnen missen...
Dit ja!

Toen ik nog een paard had zou het niet in me opgekomen zijn iemand er voor te laten zorgen die geen affiniteit met paarden had. Ook niet in geval van nood. Daar heb je een netwerk van paardenmensen voor. In dit geval moet die schoonzus een netwerk aanleggen van kindermensen en/of betaalde oppas regelen.
Ik heb zelf kinderen maar ik heb ook geen zin om op die van vriendinnen en familie te passen hoor. In noodgevallen doe ik het uiteraard wel maar die komen bijna nooit voor.

Ik heb een familielid dat zodra ik haar zie steevast begint te mekkeren over dat ze zo vreselijk toe is aan tijd samen met haar man, dat ze zonder kinderen op vakantie wil en dat ze dolgraag weekendjes weg gaat maar niet weet waar ze de kinderen moet laten. Ja daag, jij wilde een tweede leg. Dus neem ze lekker mee.
sarahconnor schreef:
29-01-2019 13:01
Ik vind dat je vriend maar moet gaan oppassen.
Ik ook. Heel raar op deze manier.
made@kate schreef:
29-01-2019 17:33
Ik heb zelf kinderen maar ik heb ook geen zin om op die van vriendinnen en familie te passen hoor. In noodgevallen doe ik het uiteraard wel maar die komen bijna nooit voor.

Ik heb een familielid dat zodra ik haar zie steevast begint te mekkeren over dat ze zo vreselijk toe is aan tijd samen met haar man, dat ze zonder kinderen op vakantie wil en dat ze dolgraag weekendjes weg gaat maar niet weet waar ze de kinderen moet laten. Ja daag, jij wilde een tweede leg. Dus neem ze lekker mee.
:-D Soms ook gebracht als: “Ze zeggen zoooo vaak dat ze graag eens een weekendje willen logeren bij oom en tante”.

In schoonfamilie steevast die figuren die er dan ook gelijk minimaal drie hebben, altijd jonger dan je eigen grut ( zolder afgraven op zoek naar Duplo) en zelf nooit naar jouw kind hebben omgekeken toen het klein was.
En dan vind ik het nog een verschil of het er drie zijn die het ook echt leuk vinden om te komen (en daardoor ook makkelijk bezig zijn te houden, te voeden en eventueel te verschonen) of drie stuks met een ‘ontdekkend leren’ opvoedingsstijl die voor het eerst het woord ‘nee’ horen en je continue bezig bent met scheidsrechtertje spelen, hond en kat redden, zoon uitleggen dat ze nog klein zijn en eten van de vloer kunt vegen.
Nitflex schreef:

Dit inderdaad.

TO, wat ga je nu doen?
Bunnybunny schreef:
29-01-2019 15:57
Irritant dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om je dit op te leggen. Een noodgeval is natuurlijk anders, maar een afspraak over 3 dagen is geen noodgeval.
Dit en de manier waarop , ik heb en een gsm nr en sms waar ik op ben te bereiken , en heb die dag zelf een afspraak.
En dan heb ik nu dankzij mijn schoonzus ook nog woorden met mijn vriend.
Blijenvrij schreef:
29-01-2019 19:29
Dit inderdaad.

TO, wat ga je nu doen?
Vriendlief heeft tegen schoonzus gezegd dat ik niet kan , en haar uiteindelijk vriendelijk verzocht voortaan mijzelf te sms'en of bellen.
Het heeft waarschijnlijk effect gehad dat ik best boos was.
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:36
Dit en de manier waarop , ik heb en een gsm nr en sms waar ik op ben te bereiken , en heb die dag zelf een afspraak.
Misschien moet je die relatie dan nog ns heroverwegen.
Verder zou ik die schoonzus bellen en haar zeggen dat je niet gediend bent van voor haar karretje gespannen worden en dat ze jou voortaan niet meer lastig valt met haar oppasproblemen.
Lucifer2018 schreef:
29-01-2019 17:11
Precies. Raar geleuter.
Dankjewel
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:36
Nee dat heb je dankzij je vriend.
MonicaG schreef:
29-01-2019 17:05

Dit geld voor mij ook.
Blijkbaar telt dat niet voor schoonzus en vriendlief.
Ze geven (gaven) mij het idee , dat ik alles maar moet laten vallen.
En dan nog zoiets , het blijkt dat ze al lang genoeg van te voren bericht had gehad voor deze afspraak.
Dan had ze naar mijn idee , ook al iets kunnen regelen.
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:38
Vriendlief heeft tegen schoonzus gezegd dat ik niet kan , en haar uiteindelijk vriendelijk verzocht voortaan mijzelf te sms'en of bellen.
Heel goed. Alleen jammer dat hij dat niet meteen kan zonder ruzie.
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:38

Goed zo. Jammer van die ruzie, maar je vriend zal zelf inzien dat het nergens op slaat dat hij boos wordt op jou omdat jij een andere afspraak hebt.
En als ze jou voortaan sms't zit hij daar niet meer tussen en hoeft niet meer boos te worden. :-)
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:45
Dit geld voor mij ook.
Blijkbaar telt dat niet voor schoonzus en vriendlief.
Ze geven (gaven) mij het idee , dat ik alles maar moet laten vallen.
En dan nog zoiets , het blijkt dat ze al lang genoeg van te voren bericht had gehad voor deze afspraak.
Dan had ze naar mijn idee , ook al iets kunnen regelen.

Je zal vast niet de enige ter wereld zijn die ze kan vragen. En daarnaast had ze het eerder kunnen regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven